Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Poci3 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 661

Bocs, rossz gombra klikkeltem, nem neked szántam :)

Előzmény: Bazsa525 (660)
Bazsa525 Creative Commons License 2018.10.11 0 1 660

Ezt nem én vitattam, én bele sem szóltam E témába.

 

csendben fákat ültetek, ők elszívják a co2-t ;-)

Előzmény: Poci3 (659)
Poci3 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 659
Előzmény: Bazsa525 (658)
Bazsa525 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 658

A bmw forumon sokan ezt a hibát tapasztalják.

valami olyasmit beszélnek, hogy a gázolaj keveredik a motorolajjal?

 

Lehet át sem veszem az autót, hagyhatom ott a szervízben :-)

BMW2017 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 657

Ez még nem egy lefutott mérkőzés, és nem is megoldás igazán. Ez a rendelkezés nagymértékben sértené az emberek jogbiztonságát, a valós anyagi károkról már nem is beszélek.

Előzmény: b4ndyTA (656)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.10.10 0 0 656

Nem tartom korrektnek sem a döntést, sem az eljárást. Pláne nem ilyen időtávon. Korlátozzák vagy tiltsák be az Euro 3-4-es autókat, mert azok életkorukból fakadóan eleve cserére érettek, és biztosítsanak kedvezményt a tulajdonosaiknak, de a 5-7 éves autók esetében ez károkozás, miközben a vásárlók nem igazán okolhatóak a választásukat illetően.

 

Még mindig a sunnyogásra és az elbaszott rendeletekre vezethető vissza ez az egész. :/

 

Mondom mindezt úgy, hogy az enyém Euro6, de akkor is felbosszant.

Előzmény: Kard (655)
Kard Creative Commons License 2018.10.10 0 0 655

De mit tud tenni? Ha mondjuk ezer euró büntetés lesz egy behajtás Frankfurtba akkor lenyeli a békát, eladja valami kelet-európainak és vesz egy új benzinest vagy hibridet. Nem betarthatatlan a szabály. El kell adnia az autóját és vesz másikat. Itthon is mindenki betartja a szmogriadó esetén a behajtási rendeleteket majd szerint pont a németek nem lesznek szabálykövetők? Belenyugszik, hogy bukott pár ezer eurót és kész.

Előzmény: b4ndyTA (653)
Kard Creative Commons License 2018.10.10 0 0 654

Már küldtem :)

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars

magyarul is megvan: https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

Az NOx ami problémás és dízelnél azzal nem tudnak igazán mit kezdeni. Ezért lett kitalálva/bevezetve ad blue is.

Euro 5-nél háromszoros szintet enged meg a szabvány a dízelnél a benzineshez képest.

http://www.legszennyezes.hu/nitrogen-oxidok/

 

Mellesleg ha megnézed a CO2 nincs is benne a listában mint szennyező mert az alapvetően a városok levegőjét nem is szennyezi (az a bolygót vágja szét hosszú távon).

Előzmény: Poci3 (652)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.10.10 0 0 653

Nalátod. Életszerű, hogy valaki a 2014-es BMW-jét eladja, mert leginkább a betarthatatlan szabályok és az éppen aktuális mumus miatt feltehetően nem a szakterületen dolgozó emberek kimondták rá, hogy az egészségre ártalmas? Pláne úgy, hogy vitatható a százalékos mennyisége a globális környezetszennyezésből?

Előzmény: Kard (648)
Poci3 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 652

Akkor mit kell nézni? Hol lehet összehasonlítani a “károsanyag” kibocsájtási adatokat?

Előzmény: Kard (651)
Kard Creative Commons License 2018.10.10 0 0 651

Miért a CO2-őt nézed? Az nem mérgező, azt eregetsz te is ki minden kilégzésnél :) Növeli az üvegházhatást, de nem mérgező.

