Ha minden igaz akkor az új sorozat neve : "Спецавтомобили на службе Родине". Eloszor csak tesztelni fogják a lapot, kb 3-4 kiadás lesz és csak 1-2 városban fog megjelenni. És ha jol fog menni az uzlet, csak akkor fogják beinditani az egész országban. Nem csak régi szoviet autok lesznek a sorozatban, peldául azt beszélik hogy lesz UAZ Patriot "милиция" is. Már csak várni kell, hogy mi is lesz igaz ebból a dollogbol.........
Azt nem tudom, hogy pontosan mikor jelenik meg, de ha már van róla kép, akkor szerintem max. pár héten belül. Egy orosz oldalon azt írták, hogy vidéki városokban a korai 80-as évekig használták.
ha tippet, tanácsot, mü.leírást adsz NE e-mail-ben, hanem itt a topic-on tedd! Erre (is) való ez a fórum, és hamar elunnád az e-mailezést ilyen ügyekben! Akit nem érdekeli, az 'lapoz' majd!
Nem is mernék - személy szerint- kér-dezni, annyira (alapvetően) hi- nyosak az ismereteim! A topic-ban lehet, hogy aut. megtalá- lom a választ!
charlie b!
Mikor jön ez a 'gyönyör'! Szeretnék egy ilyent (is), meg u.ezt feketébe és 'parad'-ban!
Bármivel húzod ki, lekopik ha sokat fogod kézben a modellt. Ezellen a lakkozás véd, szóval bármivel is festesz, lakkozni kell hogy kopás-védelmet kapjon a modell. Modellfestékkel húztam ki a kédereket, ecsettel. Elment rá egy jó óra (összesítve). :D
Nagyon szépen köszi a sok dicséretet, nekem sokat jelent. Pér felmerült kérdésre adnék választ most.
1. Az egyik a motorháztető, hogy miért nem nyílik. Na igen, ez egy nagy hiányosság ha modellautós szemszögből nézzük. Gondolkodtam is rajta igen sokat (mondjuk volt is rá időm). Én tizenpár éven keresztül maketteket készítettem, aminél nem lényeg hogy nyíljon bármi is, sőt még az se hogy guruljon, csak kiállítási tárgy, hogy minél szebb legyen és minél élethűbb. Hát talán ez az "előéletem" befolyásolhatott a fix motorháztetős megoldásban. A következő modellemen már mindenesetre nyitható ajtó lesz, bár tudom hogy ez óriási feladat (nem bírnám ki ha elrontaná az összképet, így nagyon pontosan kell illeszkednie). Tekintsétek úgy ezt a Wartburgot, mint az első ilyen "kinyitott autós" próbálkozásomat. :)
2. A másik a szín. Hát ereedetileg én sem ilyen narancssárgát terveztem, de végül közbeszólt az élet és mivel fehér festéket már régóta nem tudtam szerezni (azóta megoldódott), így valami olyat kellett választani amiben a fehér és szürke vagy krémszín nem szerepel. Túl sötét sem jó, mert az a részleteket "benyeli" (lásd: Retróautós volgák, tátrák). Így döntöttem a narancssárga mellett, amire az alább beszúrt két kép adott ihletet. :) Lehet hogy nem gyári, de azért elmegy.
