Elárulom a nagy titkot Én a '86-óta csak használt verdával verető. Pl. a mostani gépet megszereztem, beállítottam a kormányt, fékkar, kuplungkar, stb, mikor kész voltam a szerszámokat elraktam a motorba. Később a lánc zörgött, beállítottam a lánc feszességet, mikor kész voltam a szerszámokat elraktam. STB. STB. Érted? Persze józanul csináld, ha hozzányúlok valamihez eldöntöm akarom-e ezt akár menet közben vagy - több napos úton - este bügykölgetni. Ahogy a gép kopik, természetesen egyre több eszközt érdemes vinni. Tehát "józan paraszt ész" szerint tegyél be, aztán majd adja magát mi kell még. -Esetleg csavarhuzó ami a kiéget izzó cseréhez, ill. idomok leszereléséhez, hogy egyáltalán meg tudd nézni ha valami gond van, -A kerekek ki-be szereléséhez ami kell jól jöhet -gyertyakulcs által sok minden kiderülhet ha meg tudod nézni milyen állapotú a gyertya :benzines (nincs szikra), száraz (nincs benzin) stb. stb. -Gumi defekt szerintem nem javítható csak úgy menet közben ( tömlő nélküli abroncs, nagy sebesség) el kell jutni a gumishoz, ő javítsa meg ahogy kell.
Ha nem spray, akkor ott van az szerszám amivel beszórsz, majd bele a vulkanizálódó gumi, ami betömíti a lyukat... majd bele a patronból a levegő és uzsgyi tovább... (Ehhez mondjuk meg kell találni a lyukat is...)
Itt Kecskeméten is Motult használnak a Suzukisok, az enyémben bevált... a Mutul láncspay is jó sokáig bírja....
Leginkább a pumpa tetszik a képeken. Komolyan érdekel azonban, hogy ki hány kiló "vassal" jár nap mint nap. Mit lehet ezeken a gépeken egyáltalán az árokparton javítani?
A KTM cuccok olcsóbbak a többi gyártó holmijainál! De az tény hogy más motorban nem próbáltam a motorexet! De az Apriliámban a legjobban a gyárilag ajánlott Agip működött a legjobban. A Castrol kifejezetten rossz volt. De ez nem jelent semmit. Lehet hogy van valami alapja a gyári ajánlásoknak! Különösen akkor érdemes megszívlelni ha garanciális mociról van szó!
A pécsiek nekem is szinpatikusak! Weboldaluk is normális, és az egyik motorkiállításon beszéltem az egyik kereskedővel ( a neve sajnos nem maradt meg)!
...hogy az anyag elég kemény lesz egy idő múlva és nem egyenletesen terül el a gumi belsejében. Ezért az egyenetlen súlyelosztás miatt centirozatlanná válik a kerék, remeg stb.
Nagyon örülök, hogy teccet az eredeti Borsodi! Remélem az íze is elnyeri tetszésedet! Ja, mellesleg ez nem helyettesíti az együtt elszürcsölt korsócska sert!! Ezt csak úgy küldtem, nagyrabecsülésemként!!:-)) Más: a debreceni Suzuki szalonban csak Motult használnak, és esküszik rá a srác!
Nekem a defektjavító spray-ről azt mondták, hogy ha belefújod, és ha nem mész el pár 10 km-en belül a gumishoz, akkor szinte lehetetlen kiszedni... :( Ezt modjuk autó esetében mondták, nem tudom motorra vonatkozik-e...
- Kijutás titka: jó helyen kell dolgozni, természetesen a tehetség az, ami kell hozzá :)) A munkámból adódóan többször jártam már kint.
- a képek valóban nem tegnap készültek :))
- Amin ketten ülünk azt Vadarédó már bemutatta.
- Jó az ötlet de nem vagyok márkakereskedő.
- A DL-eket ( 650, 1000 ) csak Japánban gyártják, a pontos eladási statisztika után egy kicsit nyomoznom kell. Az biztos, hogy rohadt sokat küldenek szét a világban.
