subvoice Jómagam nem hegyezném ki a dolgot az akadozásra, hiszen a Corsa váltója is akad kissé.
Az 5. fokozatra különösen mérges voltam. Az akadás egy dolog, de nehéz megtalálni is a pontot ahol be lehet tuszkolni 5-be. A Corsa-ban piszokul könnyen és pontosan járó karral bír ehhez képest...
Többen is írták az akadozó váltót. Eddig nem értettem, miről írnak, de azt hiszem, sejtem. Mikor sebességbe teszed, van egy pont, ami után szinte magától "beesik" a váltó a fokozatba (na ez jó hülye mondat volt). Ez lenne az akadozás? Ez akkora gond? Egyszerűen át kell rajta tolni a kart. Én elég gyorsan váltok és nem finomkodok, rántok egyet a karon abba az irányba, ahová kell és már kész is. Ezen a ponton még soha nem akadt el vagy reccsent a váltó (na jó, kivéve a bármerre guruló autó melletti hátramenetbe rakás esetét).
Az mondjuk tényleg gáz, ha a hosszú váltóút miatt előre kell hajolni, én mondjuk nem nőttem túl magasra, így aztán ez nem gond, igaz a csajok sem rohantak soha utánam.
Ma kipróbáltam egy 1.6-os Elite SW tesztautót. Kicsit vegyesek az érzelmeim. Az autó kényelmes, a vezetői pozíciót tökéletesen be tudtam magamra állítani (197), ráadásul mögöttem is több hely maradt, mint mondjuk a H Astra-ban. Jó nagyautós érzés ahogy megmozdul, de nagyobb gázzal kellett indulnom, lefulladásra hajlamos volt induláskor. A motor részterhelésen szinte hallhatatlan, 3500-tól elkezd vibrálni és hangoskodni 4500-nál feljebb nem húztam a fordulatot. Alacsony fordulaton nem ment kellőképpen, de pörgetve sem jeleskedett.
Váltó. Ez egy hihetetlen gyenge pontja a gépnek. Egy Corsa C-ből ültem át, de kábé 15 évet utaztam vissza váltó ügyben. Borzasztó hosszú utakon és pontatlanul kapcsolható, én tuti automatával venném ezt a kocsit. Már csak azért is, mert a méreteimhez beállított ülésből csak előredőlve tudtam a 3. és az 5. fokozatot kapcsolni. A kormány kissé idegesnek tűnt, a legkisebb mozdításra is el lehetett tériteni a kocsit az egyenestől.
Az ára viszont sok mindenért kárpótolhat. Kényelmes, csendes utazókombi metálfénnyel most 3.264 millióért igen jó vétel.
Sziasztok! Kolleganőm Lacettijén ma reggel valami barom lezúzta a bal tükröt, miközben a nőgyógyijánál volt (Ikrekkel 34. hetes). Tükör hátlapján kis horpadás, ellenben a lapja tört (még a házban van). Mennyiért, s hogy lehet orvosolni érdemben a problémát? (az új gondolom nemkicsit drága) A horpadás nem zavarja, de a törött tükörlap nemkicsit.
Sajnos mi is találkoztunk már a 300-as hibakóddal.
Nálunk ezt a következő képpen orvosoljuk: először is kompressziót mérünk és ha valamelyik hengerben rendellenességet tapasztalunk akkor 1 ugynevezett Wepp 2000 sprayal orvosoljuk a problémás hengert , ami egyébként fel ér egy szelepcsiszolással!!
Mésodik lépésben a gyertya cseréjét javasoljuk mert a benne lévő koreai Ngk nem a legbeváltabb gyertya. De sajna ebben az esetben a gyertya cseréje az fizetős:(( a GM nem engedi legarizni
Már 4 tankoláson túl vagyok.
1.6-os motor: fele város, másik fele országút, autópálya (max 140-150-es tempo)
Fogyasztás 9,5 liter 100 km-en. Ez alá nem tudom vinni. Igaz dinamikusan megyek, de azért nem szoktam padlózni.
Remélem idővel le tudom szorítani 9-re!
Nekünk az átadáskor szerelték be. Leaserline (ez asszem magyar márka...?)
Eddig jól muzsikál, csak hanyag módon, egyszerűen a kp-zárra kötötték, tehát járó motornál is, ha lenyomom a gombot (és a kocsin kívül vagyok) könnyen pórul járhatok ;)
Ez a szakszerviben volt 18 000,- és mind a négy ablakot meghúzza. Ez jó ár, szerintem.
Ja és tessék bátran pörgetni a motort, 2800-3000 körül, nem fog többet enni!
Mostanában alig kapcsolok 5.-be -> 9,3-9,5l városban (SW)
A magasabb oktánszám (98) is jó megoldás - akinek megéri, merthogy nem fog 0,4 litert csökkenni a fogyasztás, csak fürgébb lesz.
