Ez még nem egy lefutott mérkőzés, és nem is megoldás igazán. Ez a rendelkezés nagymértékben sértené az emberek jogbiztonságát, a valós anyagi károkról már nem is beszélek.
Nem tartom korrektnek sem a döntést, sem az eljárást. Pláne nem ilyen időtávon. Korlátozzák vagy tiltsák be az Euro 3-4-es autókat, mert azok életkorukból fakadóan eleve cserére érettek, és biztosítsanak kedvezményt a tulajdonosaiknak, de a 5-7 éves autók esetében ez károkozás, miközben a vásárlók nem igazán okolhatóak a választásukat illetően.
Még mindig a sunnyogásra és az elbaszott rendeletekre vezethető vissza ez az egész. :/
Mondom mindezt úgy, hogy az enyém Euro6, de akkor is felbosszant.
De mit tud tenni? Ha mondjuk ezer euró büntetés lesz egy behajtás Frankfurtba akkor lenyeli a békát, eladja valami kelet-európainak és vesz egy új benzinest vagy hibridet. Nem betarthatatlan a szabály. El kell adnia az autóját és vesz másikat. Itthon is mindenki betartja a szmogriadó esetén a behajtási rendeleteket majd szerint pont a németek nem lesznek szabálykövetők? Belenyugszik, hogy bukott pár ezer eurót és kész.
Mellesleg ha megnézed a CO2 nincs is benne a listában mint szennyező mert az alapvetően a városok levegőjét nem is szennyezi (az a bolygót vágja szét hosszú távon).
Nalátod. Életszerű, hogy valaki a 2014-es BMW-jét eladja, mert leginkább a betarthatatlan szabályok és az éppen aktuális mumus miatt feltehetően nem a szakterületen dolgozó emberek kimondták rá, hogy az egészségre ártalmas? Pláne úgy, hogy vitatható a százalékos mennyisége a globális környezetszennyezésből?
Miért a CO2-őt nézed? Az nem mérgező, azt eregetsz te is ki minden kilégzésnél :) Növeli az üvegházhatást, de nem mérgező.
Mellesleg anno a dízelekre azért engedett az EU sokkal megengedőbb szabályozást mert így lejjebb lehetett szorítani a CO2-őt (pont ezért nincs dízel sehol a világon személyautóban) közben meg a nitrogén oxidok meg a szálló por megmérgezte a városokat mivel mindenki ráállt a dízelre. Érdemes megnézni, hogy minden egyes budapesti szmogriadónál a szálló por koncentrációja "veri ki a biztosítékot" ami két helyről jön. Dízel autók és a kémények amiben minden szart elégetnek. Közben meg kitiltják a régi benzineseket is amiknek semmi köze hozzá.
És az tiszta, hogy hogyan csalnak a mérőállomások elhelyezésével? Gyakorlatilag olyan közel helyezik őket a forgalomhoz, amennyire csak lehet. Konkrétan az út szélén állnak:
"The court ruled that Frankfurt must ban from next February diesel cars that meet Euro-4 and older emission standards, and petrol cars that meet Euro-1 and 2 standards, while Euro-5 diesels must be banned from next September."
Számomra ez nem életszerű.... Nem lepődnék meg, ha visszalépnének. Hirtelen eltűnne az összes 2011 előtti autó? Mert ugye, ha nem tudja használni, akkor inkább eladja. Ezek aztán valahol elárasztják a piacot. Az a rengeteg ember meg vehet új autót, vagy használt benzinest. Nyilván ezt nem fogják tudni kivitelezni és nem is várható el mindenkitől. :)
Nem olvastad el amit írtam figyelmesen.... Röviden: NEM fogják betíltani a dízelautókat a közeljövőben és kész. Aki mást állít annak nincs realítás érzéke :). Ennyi.
"Igen valami ilyesmire gondolok én is. Az autóipar hihetetlen mennyiségű ember megélhetését biztosítja." - nem az autókat tiltják be hanem a dízel motorokat. Max pár dízelben nagyon jártas fejlesztőmérnök esik áldozatul illetve néhány beszállítónak kell más bevétel után néznie. Átállnak a gyártók benzines járművekre és kész.
Igen valami ilyesmire gondolok én is. Az autóipar hihetetlen mennyiségű ember megélhetését biztosítja. Ez fokozatosan igaz a magyar gazdaságra. Egy ilyen rendelet biztosan leépítésekkel járna, rengeteg beszállító veszítené el a megrendeléseket, stb...
Szerintem - ahogy korábban is írtam - nem lesz belőle semmi ha meg igen, az olyan soká lesz, hogy a jelenleg forgalomban lévő gépjárművekre biztos nem fog vonatkozni..
A szabályozók gyakorlatilag azt toltak le a bankok torkán amit csak akartak.
Két lényeges különbség van: az egyik, hogy a bankok ezredannyi embernek sem adnak munkát, mint az autóipar (nevesebb közgazdászok sem tudják megbecsülni egy autógyár mögött levő sokszintes beszállítói hálózat méretét és annak kihatásait a gazdaságra). A másik, hogy a pénzintézetek imázsa a devizahitelek és a válság miatt kapott egy elég negatív színezetet, és ha egy politikus csuklóztatja őket, senki nem fog reklamálni. Viszont ha megszivatják a gyártókat, annak konkrét kihatásai lesznek az emberek személyes mobilitására, és ez esetben a választók rá fogják gyújtani a parlamentet a döntéshozókra.
Ha már így belefolytunk ebbe a hibrid témába. Kérdeznék én is. A szervizelésnél - mondjuk egy olaj cserénél - van valami intervallum korrekció a hibridek esetén?
A gyárilag megadott 13-14 kWh/100 km fogyasztás természetesen nem tartható, nálam az átlag 20 kWh/100 km, igaz hegyen is járok ami lényegesen megdobja az értéket. Ehhez jön a 10% Ladeverlust, így a költség a következő:
"Azt nem tudod esetleg kiszámólni, hogy ha csak elektromosan mész vele, akkor mennyibe jön ki 100 km? Kiváncsi lennék rá." - 9.2Kwh az akksi mérete amiből 8 a használható. 10% töltési veszteséggel 1.1*8*37 - 325 forint egy töltés (37 forint itthon egy kwh áram ára). Ha 30 km-et tud vele menni akkor 100 km 1083 forintba kerül.
Ne vegyük már egy kalap alá az összes dízelt! Itt van elbaszva alapjaiban a dolog. Az Euro3-as 4-es autók elég öregek, de az Euro 5/6-os dízelekre ne nézzünk már úgy, mint a véres rongyra....
Mellesleg az Euro 6-os dízel közel azonos az Euro 6-os benzines normával, sőt, van amiben az egyik és van amiben a másik a jobb.