Többen is írták az akadozó váltót. Eddig nem értettem, miről írnak, de azt hiszem, sejtem. Mikor sebességbe teszed, van egy pont, ami után szinte magától "beesik" a váltó a fokozatba (na ez jó hülye mondat volt). Ez lenne az akadozás? Ez akkora gond? Egyszerűen át kell rajta tolni a kart. Én elég gyorsan váltok és nem finomkodok, rántok egyet a karon abba az irányba, ahová kell és már kész is. Ezen a ponton még soha nem akadt el vagy reccsent a váltó (na jó, kivéve a bármerre guruló autó melletti hátramenetbe rakás esetét).
Az mondjuk tényleg gáz, ha a hosszú váltóút miatt előre kell hajolni, én mondjuk nem nőttem túl magasra, így aztán ez nem gond, igaz a csajok sem rohantak soha utánam.
Ma kipróbáltam egy 1.6-os Elite SW tesztautót. Kicsit vegyesek az érzelmeim. Az autó kényelmes, a vezetői pozíciót tökéletesen be tudtam magamra állítani (197), ráadásul mögöttem is több hely maradt, mint mondjuk a H Astra-ban. Jó nagyautós érzés ahogy megmozdul, de nagyobb gázzal kellett indulnom, lefulladásra hajlamos volt induláskor. A motor részterhelésen szinte hallhatatlan, 3500-tól elkezd vibrálni és hangoskodni 4500-nál feljebb nem húztam a fordulatot. Alacsony fordulaton nem ment kellőképpen, de pörgetve sem jeleskedett.
Váltó. Ez egy hihetetlen gyenge pontja a gépnek. Egy Corsa C-ből ültem át, de kábé 15 évet utaztam vissza váltó ügyben. Borzasztó hosszú utakon és pontatlanul kapcsolható, én tuti automatával venném ezt a kocsit. Már csak azért is, mert a méreteimhez beállított ülésből csak előredőlve tudtam a 3. és az 5. fokozatot kapcsolni. A kormány kissé idegesnek tűnt, a legkisebb mozdításra is el lehetett tériteni a kocsit az egyenestől.
Az ára viszont sok mindenért kárpótolhat. Kényelmes, csendes utazókombi metálfénnyel most 3.264 millióért igen jó vétel.
Sziasztok! Kolleganőm Lacettijén ma reggel valami barom lezúzta a bal tükröt, miközben a nőgyógyijánál volt (Ikrekkel 34. hetes). Tükör hátlapján kis horpadás, ellenben a lapja tört (még a házban van). Mennyiért, s hogy lehet orvosolni érdemben a problémát? (az új gondolom nemkicsit drága) A horpadás nem zavarja, de a törött tükörlap nemkicsit.
Sajnos mi is találkoztunk már a 300-as hibakóddal.
Nálunk ezt a következő képpen orvosoljuk: először is kompressziót mérünk és ha valamelyik hengerben rendellenességet tapasztalunk akkor 1 ugynevezett Wepp 2000 sprayal orvosoljuk a problémás hengert , ami egyébként fel ér egy szelepcsiszolással!!
Mésodik lépésben a gyertya cseréjét javasoljuk mert a benne lévő koreai Ngk nem a legbeváltabb gyertya. De sajna ebben az esetben a gyertya cseréje az fizetős:(( a GM nem engedi legarizni
Már 4 tankoláson túl vagyok.
1.6-os motor: fele város, másik fele országút, autópálya (max 140-150-es tempo)
Fogyasztás 9,5 liter 100 km-en. Ez alá nem tudom vinni. Igaz dinamikusan megyek, de azért nem szoktam padlózni.
Remélem idővel le tudom szorítani 9-re!
Nekünk az átadáskor szerelték be. Leaserline (ez asszem magyar márka...?)
Eddig jól muzsikál, csak hanyag módon, egyszerűen a kp-zárra kötötték, tehát járó motornál is, ha lenyomom a gombot (és a kocsin kívül vagyok) könnyen pórul járhatok ;)
Ez a szakszerviben volt 18 000,- és mind a négy ablakot meghúzza. Ez jó ár, szerintem.
Ja és tessék bátran pörgetni a motort, 2800-3000 körül, nem fog többet enni!
Mostanában alig kapcsolok 5.-be -> 9,3-9,5l városban (SW)
A magasabb oktánszám (98) is jó megoldás - akinek megéri, merthogy nem fog 0,4 litert csökkenni a fogyasztás, csak fürgébb lesz.
Ja! Azt hittem, a Starban kulcsos kp. zár van. Ha távpiszkás, akkor tárgytalan az írásom. Viszont szerintem is nyitnia kellene a csomit is. Az ablakfelhúzás viszont tényleg riasztó modulok szokták csinálni. De inkább húzkodd kézzel, több autónál is jelentkezett, hogy a riasztó néha "elfelejtette", vagy csak félig húzta fel az ablakot. Megbízhatatlan vackok.
ennek a kocsinak valami baja van..szerintem.. ennyit egy 2000 köbcentis, vagy mégnagyobb motorú benzines eszik kb. 13nál mondjuk 7,5-8 lityinek kéne lennie, de ez csak sacc.. az olajfolyás is gyanús.
