A Beru Z20 gyertyahézaga 0,8 mm de a gyártó azt a megjegyzést teszi az 1.2 LPG-hez hogy (ha jól látom Franciaországban vagy :) "Écartement doit être réglé à 0,7 mm" Vagyis: a gyertyahézagot 0,7 mm-re kell állítani.
Ha gondod van a motorral szerintem először ezt csináld meg és ne hanyagold el a gyertyacserét.
Nem tudom, hogy hidrotőkés-e, sőt azt sem tudom, hogy mit jelent. De mivel gyárilag gázos az autó, nem hiszem, hogy kárt okozna a motorjában a gázüzem.
337 km-nél vagyok egy tank gázzal és még egy dióda a 4ből világít (elvileg 42 literes a gáztartály, kb 34 litert lehet bele tankolni). Tehát elképzelhető, hogy jobb lesz a fogyasztás gázzal, mint benzinnel. Bár ebbe volt kb 120 km városon kívül.
Beru Z20 típusú gyertya került bele. Hézagmérőm nincs, hagytam a gyári hézagot, kb 1 mm. A régi gyertyák NGK-k voltak, amit lefényképeztem az volt a legrosszabb, szerintem kicsit több is, mint 2 mm hézag volt. Azt szintén nem tudom megmondani, hogy mennyit mentek vele, nem találtam a számlák között amit adtak gyertyacserét. De majd átnézem még egyszer.
Vettem egy autót, egy J Astra kombit, de nem hagyom cserben a kalózt, elgurultam vele 3 hengerrel a szerelőhöz, rendbe hozza a fűtést, kitakarítja a komplett hűtőrendszert, meg nyilván a motorhibát is megkeresi. Aztán mehet megint vele a melóbajárás......még néhány évig.
Benzines motorral a Chevrolet Cruze első generációja nagyon megbízható autó. Az 1,6 literes négyhengeres még autógázzal használva is hosszú élettartamú, de a motor karakterisztikája nem kedvez a dinamikus vezetési stílusnak. A dinamikusan közlekedni vágyók az 1,8-as vagy az 1,4 literes turbós benzines motor, esetleg valamely dízel motor közül választhatnak.
Benzinnel a bevált Opel-motoron alapuló 1,8-as hibátlan, de az autógázra alakított Orlando taxikkal szerzett tapasztalatok alapján figyelni kell a szelephézag megőrzésére. Míg az 1,6-osban a hidrotőkés automata szelepállítás miatt semmi gond nincs az LPG-vel használt autókban, az 1,8-asban a régebbi, csészés szelepállítással a túl kis szelephézagtól elkophatnak, megéghetnek a szelepek. A felső szelepolajozás beépítése ezen nem sokat segít."
Tegnap megvolt a gyertya, gyertyakábel, gyújtáselosztó, olaj és szűrő csere.
A gyertyák elég ramaty állapotban voltak.
Meg csere előtt ki kellett vele mennem a városból, autóúton mentem kb 30 km-t. Hát gázüzemben biztos nem lőnek le gyorshajtásért. 😀 110-nél jobban csak lejtőn lefelé megy. Átkapcsoltam benzinre azzal még gyorsult a 130at is sikerült elérni.
Az alapjárat javult, nem ugrál, szebben jár. De ugyan olyan gyenge maradt. Es gyorsításnál néha 1-1 tized mp-re elmegyelm az erő, mintha leugranék gázról. Ha csak tartom a sebességet akkor nem csinálja.
Még a gázszűrőket akarom lecserélni meg a vezérlést a jövő héten.
Valaki épített-telepített kalosba távirányítót? Rendeltem kínából ajtózár motort a vezető oldalra 5 vezetékeset+központi egységet. A motorral megbirkózok az ajtóban de a vezérlőt hova és hogy kell bekötni?
Ezt (is) láttam már. Pont így csinálom. Beülök, azonnal indítok, majd bekötöm magam, tükörre akasztott belépőkártyát felakasztom a nyakamba, ablaktörlés, majd indulás.
Ebben nem értünk egyet, de nem veszünk össze rajta.
A melegítés/azonnali indulás témakörben sok értekezés született, én azonnali indulás párti vagyok. Ha 5 percet melegítem a motort annyi idő alatt már beérek a munkahelyemre.
Ma megjött a gyújtótrafó és a kábelek, hétvégén csere, jövő hétvégén meg vezérműszíj+vízpumpa csere.
