Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Az a helyzet, hogy - pár napot rászántam a témára és te is sokat segítettél - a lányom első hangszere a fuvola és másodikként heti 2x1 órát jár zongora tanárhoz 1,5 éve, így bőven kiszolgálja őt a KDP90. (Hahh, ha nekem 40 éve lett volna egy ilyen dobozom...!!!)
Egy műszaki kérdésem azért maradt, kíváncsi vagyok a véleményedre.
A drágább gépekben - csak a Kawait néztem igazán - írják, hogy ellensúly is van a billentyűben. (Egyébként ez már nekem akkor eszembe jutott, mikor erről még nem is olvastam, hogy könnyebb billentést adna, ha kb. 20-30 gramm-al nehezebb lenne a billentyű az újak alatt, mert akkor kb. olyan 30 gramm lenne a lenyomási erő, ami egy jó, könnyű lenyomási értéknek számít.)
A kérdésem lényege: mitől olyan piszok nagy szám, hogy abba a műanyagba billentyűbe beletesznek egy kis vasdarabot??
Nem parasztvakítás ízű ez?
Én fényképezőgép fan vagyok, és ott dettó ez a helyzet.
Annyira vigyáznak, hogy milyen fícsört tesznek a gépbe, hogy a következőbe még legyen újdonság és lehessen árat emelni.
(Itt is 100 ezrekről beszélünk ám! Egy jó tükörreflexes gép (Nikon D7200) úgy 300e körül van és utána csak feljebb.)
Bár, a mobiloknál is ez van, nem kell messzire menni.
Szóval, egy jó pianista a KDP90-en is élvezhetően el tudná játszani Liszt II. magyar rapszódiáját...:)
Ez egy jó hír, megnyugtattam magam, hogy van még hova fejlődnie a lányomnak.:)))
Az első 4-5 évre szerintem már egy KDP110/CN17/KDP90/CN14 is bőven elég :)
Viszont a CN37-hez viszonyítva sokkal inkább a CA17-et választanám, még a listaárat is figyelembe véve, kivéve ha előre lehet tudni, hogy sokat használod a CN37 extráit.
A hangmotor ebben csak a másodlagos szempont, elsősorban a billentés a különbség. Az RM3II legalábbis félúton van az RHIII és a GF billentések között...
A CA17 kb ennyibe került azelőtt is, hogy bejelentették, hogy kimegy a gyártásból, és a CA48 veszi át a helyét... Nyugaton már alig-alig látni, de jellemzően olcsóbban. Ha most vennék zongorát, megpróbálnék alkudni belőle. (A CA58-nak meg egyelőre nem ismertek az európai árai), ha nem sikerül, akkor meg lehet, hogy vadásznék Nyugatról egy elfekvő darabot.
(Ha pedig a CA17 jelenlegi árai felett is van egy kis tartalék büdzsé, és nem csak az első 4-5 év van képben, akkor érdekes lehet Nyugatról egy CA67-est vadászni, a CA78 megjelenése annak is levitte az árát...)
Feltéve hogy nem kell a sok extra (hangszín, USB etc.) akkor már CA17 irányába hajlanék, ha még találok kifutó darabot (alkudva akár). Esetleg CA48, de az hangmotorban visszalépés épp a CN37 szintjére.
Hasonló tapasztalatom nekem is volt (van). A szoba egy viszonylag nyitott helyéről átraktam a Yamahát a sarokba a lapradiátor mellé derékszögbe. Természetesen nem ér neki a radiátornak, meg hőszigetelő lemezt is tettem közéjük a biztonság kedvéért. Tehát ott a sarokban nekem is másképpen szól a hangszer, elsősorban a basszus tartományban. Csak ez a hely alkalmas a lakásban, ezért itt marad. Annyira azért nem zavaró a dolog, de gondoltam már rá, hogy külső, jó minőségű hangszórókat csatlakoztatok a jobb hangi élmény érdekében. Már csak azért is, mert a beépített gyári hangsugárzók nem olyan nagy attrakciók. Fejhallgatóval pl. sokkal élethűbb és szebb a hangzás, ezért is gondolnám, hogy segítene egy kis tuningolás. :-)
Az megvan, hogy mi rezonál? Ha a padló / födém kap direktbe a rezgésből, arra olvastam angol nyelvű fórumon filléres jellegű trükköket, hogy mit lehet a zongora és a padló közé rakni.
Képzeljétek, hogy jártam a bútoros digi zongorával (KDP90)!
(Nem, a zongival semmi gond.:))
Átrendeztük a nappalit és máshova került a zongora. Szépen átfestettem a helyiséget, felfúrtam az új helyre a polcokat, mindent frankón véglegesen elrendeztünk, mindennek meg van szépen az új helye.
Egy hibát követtünk el - ki a fene gondolná! Azt, hogy nem próbáltuk ki az új helyén a hangszert.
Lányom odaült játszani és hallottam, hogy a dinamikában valami furcsa van. Mi a fene lehet?
Aztán kivizsgáltam a szitut.:)
Az alsó h és disz közötti hangok rezonálnak azon a helyen, ahova most került a hangszer.
Ezáltal ezek a hangok úgy kb. 30%-al hangosabban szólnak mint az összes többi. Szinte úgy dübörögnek.
Se alatta, se felette nincs ilyen, ott egyenletesen szól a gép.
