Hihetetlen jók ezek a diorámák, és mennyi munka lehet bennük! A legjobb ötlet a fehér kutya a harmadikon :-) Attól olyan valóságos lesz az egész, a telep öreg kutyája aki mindig ott kolbászol az autók körül, még ahogy be van állítva és néz olyan félig elfordított fejjel a kerítés felé azzal az unottan érdeklődő kutya testtartással... :-D Hát komolyan tök élethűvé teszi :-)
Nagyszerű gyüjtemény! Gratulálok, Tonycars! Kicsit megszállottak vagyunk és őrültek, akik ezen a fórumon jelen vagyunk. Bár, ha belegondolok, még mindig jobb ilyeneket gyüjteni, mint piára költeni. Ez is sokba kerül, de ettől legalább nem hülye az ember.
A Zuk és a Barkas - ezúttal is - nagyon tetszik, gratula! Az 1.3-as Wartburg már nem jön be annyira, de ahogy írtad, embertelen meló volt, így is respect. Ha minden jól megy, én hamarosan két 1:24-es Burago modellt újítok fel, ha egyszer kész lesznek, a szokott helyen megmutatom majd őket...
Na és végül egy tömör gyönyör építés tekintetében. Minden perce élvezet volt. A ZUK. Mindig is szerettem a ZUK és NYsa furgonokat így nagyon lelkesen álltam a munkának. Szép szürke lett, aztán jött egy fél nap festés és kész is a kasztni. Az alváz is ki lett doolgozva alaposan. A beltérből kihajítottam a béna (valóságot nem tükröző) üléseket, helyére rakomány került. Nem volt nehéz dönteni mi legyen benne: késztítettem egy műanyag létrát, 2 festékes vödröt és egy nagy kupac valamit kék ponyvával fedve. Ezek kerültek a raktérbe, amit végülis teljesen kitöltenek. Tehát ez egy szobafestő ZUKja. :D Vagy valami hasonló. Aműszerek alaposan ki lettek dolgozva, az ülések és kezelőszervek külön festést kaptak. A beltérben lévő választófal is le lett festve (mint a barkasban) és kopottas is, hisz a trehány módon kocsiba hajígált cuccoktól lekopott a festék. A műszerfalon van egy elsősegély láda is, jobb helyet nem leltem neki, így meg legalább feldobja az egyhangú fekete belsőt. A tükrök szára is festett, akárcsak a felnik, szerintem ez így nagyon baba. :D Részletesebbé teszi a gépet. Sár és roszda istt is van, de horpadás nem, ellenben a barkassal ami ütött-kopott. Na ennyit róla, jöjjenek a képek. Remélem tetszik. Szerintem csinálok egy rakással hogy a lakás minden szegletébe jusson, nekem nagyon megtetszett. Ez sajna nem nekem készült, így nemsokára könnyes búcsút veszek tőle. :)
Ez a 7. Barkas átalakításom, egy kedves kollegának készült. Munkásszállító. Semmi extra úgymond a többihez képest, a festés teljes (külső-belső-alváz-apróságok), az extrák: porral oltó, elsősegély doboz és egy pár ködlámpa. Az ülések huzata felemás, kopottas, a kocsi is elég lelakott. Azért nincs rajta rendszám, mert ez a Kollega reszortja.
Gondolom már unjátok az átalakított Barkasaimat. :D
Ismét elkészült három átalakításom, ebből a legkevésbé sikeressel kezdeném. Egy kedves kollega négyütemű, azaz 1.3-as Wartburgját kellett felidéznem. Az alap a 353-as elölhűtős limousine volt. Hát megszenvedtem vele alaposan, több hónapig készült hol anyaghiány hol időhiány hol pedig a fellépő problémák miatt. sőt még az utolsó nap (tegnap) is tartogatott meglepetéseket, nevezetesen hogy nem akart összeállni a kocsi, így vágni kellett itt-ott, ami során alaposan elvágtam az ujjam. :D Na de félre a személyes problémákkal, jöjjön a leírás veleje. Amikor elvállatam a dolgot nyeltem egy nagyot, de úgy voltam vele hogy volt már nehezebb munkám is. Tévedtem. 4 sárvédőívet, egy komplett orr-részt, sima farrészt, vastag csomagtértetőt, és négyüteműsített lökhárítókat kellett előállítanom. Emelett volt hibajavítás is, no meg a küszöbdíszlécek eltűntetése. A belteret kétszer festettem, mert egyszer véletlenül csillogó festékkel sikerült a kárpitozás, ami nagyon rondává tette. A hátsó kalaptartóra feltekert napvédő került. A fejtámlák üléssel egybeolvadt tömbjét óvatosan kifaragam. Ennyi a beltér+festés. Az alvázon a kipufogót átalakítottam, és 4 sárcsapó gumi került fel. A kerekeken igyekeztem imitálni a gyári színt. Na de vissza a kasztnihoz: az orra sehogy sem akart sikerülni. Végül aztán egész szép lett, az oldalindex helyét is eltűntettem, cserébe kis kerek index került fel, az orr-rész pedig vagy fél nap munka árán készült el, akárcsak a hátsó rész. Na le is festettem gyorsan, hadd ragyogjon. CSAPÁS! A festék vagy talán a hígító felhólyagosította a tömítőpasztát. Kromofággal a hetek munkája árán megcsinált műanyag részek is odavesznének, így nem volt más lehetőség, csak az ismételt csiszoás és újrafestés. hasonló eredménnyel, de már annyira nem lett vészes. A szép modell képét nézve azonban a kollega megemílette, hogy valamiről elfejetkeztem. A tetőablakról. CSAPÁS 2! Kialakítottam aztán megint fényeztem. Király. Ezután már apróságok jöttek igazából, és nem is írnám le mi hogy készült, hisz unalmas volna, de ezek lettek pluszba: antenna, tetőablak-légterelő, rendszám (ami még nincs a képen), c oszlop szellőző. Hát ennyit róla, elég hátborzongató volt, főleg hogy végig nyomasztott az hogy az átlag 2-3 héttel szemben ez hónapokig készült, meg az a sok balszerencse amivel a készítése járt. Hogy jó lett egyáltalán? Döntsétek el, megérte-e. Én nem biztos hogy büszkén kiállnék mellé, hogy igen, ezt én csináltam. :)