Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Én kérdeztem a 625 sofőrjét ,hogy miért nem takarítják le az oldalát olyan szépen mint a HFT-161-nek ,de azt mondta ,hogy nem is fogják :) Lehet ,hogy azért mert hamarosan újat kap ??? ;-)
A fizetés elég érdekesre sikerült: összeget most nem tudok mondani, mert a szerződés el van rakva vhova, majd lehet, hogy megkeresem. A "futott" órákért x összeget kaptunk, a szabadidőben kb. 40%-kal kevesebbet (addig Pesten nézelődtünk 3-4 órán keresztül). Vmilyen monori v. pilisi cég volt a megbízó, ők is fizettek ki kápében, és még a benzinpénzt is megkaptuk, mert vhogy el kellett jutnunk Kecskemétről Kunpeszérre, és az saját kocsival volt. Fogyasztást kérdezték, hasraütés-szerűen mondtunk egy számot, ők meg mondtak rá egy összeget és hozzácsapták a fizuhoz. (Pontosan tegnap volt 1 éve :)
Én tavaly részt vettem egy számláláson, bár nem helyin, hanem Volánbuszos helyközin, de még ott sem jött ki az utasszám (a fel- és leszállóké), hiába számoltunk pontosan (vagy valami rejtélyes módon eltűntek az utasok :)). Egyébként a sofőrünknek nem mondom mi volt a véleménye az egészről...
Sziasztok. Kedves volánunk megint népszámlálásba kezdett? Mert én a 18-n találkoztam a számlálóval. Nem egy kicsit lehúzta (ahogy menet közben kitudtam venni a sok szám közül), nekem az volt feltűnő, hogy az össz utasnál mindig 35-40 körül volt, miközben én a sofőr mellett álltam (ott jutott hely).
Voltak ilyen emberkék a volánnál akiknek meg volt a "jogosítványuk" az emelő használatához. Szerintem nem nagyon lett több a fogyasztásuk ezáltal. Ha mégis akkor bocs.
Azért vették meg, mert így adott rá a város pénzt. Sima autóbuszra nem járt volna a támogatás, csak az emelővel ellátott gépekre. De megint más dolog:
Én személy szerint üdvözlöm a döntést, hogy leszerelték őket, csak a helyet foglalták ott, és sok-sok éves buszos tapasztalataimban kutatva egyszer sem láttam őket működés közben. Azt is simán el tudom képzelni, hogy azok az emberek akiket betanítottak a kezelésükre (voltak ilyenek?) már régen nem dolgoznak a cégnél, vagy el is felejtették hogyan kell kezelni. Felesleges porfogók voltak azok, amik elvették a helyet a hasznos leszállófolyosóból, plusz növelték a busz saját tömegét és vele együtt a fogyasztást.
De akkor minek vették meg a busszal együtt drága pénzért? Arra nem gondoltak a főnökök, hogy ha évente csak 2x használják akkor már segítettek valakinek a közlekedésben. Egyébként én láttam működés közben, sok haszna lehetne. Az a 6 alacsony padlós busz úgy se tud mindig ott lenni ahol szükség volna rá.
Már a HFT-161-en sincsen, lassan már 1 hónapja!!! Sőt valószínű ,hogy már a HOP-157-en sincsen! Feleslegesnek tartotta a volán ,mert csak foglalata a helyet ,meg nem is volt kihasználva ezért szerelték le őket!!! ;-) Ez ma jött Kalocsáról 08:30 körül ,de mi helyett??????:
Aj de nagy a csönd erre felé, már bántja a fülemet. :) Amúgy láttátok hogy a HGC-n leszerelték a tolókocsis emelő szerkezetet. Nem tudom miért. Lehet, hogy szervizelni, vagy szimplán nem tetszett a sofőrnek? Erre azért kíváncsi lennék.