Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 15744

"De mivel gyárilag gázos az autó, nem hiszem, hogy kárt okozna a motorjában a gázüzem."

 

 

 Pedig de! A gyártók ezt magasról lexarják.

Előzmény: knorti (15741)
fiest Creative Commons License 2018.03.13 0 0 15743

milyen autó ez pontosan? tip.. motor... év...

 

Előzmény: knorti (15741)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.13 0 0 15742

Beru Z20 gyertyahézaga 0,8 mm de a gyártó azt a megjegyzést teszi az 1.2 LPG-hez hogy (ha jól látom Franciaországban vagy :) "Écartement doit être réglé à 0,7 mm" Vagyis: a gyertyahézagot 0,7 mm-re kell állítani.

Ha gondod van a motorral szerintem először ezt csináld meg és ne hanyagold el a gyertyacserét.

Előzmény: knorti (15740)
knorti Creative Commons License 2018.03.13 0 0 15741

Nem tudom, hogy hidrotőkés-e, sőt azt sem tudom, hogy mit jelent. De mivel gyárilag gázos az autó, nem hiszem, hogy kárt okozna a motorjában a gázüzem. 

337 km-nél vagyok egy tank gázzal és még egy dióda a 4ből világít (elvileg 42 literes a gáztartály, kb 34 litert lehet bele tankolni). Tehát elképzelhető, hogy jobb lesz a fogyasztás gázzal, mint benzinnel. Bár ebbe volt kb 120 km városon kívül.

Előzmény: almaata66 (15734)
knorti Creative Commons License 2018.03.13 0 0 15740

Beru Z20 típusú gyertya került bele. Hézagmérőm nincs, hagytam a gyári hézagot, kb 1 mm. A régi gyertyák NGK-k voltak, amit lefényképeztem az volt a legrosszabb, szerintem kicsit több is, mint 2 mm hézag volt. Azt szintén nem tudom megmondani, hogy mennyit mentek vele, nem találtam a számlák között amit adtak gyertyacserét. De majd átnézem még egyszer.

 

Előzmény: Törölt nick (15733)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 15739

Vettem egy autót, egy J Astra kombit, de nem hagyom cserben a kalózt, elgurultam vele 3 hengerrel a szerelőhöz, rendbe hozza a fűtést, kitakarítja a komplett hűtőrendszert, meg nyilván a motorhibát is megkeresi. Aztán mehet megint vele a melóbajárás......még néhány évig. 

Előzmény: almaata66 (15738)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 15738

Más a lökettérfogat meg a típus, de a lényeg ugyanaz.

Előzmény: almaata66 (15737)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 15737

"Szerviztapasztalatok: Chevrolet Cruze

Benzines motorral a Chevrolet Cruze első generációja nagyon megbízható autó. Az 1,6 literes négyhengeres még autógázzal használva is hosszú élettartamú, de a motor karakterisztikája nem kedvez a dinamikus vezetési stílusnak. A dinamikusan közlekedni vágyók az 1,8-as vagy az 1,4 literes turbós benzines motor, esetleg valamely dízel motor közül választhatnak.

Benzinnel a bevált Opel-motoron alapuló 1,8-as hibátlan, de az autógázra alakított Orlando taxikkal szerzett tapasztalatok alapján figyelni kell a szelephézag megőrzésére. Míg az 1,6-osban a hidrotőkés automata szelepállítás miatt semmi gond nincs az LPG-vel használt autókban, az 1,8-asban a régebbi, csészés szelepállítással a túl kis szelephézagtól elkophatnak, megéghetnek a szelepek. A felső szelepolajozás beépítése ezen nem sokat segít."

 

 

Idézet a vezess.hu-ról. 

Egy kicsit többet tudnak a gázautózásról mint te vagy én.......

Tőlük bátorkodtam az infót beszerezni.

Előzmény: fiest (15736)
fiest Creative Commons License 2018.03.12 0 0 15736

nem tudom mennyire  számit a hidrotőkés vagy sem...

 

Előzmény: almaata66 (15734)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.11 0 0 15735

Vagy kétszerese.

Előzmény: almaata66 (15734)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.11 0 0 15734

Ha nem hidrotőkés az autó, lehet jobb is, hogy nem használta gázzal. Kb. 1mm-nek  kéne lenni a hézagnak nem? Ez legalább a másfélszerese.

