Jó a táblagép is, attól függ mi a cél, mennyire fontos a hordozhatóság. Zseb, táska? A fényképezésnál is kétmarokra kell fogni.
Egy általános mobil esetében a szolgáltató nem sokat szólhat bele mire használnád.
Gyakorlatilag ezek ugyanúgy pc-k, laptopok csak kisebben. Telefonálás, mobil internet esetében a társaságtól függ, de egy wifi rácsatlakozás esetén már abszolút független.
Ismét rénáztem fiam Motorola Defy+ -ára. Gyorsabban megy rajta a net, mint egy átlagos pc-n, a youtube-ról gyorsabban ment le filmet pl. Tökéletesen működik a videós skype telefonálás rajta. Meg facebook, email.... minden. Mindez kb. 30e-ért. Millió programmal lehet tovább okosítani mint egy normál pc-t.
Csak az almás termékek függenek a gyártótól, szolgáltatótól, de ahogy sokan dohányoznak vagy töményet vedelnek, így használhatnak ilyen egyéb, életet megnehezítő cuccot is.
Nagyon alapos, használható infók, ami nekem ezután esett le, az, hogy hiába vennék egy ilysmi masinát, a sim-kártya miatt mindenképpen szolgáltatóhoz vagyok kötve, mert ők határozzák meg, mire használhatom, mondjuk a fotózás minőségét nem, meg azt sem, hogy letölthetem-e pc-re (már ha van ilyen adatátviteli hely az adott készüléken), vagy csak MMS-ben küldhetem jó pénzért, mint az én jelenlegimen. Ekkor aztán jön a következő fejtörő, hogy melyik szolgáltatónál, milyen csomagot/előfizetést, esetleg kártyást válasszak. És akkor mi van a jelenlegi, roppant takarékos, gazdaságos megoldással. Már maga a váltás is figyelem-, és időigényes
Körbenéztem közben a tabletek során is, és van olyan, ami csak a gmail-account bejelentkezés után működik, tehát az egész gép működtetése(böngészés, stb) hozzá van kötve. Úgy érzem, hogy még mindig a felszínt kapargatom :) De egyszer majd eljő a megvilágosodás.
Most ezzel kacérkodom mert mindkét megoldás funkcióját ki tudnám használni (mobil, tábla), viszont árban ekörül kell maradnom, és az eszköz jellege emiat vagylagossá válik.
Ha már gyűrűk: a vasúttal kéne valamit csinálni - vagy a föld alá vinni, vagy kijjebb paterolni a városból, vagy minden keresztező közútnak felül-/aluljárót építeni. A legbutább nonszensz, hogy autóval (kerékpárral, robival, busszal, ahogy tetszik) csak egy félmaréknyi helyen lehet átkelni a vasútvonalakon.
A pasi csak akkor élhet kifogással - olvasom a határozatban -, ha előáll valami új bizonyítékkal. Őszintén remélem, hogy nem fog ezen rugózni, és végre pontot tehetek a dolog végére. (Bár, ahogy elnézem, többet már nem fogok reggel úgy fölkelni, hogy nem fáj a térdem, szóval a mementó velem marad.)
Mindenesetre én ezt fair megoldásnak tartom. Egész pontosan az történt, hogy én megállhattam volna a sarkon, ő meg maga elé nézhetett volna vezetés közben. Egyformán voltunk hibásak. Ámen.
Ad Ib: a körgyűrűt mindenképp be kell fejezni. Az M0 déli bővítésével az E71 átvezetése ugyan megoldódik, de az E73 és az E77 utakat még mindig a budai(!) úthálózat köti össze. Mindemellett fontos a belső úthálózat tehermentesítése, elsőként a Hungária-Szerémi vonal szűk keresztmetszetei (Prielle K, Vágóhíd, Gyáli, Kerepesi/Mogyoródi, Thököly, Erzsébet kirné) bővítésével, illetve a pesti oldal külsőbb harántoló útvonalai kialakításával.
A vasúti kapacitást is több irányból bővíteni kellene.
És ami a legfontosabb: épeszű tömköz tarifákat kell kialakítani, és sokkal sűrűbb jegy- és bérletárusító hálózat kellene, hogy aki akar fizetni a közlekedésért, az tudjon is.
Én egy nem kifizetendő – mert a rendőrség lustasága miatt elévült – 10 ezres büntetés miatt is ügyészségi vizsgálatot kértem egy három évvel ezelőti parkolás miatt, mégis azt tanácolom, hogy fizesd be és hagyd a csudába, felejtsd el az egészet.
Ezúttal mindketten vétkesek vagyunk a gázolás ügyében, á 10.000 / kopf, de barátom, a taxisofőr kapott 6 büntetőpontot is. (Nekem esetleg beírhatnának az ellenőrzőmbe.)
