A programozáskor ugrál a mozdony előre-hátra? Mert az jó jel, hiszen akkor működik a motorkimenet. Ez persze csak programozóvágányon igaz, POM módban nem.
A CV29 környékén nézelődnék először, lehet, hogy az analóg mód engedélyezve van, de a 28/128 sebességlépcsős vezérlés nincs.
Van valakinek tapasztalata ötlete, hogy lehet életre kelteni egy rakoncátlan esu lokpilot (1 v 2) dcc mozdonydekódert, amit lehet programozni, kiolvasni, alapbeállításba visszaállítani, analógban üzemeltetni, ellenben digitális üzemmódba semmilyen parancsra nem reagál. Fenyegetődztem hogy lecserélem, de ez sem hatotta meg, gyakorlatilag a 2 éves állásba került ebbe a depresszív állapotba. Lehet ez a tervezett elévülés????
Roco BR86 (gyári hangos, Zimo?) mozdonnyal az a gondom, hogy az F1 kapcsolja a hangot is és a füstölőt is. Szeretném ezt külön választani, hogy ne legyen mindig fesz. alatt a füstgenerátor, ha a hang be van kapcsolva. Lejjebb volt róla szó érintőlegesen, (ModellH0 kolega) csak a leválasztás pontos módjáról nem. Próbáltam bogarászni, azt találtam, hogy a CV35-öt 0-ra állítva a füstöt leválasztja az F1-ről, és CV430-al lehet másik funkciógombra áthelyezni. Jól gondolom? (Ha nem, akkor üssetek már, mielőtt eltekerek valamit)!
Egy ismerősöm nevében írok. Hangos Brawa talent 2-höz nincs valakinek részletes leírása a funkciókhoz? Kifejezetten az F24-F25 érdekelne. Ha minden igaz az F24-el lehet a hangerőt lejjebb venni, de nem sikerült megtalálni mivel lehet feljebb venni, így elnémult a dekóder. Piko SmartContol kontrollere van amivel csak F24-ig lehet a funkciókat kapcsolni. Két hét múlva megyek hozzá, viszek egy z21-et, azzal F31-ig lehet a mobil appal funkciót állítani. Addig is megnyugtatás miatt kérdezném, hogy merre található a hangosító funkció?(talán F25?). Sajnos se a dobozban nem talált leírást, ahol ez le lenne dokumentálva, illetve én se találtam semmit neten.
A jobb oldalon a DHCP szerver által biztosított automatikusan csatlakoztatott eszközöknek osztható címtartomány van megadva. Nem az engedélyezett eszközöké.
Inkább az szokott lenni a baj, hogy a tablet ezen a hálózaton esetleg nem talál internetet és visszaáll az előzőre, ahol volt internet elérése.
A Digikeijshez nem értek, nekem Rocóm van, azt bekapcsoltam, és működött. De az gyanús, hogy a beállított IP-cím a bal oldalon a jobb oldalon megadott engedélyzetett IP-tartományon kívül esik.
A DR5000-es központ nem kapcsolódik a Digitrains app-hoz. A tableten beállítottam a wifit. Kapcsolat mégis a Megszakadt a kapcsolat a DR5000 üzenet van folyamatosan.
A bal oldali állás a világítással történő kapcsolása a füstgenerátornak. A jobb oldali F1 hang bekapcsolással kapcsolja be, de csak hangdekóder esetén működik ez a verzió a leírás szerint. Mind a kettő a régi 4 gombos Lokmaus2 miatt van, így lebutítva. Például én több hangos modellemben átraktam a jobboldaliba. Ilyenkor tulajdonképpen az aux1-re van kötve a füstgenerátor. A dekóderen levettem, hogy az F1 ne kapcsolja az aux1-t és átraktam az F5-re a kapcsolását, mivel nem szeretném, ha olaj nélkül is fűtene a füstgenerátor...
"rézgaras"nak küldendő alábbi válaszomban köszönöm mindenkinek az elképzeléseimről elkezdett polémia folytatását:
"csikos-háTTú"
"STModell"
Természetesen azt egy percig sem gondoltam, hogy különböző gyártmányok, különböző hajtáslánccal rendelkező konstrukciói, egymástól eltérő gyártmányú dekóderekkel ellátva , tökéletesen azonos CV-összeállítást igényelnének, vagy elfogadnának .
Azt feltételeztem, hogy a , pld. Roco gyártmányú Vectronok, azonos dekóderrel szerelve megkaphatják ugyan azokat a beállításokat, amelynél az órásmesterek után szabadon értelmezett "napi öt perc késés/sietés" méretű eltérés az természetes.
Amit Csíkos mester mondott a Piko-E11/TAMS LD-G-42 combóról annál sem gondolok olyan szélsőséges különbségekre, mint amilyen differenciát tapasztaltam Rivarossi és Roco búvárok között.
Mindezek után inkább lelki vágyódás a részemről egy kellemes, kényelmes kezelőfelülettel (pld. ESU) rendelkező CV állítgató programmer , amellyel nem kívánok sem hang-file-okat szerkeszteni, sem pedig a dekóder működtető szofvereit módosítani, de az átmásolhatóság, sokszorozhatóság, elmenthetőség, kinyomtathatóság , táblázatos kezelhetőség előnye meglenne.
Természetesen mindenkivel megegyezem abban, hogy a másolat csak másolat marad és egy új mozdonyon már nem adja azt az eredményt mint az első esetben, de kiindulási alapnak alkalmazható lenne, mint a dekóderek gyári alapértelmezése.
Ez lehetne a saját szájízem szerinti "alapértelmezés", amit lehet tovább alakítgatni, masszírozni az elmentett formában, bemásolni több mozdony dekóderébe.
Hadd lássam melyik hogyan reagál ugyanolyan paraméterek mellett és ez a próba csak egy egyszerű file bemásolását igényli nem kell ismét és ismét mozdonyonként végig menni a CV-ken.
Elvileg meg lehet csinálni, hiszen a legtöbb dekóderben be lehet állítani tetszőleges sebesség-karakterisztikát. Jó program hosszú, téli estékre. És még messze van a tél vége.