Keresés

Részletes keresés

Szere28 Creative Commons License 2016.04.24 0 0 3726

üdv! 

mi ezzel a gondod. piaggio bloknal ez nem nehéz mivel a felfogása pont megegyezik . ha jól emlékszem. 

üdv! 

Előzmény: Riger (3723)
Riger Creative Commons License 2016.04.24 0 0 3725

Te merre lax egyébként, hátha nem vagyunk messze, aztán tobzódhatnánk .

 

hahut szoktad nézegetni ? néha el-fel tűnik egy-egy 100-2T, van már egy ideje egy ami ennek a 100-as blokknak tűnik, de 50-esnek mondják, vajon csak nem értenek hozzá, vagy van ez a blokk 50-es hengerrel is ?

 

 

Előzmény: Tigyster (3713)
Riger Creative Commons License 2016.04.24 0 0 3724

Mondjuk ha rendszámos a motorod, akkor papír téren nem egyszerű, a forgalmiban benne van a motorkód / motorszám, műszakin is nézik.

 

Hahun olcsón vannak papír nélküli motorok, lehet be kéne újítani egyet. Ha papíros motort veszel, attól sem kell beszarni, megírjátok neked a adásvéelit, utána meg ha el is adod egyből Pakisztánba, akkor nem kell semmit sem átíratgatni, meg ilyesmi, csak bemutatod az adásvételit.

 

http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_scarabeo_150-10055480

Előzmény: a_kis_donatellácska (3710)
Riger Creative Commons License 2016.04.24 0 0 3723

Nem tudom, hogy meg mint, de ebben a videóban pont a Pia blokk helyére tettek valahogyan egy 2T blokkot :

 

Előzmény: a_kis_donatellácska (3710)
Alkapánó Creative Commons License 2016.04.22 0 0 3722

Amikor hozzám került, még nem értettem ehhez a modellhez. Vettem a fáradtságot s utánaolvastam, informálódtam, "tanultam"... és ez folyamatos.

Előzmény: Törölt nick (3720)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 3721

Regisztrálj itt!

 

Rengeteg jó infót találsz. A Google meg majd lefordítja neked.

Előzmény: a_kis_donatellácska (3716)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 3720

Jogos, valóban piaggio blokk jött a Rotax után!

Példád bizonyítja hogy ha a Rotax karban van tartva akkor az is kimegy a világból. De érteni is kell hozzá.

Előzmény: Alkapánó (3718)
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2016.04.21 0 0 3719

Tudtok ajánlani Budapesten vagy attól nem túl messze olyan helyet ahol főtengely felújítást vállalnak? Persze nem csillagászati áron de jó minőségben.

Alkapánó Creative Commons License 2016.04.21 0 0 3718

A Rotax után Piaggio blokk került bele, nem Aprilia.

 

Nekem egy 58.000 km-es 200-as rotaxos Scarabeom van.

Négy éve van nálam, beszámítottam. Sajnos korábban nem törődtek vele megfelelően.

A törött tolattyúját pl. megragasztotta valamelyik "szaki".

Nálam kapott fúrást, új dugattyút és gyűrűket (Meteor szett).

Felújítottam a Mitsuba önindítót is, új bronzkefék, kommutátor felszabályozás. Új tolattyú + egy tartalékba.

Négy év alatt 17.000 km-t mentem vele a legkisebb hiba nélkül.

Többször mentünk, két személlyel is, napi 400-500 km-eket.

 

Olajcsere 3ezrenként + szelephézag ellenőrzés.

 

Július elején Montenegróba megyek vele egy 2.000 km-es túrára.

Előzmény: a_kis_donatellácska (3716)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3717

Sehogy nem jönnél ki anyagilag ha ragaszkodsz az átépítéshez. (már ha egyáltalán lehetséges lenne)

Inkább rakd/rakasd rendbe ezt a motort. 

Előzmény: a_kis_donatellácska (3716)
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3716

Nem kell hogy aprilia legyen. A lényeg, hogy ne legyen olyan háklis mint a rotax. Hogy őszinte legyek az összes cipőm tele van a Rotax-szal, állandó szerelés meg állítgatás vele az élet. És még drága is.  

