A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
Széll Kálmán pénzügyminiszterként is, miniszterelnökként is sokat tett a hazáért,
“Széll Kálmán úr, a magyar politikai élet Neukomja, eljátszotta immár kis játékait. A hipnózis nehéz álmából ébredni kezd a magyar közvélemény, s a miniszterelnök úr be fogja ide s tova látni, hogy a rátóti tehéngazdálkodás elvei nem válnak be a miniszterelnöki székben.
Nem titkoljuk, hogy annak idején mi is tápláltunk reményeket a miniszterelnök úr szép ígéretei felől, de ugyancsak mi voltunk azok, kiknek nagyon hamar be kellett látnunk, hogy a Széll-éra nem egy jobb korszakot jelent, s a nagyhangú ígéretek csak ígéretek maradnak.
Széll Kálmán a legnagyobb mértékben nélkülözi az igazi államférfi tulajdonait. Ő, aki büszkén hirdette magát a Deák Ferenc elvei letéteményesének, éppen olyan messze esett a minden hibája dacára is tiszteletreméltó Deák Ferenctől, akár a korrupció atyamestere, Tisza Kálmán vagy a korlátolt eszű volt főispán-miniszterelnök.
Deák Ferencben is erős volt a megalkuvási készség, de ellensúlyozta erős magyar egyénisége s a politikai morál iránti érzéke. Széll Kálmán paktummal került a miniszterelnöki székbe, beváltatlan ígéretekkel vezette félre a közvéleményt, egyéni érdekek kielégítésével némította el az ellenőrzés kritikáját, s ami a politikai morált illeti, a Széll Kálmán eddigi kormányelnöksége nem nagyon igazolta híres teóriáját a politikai becsületről.
Példa nélkül való az az eset, hogy egy miniszterelnök ennyi ideig sütkérezzék a népszerűség fényében, anélkül, hogy erre legkevésbé is méltónak mutatta volna magát.
Pártja megnövekedett a húsosfazék varázsától, a diadalmas ellenzék pedig paktumba göngyölte a győzelmi pálmát, s hódolattal tette le a miniszterelnök úr lábai elé. Tulajdonképpen ellenzék sincs, mióta Széll úr hinti a port a magyar politikusok szemébe.
Az ő dicsőségét zengi a magyar sajtó is – alig néhány független lap kivételével. A nemzeti jogok Türtaioszai ma már csak ódákat írnak. Vészi József mandátumot kapott, Ugron Gábort egyhangúlag választották meg Sz.-Somlyón. Csak nem lehet kívánni Bartha Miklós úrtól, hogy a szeretett barátnak adott elégtétel után is ellenzéki maradjon?… S ilyenformán nyert magának nagyon sok barátot Széll Kálmán úr.
Ezek után ígérhetett, bolondíthatott tovább. Minden ígéretét vívmánynak vették, s minden megalkuvását államférfiúi bölcsességnek.
Az ő miniszterelnöksége alatt nyugodtan verhették arcon a magyart, avathatták fel nagy ünnepséggel a Hentzi-szobrot. Máskor az egész magyar sajtó egyként tiltakozott volna e galád merénylet ellen, most alig egy-két magyar lap emelte fel szavát.
Visszakapta a régi rendes, becsületes Széll Kálmán tér nevet. Mivel pedig Széll Kálmán pénzügyminiszterként is, miniszterelnökként is sokat tett a hazáért, szerintem jó döntés volt visszaállítani a tér hagyományos nevét.
Ha megnézel bármilyen látványtervet, azom mindig nett, kipihent emberek vannak, esetleg kiülnek a teraszra, utcabútorra.-:)))))) És soha nem sietnek.
A kocsik kiszorítása ésszerű keretek közt nem baj. Csakhogy aki a kocsik kitiltása mellett ágál, kívánom neki, hogy a belvárosba a kiskőrúttól a hátán cipelje be a megvásárolt szekrény, bármit. Esetleg a festő is mondja neki azt, hogy a körútnál várom, fordulhatnak hármat a cuccal, nem sietünk..........
A domborzati viszonyokat kihasználva lehet nagyszerű teraszokat létesíteni ahonnan jól látható a tömeg. Lehet a kocsikat kiszorítani a Budaörsi úton is jól sikerült.
A látvány terv alapján felmerült bennem, hogy vajon a slamposan, hétköznapi ruhában lévők merre fognak közlekedni? Ők is ki lesznek tiltva?
Attól eltekintve, hogy a jegyár magas, vagy sem, mindig célszerű ezt előre feltérképezni, nem hülyeségeket írni. Persze, nem mindenki netezik, de elméletileg a pénztárakban segíthetnek.-)))))
Az alaptémához: Az egy dolog hogy emberemlékezet óta át akarják alakítani a teret, de valahogy nem sikerül, különféle okok miatt. Arra a térre csak hülye ember fog ücsörögni kiülni, mert attól, hogy a közlekedést a ma divatos "tiltsukki az autót" felfogás szerint nem lehet átalakítani, kerülőutak hiányában. Tudomásul kell venni, hogy közlekedési csomópont. Tömeg és gépjármű tekintetében is. Itt az emberek mindig is siettek, és sietni fognak.
Szerintem hasznos ismerni a kedvezményes jegyvásárlási lehetőségeket, mindenkinek, aki tömegközlekedést vesz igénybe, és nincs bérlete. Köszi mindenkinek, aki ehhez információkkal hozzájárult.
A tér átépítésének terveivel ezt úgy tudom összefüggésbe hozni, hogy a BKV-s jegy- és bérlet árusító pavilonok száma és elhelyezése most nem rossz, legalább ilyen jó szolgáltatás kellene az átépítés után is. :)
Ilyesmit én is használtam nemrég külföldön (Salzburg). Egy jegy 10 Euro, 5 fő utazhat vele egy teljes napig. Annyi plusz ott van még benne, hogy 1 napig ezért a P+R parkolóban parkolhatsz is.
Manapság többször kell Budapestre mennem. A vonatjegy oda-vissza 2400 Ft (50%). Ehhez képest 1400 Ft-ot lövök el BKV jegyre.
Ha nem megy, bemásolom, talán van valaki a környékeden, aki elmondja, hogy mit jelent. Tudod, ez egy jegy, az ára 3300Ft. Nem ingyen van!:
Érvényes a feltüntetett kezdő időponttól (hónap, nap, óra, perc) számított 24 órán át, korlátlan számú utazásra Budapest közigazgatási határán belül az 1-299, 900-999, M1, M2, M3, H5, H6, H7, H8, H9 vonalakon, a MÁV meghatározott vonatain, a VOLÁNBUSZ kijelölt elővárosi járatain és munkanapokon a D11, D12, D13 vonalakon. A jegyet legfeljebb 5 fő együtt, egy járműben (szerelvénynél egy kocsiban) történő utazásnál veheti igénybe. A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni, és az ellenőrzést végző személy kérésére át kell adni. A jegy elővételben is megváltható. Az érvényesség kezdete után nem váltható vissza. Megvásárlás után külön érvényesítést nem igényel. Visszaválthatóság: csak érvényesség kezdete előtt váltható vissza (részletes szabályozás)