Jézus "színvonalát" nem én határozom meg - azt megismerhetjük a Bibliából: "legyetek józanok!" Tehát Jézus nem adhatott alkoholtól megittasodott embereknek még "pár korsó" alkoholt...
Mert bajosan összeegyeztethető Jézus moráljával, hogy lerészegedett embereknek akár csak egy csepp alkoholt is ad - egyébként az is, ha színjózanoknak...
Merész vállalkozás Jézus morálját megállapítani, én egyetlenegy vezérfonalat vettem benne észre, hogy azt tette, amit Atyja sugallt neki. Ő is így nyilatkozott magáról. Na most aki meg azt mondja, hogy tudja, mikor mit, miért, és hogyan csinál az Isten, az Jézus szinvonalán van, és egy lett az Istennel.
Tafkó Birgut rendre jön a "Ne nézd a bort..." idézettel, mintha ebből az következne, a Biblia (Salamon) nem javasolja a bor ivását.
Nincs igaza! A Biblia inkább javasolja a bor ivását (pl. Pál Timóteusnak), ha pl. gyenge a gyomra valakinek, ekkor víz helyett... A bor alkohol meg egyszerűenb sehol sincs tiltva, nem kell tőle óvakodni.
Tafkó mégis rendre idézget. De hamisan, ferdítve, megfosztva szövegkörnyezetétől, azaz (Jézus szavával) felvbontja az Írást, így rakna terheket az emberekre, akik hálaadással isznak bort, hisz jó dolog az, élni lehet vele, nem tiltani kéne.
Mi is Tafkó hamissága? Könnyű meglátni, a szövegkörnyezetet is nézni kell.
A teljes idézet a következő:
Péld. 23.30-31 A bornál mulatóknak, a kik mennek a jó bor kutatására. Ne nézd a bort, mily veres színt játszik, mint mutatja a pohárban az ő csillogását; könnyen alá csuszamlik, Végre, mint a kígyó, megmar, és mint a mérges kígyó, megcsíp.
Egyértelmű.
Ez bizony azoknak szól, akiket Salamon szólított meg, a bornál mulatóknak, a kik mennek a jó bor kutatására.Nem mindenkinek, hanem ezeknek.
Itt van Tafkó csúsztatása: elhagyja a megszólítást, és mindenkire érti. Így kárhoztatná Jézus (aki borivó volt, és erről ismert is), a tanítványokat, apostolokat, Pált is, Timóteust, és mindenkit, aki hálákat adva iszik bort.
Salamon javaslata csaka bornál mulatóknak, a kik mennek a jó bor kutatására szól. Nem véletlenül van ott a Bibliában. Egy pontocskát nem kéne elhagyni, nemhogy egy egész verset!
A mértékletes tanítványnak ez nem szól, ő nem bortól ittasodik meg, stb.
Hogy ne is nézze, ne is igya? Ezt csak Tafkó mondja. Ám nincs igaza.
Ahogy nincs igaza abban sem, mikor olyan ostobaságot ír, ha Jézus borrá változtatta a vizet, kb. 600l bor lett ott. Pedig szó sincs erről. Pár korsó bor lett, Jézus ugyanis a korsókban levő vízből csinált bort. Ha az egész medence lett volna bor, annak illata messze terjedt volna, valóban nagy csoda lett volna. Így azonban a násznagy csak a korsókról (a bennük levő borról) tudott, arról is szólt.
Nagyon sok esetben nincs igaza. Általában is zavaros, irányított, nem becsületes sok idézete, érvelése. Van, ahol ő maga említi, a szövegkörnyezetet is nézni kell, van, ahol meg gondosan elhagyja, hogy kifordult-elferdült hamis értelmű magyarázatát meg tudja támogatni félreértelmezéssel, farizeuskodással.
Kedves emberek, szerintem nem érdemes ilyen módszerrrel vitázó emberrel vitázni. Nem az igazságot keresi, hanem az adventista tanokat igyekszik alátámasztani. Ha megmutatják neki az igazságot, mely szemben áll az adventista tanok némelyikével, akkor azt megveti, csúfolja, illetlenkedik, csúfolódik, hamisan beszél. Nem kéne az ilyen emberrel vitázni, nem javasolja az apostol.
Már kiderült, Salamon kiknek írta, amit írt. Lemaradtál valamiről. Szóba sem jön, hogy a rendes ember ne nézhetné a bort, ezt csak az advetnisták hazudják. (Nézd a szövegkörnyezetet, kiknek is írta Salamon).
Sőt! Ha én leszek a miniszterelnök, tudjátok mi lesz az első rendeletem? Elrendelem majd, hogy a bort kizárólag átlátszatlan palackban lehessen árusítani, ilyen módon roppantul igei lesz majd az egész ország. Senki nem fogja nézni a bort.
Engem fegyvernek látszó tárggyal se lehetne arra kényszeríteni, hogy mások szokásait minősítgessem. Kizárólag a saját szokásainról teszek bizonyságot az Írások alapján.
Ha nem akartok inni a moderátor haragjának borábólmustjából szőlőlevéből, akkor ne a másikat és szokásait minősítgessétek, hanem maradjatok annál a súlyos kérdésnél, hogy van-e alkohol az oinosban.
Dehogyis! Hát nem érted, hogy éppen a te munkásságod eredményeképpen fordultam el az emberi hagyományoktól? Elvégre hagyományosan üvegpohárból és nyitott szemmel isznak a zemberek vörösbort (már aki). No most én ezzel az emberi hagyománnyal végleg szakítottam, és másokat is erre buzdítok.
Ahyelyett, hogy örülnél, hogy sikerült engem az igaz útra térítened. Akkora meggyőző erővel hirdetted nekem a Sola Scripturát, hogy kénytelen voltam belátni az igazadat. Azóta nekem valóban Sola a Scriptura. Ha az van Scribálva, hogy "ne nézd", akkor nekem mindennél fontosabb, hogy ne nézzem. Mostmár vasvillával se tudnának kényszeríteni engem a vörösbor nézésére.