3. A vászontető. Ami nem vászon, hanem műbőr. Olyan anyagot kerestem, ami műbőr-hatást kelt de nem vastag. A makettezők közt elterjedt különféle textil és egyéb anyagok a mintázatuk miatt a vászontetőhöz jók, így valami olyat kellett keresni aminek a felülete sima, mint a műbőré, ugyanakkor nem is túl sima, de vékony és könnyen hajlítható. Na ehhez szeretem be papírt a művészellátóból, a "ponyva" így készült. Nem sok képet találtam a hátrahúzott tetőről, de amit felleltem, azt tanulmányoztam és igyekeztem ez alapján elkészíteni a modellt. Lehet, hogy ennek ellenére sem lett élethű. Mindenesetre jobb mint a gyári modellé. :D
+ összesűrítve talán több napnyi munka van a modellben, ennek minden mozzanatát nem tudom leírni (unalmas is lenne), így lövésem sincs hogy milyen tippeket/trükköket írjak le a modell készítéséről. Maradjuk annál, hogy ha van kérédés, szívesen válaszolok (elsősorban e-mailben, hogy ne legyen itt "offtopic"), de okítani sem akarok mert nem vagyok abban a helyzetben, nekem is van még hová fejlődni. :) SŐŐŐt... :D
Mócárt kugli által föltett képekkel már én is találkoztam , volt közte IKARUS 260 ültetve spoilerezve, könnyű fém felniken, ezek virtuális autók nem fogható, nem saját kezüleg készített kivitelezett dolgok.
Persze vannak pl barkas-ok amik élők könnyü fém felnikkel, de ezt valakinek ki kelett találni kivitelezni.
Itt az élő példa:Flakvierling
Megcsinálja számítógépen kb: (idelye, hogy engedi) 24h alatt a Warnyut
Valoságban: mikor is jelent meg a Wartburg Camping retro modell?
Nem lehet, hogy Neked manók vagy betanított hangyák segítenek?
Azért néha egy-két mester fogást is közölhetnél Prefesszor úr.-hogy,hogyan, miből, mivel....
Szerintem egy két mester fogást el árulhatsz, mert mire, olyan profin tudjuk/amatőrők/ csinálni mint Te addigra a Merci W210 leesz a 40 éves retroautó.
A neten találtam a képeket, ezek csak számítógépes grafikák. Ha jól tudom, a Tatra már nem készít személygépkocsikat. Azért tettem be, hogy még mindig milyen népszerű ez a modell.
Ez volt az első reakcióm - 'tom egy kissé? 'furulya - és még mindig studírozok, rágom az agyam,... - hogy jut ennyi frappáns ötlet a manus eszébe, - honnan a hallatlan türelem, a precizitás, - vajon milyen felszereltsége lehet, hogy az ötleteit meg is tudja valósítani, - mennyit olvashat utána, kutakodhat, hogy a magának feltett ( nekem általa eszembe jutta- tott ) kérdésekre megtalálja az adekvát választ!? A leírás is - a szokásos - magas színvonalú!
Szenzációs!Ismét nagyszerűt alkottál,gratulálok,és a beszámoló is élvezetes volt!!A gumikédereket mivel húztad ki,mert én alkoholos filccel csináltam,és kopik.
Régen írtam már ide a fórumra, részben mert nyár van, részben mert elég sok a munkám. Konkrétan van egy hatalmas lélegzetvételű munka, ami rengeteg időmet és energiámat igényli, így mostanában csak azzal haladtam amivel épp lehetett (ja és festéket sem tudtam szerezni néhány modellhez). A nagy munkám előtt és után "bemelegtés és levezetés" gyanánt elkezdtem egy újabb átalaktást saját örömömre. Ez készült el most, majdnem minden nap haladtam vele félórányit. Nekem nagyon tetszik az eredmény, habár vannak itt-ott hibái. Remélem nektek is tetszeni fog.
Wartburg Camping
Amint megjelent, már el is kezdtem átalakítani a modellt. Először csak hibajavításra gondoltam, aztán arra hogy legyen ez is lepusztult, végül hogy had legyen kinyitva a műbőr napfénytető. legvégül a nyitott motorteret is megálmodtam hozzá. Mivel a nagy munkámmal párhuzamosan készült, így csak lasan haladtam vele, ezért lett csak most készen.
Most csak felsororolás-szinten az "extrák", mert nem akarok senkit untatni, meg aztán a múltkor is elég terjengősre sikerült a dolog.
