Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Baliszoft Creative Commons License 2003.03.09 0 0 210
Nekem is porgott a motorom 7500-ot. Atom kiraly hangja volt, a 3-as 180-ig tartott, de sok ertelme nem volt, mert 6000 felett mar nem gyorsul ugy mint alatta. Vissza is tetettem a leszabalyzot a gyari 6800 ra.
Előzmény: HondaVuk (209)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 209
Ahogy elnézem kétszer maradt le! Ez nem az én napom!
Előzmény: HondaVuk (207)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 208
Smiley lemaradt! Most pótolom! :-)))
Előzmény: HondaVuk (207)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 207
Köszi a belerondításért, igazán rendes vagy!

De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is így lenne!

Előzmény: Bihus (205)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 206
Köszi a belerondításért, igazán rendes vagy!

De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is

Előzmény: Bihus (205)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 205
Még egyszer hangsúlyoznám, hogy attól, hogy a HDI a max teljesítményt 4000-nél adja le, még kiforog 5000-ig :)

Tehát ugyanazzal a váltóval nem lesz két sebességfokozat a különbség.

Tudom, hogy ez nem lényeges a vita szempontjából, de azért is belerondítok a példádba! :)

Előzmény: HondaVuk (203)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 204
Nem gondolod, hogy ezt a "számadatot" pont azért találták ki, hogy egy adatban a lehető legtöbbet mondja el a jelleggörbéről?
Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (200)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 203
Végre értelmes párbeszéd alakult ki! Szerintem érdemes erről a témáról beszélgetni, mert elég érdekes dolgok derülhetnek ki!

"Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! "

Ok. Vettem a lapot!

"Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-) "

Ez nem hiba. Az áttételezéstől függ! Azonkívül nincs szükség a HDi áttételezésére, mert mindkettő ugyanazt használja! Ezt épp te kötötted ki a feltételek között! Tehát nyugodtan használhatunk bármilyen épkézláb áttételezést. És ha ugyanazt használjuk, akkor - nem túlextrém fokozatok esetén - tuti lesz olyan, ahol a CTR még 1-ben megy, de a HDi már 3-ban!

"Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni. "

Természetesen igaz az, hogy minél egyenletesebb a nyomatékgörbe, annál jobban gyorsul az autó (ez elsősorban 1-esben számít). De a döntő ebből a szempontból a teljesítmény!

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (197)
Bihus Creative Commons License 2003.03.08 0 0 202
"18000 1/min fordulat
kb 900LE
ez kb 350Nm"

Na, ez itt a lényeg!

Tegyél mellé egy régi Dodge Vipert mondjuk a 600 NM-es nyomatékával. Vajon melyik nyerne azonos tömeg mellett? :)

Ja, hogy a Vipernek csak 400 lova van? Az teljesítmény, nem az gyorsít :)

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (185)
Bihus Creative Commons License 2003.03.08 0 0 201
Én veled értek egyet ebben a kérdésben, ha eddig nem tűnt volna fel :)
Előzmény: HondaVuk (133)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 200
Egy számadat nem sokat árul el a motorról. Valamilyen jelleggörbe (pl. nyomatéki) már inkább.

Szóval a válaszom: mitudomén. :-)

Előzmény: HondaVuk (188)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 199
Ez sem igy van !

Ha kiszámolod egy WRC nyomatékát a hozzátartozó fordulaton akkor szinte meg is kapod a maximális lóerőt amit elvileg 5000-en adnak le . Vagy esetleg több lóerőt ad le a maxmum nyomatáknál és ez is érdekes átverés . Ott ugyan ugy nő a teljesitmény csak kussolnak róla , mert elvileg 300 lóerő lehet ami szerintem már jóval több ...

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (197)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 198
Asszem erről szól a vita és nem arról hogy a nyomaték nem számit . De a teljesitmény alapján válaszok azaz azt nézem meg elösször és ha van egy turbos ugyan olyan teljesitményű sokkal nagyobb nyomatékkal akkor az kell mert jobb autózni . Ennyi . De nem a két nyomaték adatot hasonlitgatom ha a teljesitmények még csak közélében sincsenek egymásnak !
Előzmény: Baliszoft (195)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 197
"Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak!"

Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-)

"- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása "

Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni.
Ahol nincs teljesítménykorlát, ott a fordulatszámot viszik az egekbe.

Utoljára azért még leírom: a nagy nyomaték semmiféleképpen nem elég a jó gyorsuláshoz!