A következő tankolás utáni átlagom 8,77 l/100 km. 571,1 km-t tettem meg, ebből 60 km kivételével a szokásos budapesti reggeli és esti csúcsban, a 60 km pedig könnyű hegymenetben Törökbálint és Nyergesújfalu között a Gerecsén át. Szép volt: hegyvidék, tavasz, kanyargós utak...
Bocsi, nem vagyok egy nagy autó-szakértő (és akkor még finoman fogalmaztam), de én úgy tudom, hogy 90 km/h felett DRASZTIKUSAN megnől a kocsi üzemanyag fogyasztása, úgyhogy én nem csodálkozom rajta, ha ennyit eszik....
Azt meg már csak félve mondom, hogy egy ilyen kevesett futott kocsinak sztem nem is tesz jót ez a sebesség, legalábbis a miénk kézikönyvében is azt olvastam, hogy az első valahányezer km-be ne száguldozzunk.
Az alapmodellben is kell nyitnia a központi zárnak a csomagtartót!
Nekem 10.5 litereket zabál az 1,4-es motorom. Ez alá szinte még nem is mentem.
Igaz, hogy a tempó 110-160 közötti, de ennyit akkor sem zabálhat.
A másik hiba hogy az ajtón levő oldalvédő díszcsík kezd leválni. Pár helyen kb. 0,1mm-re eláll a felső éle a kasznitól. A por beleül és utána vége. Ezt nem is tudom hogy ki lehet-e javítani valahogy. A forum.chevyklub.hu-n más más is jelezte ezt a hibát. És még csak 3 hónapos a kocsi. Ezek után már kezdem bánni hogy megvettem. A végén ez is olyan lesz mint a Gazella, ipari hulladék.
kb 3300 km van a kocsiban de az olaj is már szinte minimumon van.
2. Tök idegesítő, hogy a csomagtartót nem nyitja-zárja a kp-i zár. Nem lehet megmutyizni valahogy?
Hogyhogy nem nyitja a távirányító a csomagtartót? Én a kulcsot sosem használom, nyomom a gombot, kinyitom az autót, utána nyitva a csomagtartó, ha bezárom, zárva. Ha nálad zárva marad, akkor szervíz...
Nem raksz szirénát a riasztóra. Gyak. távir. központi zárnak használod. :-) A csomi záras kérdésben nem tudok segíteni, az SX-en távirányítós és mindent zár.
A tolatással kapcsolatban, hát kénytelen leszel megtanulni tükörből tolatni. Tudom, hogy nehéz annak, aki nincs hozzászokva. Ilyenkor adok hálát, hogy a jogsim megszerzése után apám hosszúalvázas Transporterét kellett vezetni (205-ös PUG után). Nem nagy kunszt egyébként. Keress egy nagyobb, forgalommentes placcot, ahol lehet randalírozni hátramenetben. Egyébként a legrosszabb a helyzet a "halszálka" parkolóban, onnan aztán semmi kilátás nincs, a C oszlop full kitakarja az utat, az egyetlen lehetőség, hogy lassan kitolod a seggét és reménykedsz, hogy kiengednek...
Hát, akkor nem marad más hátra, vagy tükör, vagy fél méteresre nyújtogatom a nyakam. :-)
Sztem attól, hogy bezárná a kp-i zár a csomit, még nem pattanna fel a teteje... legalábbis az enyém nem... :-(
Riasztó nincs benne (nem is lesz...). Sokat hagyom a ház elött a kocsit, és mivel panelban lakok, nem merném ott visíttatni, ha nem vagyok otthon... Szomszédom egy ilyen visítozós nap után egy tucat tojást-paradicsomot-stb-t talált a kocsijára dobálva... Úgyhogy akkor marad az odafigyelős-feltekergetés.
1. NEM LÁTOK HÁTRA! Nem tudok normálisan tolatni, forgok ide-oda, de nem látok. Tükörből meg nem tudok tolatni. Meg lehet ezt szokni?
Mindent leírtál a választ is, vagy megtanulsz tükörből tolatni, vagy hozzászoksz. Még egy lehetőség van a tolató radar!
2. Tök idegesítő, hogy a csomagtartót nem nyitja-zárja a kp-i zár. Nem lehet megmutyizni valahogy?
Ezalatt mit értesz?? Lehet, hogy rosszúl tudom, de kulcsal nem azért nyitod a csomagtartót, mert zárva, hanem azért mert a rögzítő fülett azzal oldod ki, tehát ha nyitná a kp zár, akkor állandóan felnyílna a csomagtartó! (nálam legalább is így lenne)
3. És azt, hogy az el. ablak felmenjen, ha bezárom az autót? hajlamos vagyok úgy felejteni.
