Nos, ease off-al két futamot szerencsésen átvészeltünk, már a kocsik állapota is javult, sőt a 3. is beröffen. Igaz épp csak :) Szereztünk egy 10-11 és egy 12-13. helyet, ennek meg is lett a hatása. A felvehető hitel már 1.9 millió, valamint 1% részvény 60.000-et ér. Ezen nagyon gondolkodom, 20%-ért kapnék 1.2 millát. A Ford-al nagyon lassan haladunk, csak a 10. futamra lesz meg a partner deal. Remélem utána még tudunk szerezni mindent ami kell, ha pénzt nem is. Valamiért reklám szakemberek nem jönnek, a moráljuk is leesett, a teljesítményük pedig 80%-ra. Így mondjuk nem is csoda, ha nem haladunk. Többiből már megvan a 40 fő is, pénzügyön még mindig 24-en vannak :(
Ja, és a csapat a 3. szezonra célként az első 4be kerülést tűzte ki számomra. Ami meg is lesz, ha nem fogunk ki túl sok esőt. Qualifyn lassan bérelt helyünk van a polera... Igaz, csak ezredekkel a Benetton előtt és max 2-3 másodperccel a tökutolsó Tyrellek előtt, de akkor is. O:)
Naja, de én már a 3. szezonban vagyok, miután az 1. szezonban elértem 9 pontot, talán ha kétszer esett ki valamelyik pilótám meghibásodás miatt, a 2. szezonban pedig 12 pontot és egy csapatszponzort szereztem - valamint 4.! helyen végeztem a FIA ranglistán, így 19.5 milla FIA támogatást kaptam... O:)))) Egyszóval eltartott egy ideig amíg szépen lassan felküzdőttem a staffomat. És nem traineekkel... O:)))) Az egésznek egyébként az a kulcsa, hogy az embereid ne sztrájkoljanak. Nálam most majdnem minden részleg 120%on teljesít...
Hát az változó, az embergárdádtól függ... Nem mindegy hogy milyen embereid vannak és hány %ot teszel tesztre, hány pilótát használsz fel meg ilyenek... Setupra én a helyedben nem nyomnék semmit. Általában 80-120-140 KMeket szoktam tesztelni, attól fügően hogy hány dolgot akarok csinálni. Főleg 140et szoktam, de akkor setup és research minimum megy. Néha +engine vagy + development...
Ki kell tapasztalni. Javaslom hogy teszt előtt ments és próbálkozz a beállításokkal (táv, szerelők mennyisége, pilóták beállítása) hogy kitapasztald, kb hogyan működik a dolog. Elég nehezen lehet ráérezni - részemről pl most sincs fingom sem, hogyan működik - csak tudom hogy nagyjából mi az ami az én helyzetemben megfelelő. És ez 140 KM a 3 kocsival...
2500ért ne nagyon tesztelj addig amíg nem sikerült felvenned egy nagyobb (4 milla feleti) hitelt. O:))))))
Egyébként itt is van egy apróbb logikátlanság a progiban : az hogy mennyibe kerül a teszt, random. Tehát nem lehet előre kalkulálni vele hogy na itt majd nyomatok egy nagyobb tesztet, ott meg spórolok... Akár az is előfordulhat hogy egymás után 4 versenyen 2500ba kerül egy kilóméter... Persze ha van pénz, ez nem számít. Csak ha nincsen, akkor nagyon nagy baj. O:)
Én azt csináltam hogy a 3 kocsit folyamatosan rotáltam. Ha kevés az alkatrészed, csak egy alkatrésznyit javíts a két kevésbé szar kocsidon. Két alkatrésszel már akár 100%ot is meg lehet javítani... A tesztautót normál esetben én pl soha nem javítom, csak ha már egyáltalán nem használható - vagy a másik kettő is nagyon szar. Olyankor mindig a két legszarabbat javítom, a harmadik meg beáll tesztautónak. De nekem már van elég szerelőm ehhez, és lazán legyártok 5 alkatrészt is egy kör alatt ha akarok. O:)))
Ja és a tesztelést úgy érted kemény dollárokért? És mégis mennyit? Mert van hogy 1 mérföld 500, de van hogy 2500. Olcsóbbnál gondolom megéri egy nagyobbat bevállalni, de hogy ha tesztelnék is végképp nemtom hogy javítanánk a kocsikat...