Kíváncsi vagyok, "elmegy-e a végsőkig", miként azt a rendőrségi meghallgatáson sikoltozta.
Legsürgősebb teendők Budapesten... Kb. olyan kérdés mint melyik a legfontosabb osztály a kórházban. Millió szempont van és a sok megközelítésből mindig mások nyernek elsőbbséget.
1a: Talán azzal kezdeném hogy az 1950-ben hozzácsatolt területek java a mai napig nem tudott a városhoz csatlakozni. Meggondolnám a leválasztásukat.
Budaörs, Budakeszi, Diósd, Gyál, Dunaharaszti is rátapadt a határra, mégsem Budapest. Ellenben Cinkota, Árpádföld meg az egész XVII. kerület Budapest, pedig totál különállóak.
Nem venném szigorúan az 1940-es határvonalakat, de valami hasonló 14 kerületet el tudnék képezni.
1b: Utána megvizsgálnám a beléptetést, kissé úgy ahogy a vámhatárok voltak, de most az átmenő forgalom szabályozása miatt. Ehhez kapcsolódóan be kellene fejezni a körgyűrűt.
Nevetséges, de alig van időszak hogy az M3-ról az M7-re ne legyen gyorsabb és olcsóbb a Városliget, Andrássy út, Kiskörút, Ezsébet híd, Hegyalja út vonala. A közepes teherjárműveknek is.
A beléptetés folytán szerintem sok ingázó is meggondolná a tömegközlekedés intenzívebb igénybevételét.
USA nem híres a tömegközlekedéséről, de pl. Skokie-ban a Dempster terminál az őrzött filléres fizetős, ahonnan Chicago belvárosába el lehet jutni a föld feletti metróval, szerintem példaadó.
1c: Az átmenő forgalom kemény megnyesése után a Kossuth Lajos-Rákóczi utat autópályátlanítanám. 2×2 sáv bőven elegendő volna, esetleg a középsőkben villamossal is.
1d: A Nagykörúton belül a főútvonalak kiadatlan üzlethelyiségeire városképi bírságot vetnék ki 3 havi zárás után. Szerintem lenne bérlő, a nullszaldó is valami :-)
Utána már csak hab lenne a tortára az 1944 előtti/Potzner-féle várhegyi rekonstrukció.
2: Ezekután egyetértenék a megmaradt kerületek önállóságának határozott megnyirbálásával és erősebb központi irányítással.
Nagyon egyetértek. Kb. ezt irtam csak rövidebben. Rendszerváltáskor is rengeteg havernak kellett jó kis állást szerezni, igy duzzasztották fel a kerületek vezetőségét.:-(
Ősszeszámolta már valaki, hogy pl. hány alpolgármester működik és mennyiért a fővárosban?
A Fővárosi Közmunkák Tanácsára szerintem nagy szükség lenne, persze ha hozzáértők lennének a tagok. A 23 szekértábort megszüntetném, az összes fő meg alpolgármesterrel együtt. Kerületenként egy jegyző és kész. Tudom, egyszerűnek képzelem az életet.:-(
Szerintem erre a járás dologra sincs szükség spec. a fővárosban.
Más. Erkölcsi dilemma, és most itt ülök, kétségek közt, ami nem különösebben jellemző rám. Az előző autószerelőm a következőt posztolta a facebookon:
"Autószerviz nőknek !! Ahol kulturált és megbízható, segítőkész kiszolgálásban van részük. Itt mindent elmagyaráznak és megmutatnak. 061/----- H-Cs 7,00-17,30 P: 7,30-15,00"
Ábra: hosszú lábú, kosztümös nő száll ki "női" autóból.
Ilyenkor illik beírni, hogy "Kulturált és segítőkész, ez szentigaz. Mellesleg, a merőben férfias autóm porlasztócsúcsára és a fékrendszerére százezreket fizettem rá egy másik szervízben. Igaz, ott nem nőként, hanem autóvezetőként tekintettek rám. Azóta legalább nem leselkedik rám a halál minden kanyarban."? Khm. A fenébe is.
Ahogyan már sok szó volt róla: egységes utca- és megállótáblák, valamint zebrák kellenek, és esetleg szemetesek és padok. Az egész városban azonosan kellene a vakokat segítő útburkolati jelzéseket kialakítani, ahogy az a miénknél sokkal nagyobb városokban megoldott. Ahol még az aluljárók lépcsőkorlátjára is ráhajtottak vakírású információs fóliát. Sőt, ott az aluljáróból feljőve egy burkolólap az északjelet mutatja, hogy az idegen feljőve a felszínre be tudja tájolni magát. Ezek mind filléres apróságok, de csak egységes elrendeléssel lehetne létrehozni. Ez minden más fővárosban megoldott, csak itt nem.