Gyengébbek kedvéért leírnám, hogy miről vitázunk! Tehát az eredeti vita arról folyt, hogy max. nyomaték vagy a max. teljesítmény árul el többet egy autóról. Én amellett voltam, hogy a max. nyomaték - gyorsulási szempontból - szinte semmit nem mond egy autóról, ellentétben a teljesítménnyel, ami nagyon sokat. Erre egy példa a 138-as hozzászólásban felvetett kérdés.
Ez mókás! Mi, és hol? Ha megindoklod, azt hívják vitának!
"Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). "
Nem akarod vagy nem tudod? És mi a hiba benne? Vagy a hibák?
Azt írtad nem is olyan régen, hogy nem akartál nagy arcúnak tűnni! Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak! Úgyhogy légyszíves vegyél erőt magadon és cáfold meg!!!!
"Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva."
Igen, az igaz, bár egy kicsit precízebben kell fogalmazni. Egy adott sebességi fokozatban a vonóerő és így a gyorsulás a nyomatéktól függ. Meg a váltóáttételezéstől. Ez triviális. DE!!!
Nem úgy függ, ahogy azt te elképzeled. Úgy függ, hogy abból számoljuk ki, de a növelése nem javítja atomatikusan a gyorsulást:
- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása
- Ha egy motor teljesítményét növeljük, de a max. nyomatékát nem, attól még a gyorsulása nőni fog!
Ilyen szempontból nem függ a nyomatéktól a gyorsulás.
"Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye."
Persze, hogy nem pörgetik leszabályozásig, hanem csak a max. teljesítményhelyig. Odáig viszont tuti, mert úgy gyorsul a legjobban. Ezt neked is tudnod kellene! A Hondákat meg azért kell leszabályozásig, mert baromi közel van egymáshoz a max. nyomaték és a max. teljesítményhely és a váltók így vannak belőve, hogy így optimális a gyorsulás.
Szerintem egy V8 TDI-nek nagyobb nyomatéka van bármelyik Forma1-esnél de elég érdekes tágra nyilt szemmel néznék amikor egy ugyan olyan tömegű Forma1-est bármikor is megszoritana .
Egyáltalán minek van teljsitmény ! Elég lenne a nyomaték hisz ugy is az dönt .
Csak a gyorsulásnál derülne ki hogy az 2000 forgó Ifa motor nem fog legyoruslni 6000 köbcivel egy 3000 liters benzinest és akkor legalább vicces lenne az élet mert hát nem tudod mit veszel ! :-)))
Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). Sőt, utána be is idézted a beírásom, miszerint:
"Nem mondhatom, hogy a Golf GTI TDI jobban gyorsul, mint az S2000-es Honda, mert nem igaz!"
Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva.
Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye.
Amúgy az üléseket tényleg ki fogom venni, mert baromi nehezek! Meg jó lenne a HIFI-t is kiműteni, de akkor hogyan hallgatok zenét?
Olvastad a Honda topicban, hogy lehet, hogy beruházok két új ülésbe? Rallyautót építenek egy milleniumi CTR-ből és eladók az ülések. Azok nem feketék, mint a alap CTR-ben, hanem pirosak. Ráadásul állítólag lejjebb ül az ember, meg az oldaltartása is jobb!
Persze. Ugyanazt írtátok le mindketten! :-))) És persze igazatok van! Ha közel azonos teljesítményű motorokat hasonlítunk össze, akkor a nyomatékosabb jobban fog szerepelni. Sőt, a legjobb a turbódizel lesz, mint ezt már egyszer régebben beírtam. Az oka pedig az, hogy a turbódizelek teljesítményhelyénél a nyomaték sokkal kisebb (százalékosan) összehasonlítva a max. nyomatékkal, mint a benzineseknél. Ez azt eredményezi, hogy a ZolikA által írt effekt áll elő.
ami talan meg emlitesre erdemes, az az (elvileg ez vonatkozik a honda vs benzines turbosra is) hogy a hondanal a cucsteljesitmeny altalaban csak egy pontra igaz (elegge magas forudlaton), viszont a turbosnal ez viszonylag egy eleg hosszan kitartott ertek. ez meg ha egy picit alacsonyabb is, jobban hasznalhato (bar igaz nehezebb is kezelni).
A 180 lovas TDI ellen nem hogy előnye van hanem inkább hátránya van egy Integrának . A TDI nek szinte bármilyen fordulaton rendelkezésére áll a nagy nyomatéka és ezzel együtt a teljesitményének egy jó adag része és a teljesitmény görbéje is sokkal laposabb mint az Integrának . De ez csak a turbó miatt van igy .
A Lanciának is ( a régi mociról irok) 4400-on már 200 ló állt rendelkezésére és 5600-on meg 220 ! Ez a nem mindegy !