Előzmény: HondaVuk (186)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 196
És ? :-)))

Egy villany motor állandó nyomatékkal rendelkezik álltalában ha minden jó , nem ? :-))))

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (193)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 195
persze. a 400LE-set.
Előzmény: ZolikA (192)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 194
Az a kék színű?
Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (193)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 193
Tudtátok, hogy a V63-as villanymozdony 8 másodperc alat van százon?
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 192
Jajmá ! :-)

Te melyiket választanád , ha van egy nyomaték adat katalogus és ezek 200-400 között mozogó értékeket adnak meg ,

vagy ha van egy teljesitmény katalogusod és ezek szintén 200-400 között mozgó adatokat adnak meg .

Na melyik katalogus alapján választanád az autót ?

Asszem én a teljesitményt nézném ....

Sajnálni tudom aki az elöbbit ! :-))))

Előzmény: Baliszoft (191)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 191
ja? jo tudni ;). akkor igazad van, a max nyomatek meg nem jelent semmit.
Előzmény: HondaVuk (190)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 190
Gyengébbek kedvéért leírnám, hogy miről vitázunk! Tehát az eredeti vita arról folyt, hogy max. nyomaték vagy a max. teljesítmény árul el többet egy autóról. Én amellett voltam, hogy a max. nyomaték - gyorsulási szempontból - szinte semmit nem mond egy autóról, ellentétben a teljesítménnyel, ami nagyon sokat. Erre egy példa a 138-as hozzászólásban felvetett kérdés.
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 189
Bocsi, helyesen: a 138-asban!
Előzmény: HondaVuk (188)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 188
Ja tényleg, válaszolj már a 183-as hozzászólásomban felvetett kérdésre légyszi!
Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (185)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 187
:-))))))))))))))

Tényleg, Forma-1! A gépek nyomatéka max. 400 Nm, aztán mégis elég jól gyorsulnak. Igaz, ők nem nyomatékból autóznak! :-)))))

Előzmény: ZolikA (180)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 186
"Valami hiba van a gondolkodásodban! "

Ez mókás! Mi, és hol? Ha megindoklod, azt hívják vitának!

"Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). "

Nem akarod vagy nem tudod? És mi a hiba benne? Vagy a hibák?

Azt írtad nem is olyan régen, hogy nem akartál nagy arcúnak tűnni! Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak! Úgyhogy légyszíves vegyél erőt magadon és cáfold meg!!!!

"Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva."

Igen, az igaz, bár egy kicsit precízebben kell fogalmazni. Egy adott sebességi fokozatban a vonóerő és így a gyorsulás a nyomatéktól függ. Meg a váltóáttételezéstől. Ez triviális. DE!!!

Nem úgy függ, ahogy azt te elképzeled. Úgy függ, hogy abból számoljuk ki, de a növelése nem javítja atomatikusan a gyorsulást:

- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása
- Ha egy motor teljesítményét növeljük, de a max. nyomatékát nem, attól még a gyorsulása nőni fog!

Ilyen szempontból nem függ a nyomatéktól a gyorsulás.

"Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye."

Persze, hogy nem pörgetik leszabályozásig, hanem csak a max. teljesítményhelyig. Odáig viszont tuti, mert úgy gyorsul a legjobban. Ezt neked is tudnod kellene! A Hondákat meg azért kell leszabályozásig, mert baromi közel van egymáshoz a max. nyomaték és a max. teljesítményhely és a váltók így vannak belőve, hogy így optimális a gyorsulás.

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (178)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 185
18000 1/min fordulat
kb 900LE
ez kb 350Nm
Siralmasan gyengék ezek az F1-es gépek! :-DD
Előzmény: ZolikA (184)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 184
Szerintem az F1-is van 400 Nm körül tehát olyat mehet mint a TDI Kitcar ! :-)))))

Itt tartunk jelenleg ....

Előzmény: Baliszoft (182)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 183
Erre nem lehet mit mondani ! :-)))

Szerintem egy V8 TDI-nek nagyobb nyomatéka van bármelyik Forma1-esnél de elég érdekes tágra nyilt szemmel néznék amikor egy ugyan olyan tömegű Forma1-est bármikor is megszoritana .

Egyáltalán minek van teljsitmény ! Elég lenne a nyomaték hisz ugy is az dönt .

Csak a gyorsulásnál derülne ki hogy az 2000 forgó Ifa motor nem fog legyoruslni 6000 köbcivel egy 3000 liters benzinest és akkor legalább vicces lenne az élet mert hát nem tudod mit veszel ! :-)))

Előzmény: Baliszoft (181)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 182
ott is kell lenni min 300NM-nek, abba kis cuccba utos lehet nagyon azert.
Előzmény: ZolikA (180)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 181
vita lezarva, vuk topica bezarodik ;)
Előzmény: ZolikA (180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!