Mellesleg anno a dízelekre azért engedett az EU sokkal megengedőbb szabályozást mert így lejjebb lehetett szorítani a CO2-őt (pont ezért nincs dízel sehol a világon személyautóban) közben meg a nitrogén oxidok meg a szálló por megmérgezte a városokat mivel mindenki ráállt a dízelre. Érdemes megnézni, hogy minden egyes budapesti szmogriadónál a szálló por koncentrációja "veri ki a biztosítékot" ami két helyről jön. Dízel autók és a kémények amiben minden szart elégetnek. Közben meg kitiltják a régi benzineseket is amiknek semmi köze hozzá.

Előzmény: Poci3 (650)
Poci3 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 650

A BMW oldaláról:

 

2018 modelév

CO2-kibocsátás WLTP: 

 

520i - kombinált: 176 g/km

520d -kombinált: 158 g/km

 

Magyarul az 520-as esetében a dízelé jobb! Az 530i és az 530d eseténen van kb 20g/km külöbség... Akkor hogy is van ez?

Előzmény: Törölt nick (649)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 649

Azt ugye tudjátok, hogy a német városok levegőjének minősége a dízel elleni gyűlöletkampánytól függetlenül évtizedek óta folyamatosan javul?

https://www.umweltbundesamt.de/themen/luft/daten-karten/entwicklung-der-luftqualitaet

 

És az tiszta, hogy hogyan csalnak a mérőállomások elhelyezésével? Gyakorlatilag olyan közel helyezik őket a forgalomhoz, amennyire csak lehet. Konkrétan az út szélén állnak:

https://www.eike-klima-energie.eu/2018/04/15/te-grosse-leseraktion-wie-manipulieren-messstationen-die-umweltbelastung-in-ihrer-stadt-teil-7/

(A cikk alján ott vannak a linkek a sorozat többi részéhez, városokra lebontva.)

 

A tippem az, hogy ezeket az ideológiai alapon született tilalmakat a lakosság egészen konkrétan le fogja szarni.

 

Előzmény: Kard (647)
Kard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 648

2014 előtti autó. Az LCI előtti F30 is Euro 5-ös.

"Mert ugye, ha nem tudja használni, akkor inkább eladja." - jó reggelt :) erről beszél már régóta mindenki

Előzmény: b4ndyTA (645)
Kard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 647

Nem, csak dízel euro 5!

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-frankfurt/german-court-says-frankfurt-must-ban-older-diesel-cars-idUSKCN1LL2GC

"The court ruled that Frankfurt must ban from next February diesel cars that meet Euro-4 and older emission standards, and petrol cars that meet Euro-1 and 2 standards, while Euro-5 diesels must be banned from next September."

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Az Euró 3 benzines NOx-e alacsonyabb mint az Euro 5 dízelé.

Előzmény: Poci3 (646)
Poci3 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 646

De az Euro-5-ös norma korlát gondolom nem csak a dízelekre fog vonatkozni, nem?

Előzmény: b4ndyTA (645)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.10.09 0 0 645

Számomra ez nem életszerű.... Nem lepődnék meg, ha visszalépnének. Hirtelen eltűnne az összes 2011 előtti autó? Mert ugye, ha nem tudja használni, akkor inkább eladja. Ezek aztán valahol elárasztják a piacot. Az a rengeteg ember meg vehet új autót, vagy használt benzinest. Nyilván ezt nem fogják tudni kivitelezni és nem is várható el mindenkitől. :)

Előzmény: Kard (644)
Kard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 644

Igen :). Euro 5 már benne van (Frankfurtban jövő szeptembertől).

Előzmény: b4ndyTA (642)
Bazsa525 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 643

a dpf miatt úgysem városba való

majd toljuk az autóbánon

Előzmény: Kard (641)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.10.09 0 0 642

És még mindig rosszul fogalmaztál, mert előfordulhat, hogy korlátozzák a bizonyos besorolású dízel motoros autókat... Nem az összeset egyszerre.

Előzmény: Kard (641)
Kard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 641

Igazad van rosszul fogalmaztam. Nem betiltják őket, hanem kitiltják a nagyvárosokból.

Előzmény: Poci3 (640)
Poci3 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 640

Nem olvastad el amit írtam figyelmesen.... Röviden: NEM fogják betíltani a dízelautókat a közeljövőben  és kész. Aki mást állít annak nincs realítás érzéke :). Ennyi.

