TÚRA LESZ!!! :)))))))))) Tiszacsegénél kicsit nehézkesebb lesz a sólyázás. Dinnyéshát renben. Tiszapüspöki rendben. Tiszaug pillanatnyilag úszik, de ha így marad, legfeljebb a kikötőben kötünk ki. Ma lemegyek megnézem.
Háááát. Most pár perce rakták ki a friss adatokat a hydroinfora. Ezexerint Kisköre-Mindszent között hosszan elhúzódó tetőzés van. Én voltam kinn este a víznél, még akkor áradt 1 cm/óra. Ez azt jelenti - így szokott történni - hogy napokig tartó tetőzés, utána még pár napig igen lassú apadás, majd azután jön a rohamos apadás. Kíváncsi vagyok a tiszapüspöki helyzetre. üdv. izgaga
nekem 400 liter benzin lessz betárazva, ha kell vészhelyzetben tudok adni másnak is belőle. a szabvány kiszabat 200liter a tankban, 3 db 20literes kanna elöl a horgonykamrában, de 7db plussz kanna lessz a szokásosos adagon felül a középső rakodó-tároló rekeszben, legfeljebb a rendszeresített vizisí és egyéb dolgokat nem viszem... gondolom senki nem akar a 12-15 fokos vízben sielni...
Nézegetem a vízállásjelentéseket. Annyit tudok hogy most tetőzik. A hydroinfo szerint nem lesz apadás, az atikovizig szerint igen. Ezt alátámasztja a Maros apadása, mely befolyásolja a Tisza szintjét. A túra feltétele hogy a táborhelyeken ki tudjunk kötni, sátrat tudjunk verni. Doktor4 ma Dinnyésháttal, én Tiszapüspökivel egyeztetek telefonon. Tiszaugon ma 541 cm a vízállás, amelynek a következő 3-4 napban 60 cm-t kellene visszamennie hogy az utána következő 3 napban annyit száradjon a talaj, hogy járható legyen. Tessenek ennek drukkolni. A Dinnyésháti lehetőségeket ismerjük, ott a gáthoz ki lehet kötni, a kemping pedig a túloldalán van. A Tiszapüspöki táborhely közel van a vízhez, de mint írtam ma többet fogok tudni, és oda át tudok ugrani tájékozódni.
Milyen hajó lesz veled???? Lefelé a Tiszán-a korábban már kielemzett tempóban-Haka 7 méteres 2 tonnás 220 Le Jeanneau-ja sem fogyaszt el 8-10 litert, 1 üzemóra alatt!!! Vagy mondjuk annyit!! Kb 1liter/km a fogyasztása. Csak a pl. kedvéért: Az 5-6LE (4 üt) motorok a 4 m körüli csónaktestekkel, kb 0.1 litert fogyasztanak 1 km-re . Az 1 tonnás Quicksilver a 115LE motorral 0.4-0.45 litert iszik 1 km-en, ez átszámolva a tervezett sebességre 3.5-4. liter/üzemóra. A kb 190 km-es utra 70-80 liter benzin, durván 3/4 tank kellene. Bár nem tudom a hajódat-motorodat, de biztos hogy kevesebb benzin szükséges, mint eddig számoltad!!! üdv,,,,,,,,,,,,ede
Az első napra elég ami a hajókra fér. Amikor megérkezünk, a kisérő autó elmegy benyáért, amennyi a következő napra kell. Félúton mindég megvár bennünket, így lehet útközben is tankolni. Sőt úgy gondolom hogy a Trimaránon utazó 5 ember mellé még felfér 2-3 marmonkanna vésztartaléknak, így a vízen is lehet menet közben tankolni.
Az első oldalak körül megtalálod a tankolásra vonatkozó tervezetet. A lehetőségek: Vagy hoz a hajós magával annyi üzemanyagot kannákban ami a túrára kell, és ezt a mennyiséget elhelyezi a hajójában, vagy a kisérő autón, vagy csak annyi benzint hoz ami a következő táborig elég, és ott a kisérő autó összeszedi az üres kannákat, és elmegy a legközelebbi benzinkúthoz.
Bár csak én is ott járnék már. A kis hajó még nincs lefújva, az új ülések csak pénteken lesznek kész, az orrkiülős bográcsolója köré az ülés váza készült el ma. Sajna le kell egyszerűsítenem a kivitelezést egyelőre, mert csak össze lenne csapva, így inkább legyen a túrán egyszerűbb kivitel, csak működjön. Ma megjött a vízvonaltól is a csomag a hozzávalókkal. NYáron meg majd befejezem szépre, pecázás közben, vagy helyett. Haka: A két szobát lefoglaltam.
