Nekem is porgott a motorom 7500-ot. Atom kiraly hangja volt, a 3-as 180-ig tartott, de sok ertelme nem volt, mert 6000 felett mar nem gyorsul ugy mint alatta. Vissza is tetettem a leszabalyzot a gyari 6800 ra.
De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is így lenne!
De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is
Végre értelmes párbeszéd alakult ki! Szerintem érdemes erről a témáról beszélgetni, mert elég érdekes dolgok derülhetnek ki!
"Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! "
Ok. Vettem a lapot!
"Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-) "
Ez nem hiba. Az áttételezéstől függ! Azonkívül nincs szükség a HDi áttételezésére, mert mindkettő ugyanazt használja! Ezt épp te kötötted ki a feltételek között! Tehát nyugodtan használhatunk bármilyen épkézláb áttételezést. És ha ugyanazt használjuk, akkor - nem túlextrém fokozatok esetén - tuti lesz olyan, ahol a CTR még 1-ben megy, de a HDi már 3-ban!
"Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni. "
Természetesen igaz az, hogy minél egyenletesebb a nyomatékgörbe, annál jobban gyorsul az autó (ez elsősorban 1-esben számít). De a döntő ebből a szempontból a teljesítmény!
Ha kiszámolod egy WRC nyomatékát a hozzátartozó fordulaton akkor szinte meg is kapod a maximális lóerőt amit elvileg 5000-en adnak le . Vagy esetleg több lóerőt ad le a maxmum nyomatáknál és ez is érdekes átverés . Ott ugyan ugy nő a teljesitmény csak kussolnak róla , mert elvileg 300 lóerő lehet ami szerintem már jóval több ...
Asszem erről szól a vita és nem arról hogy a nyomaték nem számit . De a teljesitmény alapján válaszok azaz azt nézem meg elösször és ha van egy turbos ugyan olyan teljesitményű sokkal nagyobb nyomatékkal akkor az kell mert jobb autózni . Ennyi . De nem a két nyomaték adatot hasonlitgatom ha a teljesitmények még csak közélében sincsenek egymásnak !
"Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak!"
Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-)
"- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása "
Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni.
Ahol nincs teljesítménykorlát, ott a fordulatszámot viszik az egekbe.
Utoljára azért még leírom: a nagy nyomaték semmiféleképpen nem elég a jó gyorsuláshoz!
Gyengébbek kedvéért leírnám, hogy miről vitázunk! Tehát az eredeti vita arról folyt, hogy max. nyomaték vagy a max. teljesítmény árul el többet egy autóról. Én amellett voltam, hogy a max. nyomaték - gyorsulási szempontból - szinte semmit nem mond egy autóról, ellentétben a teljesítménnyel, ami nagyon sokat. Erre egy példa a 138-as hozzászólásban felvetett kérdés.
Ez mókás! Mi, és hol? Ha megindoklod, azt hívják vitának!
"Amit pontokba szedtél, azt nem is akarom megcáfolni (pedig van benne hiba :-)). "
Nem akarod vagy nem tudod? És mi a hiba benne? Vagy a hibák?
Azt írtad nem is olyan régen, hogy nem akartál nagy arcúnak tűnni! Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak! Úgyhogy légyszíves vegyél erőt magadon és cáfold meg!!!!
"Utoljára: a gyorsulás a nyomatéktól függ (nem a maximálistól). A teljesítmény szintén. Ez tény, nem az én véleményem. A levezetést lásd lentebb. Ez a része részemről lezárva."
Igen, az igaz, bár egy kicsit precízebben kell fogalmazni. Egy adott sebességi fokozatban a vonóerő és így a gyorsulás a nyomatéktól függ. Meg a váltóáttételezéstől. Ez triviális. DE!!!
Nem úgy függ, ahogy azt te elképzeled. Úgy függ, hogy abból számoljuk ki, de a növelése nem javítja atomatikusan a gyorsulást:
- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása
- Ha egy motor teljesítményét növeljük, de a max. nyomatékát nem, attól még a gyorsulása nőni fog!
Ilyen szempontból nem függ a nyomatéktól a gyorsulás.
"Golf TDIKitcar: nevetni fogsz, de a leszabályozás közelébe sem pörgetik, nyomatékból autóznak vele. Szerinted biztos azért megy jól, mert kb 200-220 LE, de szerintem meg azért, mert 400-450 (meg amennyivel több) Nm van benne. Na ugye."
Persze, hogy nem pörgetik leszabályozásig, hanem csak a max. teljesítményhelyig. Odáig viszont tuti, mert úgy gyorsul a legjobban. Ezt neked is tudnod kellene! A Hondákat meg azért kell leszabályozásig, mert baromi közel van egymáshoz a max. nyomaték és a max. teljesítményhely és a váltók így vannak belőve, hogy így optimális a gyorsulás.
Szerintem egy V8 TDI-nek nagyobb nyomatéka van bármelyik Forma1-esnél de elég érdekes tágra nyilt szemmel néznék amikor egy ugyan olyan tömegű Forma1-est bármikor is megszoritana .
Egyáltalán minek van teljsitmény ! Elég lenne a nyomaték hisz ugy is az dönt .
Csak a gyorsulásnál derülne ki hogy az 2000 forgó Ifa motor nem fog legyoruslni 6000 köbcivel egy 3000 liters benzinest és akkor legalább vicces lenne az élet mert hát nem tudod mit veszel ! :-)))