Hm, ez nem rossz ötlet, ha valaha újra lesz 3 beindítható kocsim, akkor a tesztpilóta majd a research tesztet nyomatja :)) Most azért küzdünk, hogy a rajtra legyen 2 autó, valamivel 100% kopás alatt, ami a célra úgyis megint 100% lesz.
A szerelőgárda is csodás, olyan 40-40%-ot tudnak lekoptatni 1-1 autóról és passz. Se harmadik kocsi, se javítás...
Mondtam : én az autó tervezésekor szinte végig teszteltem. Arra (is) ment el az a rakás pénz...
Inkább úgy fogalmaznék : van 1-2 futam amit a szokásosnál jobban eszi a kocsit. De a szokásost nagyrészt az alkatrészeid strapabírása határozza meg - amit lehet fejleszteni... És még valami : a research teszt minden aktív projetet megdob, tehát nem csak a jövő évi kocsi tervezése lesz gyorsabb (pontosabban lehetséges, mert anélkül az életben nem hozol ki egy 100%osan megtervezett kocsit), hanem az alkatrészek, a segédeszközök és az aktuális tervezéseket is nagy mértékben megdobja. Tehát akár egyszerre négy dolgot is - optimális esetben ugye az ember mindent folyamatosan fejleszt. Még ha ez kezdetben a minardinál ugye lehetetlen is a béna szeélyzet miatt. O:)
Nos, ez igaz, dehát egyrészt óva intettetek mindenféle költekezéstől, másrészt magam is úgy gondoltam, hogy némelyik futam így is veszteségesre jön ki, a jövő évi 3 kocsit meg le kell gyártani valamiből.
Emellett elég esélytelennek is látom a dolgot, mert jelenleg az összes tervezőm a jövő évi kocsin dolgozik, és 1 verseny alatt az első fázisban egyetlen apró csíkot haladtak. Ebből van vagy 10, szorozva néggyel (jó nem megy mind a 4 fázis végig), de ellesznek az tuti.
A handling javítással igazad lesz, elfelejtettem, hogy egyszer elkezdhesd a munkát, kétszer végig kell gyúrni. Az 50 mérföldes szabadedzésekkel jól is haladna a projekt, ám amikor csak 5 mérföld, az gyakorlatilag szart sem ér :)
Bízom abban, hogy tényleg csak 1-2 ilyen vízválasztó futam van, mert ha mind így enné a kocsit, hamarosan 5 db is kevés lenne...
Egyébként nincsen igazad, a szar autót is érdemes tesztelni - már ha van rá pénzed. O:)) Első szezonban egyébként kapásból 8%os javulást lehet rajta eléri, ami megér 2 tesztelést. Mert hát azért a handling is befolyásolja a kocsi fáradását. (kevésbé kell vele küszködnie a pilótának...)
Egyébként azt cseszted el hogy nem foglalkoztál az aktuális kocsid elemeivel. Lefogadom hogy egyes alkatrészeid reliabilityje 1*os. Pl a suspensionod, ami talán a legnagyobb mértékben befolyásolja a kocsid fáradásását. Abban az esetben meg nem csoda hogy minden versenyen szétesik... Ezt minimum közepesre fel kell tornázni - akkor meg különösen ha a teljesítménye átlag feletti. Ez fontosabb mint az aktuális handling...
Ease offot én nem nagyon használtam, csak ha láttam hogy a kocsi szét fog esni. (verseny közben is látszik a kocsi állapota, ha már csak 3-4 kocka van akkor a béna kocsi onnantól kezdve bármikor meghibásodhat...)
