> Győr-Pér, állitólag jelentősen támogatta a reptér fejlesztését a győri Audi üzem (a vállalat vezetési kényelméből),
Ez így igaz:
http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=182&cid=53579#
> csak hát, állitólag 2005-ben az Audi bezárja az üzemet és áttelepiti máshova a gyártósort? ez lesz-e kihatással a reptérre?
Nem emléxem pontosan, de szintén egy Kisalföld-es cikkben azt nyilatkozta egy Audis vezető, hogy nekik ez a támogatás 4 év alatt jön vissza. Most 2003 van, vagyis 2007-ig biztosan nem zár be (egyébként sem akarnak bezárni).
Visszatérve a vidéki repterekhez, és a topik indulás előzményeihez Szentkirályszabadja, Sármellék, stb…
Nem lesz kicsit sok polgári reptér abban a bizonyos balaton közeli körzetben? plussz ott van Siófok is, ami szintén mükődik, fűves reptérként? Én úgy gondolom, hogy sportrepülésre és helyi vállalkozók kiszolgálására alkalmas lehet Sz.szabadja, de mint régionális reptér, „fapados” légitársaságok fogadására, messze, a sármelléki reptér a befutó.
És akkor van még nekünk egy pápai repterünk is. A HM oldalai azt írják, hogy bázisrepülőtér, (Jelenleg kb. 2 tucat Mig-21 áll a betonon) és a megfelelő átalakítások, felújitások után ismét katonai reptér lesz.
Néha, hol a Gripenek telepednek majd ide (2006), hol pedig a Mig-29 akarják ide szanálni.
De, ha egyiksem jön össze, akkor lesz egy újabb polgári repülőtér?!
én 2001 nyarán voltam benn, Ápv Rt-től volt engedélyem, nem HM-től..S ráadásul a főnök nagymamámm szomszédjának fia volt:)) Kicsi a világ, jól megkönyeztük a találkozást:)
a gomba igaz:))
K.
Nem, Lacháza nincs HM kezelésben, még 2002-ben is a jól ismert ÁPV Rt. kezében volt...tudnék mesélni...:(((
A Malév Cargo tényleg gondolkodott ezen, de a Budapest airport ebbe nem megy bele-tárgyalásokon ott furják a többi repteret, ahol lehet.
Olyan jól lobbiznak, hogy Lacházát, Madarast, Tökölt folyamatosan a füves repterekkel egy kategóriába sorolják az illetékesek...:((
azt tudtátok, hogy kiskunlacháza még HM (honvédségi) kézben van? Illetve, egy részét, már kiadták hasznosításra (gombatermesztés), de többségében a HM alá tartozik. vagy rosszul tudom?
Arról is volt szó, anno , hogy ide telepítik a Malév Cargo forgalmát?
(nem csak pletyka?) Győr-Pér, állitólag jelentősen támogatta a reptér fejlesztését a győri Audi üzem (a vállalat vezetési kényelméből), csak hát, állitólag 2005-ben az Audi bezárja az üzemet és áttelepiti máshova a gyártósort? ez lesz-e kihatással a reptérre?
Debrecenre pillanatnyilag ez az érvényes:
http://www.airportdebrecen.hu
Kunmadarason van repülőélet is, a WASP Kft (Darazsac András) használja a mezőgazdasági és utasreptcsieinek tárolására. "Repülőtéri szolgáltatást" is nyújtanak, ha valaki felhívja őket telefonon, akkor megmondják, merről fúj a szél, kimennek elé, mindent amit egy nem nyilvános repülőtéren el lehet várni. Viszont pl.nincs állandó rádiófrekijük, de legalább van valami élet.
Kunmadaras, mint reptér adottságai:
-pályairányban nincs semmilyen nagyobb lakott épület,
-2500x72 m beton (1983 végi feújítással)
-kiváló gurulóutak
-An-22, An-124 gépek is rendszeresen megfordultak a bázison, tehát nagygépes forgalom is oké lenne
-negatív pont: az úthálózat nagyon gyenge a környéken-a legközelebb a Tfüredi 33-as út van (20 km.), nem tudom, hogy egy nagobb teherforgalmat elbirna-e az út.
Az önkorm. tervei: gázátfejtés, tranzitrepülőtér, regionális mezőgazdasági termékek szállítására-átrakására reptér.
Az összes volt szovjet reptér közül a legalkalmasabb lett volna katonai célokra, a fekvése, minősége, hangárok db száma miatt.
Most áll az egész...
...illetve, Te hogy láttod? Mit lehetne kezdeni a reptérrel, fejlesztés, helyi adottságok, turizmus stb. biztos van valami ötleted! :-))))
én spec. sokáig úgy gondoltam, hogy NATO bázisnak alkalmas lett volna. (meg igy is hallottam) szvsz a község is jobban járt volna... de ezt csak halkan merrem kimondani.
Lehet, tudni többet arról, hogy a helyi önkorinak mik a tervei a reptér jövőjével kapcsolatban?
Felélesztik mint polgári reptér, regionális légikikötő, (mint debrecen) vagy repcsik helyett gombatermesztés lesz a hangárokban itt is? :-))))
..csak kiváncsiságból?
-Kunmadaras már az önkormányzat tulajdonában van, jan 01-től. Jelenleg befeketetőket keresnek. A legnagyobb baj az állam által kinevezettek rongálása-lopása miatt keletkezett. Így lett 12 év alatt az oroszok által kulcsra készen átadott lakásokból pl. romhalmaz.