A méret, olyan lakót akartam, ami vadkempingre, nem kiépített helyeken, ketten tudjuk tolni, helyére igazitani. Nekünk a nyár, a víz, akár vadvíz jön be. Tavak, folyók partján 1-2 éjszakás, hétvégés bevetésekre készült. Tulajdonképpen jó idő esetén a lakó éjszakára való, nappal, jó időben kint töltjük.
Mellette szól a könnyű súly és a műgyanta, soha nem romló, nem beázó kivitele.
Amit pedig az új Predomokról írsz, az mind igaz, 3-4 millió körül ezt a méretet kapod. Mivel ezt eddig is gyártották, nekem is ez adta az ihletet. Ennek mintájára próbáltam felszerelni a lakót minden kényelmi dologgal, igy sikerült.
Visszaolvasva az előbbi hsz-t túlságosan anyagiasra sikerült. :)
Pedig tudom, hogy ebben az esetben a saját nunka és az alkotás öröme messze túlmutat az anyagiakon. Egyszóval amit csináltál azt nagyon szépen csináltad, maximális elismerésem. :)
De hadd kérdezzem meg, miért a létező kegkisebb lakót választottad? Nem lett volna kényelmesebb egy kicsit nagyobb méret?
Velem is előfordult már ilyen. Jeleztem a moderációnak de nem tudtak segíteni. Vagyis az volt a válasz, hogy az én készülékemben van a hiba. Először nem akartam elhinni, aztán valaki azt tanácsolta, hogy pakoljam újra a windowzt, mert valszeg kiöregedett. És ez volt a hiba. Feltettük a következő verziót és minden probléma megszünt. Megjegyzem az laptop volt. Telefonnal ilyen még nem történt.
Először arra gondoltam, hova teszel bele ennyi pénzt meg munkaórát abba a pici lakóba.....
Aztán szembe jútott a döbbenet amit a napokban láttam.
Állítólag Érden kezdenek árulni vadiúj Predomokat 2-3 milla között. A méret ugyanaz. De van valami mégújabb konstrukció, ami az elődhöz szinte semmiben nem hasonlít, legfeljebb a méretei. Ráadasul az előd még pofàsabb is ránézésre.Na itt lehidaltam, mert ha jól emléxem ÁFÁ-val valami 4 millió az ára. Innentől már nem merek árakról vagy megtérülésről beszélni, mert az egyébként is őrült lakókocsi piac teljesen megbolondult a covid óta.
Kérném a tisztelt fórum üzemeltetőit, segítsenek, egy VODAFONOS rendszerhiba miatt fél napig nem volt netem, amikor visszatért nem tudtam a régi "Tarzy52" nicknevemmel belépni a fórum egyik topikjába sem!
Ez nagyon érdekes, hisz a pont aktuális (mobil, vagy vezetékes) net-szolgáltatónak nem sok köze van a fórumhoz, illetve annak a motorjához.
Fél napi net leállás semmiképp nem okozhat belépési zavart - hisz máskor is (pl. éjszaka is) kilépsz a netről - és ez semmi gondot nem okoz az újra-bejelentkezéskor.
Megpróbáltad kézzel (!) újból beírni a nevedet és a jelszavadat?
Terveim szerint beszámolóm 3-dik egyben befejező részével.
Ott fejeztem be, hogy elkészült a belső tér felosztása, bebútorozása.
Ezt az épületgépészet, fürdő kialakítása, konyhai és a vízrendszer gépéinek beszerelése, víz, gáz és villanyvezetékek rendszer kiépítése követte.
A kocsiban 12v-os rendszer működik, 85 Ah akkumulátorral, 110 V-os napelem támogatással. 220v nem került kiépítésre, hisz mi vadkempingre hangolva képzeltük el a lakót. Természetesen hosszabbítón keresztül a hűtőt és egy akkumulátor töltővel, ami csinál 12v-ot, mindent tudok üzemeltetni. A népelem mozgatható, mobil kivitel a máshol használhatóság és az optimális napra helyezés miatt. Az rendszerről az ebédlő/háló, konyha és a fürdő két LED-es világítása működik. Ezen felül a gázérzékelőt, víz szivattyút és a hűtő hátuljának szellőzését biztosító 2 db. ventilátort látja el villamos árammal az aljzatok és az USB csatlakozókon kívül. Ebből nagy fogyasztónak számít a szivattyú, ami 70 V-os, de mivel a rendszer feltöltése után nyomás esésre kapcsol be, rövid ideig, használat alatt működik.