Tudom, hogy ezek a távok a legrosszabbak az autóknak, de ezért nem fogok messzebb költözni. :)
Úgy gondoltam, hogy a dízelnek még rosszabb lenne azért vettem ezt. Sajnos olcsón még nem kapni elektromost, aminek tökéletesek lennének ezek a távok. Talán majd pár év múlva.
Levegőszűrő házról lehúzod a csövet és ott adagolod. Beállítod a fordulatot olyan 2000-2500 környékére, pl egy csipesszel kiékeled a gáz bowdent, és szépen lassan adagolod, amíg el nem fogy az anyag. Keveseket kell fújni mert lekapja a fordulatot hamar. Ha más haszna nincs is, kicsit kitakarítja a levegőbeömlő rendszert. Eszement nagy lóerő növekedést nem kell várni tőle.
Ha szinte csak városban használod akkor annyit fogyaszt mint egy amcsi limó. Gázból meg kb. 20-30 %-kal többet. /városban, hidegben! kívül 10-15%/ El kéne menni vele fagyizni úgy 150 km-re és meghajtani 1 kicsit. Benzinnel persze.
Rövid utakat megyek, 5 km a meló, délben haza, délután oda-vissza, gyerekek edzésre, bevásárlás heti 15-ször szintén 5-6 km. 3 hét alatt mentem 365 km-t. Ezért vettem benzinest (gázost), mert ez a DCI-nket hamar kinyírta volna, azzal a párom jár nagy ritkán, meg a hosszabb utakra használom majd én.
Egy kérdés még. Egy dolgot nem tudtam megrendelni, mert nem találtam pontosan, hogy milyen. A szelepfedél tömítést. Ott kicsit ereszti az olajat azt kicserélném.
Ma egy ismerős autószerelő kiolvasta a hibát pontosan.
300 (Motor gyújtáskimaradás észlelve) és 351 (1. és 4. gyújtótekercs szabályozó áramkör)
Már meg is rendeltem a gyújtótrafót és a gyertyakábeleket.
2 hét múlva találkozom vele ismét, cserélünk vezérműszíjat is.
Lement az első telitank benzinem, brutális 10,5 literes fogyasztás, csak városban használva (itt nincs annyira hideg, mint otthon). Remélem, hogy ez csak a hiba miatt van és nem mindig ennyi, mert akkor nem marad nálam sokáig az autó. Ma telinyomtam gázzal is, kíváncsi vagyok abból mennyit eszik. (lesz biztos vagy 13-14 liter). Mondjuk borzasztó gyenge gázon, de ez nem lesz baj, ha a fogyasztás kicsit lejjebb megy.
A spray tisztitás után javult a teljesítmény, olyan mint az új, egyelnetesen gyorsul és hibakódmentes lett 500 milis palacknak a felét fujtam bele persze nem egyszerre hanem 1-2 másodpercenként
Kollégám két éves akkuja ment a kukába még tél kezdetén. Jó, mondjuk a Ranault Megane-ba 36Ah-ás akksit rakott. Mondtam neki, jobban jár, ha egy 60Ah-ás akksit tesz bele, csak jobban passzolna a kocsihoz. Erre vett Auchanban leértékelt 36Ah-ás akksit megint, mert olcsó volt. Hát, nekem aztán mindegy. Indításnál a leeső feszültség miatt is adhatnak rossz adatokat az érzékelők. Esetleg. Talán, de nem biztos.
Akumlátor hibátlanul teker, nem is régi. De nem a tekerés intenzitásával van gond. Most kiraktam éjszakára a vasat, reggel én inditom majd, megnézem mit produkál. Beszéltem szerelö barátommal: Beszivott levegö hömérséklet érzékelö, illetve a vizhömérséklet jelado, ez a kettö tud hamis,fars adatokat produkálni a compjuternek a hideg inditásnál. Megrendeltem a kettö 4400ft gyári korreai. Biztos ami ziher kicserélem majd.
Nem értek hozzá, annyit tudok, hogy nekem a 4 éves BOSCH4-es akksi -12 fokban is szinte lecsavarja a helyéről az indítómotort és pöccre indul. De pl ha nem megfelelő az olaj, a hidegben bedermed, plusz még gyenge az akksi, akkor már nem biztos, hogy berántja a gépet hidegben.