én is megkezdtem a bárka felszerelését a tiszai túrás kellemes lefuttatása érdekében.holnap készül az utánfutkosó végére 2 db vezető rúd, függőlegesen felfelé állítva kb 1.8 méter magasak, kb 2.6 méterre egymástól, ezek fogják solyázáskor a le és ráálláskor vezetni a ladikot hogy középre álljon a futkosón, csütörtök-péntek- tartalék akkumlátor beszerelés, külön dobozba szerelt 4 állású választó kapcso- lóval, hogy az indító akkumlátort az esti világítás, hűtőszekrény ,rádió ne terhelje. aztán utoljára marad a melegvízellátás megalkotása, mert az én koromban már nem egészséges a hidegvizes seggmosás esténként. aztán ha minden elkészül akkor DOKTOR4 javaslata szerint vasárnap leteszem a füredi kormorán kikötőbe és igy máj elsején nem kell a solyázással tökölni, csak beülni és lehet pöfögtetni a motrot na ennyi 1enlőre
Igen,kijárok, decsak egy nap vagy lefelé,vagy felfelé. Lefelé Kisapostag-ig.
Felfelé Tass-Ig. A közben lévő Kőszórásokat, horgászhelyeket szoktam látogatni.
Egyszer jöttem haza evezővel D.vecséről. 4 óra alatt haza csapkodtam.
Amúgy mocival Vecséről 1 óra a folyóvízen, 15 perc az öbölben. alacsony,és közepes vízállás között. Ha felfelé megyek,szinte mindig moci nélkül jövök hazafelé a nagydunán,mindegy kismotor,vagy nagymotor. Ha fogok,hazafelé megpucolom,hogy
otthon ne kelljen piszkolni. Ez alol a kivétel, ha délután megyek melózni.
Én is így számoltam. Mivel Te rutinosabb túrázó vagy a Tiszán mint én, ezért el is fogadom. Csak nekem matekkal jött ki a 8 óra. Igaz van egy ismerősöm, aki azt kérdezte hogy miért tökölünk annyit, ő egy óra alatt fent van a Tiszatón. Ja 120-al. Akkor meg mit lát?
Bár nem én voltam a megszólitott, de a korábbi 1096-os beirás jól tartalmazza a várható időket és körülményeket. A sok hajó csak tovább növeli az időszükségletet, de ha jó az idő, akkor 8-18 óra között minden abszolválható. üdv,,,ede
Egy -két kikötéssel 7-8 óra!!!! Kikötés nélkül folyamatos menetben 6.5-7 óra, de ez igen húzós tud lenni. (max 12 km-t lehet számolni egy órára) Persze un. kövér gázzal kevesebb, más hátrányokkal! üdv,,,ede
Nem értek hozzá, de mégis úgy gondolom, hogy a Tiszán lefelé 80 km-t 6-7 óra alatt símán meg lehet tenni a rendelkezésemre álló "képességekkel", vídám, szélmentes napsütésben, horgászás nélkül, egy-két rövid kikötéssel.
suger: Az átlagos vízsebessége a Tiszának szerintem kisebb mint a Dunáé. Legalábbis az Alsó-Tiszán. Persze vízállás és vízhozam függvénye a dolog, most pl. ölég kemény a sodrás, de nyári kisvizes időszakban előfordul, hogy nem több a vízsebesség 2 km/h-nál. A Felső-Tisza az más. Minél feljebb, annál gyorsabb víz. A Szaljuttal a Nagydunára is kimész? Ha igen, akkop az vitéz dolog. üdv. izgaga
Sziasztok. Sügér: Szerintem az első napi 35 km-t simán megtesszük akkor is ha csak délben indulunk. Én inkább a többi naptól tartok, mert ott biz lesz napi közel 80 km. Ez úgy teljesíthető a legbiztosabban, ha a nagyon lassú hajók korán kelnek és indulnak, vagy számolnak azzal hogy csak este érnek a következő táborhelyre. Pont mire kész a kaja, és kihül a sör:))))
Opisti: A jelentkezési lapon rajta van a cím és a bankszámlaszám. A jelentkezési díjban benne van a napi egy bográcsos kaja- a menü az előzményekben- a póló, és zászló, valamint emléktárgy, az eü-s hölgy napi díja, és a kisérő autó költsége. Ha maradna pénz, azt üdítőre, meg sörre költjük:)) A többi önköltséges.
Magamból indulok ki,mint mindig.Mondjuk a tiszán még nem hajóztam, de mindíg azt mondják a ,,sebes tisza". A dunán 2 lovas szaljúttal szoktam tavasszal, és ősszel motorozni,horgászni járni. Nyáron teszem fel a nagyobbik mocit,mikor melegebb van, kirándulni,és messzebb lehet menni. Most is a kicsi van fenn. Ha a vízfolyási sebességet összeadom a moci sebességével, még én is megteszek óránként 15 km-ert. A hajóm erőssen V fenekű alumiska Váci 2 megnyújtva, orrborítással, szélvédővel. De ha jól tudom 4-5 pacis mocikkal számolunk. A nagyok meg majd előre mennek, és egy jó kikötőhelyen megvárják a lassubbakat. Hiszen a 2 ütemű nagyobb motornak gyilok a hosszbb alapjárati pötyörgés. Ezért áll az egész nap a rendelkezésünkre. Kivéve persze az indulási első nap. Akkor majd mindenkinek sietni kell,mert csak a délután áll a rendelkezésre.Na de aki az útvonalat tervezte, biztos számított vele. Ha meg nem,majd besegítenek. A motor hangja meg még nem bántott, kivéve ha nem úgy szuperált,ahogy kell.