Keresés

Részletes keresés

T0to Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1978

Hello, köszi, értékes válasz volt.

 

Az a helyzet, hogy - pár napot rászántam a témára és te is sokat segítettél - a lányom első hangszere a fuvola és másodikként heti 2x1 órát jár zongora tanárhoz 1,5 éve, így bőven kiszolgálja őt a KDP90. (Hahh, ha nekem 40 éve lett volna egy ilyen dobozom...!!!)

Egy műszaki kérdésem azért maradt, kíváncsi vagyok a véleményedre.

A drágább gépekben - csak a Kawait néztem igazán - írják, hogy ellensúly is van a billentyűben. (Egyébként ez már nekem akkor eszembe jutott, mikor erről még nem is olvastam, hogy könnyebb billentést adna, ha kb. 20-30 gramm-al nehezebb lenne a billentyű az újak alatt, mert akkor kb. olyan 30 gramm lenne a lenyomási erő, ami egy jó, könnyű lenyomási értéknek számít.)

A kérdésem lényege: mitől olyan piszok nagy szám, hogy abba a műanyagba billentyűbe beletesznek egy kis vasdarabot??

Nem parasztvakítás ízű ez?

 

Én fényképezőgép fan vagyok, és ott dettó ez a helyzet.

Annyira vigyáznak, hogy milyen fícsört tesznek a gépbe, hogy a következőbe még legyen újdonság és lehessen árat emelni.

(Itt is 100 ezrekről beszélünk ám! Egy jó tükörreflexes gép (Nikon D7200) úgy 300e körül van és utána csak feljebb.) 

Bár, a mobiloknál is ez van, nem kell messzire menni.

 

Szóval, egy jó pianista a KDP90-en is élvezhetően el tudná játszani Liszt II. magyar rapszódiáját...:)

Ez egy jó hír, megnyugtattam magam, hogy van még hova fejlődnie a lányomnak.:)))

 

   

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (1977)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.05 0 0 1977

Az első 4-5 évre szerintem már egy KDP110/CN17/KDP90/CN14 is bőven elég :)

 

Viszont a CN37-hez viszonyítva sokkal inkább a CA17-et választanám, még a listaárat is figyelembe véve, kivéve ha előre lehet tudni, hogy sokat használod a CN37 extráit.

A hangmotor ebben csak a másodlagos szempont, elsősorban a billentés a különbség. Az RM3II legalábbis félúton van az RHIII és a GF billentések között...

 

A CA17 kb ennyibe került azelőtt is, hogy bejelentették, hogy kimegy a gyártásból, és a CA48 veszi át a helyét... Nyugaton már alig-alig látni, de jellemzően olcsóbban. Ha most vennék zongorát, megpróbálnék alkudni belőle. (A CA58-nak meg egyelőre nem ismertek az európai árai), ha nem sikerül, akkor meg lehet, hogy vadásznék Nyugatról egy elfekvő darabot.

 

(Ha pedig a CA17 jelenlegi árai felett is van egy kis tartalék büdzsé, és nem csak az első 4-5 év van képben, akkor érdekes lehet Nyugatról egy CA67-est vadászni, a CA78 megjelenése annak is levitte az árát...)

Előzmény: T0to (1976)
T0to Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1976

Szia, köszönöm a válaszod.

 

Az alábbiakat szedtem ki a Kawai honlapjáról a hangmotorokat illetően:

KDP90 - Harmonic Imaging (az új, tavalyi KDP110-ben is ez)

CN37 - Progressive Harmonic Imaging (az új, 2016-os CA48-ban is ez van) 

CA17 - Harmonic Imaging XL ™ (HI-XL)

Tehát van a Kawainál: HI - PHI - HI-XL hang motor.

A CA97, 1 millió feletti zongi is HI-XL.

 

A CA17 egyébként kapható most is 610e-ért újonnan (2015-ben jött ki, nem egy matuzsálem) és ez a legolcsóbb HI-XL.

 

Szerinted van akkora különbség a hangzásokban, hogy egy tizenévesnek az első 4-5 zongora tanulási évben érdemes váltani?

Tudom, hogy csak szubjektív véleményt tudsz mondani, de akkor is érdekel.

 

Köszi előre is. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (1974)
gyorsmanó Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1975

HP503 az, sikerült megtalálnom. Azt hiszem ilen kell, vagy egy CLP535.

Előzmény: MidiTom (1972)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1974

Feltéve hogy nem kell a sok extra (hangszín, USB etc.) akkor már CA17 irányába hajlanék, ha még találok kifutó darabot (alkudva akár). Esetleg CA48, de az hangmotorban visszalépés épp a CN37 szintjére.

