Nem nehéz, nem akarnak. Csak a kínlódás lenne nekik vele, haszon meg semmi. A magyar kiadó meg hiába próbált kedveskedni, ha a legolcsóbb megoldás nem lett eredeti. Dehát ez meg az ajándék ló kategóriája, ha ingyen mellékelték.
Lámpafestés témában előkapartam a "lámpalakkokat". Még megvan a narancssárga festék, ami Tamiya, de már tönkrement. Clear orange a neve. Gondolom a piros meg clear red volt.
A másik a kreatív boltos üvegfesték, a piros. De ezt biztosan lehet más márkában is kapni.
Nálam másképpen ment az UAZ szétszedése. Kicsavartam az egyetlen látható csavart. Utána kiemeltem az elejét. Felnyomtam az utasteret, és bevilágítottam a résen, de nem láttam igazán, mi fogja. Megpróbáltam a hátulját is lefelé lefeszíteni, de nem volt az igazi, csak az egyik sárfogó-gumit sikerült kicsit hátrafelé elhajlítani. Azután csak kijött, kifordult, és feltűnt a rögzítőelem. Itt vannak a képek, lényegében , ha kiemelte az ember az elejét, ameddig érzésre engedi, olyan 35-40 fok körüli szögre, vagy ahogyan adja, akkor lényegében előre kellene kihúzni. Persze, lehet, hogy a feszegetésem segített a fülnek elereszteni az alvázat, de csak óvatosan.
Apróbb karcokat hogy lehet kijavítani?A cabrio Warjúm bal első sárhányóján egy pici,de látható helyen lejött a festék.Lehet anélkül javítani,hogy újrafesteném?
Ezt a képet a Velünk élő történelem topikból mentettem le. Ha jól emlékszem, FAV 20 topiktárs tette be, aki ilyeneket újított fel az FKF-nél. Kérdezd meg, biztos van még neki...
A Tied nagyon szép! DE! Ez Rákosi et. kocsija lesz, maradjon a mélybordó-fekete-króm összhang! Fehér szegélyű kereke csak Sztalinnak volt és a dísz-szemlés kocsiknak!
Lehet, hogy a Tied is 'bekéredezkedik' a falkámba! ( Nagyon sukár!)
Az Trilex (5012) hozzászólásában van egy nagyon jó oldal. Ott elég pontosan le van írva, hogy a betűknek/számoknak hogyan kell kinézni. Szerintem az nagy segítség a CAD-hez. Én azt mondom, hogy várjunk türelemmel, és lesz egy megfelelő betűtípus. Én meg tudnám csinálni (INGYÉ'), de sajnos nagyon kevés időm van. Ha egyszer elkészül, biztosan közzéteszem, és akkor csak egy fotópapír kell, meg egy lézernyomtató, és mindenki olyan rendszámot csinálhat magának, amilyet szeretne...
Tipp az UAZ szétszedésére. Saját felelősségre! Én nem kísérleteznék vele, pedig jó csálék a tükrök, lámpák és az ablaktörlők. Meg kellene igazítani őket. Mivel a csavarok valószínűleg valahol a lengőkarok, pótkerék, felfüggesztés és a laprugók alatt vannak ezért ezeket kell először kiszedni. Ezek ragasztott alkatrészek, intenzív hő hatására a ragasztás kilágyul és kiszedhetőek. Sokat kell próbálkozni, feszegetni. Én általában szétégetem a kezem. Hajszárító magas 1200W-os fokozataival érdemes próbálkozni. Hőlégfúvóval, vagy PVC hegesztővel csak akkor érdemes, ha van rajta alacsony 80C-os beállítható tartomány. E fölött csak, ha roncsot akartok gyártani, vagy büszkélkedni az égési sérüléseitekkel. Ha van hozzá szűkítő az még jobb, mert csak a célterületet kell hevíteni, különben lepattan, oxidálódik a krómozás, tönkremegy a festés az eltérő hőtágulási együtthatók miatt, vagy elereszt a többi ragasztás. Ezért célszerű előtte levenni az alvázat, ami itt nem jöhet szóba. Én a csálén beragasztott sárhányókat szoktam így kitépni és újraragasztani. De előtte leszedem az alvázat, hogy ne sérüljön a krómozás és a festés. Ez a módszer akkor használhatatlan, ha az alváz be van forrasztva pl. a lökhárítóhoz, mint a trabinál, vagy a wartburgnál. Vagy belső csapokkal van beragasztva. Ilyenkor csak szétvágni lehet, már, ha hozzáférsz és látod, hogy mit csinálsz.
Majd tegyetek fel képeket a szétolvadt alvázakról, bekötözött kezekről, had röhögjünk! Köszi:)
Sziasztok! Nem tud véletlenül valaki olyan weblapot, ahol vannak képek fővárosi (mondjuk FKF-es) ZUKokról? (Ezzel már le is lőttem a poént de mindegy is.)