Ja! Azt hittem, a Starban kulcsos kp. zár van. Ha távpiszkás, akkor tárgytalan az írásom. Viszont szerintem is nyitnia kellene a csomit is. Az ablakfelhúzás viszont tényleg riasztó modulok szokták csinálni. De inkább húzkodd kézzel, több autónál is jelentkezett, hogy a riasztó néha "elfelejtette", vagy csak félig húzta fel az ablakot. Megbízhatatlan vackok.
ennek a kocsinak valami baja van..szerintem.. ennyit egy 2000 köbcentis, vagy mégnagyobb motorú benzines eszik kb. 13nál mondjuk 7,5-8 lityinek kéne lennie, de ez csak sacc.. az olajfolyás is gyanús.
A következő tankolás utáni átlagom 8,77 l/100 km. 571,1 km-t tettem meg, ebből 60 km kivételével a szokásos budapesti reggeli és esti csúcsban, a 60 km pedig könnyű hegymenetben Törökbálint és Nyergesújfalu között a Gerecsén át. Szép volt: hegyvidék, tavasz, kanyargós utak...
Bocsi, nem vagyok egy nagy autó-szakértő (és akkor még finoman fogalmaztam), de én úgy tudom, hogy 90 km/h felett DRASZTIKUSAN megnől a kocsi üzemanyag fogyasztása, úgyhogy én nem csodálkozom rajta, ha ennyit eszik....
Azt meg már csak félve mondom, hogy egy ilyen kevesett futott kocsinak sztem nem is tesz jót ez a sebesség, legalábbis a miénk kézikönyvében is azt olvastam, hogy az első valahányezer km-be ne száguldozzunk.
Az alapmodellben is kell nyitnia a központi zárnak a csomagtartót!
Nekem 10.5 litereket zabál az 1,4-es motorom. Ez alá szinte még nem is mentem.
Igaz, hogy a tempó 110-160 közötti, de ennyit akkor sem zabálhat.
A másik hiba hogy az ajtón levő oldalvédő díszcsík kezd leválni. Pár helyen kb. 0,1mm-re eláll a felső éle a kasznitól. A por beleül és utána vége. Ezt nem is tudom hogy ki lehet-e javítani valahogy. A forum.chevyklub.hu-n más más is jelezte ezt a hibát. És még csak 3 hónapos a kocsi. Ezek után már kezdem bánni hogy megvettem. A végén ez is olyan lesz mint a Gazella, ipari hulladék.
kb 3300 km van a kocsiban de az olaj is már szinte minimumon van.
2. Tök idegesítő, hogy a csomagtartót nem nyitja-zárja a kp-i zár. Nem lehet megmutyizni valahogy?
Hogyhogy nem nyitja a távirányító a csomagtartót? Én a kulcsot sosem használom, nyomom a gombot, kinyitom az autót, utána nyitva a csomagtartó, ha bezárom, zárva. Ha nálad zárva marad, akkor szervíz...
Nem raksz szirénát a riasztóra. Gyak. távir. központi zárnak használod. :-) A csomi záras kérdésben nem tudok segíteni, az SX-en távirányítós és mindent zár.
A tolatással kapcsolatban, hát kénytelen leszel megtanulni tükörből tolatni. Tudom, hogy nehéz annak, aki nincs hozzászokva. Ilyenkor adok hálát, hogy a jogsim megszerzése után apám hosszúalvázas Transporterét kellett vezetni (205-ös PUG után). Nem nagy kunszt egyébként. Keress egy nagyobb, forgalommentes placcot, ahol lehet randalírozni hátramenetben. Egyébként a legrosszabb a helyzet a "halszálka" parkolóban, onnan aztán semmi kilátás nincs, a C oszlop full kitakarja az utat, az egyetlen lehetőség, hogy lassan kitolod a seggét és reménykedsz, hogy kiengednek...
Hát, akkor nem marad más hátra, vagy tükör, vagy fél méteresre nyújtogatom a nyakam. :-)
Sztem attól, hogy bezárná a kp-i zár a csomit, még nem pattanna fel a teteje... legalábbis az enyém nem... :-(
Riasztó nincs benne (nem is lesz...). Sokat hagyom a ház elött a kocsit, és mivel panelban lakok, nem merném ott visíttatni, ha nem vagyok otthon... Szomszédom egy ilyen visítozós nap után egy tucat tojást-paradicsomot-stb-t talált a kocsijára dobálva... Úgyhogy akkor marad az odafigyelős-feltekergetés.
1. NEM LÁTOK HÁTRA! Nem tudok normálisan tolatni, forgok ide-oda, de nem látok. Tükörből meg nem tudok tolatni. Meg lehet ezt szokni?
Mindent leírtál a választ is, vagy megtanulsz tükörből tolatni, vagy hozzászoksz. Még egy lehetőség van a tolató radar!
2. Tök idegesítő, hogy a csomagtartót nem nyitja-zárja a kp-i zár. Nem lehet megmutyizni valahogy?
Ezalatt mit értesz?? Lehet, hogy rosszúl tudom, de kulcsal nem azért nyitod a csomagtartót, mert zárva, hanem azért mert a rögzítő fülett azzal oldod ki, tehát ha nyitná a kp zár, akkor állandóan felnyílna a csomagtartó! (nálam legalább is így lenne)
3. És azt, hogy az el. ablak felmenjen, ha bezárom az autót? hajlamos vagyok úgy felejteni.
