Tudtok-e nekem segíteni? Az autómban van kiegészítő fűtés es azt hallottam,hogy kicsit belepiszkálva a computerbe,használhatnám,mint állófűtést is. Meg is tettük, előhoztuk a kocsim softwareböl a beállítási lehetőségeket. Sajna nem indúlt,elmentem Webastóshoz es megállapította,hogy szar a kályhám. Vettem egy másikat,de nekik nincs semmiféle villamossági bekötési útmutatójuk az én kocsimhoz. Szerintük csak,mint kiegészítő fűtésként tudom használni,máshogy nem. Kell lennie más megoldásnak,mert haveromnak ugyan ilyen kocsija van es egy külön kapcsolóval be tudja lőni a kályhát és bekapcsolja a fűtést és neki müködik így. Én szeretném a kocsi menüjén keresztül programozni és nem így. Ha tudja vki mit hova kell kötni,ha egyáltalán kell vagy vki csinált már ilyet kérem írjon,köszi. A kocsi: 2001-es A8 3.3 TDi, a kályha: Webasto Thermo Top Z/C
Nem terheli semmi más, az asztalon teszteltem 30cm vezetékkel, közvetlenül egy akksira csatlakoztatva. Viszont eddig közvetlenül kapcsolta a kályhát és a FET-et is a kocsiban...
Oké, kösz, nem próbálgattam, csak megmértem mindkét szálat. Az egyiken 11.5V, a másikon 10.6V feszültség van bekapcsoláskor. Levettem a szivacsot, de nincs rajta kapcsolási rajz, csak vonalkód. A típus egyébként 1533, korábban rosszul írtam.
Az óra hátulján (igaz ezen eltakarja a kétoldalas ragasztó) rajta van hogy melyik pin melyik, Én már nem tudom fejből.
3 szál a lényeg neked, egy pozitív, egy negatív táp és egy kapcsolt pozitív (a kályha felé). A 4. szál a w-bus, az nem érdekes (bár nem ártana megnézni hogy nem véletlenül erre kötötted, mert valamennyi feszültség azon is van)
Elvileg az óra nem igazán terhelhető. Egy relét biztosan elbír de többet nem igazán, ha nem akarod tönkrevágni ne kísérletezzél 5w izzóval. Nézd meg esetleg egy multiméterrel hogy nem terheli-e le valami még azt a pozitív kapcsoló ágat.
Ha egyik ötlet sem működik akkor nem ártana megvizsgálni azt az órát hogy valóban jó-e.
Időközben találtam egy multimétert és a világoskék szálon 11,5V-ot mértem bekapcsoláskor, miközben az akku maga 12,3. Ez normális? És ennyi elég lehet ahhoz, hogy ne induljon el a kályha?
a minap kiolvasták a kályhámat (TT Z/C) és a hardware-rel minden rendben odalent, ha megkapja direktben a 12V-ot, akkor símán indul, csak épp az óráról (már) nem. A lehetséges vezetékhibákat, stb. már kizártam egészen a programóráig (ovális, 1531).
A kérdésem az volna, egyrészt, hogy jól gondolom-e, hogy az órának kellene 12V-ot kapcsolnia, vagy netán más mágia van ebben, másrészt pedig hogy hogyan tudnám ezt tesztelni esetleg? Arra gondoltam, hogy adok az órának 12V-ot a piros ill. barna szálon és egy 5W-os izzóval nézem, kapcsol-e ha indítom. Ez így oké? És ha igen, melyik lenne az indítószál eredetileg, hiszen 4 vezeték csatlakozik és eddig csak háromról volt szó...
Megdögölhetett-e a programóra és ha igen, akkor csak a kuka marad?
vag kk/l 409-es verziót támogatja a can bus-t nem kezeli. Találtam fizetős letölthető webastós programot de menet közben mindig elbizonytalanodok mert a gép fordít és néha nem a témábavágó infók jönnek elő. Nem akarok azért fizetni amit majd nem tudok használni kellene valami biztos pont vagy segítség a diag proram elérésében.
Akitől vettem az adaptert, adott linket ahonnan letölthető volt, már meg nem mondom honnan. Mindenesetre megvan a program. Melyik verziós VAG kábeled van? Az újabb fajta CAN protokollt is támogató nem biztos hogy jó hozzá.
Vag com kábel kell. mondjuk egy 3.12-es vagy egy 4.09, az már fillérekért van, nekem abba kellett bedugni ezt a toldót. A linken lévőhöz nem tudom jó-e, hülyeséget mondani nem akarok..
Sziasztok, szükségem lenne vkire aki meg tudná oldani, hogy tudjam programozni az állófűtésemet. 2001-es 3.3 tdi A8-ról van szó. Kálya benne, de nem tudom állítani. Pest környéke előnyben, de már kaptam embert Győr mellett is, ő keddre ígért megoldást, de azóta nem tudom elérni, pedig haveromnak megcsinálta. Segítséget előre is köszönöm.
Hát igyekeztem csekkolni mindent, sőt az egész bekötést modelleztem az asztalon lámpákkal, de egyenlőre még nem indul a kályha. Ma játszom vele még egy kört, de aztán esetleg rá kellene nézni a diagnosztikai szálon, mit mond. Tudsz ebben segíteni esetleg?