A 603-as ismét egy kivételesen szép darab. Az értékelésben beállhat a legjobbak mellé. Kár, hogy van pár elrontott darabja a sorozatnak, nem értem miért nem tudja egy gyártó mindig ugyanazt a minőséget produkálni?
A falazat 5 mm-es mennyezetszigetelő hungarocel. A műhely előtti rész akváriumba való kavics, a fákat játékboltban szereztem be. A terep is hungarocelből van faragasztóval kevert homokkal leöntve.
Elkezdeni nehéz, de utána már az ötletek jönnek maguktól, és az anyagokat is könnyű megtalálni hozzá.
Nekünk a győri Merkúr telepről 2 szerelő segített kiválasztani az 1982-ben megrendelt és 1987-ben átvett acélkék TX-et. Ők választották ki, majd utána jó 1 órát dolgoztak rajt, hogy eljussanak vele Zeg-re, az egyik szerelő műhelyébe, ahol további fél nap munka várt rájuk. Ezután sok gond nem volt vele, féltengelyek, felcsapódó kavicstól eltört a túlfolyótartály üvege, meg egyszer a feszültségtől kirobbant a hátsó szélvédő. 5 év, 130.000 km, 60.000-nél teljes motorgenerál, majd hazament meghalni. Utána egy 1990-es TX jött, mert az első "jó tapasztalatai" után úgy gondoltuk, sok gond nem lehet vele. Tévedtünk, az autó 1,5 év után lett visszaküldve Romániába. Utána a sok-sok hibával felvértezett Fiat Punto is felüdülés volt.
Szerintem a Pobeda az teljesen jó.....mondhatni kifogástalan. Egyik kedvencem! Élőben is teteszik, de így modellben tán még jobban. Pl. a Moszkvics 407 is nagy kedvencem, de így modellben az nem annyira jó valahogy sajna.
persze, a kasztni már román volt az első példányokon is, ráfért az utólagos alvázvédelem (mondjuk melyik akkorira nem: a Fiat-ok rossz hírét is a vacak szovjet acél alapozta meg)
a motor, a féltengelyek viszont a későbbi Daciákkal szemben teljesen megbízhatóak voltak, nagyon jó állapotban adtuk el a miénket a 90-es évek végén, sok európai út után (amiken az egyetlen gondot a szintén gagyi román kipufogó szétrohadása okozta)
Nagyon fain a garázs, a mosó. a parkoló, a szerviz akna, stb...! Gratulálok!
Pár dolgot azért leírhatnál, pl: miből készült a falazat ( a szerviz csarnok előtti rész) vagy hol lehet azokat a magas (arányaiban passé) fákat beszerezni amelyek a parkolódban állnak?
Nem tudnám utánozni ( tehetség és hely híján ) de az egyik polcsarokba elkészítenék egy diaramát = szoc. nagyüzem parkolója: 1 vállalati kocsik, 2. sportállásúak parkoló része, 3 élmunkások pénteki parkolója, 4 berhelők és 'szerzők' kerítés melleti bozótosa = a bokrok alatt többszínű kar.elemekből álló csinálmányok!
Nem pont azt mondtam, hogy szarul voltak összerakva, csak voltak náluk sokkal jobban összerakott kocsik is a piacon. Ha megbántottalak vele, akkor utólag is bocsánatot kérek.
Ok, lehet, hogy a francia motorosok jók voltak (bár az egyik nagybátyámnak ilyen-fajta volt, és zabálta a rozsda). A TLX-ek (ilyenünk volt is nagyon rövid ideig) katasztrofális minőségű voltak. Az alatt a kb. fél év alatt sokkal több, és durvább hibája volt, mint a Trabantunknak 18 év alatt.... nagyon megbízhatatlan volt, erre emlékszem, és részben ezért is lett gyorsan eladva...
Kremli:
Tudom, hogy mit jelent, hogy Himmelblau, csak így még szebben hangzik... :D A miénk egyébként egy (a gyári katalógus szerint) Delfingrau színű Universal volt ;-), amit egy nyugat-német(!) ismerős vett apámnak anno. Igazad van, nem válaszoltam a kérdésre:
Legjobb forma, összeszerelés, minőség: Wartburg 312 - szerintem telitalálat lett, és pöpecül rakták össze... Legrosszabb forma: talán Lada 1200, (Trabant 601-es lenne, ha nem lenne meg az Atlas-féle, ami viszont gyönyörű) Legrosszabb összeszerelés: Trabant 601 (Deaugostini-féle), Wartburg 311 camping döntetlenben :(
Nekem eddig a Moszkvics nyerte el legjobban szívemet, talán mert a legmegbízhatóbb kocsim is Moszkvics volt. A legjobban a Polonezt nem bírom befogadni, hiszen gyermekkoromban legfeljebb a hazánkat frottírtörölközővel bőségesen ellátó lengyel barátainkat láthattam vele furikázni, nem is emlékszem, hogy más náció tagjai vezették-e.
Kicsit off: manapság elég sok Daewoo FSO-t látok, csak sajnos kötélvégen. Nem tudom eldönteni, hogy a legendásan "megbízható" francia dízel vagy a hipermodern lengyel technika adja-e meg magát.
A Daciám bármennyire is tré lett kidolgozásilag, mégsem tudom rámondani, hogy ronda, mert ugye ezen a típuson tanultam meg vezetni. Az sem tud zavarni, hogy nem teljesen évjárathelyes, mert az ember egy kocc után örült, ha fekete lökhárítót kapott a króm helyett, vagy elég soknak lopták le a hátsó légterelőjét, hogy Zsigulin végezze.