Riasztó, ami vezérli az ablakot! (megjegyzem akkor már a kp zárat is vezérelje)
Nos, túl vagyok az első (najó, a 2., az első közvetlen a vásárlás után volt) tankoláson. Osztottam szoroztam, és a következő számot kaptam. 7,25 l/100 km (város+országút).
Rosszabbra számítottam, ésha lesz még jobb is, egy szavam nem lehet.
Najó, mégis, van ami nem tetszik, de ti hátha tudtok segíteni:
1. NEM LÁTOK HÁTRA! Nem tudok normálisan tolatni, forgok ide-oda, de nem látok. Tükörből meg nem tudok tolatni. Meg lehet ezt szokni?
2. Tök idegesítő, hogy a csomagtartót nem nyitja-zárja a kp-i zár. Nem lehet megmutyizni valahogy?
3. És azt, hogy az el. ablak felmenjen, ha bezárom az autót? hajlamos vagyok úgy felejteni.
Nem volt minden rendben. Egy kis tapasztalat megosztás: állítólag többen is jártak már szerbvízben a jelenséggel, úgyhogy bárkivel megtörténhet.
(1.4 HB Star C, 4500 km.)
Épp a rokonságtól hazafelé tartva felvillant a kis sárga "CHECK ENGINE" ikon. Aztán villogot, majd égett folyamatosan. (50 km hazáig.) Ma reggel időpont kérése a szervíztől, délután szervíz. Közben kb. 5 km megtétele után a sárga lámpa elaludt. A szervízben: E300-as hiba [elégtelen égés] - "körömcipő" effektus. Vagyis a főleg városi használat, jellemzően nem pörgetve hajtás miatt elégtelen égés lerakodásokat okoz a szelepeken, amitől megemelkedik a kipufogógáz szennyezőanyag tartalma, és ezt kijelzi. Az elvégzett javítás: szoftvercsere. Ez állítólag megbváltoztatja az előgyújtást, ami javítja az égést. A szervízes elmondása szerint már többen is visszajöttek ezzel a hibával, annyira, hogy lehet a Chevrolet vissza fogja hívni ezeket a tipusokat. További javaslat: ha megint előjön a hiba, szívesen adnak vmi adalékanyagot a tankba, (az anyagot kell fizetni, mert garanciában nem elszámolható,) illetve javasolt a benzinkút váltás/magasabb oktánszámú benzin használata. Ha ez sem segít, motor szétszedés és a szelepek mechanikus tisztítása. De azért azzal bíztatott, hogy a tapasztalatok alapján a szoftvercsere is elegendő szokott lenni.
Érdekes, hogy a Kalos topicban lehetett olvasni ugyanilyen jelenségről, de ott az 1.2-es motorral, itt meg az 1.4/16 szelepes motornál ugyanaz a javítás módja...
Az esetleges érdeklődők tájékoztatására közlöm, hogy a Ch Wallisnál az 1,6 SW -re felszerelt vonóhorog le lett vizsgáztatva, és ennek alapján a 6000 HUF költséggel kiállított forgalmi engedélyben a ráfutófékes utánfutó 1200 kg -ig vontatható, ami egy, a vártnál jobb érték.
Tegnap elhoztuk végre, jól választottunk, nekem nagyon tetszik. :-)
Most olyan óvatosan járkálunk vele, hogy ihaj.... semmi nagy gázadás, semmi nagy fékezés, semmi nagy száguldás, stb... legszivesebben este összehajtogattam volna, és felviszem a lakásba, hogy ne történjen vele semmi baj....
Mi a megfigyelés, erről is lopkodják a jeleket? le tudják szedni? nekünk a clioról többet is elvittek.. nomeg a dísztárcsát is. (majd jól felzippeljük)
Tepnap az Andrássyn mögöttem jött egy mentazöld SW. Egészen a Bajza utcáig mögöttem volt, igaz, akkor már a Városligeti fasorról fordultunk. Biztos nem innen volt, mert amikor integettem neki, nem reagált sehogy. Az övé JK.... az enyém JP...
Az autó sajnos lassan jön át a hét tengeren és két óceánon. Ennél tovább csak a polgármesteri hivatalban kell várakozni a forgalomba helyezésre. A színe miatt ne aggódj. Ha végre lenne időm, és tényleg jönne a tavasz, és lemosnám az autót, akkor a legszebb színű Lacettiről tudnék neked áradozni. Azt hiszem ez a legnépszerűbb szín. Egy hónapja az IKEA budaőrsi parkolójában hárman álltunk belőle együtt. Két hét múlva egymás mellett araszoltam egy ugyanilyen színű Daewooval, aki még a lánykori nevén Nubiraként szálldosott. A buszosnak nagyon tetszettünk úgy együtt, mint külön-külön.