Ja még erre! Na akkor nem hangoskodok, de miért mondjam hallkabban?!;)) Ha megérdemelte akkor megérdemelte és pont. /mármint az utazást természetesen ;)/ Jó lesz megtudni hol kereskedik, mert ha véletlen egyszer veszek, vennék egy új és természetesen Suzukit akkor esetleg felkeresném mielőtt eldöntöm hogy hol is veszek! Én egyébként esküszök a pécsi Enduroboltos kereskedő srácra, asszem Nádor István, régen nagyon sokat beszélgettem vele, amikor a DRZ-n gondolkodtam, nagyon pozítiv vele, velük kapcsolatban a tapasztalatom és nem sok híjja volt hogy azt vegyek, ami miatt nem vettem az az volt hogy a Suzuki Európába nem hozta be a berúgós verziókat, csak amerikába vitték őket, asszem 2001-től talán, használtan meg én nem veszek DRZ-t, ennyi, utána még maradt egy pár évig az RMX-em, éppen 4-ig, majd ill. már közben is tértem át fokozatosan a túraendurokhoz!
Köszi! Asszem egyszer láttam ilyet élőben, mégpedig olyan 10évvel ezelőtt egy autószalonba, természetesen eladó volt a moci, és lehet hogy nem ekkora köbcentis volt, ráadásul az rendőr motor volt, de lehet hogy nem is ez volt, most gondolkodom, túl régen volt, már elfelejtettem, na mindegy, köszi!:) Nem, az asszem az boxer volt, lehetett?!:OO Lehet hogy nem ,na mindegy, most szaladok melózni! Ciao!
Szasz Daty! Na látod, ezért is írtam hogy gép függő is lehet az olaj, nekem idáig mivel csak 1 hengeres gépeim voltak, igaz a márka az vegyes felvágott volt, legtöbbször a Castrolt használtam és csak pozitív tapasztalatom volt vele, most próbáltam először kisérletezni a Motorex-el mert nagyon olcsó volt, de nekem nem jött be, de más BIGbe sem, úgyhogy valószínű én meg visszatérek a gyökerekhez, azaz a Castrolhoz!;)) De mint írtam lehet hogy kipróbálok mást is, speciel most is a feketémben Motul van és az is nagyon jól viseli magát, megvagyok azzal is elégedve, az árak pedig ebben a kategóriában majdnem egyformák, úgyhogy nálam mint laikusnál csak az fog dönteni hogy melyiknek a csomagolása a szimpatikusabb!:)
Más! Képzeld mit kaptam ma a postával, egy általad küldött kis csomagot, amiről először azt hittem hogy téli szalámi, jó nagyot bele is haraptam ahogy illik, csakhogy nem szalámi volt hanem mi, egy igazi eredeti dobozos Borsodi, ennek persze úgy megörültem hogy minden fájdalmat elfelejtettem azonnal, köszi!:)))
Ez jó, biztató hír a leendő DL vásárlóknak.! Onnan viszik eu.-ba, usa-ba? Nem semmi! Akkor már adja magát a következő kérdés: vajon mennyit, hány darabot cipeltek a hajók szerte a világba a DL650-ből, és a DL1000-ből!
Egy ilyen mocit, MOTORKERÉKPÁRT, toltam meg 18 évvel ezelöt egy autopálya parkolóban, német motoros csapatból egyiköjük rajta hagyta a villágítást, próbált indulni nem sikerült, én ott tátottam a szám, neki veselkedtem a hatalmas hátsó doboznak, megtoltam, beindult, jó sokáig integetett hállálkodva a nagy motoros a kis simsonos magyar gyereknek. Nagy élmény volt!!
"Gyorsan mondjátok meg, mert mindjárt itt a tavasz, ki milyen alapszerszámkészletet tart a motorján"
Válogas, nem tom, ami tetszik. A többiek (5000 km futott túrázás felettiek) majd megmondják mi kell, ezek valószínű transzkontinentális utakra kellenek!
Egy kicsit hallkabban! Hát Te nem tudod! Az egyik legnagyobb Suzuki kereskedő a srác!!! Bizony! (Én se tudom miből. hogyan,? csak találgatok és persze kíváncsi vagyok én is, bár a képen egész fiatal az arca Hornotti- nak a vásárnapi arcához képest - amikor a gps-t hozta - vagy a vasárnapi plázázás elgyötörte!)
Gyorsan mondjátok meg, mert mindjárt itt a tavasz, ki milyen alapszerszámkészletet tart a motorján állandóan, túrára mivel egészítitek ki, és hogyan javítotok defektet középsztender nélkül.
Köszi a képeket és a akkor most egy pár keresetlen szó, Te mázlista, akkor áruld el gyorsan a kijutás titkát, mert ha nem .....!;))) Gondolok itt arra hogy pénz, siker, csillogás, mi kellett hozzá, vagy csak tehetség!:O :)) /ne kelljen már mindent fogóval kihúzni belőled!;)/ Az amin együtt ültök, az milyen Suzuki? Köszi a válaszokat előre is! Ice