De ha beledugsz egy ellenállást be fog indul ni de nem azért mert nem jó valami hanem azért mert a bitronban lévő pic úgy van programozva hogyha megszakad a vezeték vagy bármilyen probléma adódik akkor is hűtsön jelenleg pedig az van hogy nincs szakadás csak egyszerűen nem változik a gomba ellenállása hő hatására és melegen is úgy érzékeli, hogy hideg a folyadék. Tehát ha a gomba mostani értékéhez megfelelő ellenállást beleteszel befog indulni de ha gyújtást adsz utána leáll.
Gyújtás nélkül rádugod a gombát el fog indulni a venti, de ha ráadod a gyújtást utána le fog állni. Ha így minden tuti utána szereld be, meg ne főzd a motort mert az drágább lesz 2000Ft-nál.
Én biztos beszerelném azt az új érzékelőt. Szerintem tuti az a baja. Nekem semmit nem befolyásol, hogy bent van a motortérben úgy működik ahogy kell tegnap is megtettem vele egy hosszabb utat dugóban is jártam vele de hibátlanul jó volt. Egyébként sok hőt nem kap mert az akku mellett van a sarokban a lámpa mögött.
Úgy működik az egész, hogy gyújtás nélkül lehúzod a régit és rádugod az újat beindulnak a ventik attól független, hogy jó az érzékelő, de ha ráadod a gyújtást le fog állni.
De ha már így benne vagy valami úton módon bevinném a bitront a motor térbe ott mégis csak védettebb helyen van. Egy gumi kábelátvezetőn van levíve a kábele de egybe van korbácsolva ragasztószalaggal a duda és a fékbetét kopásérzékelő kábelével. Azt a szalagot visszafejted úgy hogy a bitron vezetékeit és csatiját be tudd húzni a motortérbe de nem kell elvágni semmi vezetéket, én csak azért vágtam el mert szétrohadt a csatlakozóm de olyan szinten, hogy beletört a bitronnak 3 lába. De a tiéddel valószínüleg nincs ilyen gond mert dolgozik a bitron. Nem tudom hogy pattant meg a Franciák fejében, hogy a kerékjáratba szerelték a bitront de szerintem azért, hogy legyen ami tönkre megy benne mert amúgy nagyon jó autó a 406 soha nem megy benne tönkre semmi :D
Azt, hogy jó gombát vettél e úgy tudod kipróbálni, hogy rámérsz mit csinál hő hatására, mert ha csak kapcsol akkor nem jó mert ez ellenállással dolgozik.
De a barna gomba minden bizonnyal nem jó mert csak a vészhűtés kapcsol be neki 115 foknál ami arra utal hogy a barna gomba nem működik mivel az kisebb hőértéken dolgozik. A bitront és a hozzá tartozó reléket már kizártuk mert ha lehúzza a gombáról a csatit indulnak a ventik tehát a gomba vezetéke is jó lehet mert ha vissza dugja gyújtás után leáll. Valószinüleg vagy elfáradt a gomba és azért nem változik hő hatására az ellenállása nem nagy összeg 1500-2000Ft annyit próbára is megér de szinte biztos, hogy az a hibás.
Azért kapcsol 110foknál mert rossz a barna gomba és a másik gomba (kék) kapcsloja rá a vészhűtést 115foknál. Ezért mondom, hogy nem jó a barna gombád. Amúgy nem nagyon kellene 90fok fölé mennie azt is esetleg városban melegben de csak egy hajszálnyit. Amúgy először asszem 90nél alassút 95nél pedig a gyorsat kapcsolja rá ha jó a barna ha nem akkor a kék a vèszhűtést 115nél.