Rosszul emlékszel. Elsőre csak azt tudod meg, mennyire irányítható a kocsi. Utána még egyszer tesztelni kell designra, akkor derül ki hogy mit kell rajta fejleszteni, és csak utána lehet elkezdeni rajta dolgozni.
nem csak 1-es, hanem ease off, let him pass, stb. abszolút tescos körök. azt hiszem brazília az, meg Monaco, ahol az autó gyakorlatilag totálkáros ha célbaérsz. itt amíg szegény az eklézsia nem szoktam szórakozni, érjünk célba ha kell 10 kör hátránnyal jelszóval végigcsigázom a versenyt. talán ezzel elkerülhető a nagyobbik baj. azt hiszem nekem a Minardinál még a pénzszűke mellett is kellett a 4. autót építeni, és úgy sikerült mindig elindulni. ha nem kvlaífikálsz, az nagy gáz, mert akkor az FIA rating nagyot esik
Ugyanezt csinálom: no test, minden versenybeállítás 1-esen. De volt két esős futam, amikor valamiért sokkal jobban koptak az autók. Így a 3.-ra elértem azt, hogy 60 felettiekkel kellett kezdenem (a 3. autó 100%-on) és nem bírja végig, egyszerűen kopik még 40%-ot. Már azzal is próbálkoztam, hogy hogyan lehetne kiesni a futm elején valami motorhiba vagy bármi miatt, de nem bírtam széthajtattni...
ha amúgy is tré az autó, akkor nem szoktam tökölni, mindent leveszek minimumra. meg lethimpass, egyebek. mintha levezető kör lenne. mennek mint a csiga, kapnak vagy 10 kört, de beérnek, és az autó amortizációja minimális. a szar autót tesztelni kár. viszi a pénzt, amortizálja az autót, fogyasztja az erőforrást. csak jó autót érdemes tesztelni. a handling 20% az elég gáz, kuka.
Közben (Interlagos) kiderült a turpisság: szárazon "csak" 4-5 mp a lemaradás, eső a gáz. Ott biza 10. Még jó gumikon is. Egyébként soft 3 cserével megyek. Még az 58 körös versenyen is. 14-15 körönként tankolunk :)
Most 4 futamon vagyok túl, hát kezd gázos lenni a helyzet. Pontszerzés nuku, viszont kiesés már volt. Baleset is. Így a 3. futamtól az a szitu, hogy verseny után van 3 db 100%-ban kopott és 10%-ban sérült autóm. Így a 4.-en már csak két 60%-ossal tudtam indulni, amik féltávig sem bírták, dupla kiesés, újabb leamortizált kocsi. Morálok esnek. Nemtom hogy lehetne ebből kimászni... :(
Ez a motor dolog érdekes, emlékszem én se tudtam régen a fordított paramétereknél, hogy a kicsi a jó, vagy a nagy. Kvázi most sem tudom. Végül pedig a Ford mellett döntöttem, mert náluk 5 kocka, a Ferrariál meg 6 kocka a partner deal :)
Amit még furcsállok: végigmnet egyszer a tesztelésnél a csík az idei kocsira, kijött hogy handling 20% :( Emlékeim szerint ilyenkor jött a fejlesztés, de az idei autónál semmilyen munkát nem tudok kezdeni. Így mindenki a jövő évin kocsin melózik.