Előzmény: T0to (1973)
T0to Creative Commons License 2018.04.04 0 1 1973

Lehetőségem volt kipróbálni a Kawai CN37-et.

Hááát, hadd ne mondjam, hogy fél milláért milyen hangszer az...!

Eddig még nem derült ki, hogy jó-e, vagy nem, ugye? :)))

 

Piszok jó instrumentum!!!!!!!!!

Olyan billentés, olyan hang(szóró)rendszer - s ettől olyan hangzás...

És ott a "virtuális zongorahangoló"!

Billentyűnként állítod be a hangokat, ha akarod.

A kalapács filcének a keménységét beállíthatod. Stb.

Mondhatjátok, hogy én nem zenész vagyok, hanem a technikát szeretem benne.

Kicsit igazatok lehet - hegedű készítő az első tanult szakmám.

(Úgy 10 évet zongoráztam fiatalon, aztán a műegyetemet elvégeztem (24-30 évesen), ma is mérnökként dolgozom.)

 

De ez a hangszer megfogott...

Lehet, hogy lecserélem a KDP90-et...:(((

 

MidiTom Creative Commons License 2018.03.31 0 0 1972
Előzmény: gyorsmanó (1971)
gyorsmanó Creative Commons License 2018.03.28 0 0 1971

Sziasztok,

 

ez itt milyen tíousú Roland lehet?

 

https://www.youtube.com/watch?v=fnHWyZJP0zQ

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.03.26 0 0 1970

Azért nem lepne meg, hogy segíthetne egy-egy jól méretezett hangszigetelő réteg a padlón meg a falakon, persze ha túlzásba viszed az lesz a gond...

Előzmény: djuice (1969)
djuice Creative Commons License 2018.03.26 0 0 1969

A helységek sarkai gyűjtik a mélyhangokat, ez köztudott szakmai körökben!

Ajánlom ezt az irodalmat akinek "rezonancia" gondja van...

https://www.antikvarium.hu/konyv/tarnoczy-tamas-teremakusztika-i-ii-242573

T0to Creative Commons License 2018.03.24 0 0 1968

Szia Legere!

Rossz hírem van.

Én ezeket már végigjátszottam.

Line-out kimenetre, fejhallgató kimenetre (aktív) és a zongi eredeti hangszórói helyett is kötöttem rájuk másikat.

Eredmény: ha körülbelül ugyan ott voltak a hangszórók, mint az eredetik, akkor a rezonancia megmaradt.

Ha máshol helyeztem el a hangszórókat (úgy 1 -1,5 m-rel odébb), akkor jó volt - de hogy néz az már ki!

Nem vagyok én templomi orgonista, hogy itt játszok és ott szól...:)))

Előzmény: Legere (1966)
T0to Creative Commons License 2018.03.24 0 0 1967

Köszönöm a véleményedet, de ugyan úgy vagyok, mint Legere.

Maga a hely akusztikája olyan, hogy azzal van egy "összerezgése" az említett hangtartománynak.

Előzmény: ÁsítóSárkány (1965)
Legere Creative Commons License 2018.03.23 0 0 1966

Hasonló tapasztalatom nekem is volt (van). A szoba egy viszonylag nyitott helyéről átraktam a Yamahát a sarokba a lapradiátor mellé derékszögbe. Természetesen nem ér neki a radiátornak, meg hőszigetelő lemezt is tettem közéjük a biztonság kedvéért. Tehát ott a sarokban nekem is másképpen szól a hangszer, elsősorban a basszus tartományban. Csak ez a hely alkalmas a lakásban, ezért itt marad. Annyira azért nem zavaró a dolog, de gondoltam már rá, hogy külső, jó minőségű hangszórókat csatlakoztatok a jobb hangi élmény érdekében. Már csak azért is, mert a beépített gyári hangsugárzók nem olyan nagy attrakciók. Fejhallgatóval pl. sokkal élethűbb és szebb a hangzás, ezért is gondolnám, hogy segítene egy kis tuningolás. :-)

Előzmény: T0to (1964)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1965

Az megvan, hogy mi rezonál? Ha a padló / födém kap direktbe a rezgésből, arra olvastam angol nyelvű fórumon filléres jellegű trükköket, hogy mit lehet a zongora és a padló közé rakni.

Előzmény: T0to (1964)
T0to Creative Commons License 2018.03.22 0 0 1964

Sziasztok!

Képzeljétek, hogy jártam a bútoros digi zongorával (KDP90)!