Előzmény: Törölt nick (15733)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.11 0 0 15733

Milyen gyertya került bele (pontos típus) és mekkora gyertyahézaggal?

Érzésem szerint a régi tulaj nem nagyon használta gázzal és nagyon elhanyagolta a gyertyacserét.

Kíváncsi lennék a régi gyertya típusára, mennyi most a kopott gyertyahézag és vajon mennyit mentek vele?

Előzmény: knorti (15732)
knorti Creative Commons License 2018.03.11 0 0 15732

Tegnap megvolt a gyertya,  gyertyakábel,  gyújtáselosztó,  olaj és szűrő csere.

A gyertyák elég ramaty állapotban voltak. 

Meg csere előtt ki kellett vele mennem a városból,  autóúton mentem kb 30 km-t. Hát gázüzemben biztos nem lőnek le gyorshajtásért.  😀 110-nél jobban csak lejtőn lefelé megy. Átkapcsoltam benzinre   azzal még gyorsult  a 130at is sikerült elérni. 

Az alapjárat javult,  nem ugrál,  szebben jár.  De ugyan olyan gyenge maradt.  Es gyorsításnál néha 1-1 tized mp-re elmegyelm az erő,  mintha leugranék gázról. Ha csak tartom a sebességet akkor nem csinálja. 

Még a gázszűrőket akarom lecserélni meg a vezérlést a jövő héten. 

Tcmano Creative Commons License 2018.03.08 0 0 15731

Sziasztok!

 

Valaki épített-telepített kalosba távirányítót? Rendeltem kínából ajtózár motort a vezető oldalra 5 vezetékeset+központi egységet. A motorral megbirkózok az ajtóban de a vezérlőt hova és hogy kell bekötni?

Köszi

knorti Creative Commons License 2018.03.08 0 0 15730

Ezt (is) láttam már. Pont így csinálom. Beülök, azonnal indítok, majd bekötöm magam, tükörre akasztott belépőkártyát felakasztom a nyakamba, ablaktörlés, majd indulás.

Előzmény: DelSonar (15729)
DelSonar Creative Commons License 2018.03.07 0 0 15729
Előzmény: knorti (15727)
knorti Creative Commons License 2018.03.07 0 0 15727

Ebben nem értünk egyet, de nem veszünk össze rajta.

A melegítés/azonnali indulás témakörben sok értekezés született, én azonnali indulás párti vagyok. Ha 5  percet melegítem a motort annyi idő alatt már beérek a munkahelyemre.

Ma megjött a gyújtótrafó és a kábelek, hétvégén csere, jövő hétvégén meg vezérműszíj+vízpumpa csere. 

Előzmény: Törölt nick (15725)
598 Creative Commons License 2018.03.06 0 0 15726

Szerintem megvan az összes!

Holnap megnézem.

Előzmény: KalosPali (15724)
KalosPali Creative Commons License 2018.03.06 0 0 15724

Kalos bal első biztonsági öved nem maradt?

Előzmény: 598 (15588)
knorti Creative Commons License 2018.03.04 0 0 15723

Köszi a tömítést, meg is rendeltem.

Tudom, hogy ezek a távok a legrosszabbak az autóknak, de ezért nem fogok messzebb költözni. :)

Úgy gondoltam, hogy a dízelnek még rosszabb lenne azért vettem ezt. Sajnos olcsón még nem kapni elektromost, aminek tökéletesek lennének ezek a távok. Talán majd pár év múlva.

 

DelSonar Creative Commons License 2018.03.04 0 0 15721

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Ken%C5%91anyagok__Adal%C3%A9kok__Wynn%27s+adal%C3%A9kok?cikkkod=WYN29879+%2AL

 

Levegőszűrő házról lehúzod a csövet és ott adagolod. Beállítod a fordulatot olyan 2000-2500 környékére, pl egy csipesszel kiékeled a gáz bowdent, és szépen lassan adagolod, amíg el nem fogy az anyag. Keveseket kell fújni mert lekapja a fordulatot hamar. Ha más haszna nincs is, kicsit kitakarítja a levegőbeömlő rendszert. Eszement nagy lóerő növekedést nem kell várni tőle.