A vízrendszer hideg/meleg vizes, mint már írtam, nyomásesésre kapcsoló elven. Mindenhol, a fürdőben a mosdó és a zuhanyzó, valamint a konyha mosogatóján is rendelkezésre áll mindkét hőmérsékletű víz keverőcsapokon keresztül. A vizet egy mobil, külső 60 l-es tiszta vizes műanyag, volt hypos, ballonból szívja fel a szivattyú. Két ágon, a hideget a csapokhoz a másik ágon a víz melegítéséért felelő bojler felé, és ezen keresztül a csapok felé. A vízmelegítő egy FÉG Euro H12 típusú tárolós gáz bojler, PB fúvókával és égéstermék elvezetéssel. Köszönet az ötletért egy kedves lakókocsis épületgépész ismerősömnek, tökéletesen működik, begyújtás után automatán. Természetesen szellőző rácsok és kémény is kiépítésre került a biztonságos üzemelés érdekében.
A fürdő tartalmaz egy kicsi mosdókagylót egy zuhanyzót és egy Thetford Porta Potti Qube 365 mobil kemping WC-t. A wc feleségem kívánságára, a családi béke érdekében, szerintem egy ilyen kis légtérben csak vész tartalék szerepét töltheti csak be. Sok macera van vele, egyszerűbb módja is van ennek a műveletnek. Az egész vizesblokk, nem nagy, de felnyitott tetővel még én a 185 centimmel és a 107 kilómmal is le tudok zuhanyozni.
A konyha áll egy két lángos gáztűzhely - mosogató kombóból, hideg meleg csapból és egy idevaló abszorpciós, három üzemű hűtőszekrényből. A konyhai eszközök tárolására az alsó és felső szekrények szolgálnak.
Az akkumulátor az ágy alatti tárolóban kapott helyet, sok más egyéb, mint ágy nemű, nap és eső tető stb. mellett.
Az első dobozban, mint mindenütt, található a gázpalack, alatta pedig a pótkerék. A víztartályok szerepét betöltő kannák a kabinban utaznak és kint teljesítenek szolgálatot, tiszta és szennyvíz minőségben.
A felszerelés része még a gázérzékelőn kívül egy CO, egy füst érzékelő, egy riasztó és a napelem töltés vezérlője is. Fő a biztonság.
Még keressük mindennek a helyét, kevés idő volt a belakásra, hisz csak 3 éjszakát tudtuk használni az idén, talán a jövő szezon jobb lesz! A tél pedig az apróbb módosítások, használatban előjött hibák javítására ad módot. Még pár kép, ami kimaradt.
Biztos kihagytam ezt-azt, kérdezzetek, szívesen válaszolok, ha tudok.
Lehet, hogy kicsit hosszúra sikerült, talán elnézitek nekem!
Kérném a tisztelt fórum üzemeltetőit, segítsenek, egy VODAFONOS rendszerhiba miatt fél napig nem volt netem, amikor visszatért nem tudtam a régi "Tarzy52" nicknevemmel belépni a fórum egyik topikjába sem!
A Váradi István is Én vagyok, de jobban szeretnék "Tarzy52"-ként visszatérni!
Márpedig tisztelt kolléga nincs más út mint amit már te is tudsz. Ha te nem tudod megcsinálni, ez vagy annyiba fog kerülni mint a lakód, vagy eladod és kipótolod a vételárat egy újabb vásárlására. Én a helyedben a második variációt választanám. Kevesebb probléma és kisebb veszteség. És az újat is ugyanúgy fogod szeretni nint most ezt a haldoklót.
Segítségeteket kérném, Abi Marauder 450S lakónk ezen az éven azt mondta - fogalmazzunk úgy, szépen lassan elkezdte mondogatni - hogy egy időre elege kezd lenni az egészből. Előbb a gázbojler rakoncátlankodott, aztán elől a szélvédő körül beázás nyomok keletkeztek, majd a hűtő sem volt hajlandó gázról működni, utolsó előtti, hogy a fűtést be tudjuk kapcsolni - de leállítani a gombjával nem, csak a gázpalack elzárásával lehet, végül az elektromos rendszer 2 lámpa kivételével nem működik... és nem kapcsoló jellegű a probléma.
Ezek teljes felújításához az alkatrészeket beszereztem, illetve beszerzés alatt állnak, a gáz és az elektromos rendszert ha minden igaz "házon belül" meg tudom oldani.
Marad a teljes szélvédő oldali panel lebontása, az elrepedt műanyag borítás megragasztása és a merevítők, belső bútorlap újra építése. Kérdésem az lenne, valaki csinált már ilyet? Teljesen szétrothadt minden a szélvédő körül... létezik valamilyen általános leírás ezekre, hogyan épülnek fel, milyen anyagokat használnak, milyen sorrendben kell bontani, illetve visszaépíteni, tippek - trükkök, vannak-e munkát könnyítő fogások, stb.? Nézegettem youtube videókat, de ezek legtöbbje mögött egy komplett asztalos üzem is van. Olyan meg nekem nincs. Se tudásom, se eszközeim.