Amikor tehetem, igen. Csak kár hogy 9től melózok. O:)))))))) 15 mp : 4-5 másodperc szerintem alapból van a legtöbb kocsihoz képest. Te minimum beállításokkal nyomatod béna pilótákkal különösebb setup nélkül, olyan kocsival amivel még így is alig irányítható. Ehhez még csurig is vannak tankolva, és körözgetik őket... O:) A rettenesesen pocsék köröket tuti hogy a túltankolásnak köszönheted. Nem bírja el a kocsid, túl nagy a "ballaszt" és gondolom össze-vissza csúszkálnak a pilótáid vele... Mondom : 3 kiállás, és akkor a Tyrelekkel tutod tartani a tempót. Ha fejlesztesz az aktuális dezájnon egyet, akkor kicsit később majd a Stewartokkal és a Prostokkal is harcolni tudsz majd. Bár legtöbbször ki fognak esni. O:)
Motoroknál meg ne azt nézd hogy "négyes". Már csak azért sem mert "mi négyes"? Pénzt úgy sem fizet neked ha nem works szerződésed van. Az R+D meg ha jól tudom, azt befolyásolja hogy év közben mennyit fejleszt. Csakhogy : hiába maximális az R+Dje, ha az alapmotor egy nagy rakás szar! A jövő évi motorról meg előre nem lehet tudni semmit - max következtetni lehet az idei motoradatokból... Viszont ha nincsen opciód a fejlesztések megkapásához, vagy pedig van fejlesztési jogod (és lehetőséged) is, akkor annyira nem fontos a dolog. A lényeg az hogy az alapmotor jó legyen. O:)
Mondjuk ezzel van egy kis gondom, ugyanis nem tudom hogy hogyan működik a kiírás. Rossz ----) JÓ
vagy pedig
Kicsi ----) Nagy
Mert hát ugye nagyon nem mindegy. Ott van pl a tömeg. Az lenne a lényeg hogy a motor tömege minél kisebb legyen... Az ereje meg minél nagyobb. Vagy pl a vibráció (Rigidity), aminek minél kisebbnek kell lennie, merthogy ha nagy akkor a rezgéstől leszakadhat a hátsó szárny... Viszont a jelölések magyarázata sehol nincs fent a neten. O:/
Igazad van, pontosabban rosszul fogalmaztam: szóval azért nem értettem, mert már követelték a száraz gumit, a mezőny le is cserélte, sőt én is. 3-as volt a pálya szárazsága. Ennek ellenére mentek jó 15 mp-el lassabb köröket. Ennyit a lekörözések rovására sem tudok írni.
Szponzorok: eszembe sem jutott 5-össel próbálkozni, sőt 4-essel sem, maradva a mérnökök szintjén, 3-asokkal kezdtem. Ez az átkonvertálósdi nem rossz, mert akkor nem csökkenne a "főszponzori" pénz, '98-ra is kábé 4 milla ha jól emlékszem.
A Ford motor meg ugyan 4-es, de hát ők szállítanak a fél mezőnynek, szóval remélem sikerül egy partneri szerződés velük. Bár az igazi a Ferrari lenne, elhalászni a Sauber elől... :)
Az hogy esik az eső vagy kisütött a nap, mellékes... Az számít hogy mennyire nedves/száraz a pálya. O:))) Attól hogy már szikrázó napsütés van, még lehet hogy még csónakkal kell közlekedni... O:) Tuero sirámaival nem kell foglalkozni - fingja nincs a dologról. Ő intermediate gumit nem ismer... ha nedves a pálya vizesért sír, ha "dump" akkor szárazért... O:D
23 kör egy gumival tényleg nem vészes (annyira mint mondjuk 24 kör egy gumival), de ha figyelembe veszed hogy tied az egyik leggyengébb motor, ami azért elég nehéz és sokat is fogyaszt... Tudom ajánlani a 3 kiállásos taktikát. O:))))))) És ne felejtsd el : a lekörözések baromi sok időt vesznek el. Nem csak a lekörözőtől - a lekőrözöttől még többet. Ugyanis elengedéskor szinte megállnak... Ha meg egymás után többen jönnek el mellette, az meg olyan mintha folyamatosan 100zal menne a 300as egyenesben. (és ha nem figyelsz, így is beintik kék zászlóval) O:/
Szponzoroknál tudom ajánlani hogy ne csak az 5*osakkal foglalkozzál - nagyon sok esetben a 4*osok (de gyakran még a 3*osok is!) több pénzt ajánlanak, és gyorsabban meg lehet kötni velük a szerződést. 2 milla alatt 5*osra ne cuppanj rá, 1.9millát elég gyakran adnak a 3*osok is. És kb fele annyi idő megkötni velük a szerződést... Arra figyelj hogy egy jó szerződést (2.2 millás kb a max) konvertálj át csapatszerződéssé (duplán fizet) - és hogy nehogy véletlenül két vagy három éves legyen, mert akkor jövőre meg sem tudsz próbálkozni a csapatszponzorral!