Most vakargatom a fejem, hogy hol találjak neki olyan helyet, ahol nincs ez a rezonancia.
azon gondolkoztam, hogy szintetizátor képes-e arra mint a zongora, azaz ha különbözőképpen ütöm le a billentyűt, pl erősen vagy gyengéden, akkor hangosabban vagy halkabban szól
köszi
(((mármint a nem arányárú darabok, a gyerekek tanulnak zongorázni és kölcsönkaptunk egy alap szintit, azaz elektromos zongorát és azon gondolkodom megveszem a kölcsönadótól, ha már úgy is mi használjuk, de ezen a ponton nagyon eltér a zongorától)))
Köszönöm a válaszokat. Elmentünk egy helyi hangszerboltba, ahol ezek nem voltak, de egy párat megnéztünk, hogy hogy szólnak, utána megnéztük az eladó Korg SP 250-est, és meg is vettem. :)
A Korg SP250 a mechanika miatt esetleg jó választás lehet használtan. (Nekem is van egy.) Ebben az RH3 mechanika található, mellyel a több százezres Korgokat is szerelik (pl. SV1, GrandStage, Kronos)
Sajnos a hangzása olyan amilyen, de pl. egy laptoppal már jobb lehetőségek is akadnak használni szoftverekkel.
Az újabb Yamaha P45 már hangzásban kicsit beljebb van és kezdetnek talán a GHS mechanikája is elfogadható gyakorolni. Én magam a Casiokat nem preferálom, de mindent szabad, sőt érdemes kipróbálni!
"azt fogod tapasztalni hogy a többség (akik ismerik, próbálták, tulajok) a Kawai billentyűit preferálja"
Ragyogó érv! :) Erre már korábban is leírtam, hogy kinek mi tetszik nagy tömegben, engem nem befolyásol, mert nekem az számít ami NEKEM tetszik! Nehogy már a haver mondja meg hogy nézzen ki a csajom... Érted?
Ráadásul azzal, hogy ezt az érvet hogy felhozod ("többségben a Kawai"), rögtön meg is cáfolod, hogy tenmagad állítása szerint is a Yamaha mellett döntöttél. Akkor most hogy is van ez, mármint hogy mit is számított hogy hány százan vannak oda máshol a Kawaiért?
Kezdesz belemonyolódni a fonalakba, csak szólok! ;)
Kicsit döcögősen halad ez a beszélgetés :) Nem azt mondtam, hogy sokan szeretik a Kawait, hanem hogy az emberek többsége. Szóval, de, pont azt fogod tapasztalni hogy a többség (akik ismerik, próbálták, tulajok) a Kawai billentyűit preferálja. És ha már a statisztikában ennyire otthon vagy, akkor biztos tudod, hogy ha egy tendenciát akarsz kiolvasni ("az emberek X %-a aztt gondolja hogy Y"), akkor minél nagyobb a mintád, annál pontosabb eredményt kapsz.
Mellesleg nekem (szerintem sokan vagyunk így) a fórumok véleménye annyit számított, hogy eldöntsem mit akarok kipróbálni. Ezután pedig amellett döntöttem ami nekem legjobban tetszett. Mellesleg amint említettem, nekem ez a Yamaha volt, nálam ez nyert a Kawai és a Roland előtt. Viszont nyugodt szívvel döntöttem, mert mindhárom márka zongoráit többször, több órán keresztül teszteltem mielőtt választottam.
Nincs itt olyan jelentősége sem a kérdésnek, mint gondolnád. Akinek Kawai tetszik, azt vesz, akinek Casio, az meg azt...
Én a stage pianokat perferálom, de leginkább ahhoz mérem a látottakat, hogy milyen profi zongorákat láttam már, amihez lehet is mit mérni (Steinwaytől a Blüthnerig sorolhatnám). Ez a különbség a látásmódunk közt, amiben persze semmi gond nincs hogy eltér.
Látom továbbá a nagy számok törvényének híve vagy, téged az ami meggyőz. Oké. A statisztika meg azt mondja, hogy amíg itt 1-2 ember a Roland vagy Yamaha vagy Kawai mellett voksol, addig máshol hiába ezrek voksolnak ez vagy az mellett, az átlag ugyanúgy kiegyenlített szerintem, hogy most 1000 ember mondja vagy 1-2, mert ott se lesz olyan hogy 975-en a Kawait fogják éltetni és csak 20-an a Rolandot pl. Na így érted már mire akarlak rávezetni? (-;
A "külföldi majmolást" nem tudom hogyan olvastad ki a hozzászólásomból. Mivel ezen a fórumon kb 4-5 ember szokott hozzászólni, érdemes néha elolvasni egy olyan nemzetközi fórum oldalait, ahol naponta több száz felhasználó szólal meg és mondja el a tapasztalatait. Nem a "külföldi" a lényeg, hanem a vélemények, tapasztalatok száma.
"Lehet erről vitatkozni, de ki kell a valóságban próbálni leginkább!" Ezzel egyetértek, ezért kérdeztem, hogy vajon játszottál-e a Kawai CA sorozaton, vagy a 675/685-ön. Erre nem válaszoltál. A GH billentyű amit emlegetsz az egy húsz éves technológia. Az NW is kb 10 éves. Én játszottam nagyon sokat mindhárom márka jelenlegi top zongoráin, mielőtt a Yamaha 645-öt megvettem. (Nekem mindhárom tetszik egyébként.)
Mindettől függetlenül természetesen jogod van a Rolandot preferálni! Ezt pont olyan, hogy van aki a francia kocsikat szereti, de azért a többség egyetért hogy a japánok és németek jobbat csinálnak. ;P