Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 191
ja? jo tudni ;). akkor igazad van, a max nyomatek meg nem jelent semmit.
Előzmény: HondaVuk (190)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 190
Gyengébbek kedvéért leírnám, hogy miről vitázunk! Tehát az eredeti vita arról folyt, hogy max. nyomaték vagy a max. teljesítmény árul el többet egy autóról. Én amellett voltam, hogy a max. nyomaték - gyorsulási szempontból - szinte semmit nem mond egy autóról, ellentétben a teljesítménnyel, ami nagyon sokat. Erre egy példa a 138-as hozzászólásban felvetett kérdés.
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 189
Bocsi, helyesen: a 138-asban!
Előzmény: HondaVuk (188)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 188
Ja tényleg, válaszolj már a 183-as hozzászólásomban felvetett kérdésre légyszi!
Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (185)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 187
:-))))))))))))))

Tényleg, Forma-1! A gépek nyomatéka max. 400 Nm, aztán mégis elég jól gyorsulnak. Igaz, ők nem nyomatékból autóznak! :-)))))

Előzmény: ZolikA (180)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 186
"Valami hiba van a gondolkodásodban! "

Ez mókás! Mi, és hol? Ha megindoklod, azt hívják vitának!

"Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). "

Nem akarod vagy nem tudod? És mi a hiba benne? Vagy a hibák?

Azt írtad nem is olyan régen, hogy nem akartál nagy arcúnak tűnni! Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak! Úgyhogy légyszíves vegyél erőt magadon és cáfold meg!!!!

"Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva."

Igen, az igaz, bár egy kicsit precízebben kell fogalmazni. Egy adott sebességi fokozatban a vonóerő és így a gyorsulás a nyomatéktól függ. Meg a váltóáttételezéstől. Ez triviális. DE!!!

Nem úgy függ, ahogy azt te elképzeled. Úgy függ, hogy abból számoljuk ki, de a növelése nem javítja atomatikusan a gyorsulást:

- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása
- Ha egy motor teljesítményét növeljük, de a max. nyomatékát nem, attól még a gyorsulása nőni fog!

Ilyen szempontból nem függ a nyomatéktól a gyorsulás.

"Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye."

Persze, hogy nem pörgetik leszabályozásig, hanem csak a max. teljesítményhelyig. Odáig viszont tuti, mert úgy gyorsul a legjobban. Ezt neked is tudnod kellene! A Hondákat meg azért kell leszabályozásig, mert baromi közel van egymáshoz a max. nyomaték és a max. teljesítményhely és a váltók így vannak belőve, hogy így optimális a gyorsulás.

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (178)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 185
18000 1/min fordulat
kb 900LE
ez kb 350Nm
Siralmasan gyengék ezek az F1-es gépek! :-DD
Előzmény: ZolikA (184)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 184
Szerintem az F1-is van 400 Nm körül tehát olyat mehet mint a TDI Kitcar ! :-)))))

Itt tartunk jelenleg ....

Előzmény: Baliszoft (182)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 183
Erre nem lehet mit mondani ! :-)))

Szerintem egy V8 TDI-nek nagyobb nyomatéka van bármelyik Forma1-esnél de elég érdekes tágra nyilt szemmel néznék amikor egy ugyan olyan tömegű Forma1-est bármikor is megszoritana .

Egyáltalán minek van teljsitmény ! Elég lenne a nyomaték hisz ugy is az dönt .

Csak a gyorsulásnál derülne ki hogy az 2000 forgó Ifa motor nem fog legyoruslni 6000 köbcivel egy 3000 liters benzinest és akkor legalább vicces lenne az élet mert hát nem tudod mit veszel ! :-)))

Előzmény: Baliszoft (181)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 182
ott is kell lenni min 300NM-nek, abba kis cuccba utos lehet nagyon azert.
Előzmény: ZolikA (180)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 181
vita lezarva, vuk topica bezarodik ;)
Előzmény: ZolikA (180)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 180
Igy van !

Azért megy jól , sőt lassan elveri majd a Forma-1-eseket mert több a nyomatéka ....

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (178)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 179
Nem lesz ez szinte 100% !

Állitolag átépités van a pályán és többe kerülene a dolog ha a versenyek ideje alatt leállna a munka . Jövöre talán lesz .

Ennyit tudok .

Ave-től kérjetek infót Ő többet tud ...