Arra van egy veterán szovjet gépem, azt még élvezi is az ember.

Többet fekszem a két motor alatt mint a nőm alatt, ez már nem állapot!

Viszont a Scara felépítménye nagyon tetszik és kényelmes, nem szívesen cserélném le. 

Előzmény: Törölt nick (3715)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3715

Rotax blokk helyére nem fogsz tudni betenni Aprilia blokkot.

Előzmény: a_kis_donatellácska (3714)
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3714

 

Gondoltam, hogy nem ilyen egyszerű de találkoztál már ilyen megoldással? 125-250 -ig jöhet minden ötlet.

 

Üdv.

Előzmény: Szere28 (3712)
Tigyster Creative Commons License 2016.04.20 0 1 3713

Most a hét végén ismét szétszedtem. Nem volt jól beállítva a karbi, az volt a baja. Letettem a súbertűt középső vájatba, és voálá, szinte megjavult teljesen. Azóta állítgatom még a benzin-levegőt, hogy könnyen induljon, és menet közben is jó legyen, talán a mostani beállítás lett jó. Bár az alapjáratom még mindig magas, azon is állítgatok, és jó lesz.

Ha te is nekiállsz a pucolásnak, egy délután elég rá. Viszont a légszűrőre figyelj, mikor teszed fel, úgy látom típushibája lehet, hogy könnyen ledobja, ha nincs jól feltéve. Jah, és előbb kellett a karbira feltenni, mint a karbit a helyére, mert akkor nálam már nem lehetett rányomni.

Előzmény: Riger (3701)
Szere28 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3712

üdv! 

így nincsen h becsavarozom és kész.  

üdv! 

Előzmény: a_kis_donatellácska (3710)
Szere28 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3711

üdv! 

tönkre ment a víz pumpa Szimeringe már mind a olaj záró. 

üdv! 

Előzmény: BGY-Nexus (3709)
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2016.04.20 0 0 3710

Üdvözlet!

 

Úgy jártam, hogy a 150-es blokkom tönkre ment, a javítás pedig drágább lenne mint amennyit ér a gépezet. Lehetséges megoldásnak azt találtam ki, hogy egy komplett blokkot vennék, de ha már veszek, akkor strapabíróbb kellene a Rotax-nál. Van olyan gyártmány ami beépíthető szerintetek?

 

Üdv.

BGY-Nexus Creative Commons License 2016.04.17 0 0 3709

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Ugyan nem Scarabeo de hátha a családból van valak akinek ismerős. Gilera Nexus 500ról van szó (M3510).

A vízpumpa környékén a blokkon van egy pici "lyuk" ahol tegnap szivárogni kezdett az olaj(?) . A hűtőfolyadékom és az olajam tiszta, elvileg nincs keveredés.

Valami ötlet?

Előre is köszönöm

Gurman Creative Commons License 2016.04.15 0 0 3708

Hali,

 

Na szóval! Tegnapelőtt este beállítottam az alapjáratot, reggel beindítottam, elindultam volna 

melóba, de leállt.

Aztán nem is indult. 

Tegnap délután újra állítottam az alapjáraton, de nem sokat változott, viszont feltűnt, hogy

mintha egy kis kimenetről a karbin minha hiányozna valami. 

Mi a funkciója a 2.számú "gumi pipának"? Mintha el lenne lapítva a vége, hogy ne, vagy csak kevesebb levegőt kapjon! Lehet, hogy ennek hiányában falsot szív, és emiatt nem tudom beállítani az alapjáratot rendesen? 

Dugózzam le, vagy csináljak rá valami kis szűkítést?

Ja! Gyertyahézag rendben! Szikra is van!  

Előzmény: Törölt nick (3706)
mucden Creative Commons License 2016.04.14 0 0 3707

A szikraköz pontosan beállított?

Előzmény: Gurman (3705)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.13 0 0 3706

Inkább a melegedő időjárással magyaráznám, bár az sem biztos hogy feltétlenül ez az oka.

Előzmény: Gurman (3705)
Gurman Creative Commons License 2016.04.13 0 0 3705

Azt mindenképp megpróbálom!