Riasztó, ami vezérli az ablakot! (megjegyzem akkor már a kp zárat is vezérelje)
Nos, túl vagyok az első (najó, a 2., az első közvetlen a vásárlás után volt) tankoláson. Osztottam szoroztam, és a következő számot kaptam. 7,25 l/100 km (város+országút).
Rosszabbra számítottam, ésha lesz még jobb is, egy szavam nem lehet.
Najó, mégis, van ami nem tetszik, de ti hátha tudtok segíteni:
1. NEM LÁTOK HÁTRA! Nem tudok normálisan tolatni, forgok ide-oda, de nem látok. Tükörből meg nem tudok tolatni. Meg lehet ezt szokni?
2. Tök idegesítő, hogy a csomagtartót nem nyitja-zárja a kp-i zár. Nem lehet megmutyizni valahogy?
3. És azt, hogy az el. ablak felmenjen, ha bezárom az autót? hajlamos vagyok úgy felejteni.
Nem volt minden rendben. Egy kis tapasztalat megosztás: állítólag többen is jártak már szerbvízben a jelenséggel, úgyhogy bárkivel megtörténhet.
(1.4 HB Star C, 4500 km.)
Épp a rokonságtól hazafelé tartva felvillant a kis sárga "CHECK ENGINE" ikon. Aztán villogot, majd égett folyamatosan. (50 km hazáig.) Ma reggel időpont kérése a szervíztől, délután szervíz. Közben kb. 5 km megtétele után a sárga lámpa elaludt. A szervízben: E300-as hiba [elégtelen égés] - "körömcipő" effektus. Vagyis a főleg városi használat, jellemzően nem pörgetve hajtás miatt elégtelen égés lerakodásokat okoz a szelepeken, amitől megemelkedik a kipufogógáz szennyezőanyag tartalma, és ezt kijelzi. Az elvégzett javítás: szoftvercsere. Ez állítólag megbváltoztatja az előgyújtást, ami javítja az égést. A szervízes elmondása szerint már többen is visszajöttek ezzel a hibával, annyira, hogy lehet a Chevrolet vissza fogja hívni ezeket a tipusokat. További javaslat: ha megint előjön a hiba, szívesen adnak vmi adalékanyagot a tankba, (az anyagot kell fizetni, mert garanciában nem elszámolható,) illetve javasolt a benzinkút váltás/magasabb oktánszámú benzin használata. Ha ez sem segít, motor szétszedés és a szelepek mechanikus tisztítása. De azért azzal bíztatott, hogy a tapasztalatok alapján a szoftvercsere is elegendő szokott lenni.
Érdekes, hogy a Kalos topicban lehetett olvasni ugyanilyen jelenségről, de ott az 1.2-es motorral, itt meg az 1.4/16 szelepes motornál ugyanaz a javítás módja...
Az esetleges érdeklődők tájékoztatására közlöm, hogy a Ch Wallisnál az 1,6 SW -re felszerelt vonóhorog le lett vizsgáztatva, és ennek alapján a 6000 HUF költséggel kiállított forgalmi engedélyben a ráfutófékes utánfutó 1200 kg -ig vontatható, ami egy, a vártnál jobb érték.
Tegnap elhoztuk végre, jól választottunk, nekem nagyon tetszik. :-)
Most olyan óvatosan járkálunk vele, hogy ihaj.... semmi nagy gázadás, semmi nagy fékezés, semmi nagy száguldás, stb... legszivesebben este összehajtogattam volna, és felviszem a lakásba, hogy ne történjen vele semmi baj....
Mi a megfigyelés, erről is lopkodják a jeleket? le tudják szedni? nekünk a clioról többet is elvittek.. nomeg a dísztárcsát is. (majd jól felzippeljük)
Tepnap az Andrássyn mögöttem jött egy mentazöld SW. Egészen a Bajza utcáig mögöttem volt, igaz, akkor már a Városligeti fasorról fordultunk. Biztos nem innen volt, mert amikor integettem neki, nem reagált sehogy. Az övé JK.... az enyém JP...
Az autó sajnos lassan jön át a hét tengeren és két óceánon. Ennél tovább csak a polgármesteri hivatalban kell várakozni a forgalomba helyezésre. A színe miatt ne aggódj. Ha végre lenne időm, és tényleg jönne a tavasz, és lemosnám az autót, akkor a legszebb színű Lacettiről tudnék neked áradozni. Azt hiszem ez a legnépszerűbb szín. Egy hónapja az IKEA budaőrsi parkolójában hárman álltunk belőle együtt. Két hét múlva egymás mellett araszoltam egy ugyanilyen színű Daewooval, aki még a lánykori nevén Nubiraként szálldosott. A buszosnak nagyon tetszettünk úgy együtt, mint külön-külön.
Az öt literes fílinget el kell felejtened- én egy '93-as Clioról váltottam hasonló paraméterekkel- viszont 70 perc a Miskolc - Pest tábla. Más érzés, igaz ára van.