(Nem, a zongival semmi gond.:))

Átrendeztük a nappalit és máshova került a zongora. Szépen átfestettem a helyiséget, felfúrtam az új helyre a polcokat, mindent frankón véglegesen elrendeztünk, mindennek meg van szépen az új helye.

Egy hibát követtünk el - ki a fene gondolná! Azt, hogy nem próbáltuk ki az új helyén a hangszert.

Lányom odaült játszani és hallottam, hogy a dinamikában valami furcsa van. Mi a fene lehet?

Aztán kivizsgáltam a szitut.:)

Az alsó h és disz közötti hangok rezonálnak azon a helyen, ahova most került a hangszer.

Ezáltal ezek a hangok úgy kb. 30%-al hangosabban szólnak mint az összes többi. Szinte úgy dübörögnek.

Se alatta, se felette nincs ilyen, ott egyenletesen szól a gép.

Most vakargatom a fejem, hogy hol találjak neki olyan helyet, ahol nincs ez a rezonancia. 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.20 0 0 1963

Hát igen, ez a Yamaha belépő modellje, Mo.n PSR-E213  néven futott (most épp PSR-E253  a neve, de ez sem tudja). A következő a PSR-E3X3 már dinamikus.

Előzmény: vakrepulo2 (1962)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 1962

köszi

hmmm, ezek szerint a yam ypt-210 elég alap modell lehet

amatőr vagyok - mind kiderülhetett - , engem elbájolt a sok gomb rajta, ilyen szintivel sátoros lagzikban már villantani lehet

Előzmény: Törölt nick (1961)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.18 0 0 1961

amit billenésérzékenynek, nyomásérzékenynek, dinamikusnak hívnak, az igen

gyakorlatilag a legolcsóbbak kivételével mind ilyen

Előzmény: vakrepulo2 (1960)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 1960

üdv

azon gondolkoztam, hogy szintetizátor képes-e arra mint a zongora, azaz ha különbözőképpen ütöm le a billentyűt, pl erősen vagy gyengéden, akkor hangosabban vagy halkabban szól

köszi

 

(((mármint a nem arányárú darabok, a gyerekek tanulnak zongorázni és kölcsönkaptunk egy alap szintit, azaz elektromos zongorát és azon gondolkodom megveszem a kölcsönadótól, ha már úgy is mi használjuk, de ezen a ponton nagyon eltér a zongorától)))

djuice Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1959

Gratulálok hozzá! Talán nem választottál vele rosszul a pénzedért. ;)

Előzmény: vetti7 (1958)
vetti7 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1958

Köszönöm a válaszokat. Elmentünk egy helyi hangszerboltba, ahol ezek nem voltak, de egy párat megnéztünk, hogy hogy szólnak, utána megnéztük az eladó Korg SP 250-est, és meg is vettem. :)

Előzmény: djuice (1956)
gyorsmanó Creative Commons License 2018.02.18 0 0 1957

Clavinova clp 370 szintjén a mai zongorák között mi lenne?

 

Ezt láttad?

Előzmény: vetti7 (1955)
djuice Creative Commons License 2018.02.18 0 0 1956

A Korg SP250 a mechanika miatt esetleg jó választás lehet használtan. (Nekem is van egy.) Ebben az RH3 mechanika található, mellyel a több százezres Korgokat is szerelik (pl. SV1, GrandStage, Kronos)

Sajnos a hangzása olyan amilyen, de pl. egy laptoppal már jobb lehetőségek is akadnak használni szoftverekkel.

Az újabb Yamaha P45 már hangzásban kicsit beljebb van és kezdetnek talán a GHS mechanikája is elfogadható gyakorolni. Én magam a Casiokat nem preferálom, de mindent szabad, sőt érdemes kipróbálni!

 

Bár ez Roland promóció, de egy ajánlat az eligazodáshoz sok hasznps tanáccsal: http://zenelniszeretnek.hu/piano/index.html

Előzmény: vetti7 (1955)
vetti7 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 1955

Sziasztok! Most kezdek zongorázni tanulni. Kb. 120 ezer Ft-ot tudok rászánni. (Ez nagyon max. 140-ig mehet fel, ha tényleg van különbség hangzásban.)

Eddig ezeket találtam: Casio CDP 130 (új),  Korg Sp170 (használt), Yamaha P45 (új), Korg B1 (új), Korg SP 250 (használt)

120 ezertől 140-ig.
Melyiket javasolnátok?

Köszönöm a segítséget!

vggeri Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1954

jaj djuice.... :) Hagyjuk inkább!

