Te merre lax egyébként, hátha nem vagyunk messze, aztán tobzódhatnánk .
hahut szoktad nézegetni ? néha el-fel tűnik egy-egy 100-2T, van már egy ideje egy ami ennek a 100-as blokknak tűnik, de 50-esnek mondják, vajon csak nem értenek hozzá, vagy van ez a blokk 50-es hengerrel is ?
Mondjuk ha rendszámos a motorod, akkor papír téren nem egyszerű, a forgalmiban benne van a motorkód / motorszám, műszakin is nézik.
Hahun olcsón vannak papír nélküli motorok, lehet be kéne újítani egyet. Ha papíros motort veszel, attól sem kell beszarni, megírjátok neked a adásvéelit, utána meg ha el is adod egyből Pakisztánba, akkor nem kell semmit sem átíratgatni, meg ilyesmi, csak bemutatod az adásvételit.
Nem kell hogy aprilia legyen. A lényeg, hogy ne legyen olyan háklis mint a rotax. Hogy őszinte legyek az összes cipőm tele van a Rotax-szal, állandó szerelés meg állítgatás vele az élet. És még drága is.
Arra van egy veterán szovjet gépem, azt még élvezi is az ember.
Többet fekszem a két motor alatt mint a nőm alatt, ez már nem állapot!
Viszont a Scara felépítménye nagyon tetszik és kényelmes, nem szívesen cserélném le.
Most a hét végén ismét szétszedtem. Nem volt jól beállítva a karbi, az volt a baja. Letettem a súbertűt középső vájatba, és voálá, szinte megjavult teljesen. Azóta állítgatom még a benzin-levegőt, hogy könnyen induljon, és menet közben is jó legyen, talán a mostani beállítás lett jó. Bár az alapjáratom még mindig magas, azon is állítgatok, és jó lesz.
Ha te is nekiállsz a pucolásnak, egy délután elég rá. Viszont a légszűrőre figyelj, mikor teszed fel, úgy látom típushibája lehet, hogy könnyen ledobja, ha nincs jól feltéve. Jah, és előbb kellett a karbira feltenni, mint a karbit a helyére, mert akkor nálam már nem lehetett rányomni.
Úgy jártam, hogy a 150-es blokkom tönkre ment, a javítás pedig drágább lenne mint amennyit ér a gépezet. Lehetséges megoldásnak azt találtam ki, hogy egy komplett blokkot vennék, de ha már veszek, akkor strapabíróbb kellene a Rotax-nál. Van olyan gyártmány ami beépíthető szerintetek?
Segítséget szeretnék kérni. Ugyan nem Scarabeo de hátha a családból van valak akinek ismerős. Gilera Nexus 500ról van szó (M3510).
A vízpumpa környékén a blokkon van egy pici "lyuk" ahol tegnap szivárogni kezdett az olaj(?) . A hűtőfolyadékom és az olajam tiszta, elvileg nincs keveredés.
Na szóval! Tegnapelőtt este beállítottam az alapjáratot, reggel beindítottam, elindultam volna
melóba, de leállt.
Aztán nem is indult.
Tegnap délután újra állítottam az alapjáraton, de nem sokat változott, viszont feltűnt, hogy
mintha egy kis kimenetről a karbin minha hiányozna valami.
Mi a funkciója a 2.számú "gumi pipának"? Mintha el lenne lapítva a vége, hogy ne, vagy csak kevesebb levegőt kapjon! Lehet, hogy ennek hiányában falsot szív, és emiatt nem tudom beállítani az alapjáratot rendesen?
Dugózzam le, vagy csináljak rá valami kis szűkítést?
Vagy lekötném az olajcsövet a karbiról, benga a tankból ki, bekever - vissza és kipróbálnám úgy. Közben az olajcsőre tennék vmi tartályt, amin utána lehetne látni, hogy mennyit nyomott ki. Bár viszonyítási alap nincs...
Biztosan van gyári adat, hogy x fordulatszámon, x gázállsnál , x mennyiséget kell kinyomnia. Jó lenne megtudni. Vagy csak amatőr szinten egy panaszmentes motoron valahogyan sztenderdizálni a körülményeket és mérni egy szállítást... Na majd ha egyszer sok időm lesz ... :)
Bent vannak az új csapágyak, rámsózták a legdrágábbat, 1250Ft / db ( 2500 a pár ) . A csere, ha kézben lenne a csapágy, kb 10 -15 perc. Mivel kézbe kerül közben a kmó meghajtó, azt is szépen meg lehet zsírozgatni - olajozgatni. ( van rajta zsírzó kupak vsz van előírás a zsírzására )
Az SKF ami bent volt, valószínűleg még a gyári lehetett, mert mondták a csapágyboltban, hogy ipari megrendelőknek az SKF máshogy kódolja a csapágyakat a nevükben mint a kiskereskedelemben.
BB1-0158 = 6201
Feljegyezhetnénk, hogy max 30 ezrenként / 15 évenként illendő kerékcsapágyakat cserélni. De ez akár mehet lejjebb 10 ezer / 5 évre is ( vagy a kettő közé valahova ) ...
És másik problémám is jelentkezett ma reggel. Indítás után eléggé füstölt. Pár napig állt, mondom, biztos a benzin kipárolgott a karbiból, és olajat szippantott. De 10km után is ugyanez, füstöl, nincs alapjárat, és alig megy. Olajpumpa adta volna meg így magát? Azt hol tudok olcsón újat venni? Használtban nem bíznék meg.
Ez akkor valóban jó kérdés. Ha esetleg sikerül megoldani, áruld el légyszi, mi volt a gond, mert nekem is full totál ugyanezt csinálja. Bár az automata szivatós. Én görgőt akarok cserélni benne, már meg is vettem, de akkor számítok rá, hogy nem lesz jó.....