lehet, hogy én erdőben vagyok!?? Ti. én arra szavaztam, hogy a megjelent modellek ( makettek ) közül melyik a legbububb és melyik a legótvarabb! (eml.: Csajka nyerő, Lada 1200 = tre!) Nem számítottam azt be, hogy a valóságban milen megbízható volt üzemeltetés szempontjából... DE ... azt igen, hogy mennyire hasonlít az 1:43, az eredetihez!
Szerintem meg pont, hogy nem! Amennyire a felmenőim elmondásából tudom, meg gyerekkori emékeim szerint is, a KGST autók között a Trabantok, és a Wartburgok voltak talán a legjobban összerakva. Igaz, a Trabanton, nem is lehetett olyan sok dolgot elrontani :))... de egy bizonyos megbízható szintet mindig hoztak az összeszerelés terén. Mégis csak németek gyártották őket... Viszonylag jól voltak összeszerelve még a Skodák... a többi meg... A legalja talán a Dácia volt...
Az Augostini-féle Trabant modellekről meg annyit, hogy a P-50-es szerintem nem lett olyan vészes, igaz, minden műanyag elem pontatlanul lett ráhányva. Viszont az egyszerűségében a nagyszerűsége=kevés díszítő elem, kevesebb hibalehetőség :). Az ablakok gumijának kifestését mondjuk még el tudtam volna viselni a modellen, de amúgy teljesen rendben van.
A 601-es... hááát. Na igen, ez sem lenne egyáltalán rossz, csak éppen ez tényleg katasztrofálisan lett összerakva.... Eleve a karosszériája "görbe" egy kicsit, és ezt "megdobták" még azzal, hogy a léceket még ferdébben (konkrétan az oldalsó ablakot súrolja) festette Ping... Ettől aztán szegény kocsi olyan, mintha hattyúnyakas lenne, vagy mintha oldalról belement volna egy Lada...:) A kerekek meg össze vissza állnak, kocsi karosszériája így köszönő viszonyban sincs a vízszintessel.
Ettől függetlenül, nem lenne rossz modell. Erre akkor jöttem rá végképp, amikor beszereztem egy német "Atlas Verlag" (DeAugostini német leányvállalata) által forgalmazott, gyári elnevezés szerint "Himmelblau" színű példányt. Az egy dolog, hogy a fa talapzat, réztábla, plexi üveg nagyon megdobja, de a modell is nagyon szépen lett összerakva, kidolgozva. A festések, illesztések pontosak, mintaszerűen van összeszerelve a modell is. Belső kifestve, kilincs, felnik, ablakmosó nyílás, ablakkeret, stb. kifestve, tükrök, rendszámtábla, hátsó lámpák élethűbbek, és valahogy arányosabbak stb, stb... Olyan érzésem van mindig, hogy mindjárt elindul, és lepöfög a talapzatról... Na ekkor valahogy helyére került a modell, rájöttem, hogy a modell igenis nagyon eltalált, és arányos, csak nagyon sok múlik a festés pontosságán, részletességén, és az összeszerelés minőségén...
Csak mobilom van itthon, úgyhogy elég rossz fotókat tudok róla küldeni... Ha érdekel valakit, akkor lövök róla majd rendes képeket...
Ez nagyon jópofa. Nem sokan hordanak nyergespóttal trágyát. :) Amiért viszont irigylem, az az, hogy van rajta rendszám. Itthon a papírozás, meg az engedélyek többe kerülnének az autó áránál.
A briteknél, és az amiknál is van olyan, hogy összeütsz egy autót, egy valóban szakjértő gárda átnézi, és eldönti, hogy alkalmas-e a közlekedésre. Ha igen, akkor kap rendszámot.
Itthon pedig még azt is külön engedélyeztetni kell, ami máshol már évek óta forgalomban van.
Nekem így is tetszik+ eddig a sorozatban jobban a kisebb gépek tetszettek a legjobb pl: kispolák, zapi, mondjuk a nagypolák se rosz, meg az uaz meg a gaz 69-es lett még szerintem nagyon eltalálva. Külföldi számokhoz meg azért nincs tippem, hogy milyenek, mert képen mind szép, de csak élőben jön ki, hogy valójában hogyan is lettek megcsinálva.
Az tény, hogy nem preciziós gépekkel készültek, de azért többet tudtak a mai távol-keleti csodáknál. Nézd meg szemből a retrós P 50-est, hiányzik róla az a szép Trabi-arc, helyette egy riadt öregasszony néz vissza. :)
Igazad van, nem 410-es volt az a Moszkvics, hanem 403-as! ( Azt gondoltam, hogy én a legrégibb 'Moszkvára' - mert úgy néz ki! - eszméltem!)
Eszembe jut: akkoron a taxi kétféle kocsi- val dolgozott Bp.-n: Gömbölyű Varsó = nagy kocsi - 6,-Ft-ról indult; Moszkvics 407 = kis kocsi - 4,-Ft -tól ketye- gett az óra! ( más cég még nem volt!)
Alig volt taxi, a drósztoknál sorok álltak. Mégis volt olyan 'sietős utas'. aki meglátva a 'nagy- kocsi beállását' inkább megvárta a Moszkvi- csot! ( két froncsiba került egy kila paradicsom, vag egy kiló dinnye ill. négy tojás!)
Igen Ungváron lakom. Most nyáron még elófordulnak helyek ahol lehet kapni a lapot, de gondolom szeptembertól megint beindul a "bolondok háza". Nem nagy mértékben hozák a városba a lappot és gyorsan szétkapkogyák, a helyzet ugyan olyan mint náltok Magyarországon.
A játekboltokban nálunk csak kinai 1/43 modelleket árulnak sájnos. Welly, Autotime club, Maisto gyártmány. Példaul az Elecon, Agat modelleket csak nagy városokban lehet kapni, például : Kiev, Hárkov, Doneck.
Eredeti Lego-t lehet kapni, de gondolom az ára nem lesz olcsób mint náltok van.
Egy kis infóra lenne szükségem (feltéve, ha a neved után az ungvár azt jelenti, hogy ott laksz).
3-4 hetente kijárunk a piacra, no meg tankolni. Felfedeztünk a piactól nem messze egy szupermarketet, ahol újságos is van. Láttam már ott mappát és vitrint, de most először sikerűlt beszereznem két autót is (GAZ-69, Moszkvics-408). Engem az érdekelne, hogy van-e olyan hely, ahol mindig lehet kapni. Meg az, hogy találok-e olyan játékboltot ungváron, ahol lehet ilyen 1/43-as fém-maketteket kapni, és eredeti LEGO-t. Már néztünk szét a belvárosban, de nem fedeztem fel egyet sem.