Előzmény: HondaVuk (177)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 178
Valami hiba van a gondolkodásodban!

Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). Sőt, utána be is idézted a beírásom, miszerint:
"Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz!"

Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva.

Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye.

Előzmény: HondaVuk (147)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 177
A honlapjukon az van kiírva, hogy "A Versenynaptár készítése folyamatban!". Te tudsz többet is?
Előzmény: HondaVuk (172)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 176
Nem viccelek ! :-(((

Engem is lehangolt viccen kivül ! Már terveztük milyen bulik lesznek ott esetleg sütünk fél disznót stb erre ez a hir vár ...... faxom ki van ! :-((

Előzmény: HondaVuk (172)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 175
ritka nagy szerencsed van az alkatreszekkel kapcsolatban. barcsak lenne valami bontott cucc az en automhoz is :(((((
Előzmény: HondaVuk (171)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 174
NA NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ez komoly?!?!!!!!!!?????????

Előzmény: ZolikA (170)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 173
Amugy gyorsulhatunk !

Szétszedem mindkettőtöket a lándzsámmal ! :-)))

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 172
Most viccelsz? Miért? Honnan tudod? :-((((
Előzmény: ZolikA (170)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 171
Amúgy az üléseket tényleg ki fogom venni, mert baromi nehezek! Meg jó lenne a HIFI-t is kiműteni, de akkor hogyan hallgatok zenét?

Olvastad a Honda topicban, hogy lehet, hogy beruházok két új ülésbe? Rallyautót építenek egy milleniumi CTR-ből és eladók az ülések. Azok nem feketék, mint a alap CTR-ben, hanem pirosak. Ráadásul állítólag lejjebb ül az ember, meg az oldaltartása is jobb!

Előzmény: Baliszoft (168)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 170
Valahogyan csak sikerült közös nevezőre vergődni ! :-)))))

Baliszoft !

Rossz hirem van ! Nem lesz écsi verseny ! Idén elmarad ! :-(((((

Csak a hungaroringi bohóckodás lesz !

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 169
Miko'? :-))
Előzmény: Baliszoft (168)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 168
Na akkor vita lezarva, ulesek ki, tankolj fel es talalkozunk ecsen ;).
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 167
Persze. Ugyanazt írtátok le mindketten! :-))) És persze igazatok van! Ha közel azonos teljesítményű motorokat hasonlítunk össze, akkor a nyomatékosabb jobban fog szerepelni. Sőt, a legjobb a turbódizel lesz, mint ezt már egyszer régebben beírtam. Az oka pedig az, hogy a turbódizelek teljesítményhelyénél a nyomaték sokkal kisebb (százalékosan) összehasonlítva a max. nyomatékkal, mint a benzineseknél. Ez azt eredményezi, hogy a ZolikA által írt effekt áll elő.
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 166
ami talan meg emlitesre erdemes, az az (elvileg ez vonatkozik a honda vs benzines turbosra is) hogy a hondanal a cucsteljesitmeny altalaban csak egy pontra igaz (elegge magas forudlaton), viszont a turbosnal ez viszonylag egy eleg hosszan kitartott ertek. ez meg ha egy picit alacsonyabb is, jobban hasznalhato (bar igaz nehezebb is kezelni).
Előzmény: HondaVuk (164)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 165
A 180 lovas TDI ellen nem hogy előnye van hanem inkább hátránya van egy Integrának . A TDI nek szinte bármilyen fordulaton rendelkezésére áll a nagy nyomatéka és ezzel együtt a teljesitményének egy jó adag része és a teljesitmény görbéje is sokkal laposabb mint az Integrának . De ez csak a turbó miatt van igy .

A Lanciának is ( a régi mociról irok) 4400-on már 200 ló állt rendelkezésére és 5600-on meg 220 ! Ez a nem mindegy !

Előzmény: Baliszoft (158)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 164
9.5 százra gyorsulás a cél? Akkor azért még van esélyem! :-)))
Előzmény: Baliszoft (163)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 163
te amugyis legyorsultal engem ugyhogy ;).

valamivel jobb lett a gepezet egyebkent, meg is lett az eredmenye :\. iden igyekszem megcelozni a 9.5-ot, nem tom sikerul-e.

Előzmény: HondaVuk (161)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 162
Ez igy van ! :-)))
Előzmény: HondaVuk (155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!