Előzmény: djuice (1953)
djuice Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1953

"azt fogod tapasztalni hogy a többség (akik ismerik, próbálták, tulajok) a Kawai billentyűit preferálja"

 

Ragyogó érv! :) Erre már korábban is leírtam, hogy kinek mi tetszik nagy tömegben, engem nem befolyásol, mert nekem az számít ami NEKEM tetszik! Nehogy már a haver mondja meg hogy nézzen ki a csajom... Érted?

 

Ráadásul azzal, hogy ezt az érvet hogy felhozod ("többségben a Kawai"), rögtön meg is cáfolod, hogy tenmagad állítása szerint is a Yamaha mellett döntöttél. Akkor most hogy is van ez, mármint hogy mit is számított hogy hány százan vannak oda máshol a Kawaiért?

Kezdesz belemonyolódni a fonalakba, csak szólok! ;)

Előzmény: vggeri (1951)
djuice Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1952

"minél nagyobb a mintád, annál pontosabb eredményt kapsz."

 

Hol itt a hiba? A pontosság nem fordítja meg a tendenciát! :D

Előzmény: vggeri (1951)
vggeri Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1951

:)

Kicsit döcögősen halad ez a beszélgetés :) Nem azt mondtam, hogy sokan szeretik a Kawait, hanem hogy az emberek többsége. Szóval, de, pont azt fogod tapasztalni hogy a többség (akik ismerik, próbálták, tulajok) a Kawai billentyűit preferálja. És ha már a statisztikában ennyire otthon vagy, akkor biztos tudod, hogy ha egy tendenciát akarsz kiolvasni ("az emberek X %-a aztt gondolja hogy Y"), akkor minél nagyobb a mintád, annál pontosabb eredményt kapsz.

 

Mellesleg nekem (szerintem sokan vagyunk így) a fórumok véleménye annyit számított, hogy eldöntsem mit akarok kipróbálni. Ezután pedig amellett döntöttem ami nekem legjobban tetszett. Mellesleg amint említettem, nekem ez a Yamaha volt, nálam ez nyert a Kawai és a Roland előtt. Viszont nyugodt szívvel döntöttem, mert mindhárom márka zongoráit többször, több órán keresztül teszteltem mielőtt választottam.

Előzmény: djuice (1950)
djuice Creative Commons License 2018.02.14 0 0 1950

Nincs itt olyan jelentősége sem a kérdésnek, mint gondolnád. Akinek Kawai tetszik, azt vesz, akinek Casio, az meg azt...

Én a stage pianokat perferálom, de leginkább ahhoz mérem a látottakat, hogy milyen profi zongorákat láttam már, amihez lehet is mit mérni (Steinwaytől a Blüthnerig sorolhatnám). Ez a különbség a látásmódunk közt, amiben persze semmi gond nincs hogy eltér.

 

Látom továbbá a nagy számok törvényének híve vagy, téged az ami meggyőz. Oké. A statisztika meg azt mondja, hogy amíg itt 1-2 ember a Roland vagy Yamaha vagy Kawai mellett voksol, addig máshol hiába ezrek voksolnak ez vagy az mellett, az átlag ugyanúgy kiegyenlített szerintem, hogy most 1000 ember mondja vagy 1-2, mert ott se lesz olyan hogy 975-en a Kawait fogják éltetni és csak 20-an a Rolandot pl. Na így érted már mire akarlak rávezetni? (-;

Előzmény: vggeri (1949)
vggeri Creative Commons License 2018.02.14 0 0 1949

A "külföldi majmolást" nem tudom hogyan olvastad ki a hozzászólásomból. Mivel ezen a fórumon kb 4-5 ember szokott hozzászólni, érdemes néha elolvasni egy olyan nemzetközi fórum oldalait, ahol naponta több száz felhasználó szólal meg és mondja el a tapasztalatait. Nem a "külföldi" a lényeg, hanem a vélemények, tapasztalatok száma.

 

"Lehet erről vitatkozni, de ki kell a valóságban próbálni leginkább!" Ezzel egyetértek, ezért kérdeztem, hogy vajon játszottál-e a Kawai CA sorozaton, vagy a 675/685-ön. Erre nem válaszoltál. A GH billentyű amit emlegetsz az egy húsz éves technológia. Az NW is kb 10 éves. Én játszottam nagyon sokat mindhárom márka jelenlegi top zongoráin, mielőtt a Yamaha 645-öt megvettem. (Nekem mindhárom tetszik egyébként.)

Mindettől függetlenül természetesen jogod van a Rolandot preferálni! Ezt pont olyan, hogy van aki a francia kocsikat szereti, de azért a többség egyetért hogy a japánok és németek jobbat csinálnak. ;P

Előzmény: djuice (1945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!