annyira ne irigyelj mert a Manta ott van nálad is!:-))
és olyan MAnta amit Te akarsz és Te teszel össze:-))
na ez nem azt jelenti hogy a mantona nem olyan mint amit én akartam..mert az én kocsikám is olyan amit szerettem volna:-))) amugy nyerek egykét centit avval hogy nem lesz középső dob, igy nem mindegyik fekvőrendőrön maradok fenn:-)))) szerintem Irba 1 hónapon belül Te is ott fogsz fesziteni a MAntával..figyeld csak meg!:-) milyen szinü lessz végül? melyiket választottad?
szerintem csak kisimítja az egyenetlen járást. Amikor detonáció van, akkor elvesz egy kicsit a teljesítményből, energiát tárol, majd amikor az alsó hp-ban irányt vált a dugó, akkor ez az energia segíti átlendülni.
Tartós gyorsításkor nem tud nyomatékot tárolni, csak a motor egyenetlen működését segíti.
De már tárgyaljuk az ügyet a külhoni kollégákkal.
Egyébként Szuromival csináltattam a könnyítést, és Ő sem mondta, hogy a nyomaték csökkenne.
Na lépek haza, még lehet, hogy csatlakozom otthonról is, de nem bizti.
Irigyellek, hogy Te már a mantával mászkálsz ! Egyszer majd én is.
Sajna nem olyan könnyű lóerőket csalogatni a járgányba, így sem lesz rakéta.
Tom
Gondolkoztam, a nyomatékot a löket okozza, nem ? Hogy milyen erővel nyomódik lefele a dugattyú. Minél hosszabb a löket, annál hosszabb egyenes utat tesz meg a dugó, és ezen ez úton van jelen a nyomaték. Mert ha kis löketű a moci, akkor nagyon sokat kell gyorsulni-lassulni a dugónak, így nem lehet nyomatékos. Szerintem.
De attól, hogy a lendkerék könnyebb, csak kisebb súlyt kell mozgatnia a motornak. Nyomtéktároló szerepe
egész eddig rohangáltam a Mantonával....el is fáradtam:-)
scak olvasom itt a mérhetetlen motortunningot...és próbálom ksilabizálni az egészet..de már majdnem emgvan:-)))nem vagyok egy nagy autóazerelő mester:-)de amint látom eléggé vágjátok Ti a dolgot!:-) érdekes engem inkább az optikai tunning dob fel...bár jó érzés repülőgépet játszani a Mantonával is:-)
kipufogós eredménye:új rendszer.a mostani kicsit elöregedett sajna. de a következő is nagyon szépen fog szólni, scak 2 dobbal lesz majd megláthuk...a leömlő végénél..az aljánál lesz levágva a mostani rendszer nagyobb része. kiváncsi vagyok milyen lesz a hangzás....állitólag nagyon mély és öblös lesz amit találtunk rá. a srác saját fejlesztése, nem lehet rossz:-))))
irba!
azért majd szólj ha kell segiteni az ülés scavarjait rögziteni..mert ha igy haladunk végén még egy piroslámpánál belenyomódsz az ülésbe és hátraesel:-)))
ha valaki tud olyan fém/króm dugót amit bele lehet tenni a zár helyére az szóljon! hol lehet ilyet venni? állitólag belülről kell rögziteni egy csavarral...most nincs benen záram mert fel akarták nyomni és kiszedték a zár egy részét...már nem tezsek oda zárat igy szebb lesz...
Ezt mailban írták nekem (megadtam a paramétereket). Egyébként nekem is furcsa. A haverom 2.0-ás hengerfejbe rakott 2.2 szelepeket, és nem mélyítette be a dugót. Éppenhogy, de összeértek ki a cuccosok. 2.2 vezérműtengellyel.
Nagy teljesítmény elérésének több útja van.
Pl.: egy pálya autónál a magyas fordulatszám, illetve ennek minél gyorsabban történő elérés a cél. Ezért ott a lendkerék csak a kuplung rögzítésére szolgál, szinte csak egy fémlemez.
Egy rally autónál viszont - az állandó váltások és kigyorsítások miatt, a nyomaték kerül előtérbe. Tehát a tehetetlen tömeg lendületben maradása igen fontos szempont, hiszen itt nincs idő egy visszafordító után újra 12000-ig forgatni a motort, hanem a tartalékolt nyomatékot kell felhasználni.
A motorban fellépő nyomatékot amikor megadják, akkor megadják a hozzá azt a fordulatot ahol azt leadja. A nyomaték megtartásában a tehetetlen tömegek lendületbe hozása és tartása játszik fő szerepet. Vagyis ha nincs nyomatéktároló, akkor a hasznos nyomaték kihasználhatósági tartománya nagyon lecsökken. Tehát ha az ideális nyomatákot akarod kihasználni akkor egy igen kis fordulatszámtartomány áll majd rendelkezésre és modjuk egy váltásnál már ki is esel belőle.
Ez attól függ, hogy mennyit veszel le és milyentengelyt raksz bele.
Aki azt mondja, hogy 1.5 mm-t leszed és nagy tengelye van és megy a motor, akkor azt nem hiszem el. Csodák nincsenek. Tolómérő, mikronmérő, számológép, papír, ceruza= mit lehet megcsinálni és mit nem.