 

Előzmény: gg69gg (15720)
gg69gg Creative Commons License 2018.03.04 0 0 15720

Szia! Hova fújtad? Milyen spray? Köszi

Előzmény: Clevo88 (15713)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 15719

Ha szinte csak városban használod akkor annyit fogyaszt mint egy amcsi limó. Gázból meg kb. 20-30 %-kal többet. /városban, hidegben! kívül 10-15%/ El kéne menni vele fagyizni úgy 150 km-re és meghajtani 1 kicsit. Benzinnel persze.

Előzmény: knorti (15717)
almaata66 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 15718
Előzmény: knorti (15717)
knorti Creative Commons License 2018.03.03 0 0 15717

Rövid utakat megyek, 5 km a meló, délben haza, délután oda-vissza, gyerekek edzésre, bevásárlás heti 15-ször szintén 5-6 km. 3 hét alatt mentem 365 km-t. Ezért vettem benzinest (gázost), mert ez a DCI-nket hamar kinyírta volna, azzal a párom jár nagy ritkán, meg a hosszabb utakra használom majd én.

 

Egy kérdés még. Egy dolgot nem tudtam megrendelni, mert nem találtam pontosan, hogy milyen. A szelepfedél tömítést. Ott kicsit ereszti az olajat azt kicserélném.

Előzmény: Törölt nick (15716)
knorti Creative Commons License 2018.03.03 0 0 15715

Ma egy ismerős autószerelő kiolvasta a hibát pontosan. 

300 (Motor gyújtáskimaradás észlelve) és 351 (1. és 4. gyújtótekercs szabályozó áramkör)

Már meg is rendeltem a gyújtótrafót és a gyertyakábeleket.

2 hét múlva találkozom vele ismét, cserélünk vezérműszíjat is.

 

Lement az első telitank benzinem, brutális 10,5 literes fogyasztás, csak városban használva (itt nincs annyira hideg, mint otthon). Remélem, hogy ez csak a hiba miatt van és nem mindig ennyi, mert akkor nem marad nálam sokáig az autó. Ma telinyomtam gázzal is, kíváncsi vagyok abból mennyit eszik. (lesz biztos vagy 13-14 liter). Mondjuk borzasztó gyenge gázon, de ez nem lesz baj, ha a fogyasztás kicsit lejjebb megy.

Clevo88 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 15713

A spray tisztitás után javult a teljesítmény, olyan mint az új, egyelnetesen gyorsul és hibakódmentes lett 500 milis palacknak a felét fujtam bele persze nem egyszerre hanem 1-2 másodpercenként

szuper cucc de tényleg, működik

DelSonar Creative Commons License 2018.03.01 0 0 15712

Kollégám két éves  akkuja ment a kukába még tél kezdetén. Jó, mondjuk a Ranault Megane-ba 36Ah-ás akksit rakott. Mondtam neki, jobban jár, ha egy 60Ah-ás akksit tesz bele, csak jobban passzolna a kocsihoz. Erre vett Auchanban leértékelt 36Ah-ás akksit megint, mert olcsó volt. Hát, nekem aztán mindegy. Indításnál a leeső feszültség miatt is adhatnak rossz adatokat az érzékelők. Esetleg. Talán, de nem biztos.

Előzmény: juve1971 (15710)
juve1971 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 15710

Akumlátor hibátlanul teker, nem is régi. De nem a tekerés intenzitásával van gond. Most kiraktam éjszakára a vasat, reggel én inditom majd, megnézem mit produkál. Beszéltem szerelö barátommal: Beszivott levegö hömérséklet érzékelö, illetve a vizhömérséklet jelado, ez a kettö tud hamis,fars adatokat produkálni a compjuternek a hideg inditásnál. Megrendeltem a kettö 4400ft gyári korreai. Biztos ami ziher kicserélem majd.

DelSonar Creative Commons License 2018.03.01 0 0 15709

Nem értek hozzá, annyit tudok, hogy nekem a 4 éves BOSCH4-es akksi -12 fokban is szinte lecsavarja a helyéről az indítómotort és pöccre indul. De pl ha nem megfelelő az olaj, a hidegben bedermed, plusz még gyenge az akksi, akkor már nem biztos, hogy berántja a gépet hidegben.

Előzmény: Törölt nick (15708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!