-a kasztni narancssárga lett egy netes kép nyomán, nekem nagyon megtetszett ez a szín, igazi korabeli retró stílusú lesz tőle a kocsi -a tető kinyitva áll, a hátsó oldalablakok sárga felső részt kaptak. -mindenhol imitáltam a gumikéderezést, ahol kellett -a motorháztető külön készült, akárcsak a motortér -a motorteret díszítik: motor kipufogócsővel, hűtő, karburátor, szellőző-berendezés, akksi, motortérvilágítás, váltó, trafók, biztosítéktáblák, motortérnyitó-berendezés és sok kábel és cső. ezeket igazi élvezet volt megcsinálni, mivel nekem is Wartburgom van, no meg a polcon ott figyeletek az eredeti alkatrészek. :) -a motorháztetőn wartburg embléma van és a motortérnyitó csonkja -itt választanom kellett: vagy legyen nyitható a motorháztető, de akkor nem élethű, vaskos zsanérokon, vagy legyen full élethű, de fix. Utóbbit választottam, a zsanérokon még rajta vannak a rugók is! -a kocsi orrára ködlámpák kerültek, így egyedibb a modell és nem is olyan egyhangú a kocsi eleje. :) Mindegyik lámpa 4 elemből áll, még a lámpák üvegének a mintázatát is igyekezetem visszaadni. -a modell első szélvédője elég gáz volt, a felső pereménél nagyon megtöri a képet. Az egyébként is tervezett zöld napellenző nagyon jól leplezi ezt a hiányosságot, és ad egy olyan régies kinézetet a modellnek. -a visszapillantó rögzítése nagyon nem volt élethű, közelről elég borzalmas látvány a felfogatása. Így ezt eltüntettem, cserébe előre került a bal első sárvédőre a visszapillantó. Szerintem így még egzotikusabb is. :) -a beltér festve van teljesen, a műszerfalon az órák számlapja is meg lett csinálva, stb. -a beltér legnagyobb hiányossságát, a kombi 311-es kétajtós belsejét átalakítottam. mostmár 4 ajtós, könyöklőkkel, ajtónyitókkal, tekerőkkel, zsebekkel. elég nehéz volt az ajtó vonalát áthelyezni előbbre, a műanyag rideg volt nagyon. -az erdeti ablakot szétvágtam, az elsőt és a hátsókat tartottam meg, a 4 oldalablakot én készítettem, mindegyik másként van fel és letekerve ez is "nagyautóssá" teszi a modellt. -a csomagtérbe muszáj volt tenni valamit, ha már nyitott a napfénytető, ne csak a semmit lássuk. Egy saját készítésű szétnyitható szerelőláda (csavarkulccsal) és egy elsősegély-doboz került ide. -a fémből kasztnira öntött kilincsek nagyon mulatságosak közelről, így leszedtem őket és igazi kis kilincsekkel helyettesítettem őket (4 oldalt, egy hátul). -díszléceket és rozsdát kapott a kasztni, a hátsó ablak pedig egy H-betűt -a hátsó rendszám helyét eltüntettem, még nincs új rendszám, de gondolkodom hogy ne ugyanott legyen a hátsó. -az alváz is festve és aprólékosa kidolgozva került a modellre, sárcsapó gumikkal a hátsó kerék mögött -a lökhárítók mattítva vannak (egy kopottas autóhoz szerintem nem illik a csillogó króm), a jobb hátsó kapott egy macskaszemet is, mely fémlemez-csíkon lóg. -a hátsó lámpákat kifestettem, az első fényszórók üvegét pedig elláttam az "eredeti" mintázattal Hát összefoglalva ennyi, a többit látjátok a képeken. Nem láttam még 1:24-es Wartburgot (vagy 1:18-ast ha van olyan), de a cél az lett volna hogy ebből létrehozzak egy olyat ami megközelíti a nagyobb méretarányú modellek kidolgozottságát. Talán sikerült elérni a célt, mindenesetre jó kis "ujjgyakorlat volt" :D Hát ez is elég hosszú lett. Bocs.