Ezen már sokat filóztam , de miért csökkenne a nyomaték a könnyített lendkeréktől ? A nyomaték rugalmasság csökken, de a nyomték nő. Mivel kisebb tömeget kell megforgatni, csak nőhet a nyomaték, nem ?
Dugattyútetőt már bemartam a 45-ös szívónak megfelelően. Én számítgattam a sűrítést, de 3 kölönböző módszer 3 eltérő számot adott. Inkább megkérdeztem a finn, angol kollégákat, és ők mondták, hogy 1-1,5mm-t még le lehet szedni. Pedig nekik elég goromba emelésű tengelyük van (10mm körül), és nem ver össze a szelep a dugóval.
Ti hogyan szoktátok a vezérlést visszatenni a helyére, amikor a hengerfejből szedtek le ?
Én jópár éve foglalkozom tuningal a specialitásom az Opel CIH motorja. Az optimalizáló, fogyasztáscsökkentő tuningtól egészen a verseny motorig. Ha valakinek van kérdése szívesen segítek, elmondom a tapasztalataimat.
Irba!
Figyu, először mondtál egy tuningfogást, amivel az elérhető fordulatszámot növelhetjük, de viszont csökken a nyomaték. (lendkerékkönnyítés)
másodszor le akarsz szednia hengerfejből, ami a nyomatékot növeli és csökkenti az elérhető fordulatszámot.
Majdnem. Csak ott a bibi, hogy ami a nagyobb keresztmetszeten bejön, annak valahol távoznia is kell. A gáztorlódás pedig igen rossz dolog. Az optimalizált áramlás pedig csökkenti a fogyasztást és nem pedig növeli!
A P-s rendszámot magánszemély értelem szerűen nem válthat ki, csak olyan szervezet, amelynek erre igazoltan szüksége van. Ennek konkrét díja van: évi 200.000 Ft.
Azért csak a szívót, mert nem karok nagyobb fogyasztást. Már pedig ha mindkettőt növelem, a szelepösszenyitás alatt nagyobb a nyitott keresztmetszet, aztán kiviszi a huzat az anyag egy részét :)
Hengerfejből is lejön kb. 1 mm, csak ahhoz a vezérlést is kicsit módosítani kell.
Ja, érted a viccet! A Felvonulásin, ha szemmel verni tudtál volna amikor bemutatkoztam, akkor kb. most ébrednék a kómából.:))))
Ezen a fórumon általában minden hozzászóló kocsibolond mániákus. Ez tetszik. Kéne egy tali ami nem topic hanem fórum tali lenne. Bár félő, hogy verekedésbe torkollana.:)) Remélhetőleg a Topic-háborúk inkább csak csipkelődéssé csökkennének.
Ja igen! MOMC! Hogy működik ez a P-s rendszám. Milyen esetebn használhatod? Hogy van a biztosítással?
Az jó, ha kicseréled a szelepeket, ha mindet az a legjobb, de ha csak a szívót az is jobb, mint a semmi.
Rendesen be kell marni és JÓL BE KELL CSISZOLNI!
Ez utobbit ki szokták hagyni :(
1300 Szakál-Metál, de telefonon érdeklődj.
Főtengely könnyítés nem ajánlott, mert nem tudják kicentírozni a főtengelyt :(
Lendkerék könnyítés jó, de az a baj, hogy egy tuning nagyon összetett dolog, tudni kell az alkatrészeket megfelelően összhangban tartani.
Jelen esetben a könnyítésnél pontosan be kell lőni azt a fordulatszám tartományt amiben kihasználod a többletet. A lendkerék ugyebár "nyomattéktároló"-ként funkcionál - többek között. Könnyíteni felelőtlenül nem szabad. Többet árthatsz vele, mint amit használsz.
Megtévesztő dolog ez a tuning. Mindenféle dolog van a tuning alkatrészektől a könnyített, módosítottakig. De nem lehet mindent egy motorba, beépíteni. Sok dolog, egymás hatását csökkenti.
A tuning - ha jól csinálják - igen komoly számításokat és rengeteg tapasztalatot kíván.
Szerintem Mantona a szülei pénzéből él, ezzel vissza is él! A kocsit csak kölcsönkéri néha! Nem is egy nő ment bele hátulról, hanem neki tolatott egy IFA-nak! Ahogy az alkatát elnéztem nem mindig a kajapénzen spórol.;) És a nevemet is bitorolja! :))))
Amúgy anno a Granadamra (4.-esen) én szedtem össze a pénzt csak rajtam látszik is a kaja spórolás, úgy mint most a Caprira való spórolásom is látszik.:) Na azért még mindig enyém Európa legszexisebb férfifelsőteste! Csak lepkesúlyban.
Ja és mindenki akinek kocsija van...KAPJA BE!!!!!
Csak úgy...barátilag.:)))))
Ja, ha valaki olvasta a Capri topicban a story-m és tud valami érdemlegeset hozzászólni, ne habozzon! A kocsiról pedig még tettem le!
azt hallottam bár én a motor részéhez nem értek..hogy a főtengelyes nem túl jó dolog! bár mondom...én nem értek hozzá.
szóval nem tudom mi miért nem jó.:-)))))