Jó de egy olyan kályhára ami már gyárilag be van szerelve, nem sok plusz kábelezést igényel.. A szivattyú és főleg a programóra nem olcsó, a többi viszont már szerintem olcsón megoldható, főleg ha nem lehúzós helyekre viszi az ember a kocsit..
Az első teljes beszerelés még nekem is sokba került :-)
A kábelkötegnél a Webasto eredeti árát írtam, de kábelestől, kábelcsatornástól, sarustól, reléstől, biztosítékostól, vízhatlan házastól, FET-estől a házi kábelköteg anyagára is van vagy 6-8k + a szakértő, aki megcsinálja. A beszerelésre 30-50-et írtam, de persze lehet hogy van, aki 30 alatt is megcsinálja, te jobban benne vagy. Nekem elsőre 50-et mondtak úgy, hogy addigra már levettek rólam 10-et erre-arra (kályhacsekkolás, próba). Hát, végül inkább haverokkal magam kötöttem be, így most legalább értem is, mi hogyan működik :)
Szia, neked kiegészítő fűtésként van jelenleg beszerelve a kályhád, ami annyit tesz, hogy teljesen automatikusan működik, nem is lehet és nem kell kezelned sehogyan. Annyi az egész, hogy +5 fok alatt szépen bekapcsolja magát egy hőgombával és addig fűt, amíg el nem éri a neki meghatározott vízhőfokot.
Ha előmelegítésre is szeretnéd használni, ill. programozni és időzíteni is szeretnéd, akkor állófűtéssé kell alakítani. Ez annyit jelent, hogy a rendszerbe kell kötni egy extra szivattyút és egy programórát némi kábelezés és elektromos szerelés mellett. Ez szakértelmet igényel, mert a kályhák programja gyártóként eltérő és vannak egyéb specialitásai is a dolognak, de jellemzően megoldható a feladat. Egy alkalmas szivattyú 10-12k, programóra 20k, kábelköteg 30k, szerelés szakműhelyben 30-50k, vagyis nagyjából egy százas. Ezek egyébként mind jónak számító árak, amik alá nehéz menni.
Ja, ha még távirányítani is szeretnéd, az szintén lehetséges, de szintén nem olcsó buli.
Én egyébként nem ezzel foglalkozom, csak épp most szoptam végig :)
sziasztok nekem van egy alfa 166os autom es van benne webasto thermo top z c d es nem tudom hogy kell hasznalni mert nincs semmi kapcsolo sem tav iranyito sem most magatol indul mikor be startolom az autot es onmagatol ki es be kapcsol .miota ezek a hidegek vannak azota mukodik ha esetleg tunnatok valami megoldast vagy magyarazatot hogy hogyan lehetne szabalyozni a mukodeset elore koszi
Én nem értek a kábelekhez, csak kibic vagyok itt dettó, vagyis nem tudom jó-e ami neked van. Viszont a linkelt progi a Webastoé, de neked ugye nem ez, hanem az autód eredetije kellene, tekintve hogy gyári a bekötés. Ha van ilyened is, akkor azzal kell megnézni. Lehet persze olvasni csak a kályhát is, de akkor meg kell bontani és kibogarászni és a diagnosztikai szálat, amin olvasni tud. Logikusan egyébként szerintem annak kellene lennie, ami felmegy az OBD csatihoz, de mondom, nem én vagyok itt a megmondóember :)
Hát lehet hogy van a közelében, de azért ez a Webasto diag. általában sajnos nem triviális. Én pl. pár hete beírtam ide a fórumba, de miután még itt sem reagált rá senki érdemben, jobb híjján elmentem egy szakszervízbe.
Mondjuk azóta már megvan a szoftver és lesz kábel is, ami az autóhoz és a kályhához is passzol, hogy a jövőben egyszerűsödjön a dolog :)
Szia, ha nem csak biztosítékot vert le valahol, akkor szerintem ki kellene olvastatni az agyát a diagnosztikai szálon. Magyarán Webasto-szervíz, ahol be e tudnak nézni a hibaüzeneteibe.
Mikor computerrel teszteltük minden működött rajta, de a Webastósoknál kiderült, hogy beteg az agya és nem vezérel semmit hiába működnek a dolgok külön-külön. Sajna a Webastó univerzális vezérlés 84000.- és akkor még csak sima Z-s kályhám lenne. Ezért vettem C-st és így lett már állófűtésem. A régi szétszedve hazahoztam, mert alkatrésznek hibátlan lesz.
Nem kevesett *optunk, de megoldódott. a Z-s kályha csak mint kiegészítő fűtésre használható. Ac-s pedig mint állófűtés is. A Z-s kályhával szerelt autóba C-s kályhát kell tenni, mert azon van egy kis vízpumpa és 2 kábelt be kell kötni a kocsiba és müködik faszán.
Biztosan meg lehet oldani hogy állófűtsön, ha a gyári vezérléssel nem is de utólagos programórával mindenképp. A z/c kályhához kell pluszba egy keringetőt varázsolni bele és annak egy vezérlést, mert a kályha maga nem tudja. Kicsit visszaolvasol nemrég volt szó ilyesmiről..