Más Nysáról nem tudok hogy kijött volna bárhol is. Csak ez az N59 és a rendőrségi 522 van. Bár egy modellező ismerősöm most kezdi gyártani a magyar mentő 522-est. A formát a lengyel különkiadásról vette és átalakította hogy megfeleljen a magyar mentőnek. Műgyantából és rézből fogja csinálni.
Hát ettől ugyan sok jót nem kell várni. Annyi hiba van szegény ZILen, hogy megértem miért pont ezt adják promóciós áron. Az orra túl hosszú (a sárvédők vége és a fülke eleje közti rész jórészt "fölösleg", a szélvédő nincs eltalálva nagyon, az oldalsó ajtók jelzésértékűek. Az A-oszlop baromi vastag (kb. 20-30 centisnek felelne meg élőben), az ajtók formája sem jó (van egy osztás középen, ennek a domborulatnak az ablak aljánál kellene futnia, szóval sokkal feljebb). A felépítmény megint fura, a hátsó kerékíveknél szinte két tengely is elférne. Az elnagyolt többi részről nem is beszélve (karvastagságúnak megfelelő visszapillantó tükör-tartók, stb.). Szóvíl így magában nem szép, de érzek egyfajta perverz késztetést hogy mégis vegyek egy párat és szabajm át őket élethűvé. Valószínűleg ez lesz, még ha végül a sok munka nem is éri majd meg (lehet sokkal jobb ZILeket is kapni - igaz drágábban).
1500.- Ft körüli áron lesz ha lesz nálunk is, (az első szám promóciós áron van) és a Zil-130-on kívül semmilyen szocialista nincs benne. A modellek különböző méretarányúak (1:43, 1:57, 1:72 stb) és még a DeAgostini/IST-nél is rosszabb a kidolgozottságuk :)
Ígérd meg, hogy nem érted félre, NEM ellened v. a véleményed ellen szól a "kekec":
A képen látható csinálmány oldaltáma- szai akadnának meg a buckákban, ( semmi felfügg v. rúgó!), a meghajtó hihetetlen súlya és energiaigénye,a ka- rosszéria gyenge volta ( hiába erősítették esetleg belülről meg, az 1,2 mm-es lemez ahoz kevés! Ha erősebb a lemez minek a Pobeda kasztni!? Újból legyártották a nyo- móformákat, egy vastagabb páncélzat-hoz?
Láttuk mi már Sztálin mínusz 20 fokos hidegben a díszszemlén úgy, hogy a lehelete nem látszott! (filmen)
Biztos, hogy létezett ilyen autó?! Szerény mérnöki ismereteim azt sugallják: az a légcsavar levinné a kocsi tetejét, nem beszélve a csúszótalp esetleges megakadásá- ról! = borul és ripitya!
Szép modell, csak nekem ezzel is az a "bajom", hogy túlságosan tiszta. Az orosz cuccokra ez alapból nem jellemző (még talán a gyárban sem), főleg a kemény üzemeltetési körülmények között. Persze így láthatóak a "letisztult" vonalak, de hol van a sarkkör-kutató fíling? Csupa hó és dér kéne hogy legyen a kasztni, meg esetleg itt-ott sár.