Előzmény: Kard (639)
Kard Creative Commons License 2018.10.09 0 0 639

"Igen valami ilyesmire gondolok én is. Az autóipar hihetetlen mennyiségű ember megélhetését biztosítja." - nem az autókat tiltják be hanem a dízel motorokat. Max pár dízelben nagyon jártas fejlesztőmérnök esik áldozatul illetve néhány beszállítónak kell más bevétel után néznie. Átállnak a gyártók benzines járművekre és kész.

Előzmény: Poci3 (638)
Poci3 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 638

Igen valami ilyesmire gondolok én is. Az autóipar hihetetlen mennyiségű ember megélhetését biztosítja. Ez fokozatosan igaz a magyar gazdaságra. Egy ilyen rendelet biztosan leépítésekkel járna, rengeteg beszállító veszítené el a megrendeléseket, stb...

 

Szerintem - ahogy korábban is írtam - nem lesz belőle semmi ha meg igen, az olyan soká lesz, hogy a jelenleg forgalomban lévő gépjárművekre biztos nem fog vonatkozni..

Előzmény: Törölt nick (637)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.08 0 1 637

A szabályozók gyakorlatilag azt toltak le a bankok torkán amit csak akartak.

 

Két lényeges különbség van: az egyik, hogy a bankok ezredannyi embernek sem adnak munkát, mint az autóipar (nevesebb közgazdászok sem tudják megbecsülni egy autógyár mögött levő sokszintes beszállítói hálózat méretét és annak kihatásait a gazdaságra). A másik, hogy a pénzintézetek imázsa a devizahitelek és a válság miatt kapott egy elég negatív színezetet, és ha egy politikus csuklóztatja őket, senki nem fog reklamálni. Viszont ha megszivatják a gyártókat, annak konkrét kihatásai lesznek az emberek személyes mobilitására, és ez esetben a választók rá fogják gyújtani a parlamentet a döntéshozókra.

Előzmény: Kard (631)
maszibmw Creative Commons License 2018.10.08 0 0 636

A jelenlegi prognózis nálam a Fasta adatok szerint 32,000 km.

Előzmény: Kard (635)
Kard Creative Commons License 2018.10.08 0 0 635

Még jobb mint amit én számoltam :)

Ha már így belefolytunk ebbe a hibrid témába. Kérdeznék én is. A szervizelésnél - mondjuk egy olaj cserénél - van valami intervallum korrekció a hibridek esetén?

Előzmény: maszibmw (634)
maszibmw Creative Commons License 2018.10.08 0 0 634

A bruttó kapacitás 79%-a használható.

A gyárilag megadott 13-14 kWh/100 km fogyasztás természetesen nem tartható, nálam az átlag 20 kWh/100 km, igaz hegyen is járok ami lényegesen megdobja az értéket. Ehhez jön a 10% Ladeverlust, így a költség a következő:

 

20×37×1.1 = 814 ft/100 km.

 

Maszi

Kard Creative Commons License 2018.10.08 0 0 633

"Azt nem tudod esetleg kiszámólni, hogy ha csak elektromosan mész vele, akkor mennyibe jön ki 100 km? Kiváncsi lennék rá." - 9.2Kwh az akksi mérete amiből 8 a használható. 10% töltési veszteséggel 1.1*8*37 - 325 forint egy töltés (37 forint itthon egy kwh áram ára). Ha 30 km-et tud vele menni akkor 100 km 1083 forintba kerül.

Előzmény: Poci3 (630)
b4ndyTA Creative Commons License 2018.10.08 0 1 632

Ne vegyük már egy kalap alá az összes dízelt! Itt van elbaszva alapjaiban a dolog. Az Euro3-as 4-es autók elég öregek, de az Euro 5/6-os dízelekre ne nézzünk már úgy, mint a véres rongyra....

 

Mellesleg az Euro 6-os dízel közel azonos az Euro 6-os benzines normával, sőt, van amiben az egyik és van amiben a másik a jobb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!