Az volt a furcsa, hogy a régi gyertyával(kb. 1éves volt!! ) is csinálta, aztán amikor kicseréltem újra

megszűnt, tegnap viszont újra kezdte.

 

N

Előzmény: Törölt nick (3704)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.13 0 0 3704

Állíts az alapjáraton.

Előzmény: Gurman (3703)
Gurman Creative Commons License 2016.04.13 0 0 3703

Üdv az Uraknak! 

 

Tanácsot szeretnék kérni hozzáértőtől! :)

2002-es rotax :( blokkos 200-as scara, lámpánál megállva, amikor alapjárat környéki

a fordulat eldobja az alapjáratot, egyszerűen leáll.

Van amikor egyből, de többször előfordul, hogy 10-15 másodperc indítózás után

röffen újra! 

A gyertya kb. 1000km-t futott cr8e, levegőszűrő tiszta!

Igaz, valóban alacsony kicsit az alapjárat, de eddig nem csinálta, illetve a gyertyacsere óta!

 

Lenne esetleg valakinek tanácsa ezzel kapcsolatban? 

 

Tisztelet!

N

Tigyster Creative Commons License 2016.04.13 0 0 3702

Na igen, a sok idő. Ám a olajcső levétel és bekeverés jó ötlet, hétvégén kipróbálom. Remélem, csak ennyi a gondja.

Előzmény: Riger (3701)
Riger Creative Commons License 2016.04.12 0 0 3701

Én megnézném megint a karbit a helyedben.

Vagy lekötném az olajcsövet a karbiról, benga a tankból ki, bekever - vissza és kipróbálnám úgy. Közben az olajcsőre tennék vmi tartályt, amin utána lehetne látni, hogy mennyit nyomott ki. Bár viszonyítási alap nincs...

 

Biztosan van gyári adat, hogy x fordulatszámon, x gázállsnál , x mennyiséget kell kinyomnia. Jó lenne megtudni. Vagy csak amatőr szinten egy panaszmentes motoron valahogyan sztenderdizálni a körülményeket és mérni egy szállítást... Na majd ha egyszer sok időm lesz ... :)

Előzmény: Tigyster (3698)
Riger Creative Commons License 2016.04.12 0 0 3700

Bent vannak az új csapágyak, rámsózták a legdrágábbat, 1250Ft / db ( 2500 a pár ) . A csere, ha kézben lenne a csapágy, kb 10 -15 perc. Mivel kézbe kerül közben a kmó meghajtó, azt is szépen meg lehet zsírozgatni - olajozgatni. ( van rajta zsírzó kupak vsz van előírás a zsírzására )

 

Az SKF ami bent volt, valószínűleg még a gyári lehetett, mert mondták a csapágyboltban, hogy ipari megrendelőknek az SKF máshogy kódolja a csapágyakat a nevükben mint a kiskereskedelemben.

 

BB1-0158 = 6201

 

Feljegyezhetnénk, hogy max 30 ezrenként / 15 évenként illendő kerékcsapágyakat cserélni. De ez akár mehet lejjebb 10 ezer / 5 évre is ( vagy a kettő közé valahova ) ...

 

Előzmény: Törölt nick (3685)
Tigyster Creative Commons License 2016.04.11 0 0 3699

Illetve, ha leveszem, és szétszedem, javítható lehet?

Előzmény: Tigyster (3698)
Tigyster Creative Commons License 2016.04.11 0 0 3698

És másik problémám is jelentkezett ma reggel. Indítás után eléggé füstölt. Pár napig állt, mondom, biztos a benzin kipárolgott a karbiból, és olajat szippantott. De 10km után is ugyanez, füstöl, nincs alapjárat, és alig megy. Olajpumpa adta volna meg így magát? Azt hol tudok olcsón újat venni? Használtban nem bíznék meg.

Tigyster Creative Commons License 2016.04.11 0 0 3697

Ez akkor valóban jó kérdés. Ha esetleg sikerül megoldani, áruld el légyszi, mi volt a gond, mert nekem is full totál ugyanezt csinálja. Bár az automata szivatós. Én görgőt akarok cserélni benne, már meg is vettem, de akkor számítok rá, hogy nem lesz jó.....

Előzmény: mucden (3696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!