Dömötör írását olvastam a felújításról, nem teljesen azonos a probléma, de természetesen meg fogom keresni.
Esetleg van olyan ismerősötök, aki vállal ilyen jellegű javítást?
Beszéltem már szervizekkel, vagy nem vállalták, vagy olyan eszméletlen árat mondtak, hogy a rossz derekam ellenére is lementem hídba... gyakorlatilag sokkal drágább lenne csak az előlap megjavítása, mint maga a lakó értéke.
Előre is köszönöm azokat a tanácsokat, amelyek az eladásra ösztönöznének, de ezzel az opcióval nem kívánunk élni, mert szeretjük és eddig maximálisan kiszolgált bennünket.
Üdvözlök minden fórumozót. Megválnék Hymer540-es lakóbuszomtól. A busz 1980-ban készült, mercédesz 207-d alapra. Ha érdekel valakit hivhat a HUSZ öthetvenkettő 55 80- számon. D.Ferenc
Ha készen nem találsz, ránézésre simán 3D nyomtatható. Mondjuk nylonból - kubaszov erős lesz, és ugyanakkor elég rugalmas is, hogy ne tudjon törni a használatban, mint az eredeti (alighanem) ABS.
A fészbukon van millió egy lakókocsis csoport. Bár azt nem értem miért ennyi mert az arcok ugyanazok mindenhol. :)....de ha ilyen helyeken feldobod, tuti, hogy egy hét alatt megkönnyebbülsz a "kacaattól." Ráadásul a vicces árnál is többért.
Küldenék szívesen, csak már rég kiszereltem (mint mondtam: soha nem volt a gázra kötve a bódé) így a kályha - az összes tartozékával, (beleértve a kéményét is) - el van barikádozva a tárolóban.
El kell hidd nekem becsszóra, hogy így van - miért mondanám?
Sőt, én naivan azt hittem, hogy minden Truma-kályha ilyen - hisz logikus, hogy a lakótér hőmérséklete szerint állítsa a lángot és nem a kályha hőmérséklete szerint.
Külön meló volt óvatosan leszerelni a termosztát érzékelőjét a hálófülkéből és még óvatosabban feltekerni a hosszú csövét - elvégre érzékeny jószág az.
Szívesen eladnám akár vicces áron is - ha akadna valaki, aki hasznosítani tudja.
Truma kályhánál a termosztát csöve kb 20-25cm. Semmi sem szabályozza a truma kályhánál a láng erejét.
Húha, ez komoly? Mert ha igen, akkor azonnal levágok 1 méternyit az én termosztát-csövemből - hogy úgy legyen, ahogy mondod :-)))
Az én Truma kályhám a ruhásszekrény alatt van - a (szoba)termosztát érzékelője meg a hálófülkében, padlótól számítva kb. 1 méter magasságban (de lehet, hogy 1,10).
És mivel nem légvonalban van kifeszítve a kályhától-az érzékelőig, ezért kockáztattam meg, hogy talán megvan másfél méter is, igaz soha nem mértem.
Semmi sem szabályozza a truma kályhánál a láng erejét.
Ez biztos? Annál sem, amelyiknek szobatermosztátja van a hálófülkében?
Akkor mégis mire való - ha nem szabályoz??
Illetve minek a szabályzó tekerőgomb rajta - amivel a szobahőmérséklet szabályozható a termosztát infója alapján?
Egyébként, jelképes áron eladó a Truma-kályhám (igen, a szobatermosztátos) - méghozzá újszerű állapotban, hisz sem én, sem az előző gazdája nem használtuk soha (pontosabban soha nem volt gázra kötve a bódé) - ezért az égéstere úgy néz ki, mint amikor a gyárból kijött.
Truma kályhánál a termosztát csöve kb 20-25cm. Semmi sem szabályozza a truma kályhánál a láng erejét. Van egy őrláng és van egy nagy fűtő láng. A termosztát csak annyit csinál, hogy a nagy láng szelepét nyitja vagy zárja, amikor az alsó, vagy felső határt eléri a hőmérsélket.
A gázos-hűtő analógiájára van ugye a lakókocsi gázos-kályha (a "truma", ahogy a köznyelv becézi) - szóval itt nem csak fokozatok vannak, hanem egy analóg termosztát szabályozza a láng erejét.
Ezt egy hidraulikus termosztáttal oldották meg (zsír-mechanikusan) ahol a táguló folyadék (ami egy cca. 1,5 méteres hajlékony cső végén lakik egy bulbában) egy munkahenger révén szabályozza a tűszelepes gázcsapot.
Nekem konkrétan ilyen termosztátos trumám van - egy szál elektromosság sincs benne, csak amit leírtam.