Na lenyomtam az első futamot. Egészben. Nem is tart olyan sokáig, edzéssel, cakkom-pakk belefér egy órába. Az edzésen rögtnö az elején kiküldtem mindkét pilótát, teljesen óvatos tempóban. Az 1:35 végi idők amiket futottak ekkor persze nem tudtam mire jók. Végülis arra lettek, hogy mindketten mindkét Tyrrellt megelőzték. Ez meglepett, a másik 2 12-12 kör próbálkozással sem tudtak 1:36-on belülre kerülni. A rajtnál aztán esett. Na mondom akkor Nakano-val hosszabb etapokat tervezünk, intermediate gumikkal indítottam. Igaz Tuero-t is, de neki 4 részre osztottam a versenyét, éreztem, hogy neki nem lesz sima :) Rajt után befoglaltuk az uccsó két helyet, de rendben is volt ez így. Tuero persze nem bírt a kocsival, rögtön esőgumi után könyörgött. A 14. körre terveztem neki az első kiállást, mondom addi elszenved. A középmezőnyből gyorsan kiestek hárman, na mondom jó lesz ez. A 14. körben Tuero megkapta az esőgumijait, végre normális köröket kezdett futni. Közben jobban rájött az eső, már csak 1 kockányit volt "száraz" a pálya, de Nakanot ez nem zavarta. Így a 24. körben esedékes kiállásánál nem váltottunk gumit. A 29.-ben Tuero jöt másodszor, maradt esőgumin. Aztán jött a pech. A 31. körben elállt az eső, és kisütött a nap. Eddigre Takagit mindkét pilótám lehagyta, de ő mögülünk bement a 33. körben száraz gumikért és elkezdett jó köröket futni. Bajban voltam mint most vasárnap Ross Brawn :))) Ugyan benzin bőven volt még a tankban, meg majdnem a verseny fele hátravolt, de megkockáztattam, hogy behívom őket, feltankolunk és az a soft gumi ki fogja bírni. Először jött Tuero a 34., majd Nakano a 35. körben. Végülis 23 kör 1 gumival nem olyan vészes. Viszont itt találtam valamit amit nagyon, de nagyon, de nagyon nem értek azóta sem. Esőben, de legalábbis intermediate gumikkal Nakano legjobb köre 1:41 volt, Tuero-é asszem 1:44. Miután elállt, és mindenki száraz gumikra váltott,a emzőny elkezdett szépen haladni lefelé az 1:3x-es körökkel. Az én két pilótám? 1:50, 1:51!! Na most ezt magyarázza meg valaki. Ez így ment jó 15 körig, közben még Takagi is lekörözött minket, valamint Nakano Tuerot, az eleje meg már 5 körrel vezetett. Az uccsó olyan 5 körben végre mi is futottunk 1:40-en belüli kört. Így 18-19.-ek lettünk, ami annyi FIA-pontot ért, hogy 6.-ak vagyunk a rangsorban :))
Verseny után láttam, hogy egyetlen team-szponzor sem hajlandó tárgyalni, viszont sima szponzoroktól van 2 jó ajánlat is, 2.1 millás szerződés 2 évre.
Most megkörnyékezem a Ferrarit és a Fordot motor ügyben, 80% meg igyekszik elhappolni a Jordan szponzorát :)
Ja és télleg sok ember jött, an ahová még excellentet is tudtam felvenni, így már abból is van.