Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2013.01.01 0 0 8034

Pedig ist.biz. nem ittam egy kortyot se :)

A 100-as vgz-ak indulásakor (márciusban?) újra el lesznek vágva a kör-IC-k.

Előzmény: dyz (8033)
dyz Creative Commons License 2013.01.01 0 0 8033

Majd a vágányzárak indulások újra szét lesznek szedve.

Ennek fussunk neki mégegyszer...

Előzmény: István Gyuri (8032)
István Gyuri Creative Commons License 2013.01.01 0 0 8032

alex_86: Ahogy az Elvirán nézem, 17:25-re értetek be, az 565-ös pedig 17:30-ra. Szóval egyértelmű, hogy arra vártatok.

 

Nem kellene heccelősdit játszani. Elhúzódó személyzetcsere volt az ok.

 

bohóckodunk azzal az IC kocsival, amely kihasználtsága a holtidőszakot is figyelembe véve eléggé alacsony.

Ha a holtidőszakban máshol menne, vagy a tárolón állna az jobb lenne?

 

 

Bevezetés előtt jobban meg kellene vizsgálni, a műszaki, technológiai stb. feltételek mellett mennyire életképes egy-egy ilyen viszonylat. Mert az egy dolog, hogy papíron működőképes egy-egy ötlet, de a gyakorlat teljesen más

Álomvilágban élsz, azt hiszed, "a vasút" az egy, egységes valami. Sajnos, nem, és pont az egyes ellenérdekelt kiskirályok miatt nem lehet fixen tervezni, a szükséges helyekre a szükséges járműveket, illetve pályás pénzeket allokálni.

 

Wiener Walzer: Szerintem a Hatvan-Szolnok személyeket a Hatvan Füzesabony személyeket, meg a Füzesabony Eger személyeket egy vonatként egyesítve kéne Szolnok Eger illetve Hatvan-Eger között közlekedtetni, lehetőleg ingaszerelvénnyel, így lenne , lehetne átszállásmentes kapcsolat.

Tedd oda, hogy forrás: http://itf.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=56:integralt-uetemes-menetre 8.3. pontjának utolsó bekezdése :)

 

vacsoravesztő: Valahogy kellene bepakolni 5-5 perc tartalékot a köfis szakaszra mert ha ez eddig nem oldódott meg akkor én nem látok rá sok esélyt, hogy ezután meg fog.

Nem a köfis rész a legzűrösebb, hanem Karcag környékén a sok kilométernyi 60-as.

Majd a vágányzárak indulások újra szét lesznek szedve.

 

Mondjuk egy baj van ezzel az Eger-Szolnok személlyel a jelenlegi struktúra mellett!

Ha megcsúszik 7-10 perccel a körIC (mint ahogy történt ez csütörtökön is) már nem zavarják le az egri IC előtt a regionális vonatot Hatvanig

Pedig nem lenne szabad kivenni, bele is férne viszonylag normálisan, pár perces hatvani érkező késése pedig a páratlan egri IC-nek beleférne.

 

inkább 30-kor küldeném Kál-Kápolna felé

És akkor hétvégén állna 1,5 órát Hatvanban, hogy továbbmenjen Szolnokra?

 

Vagy másik megoldás, hogy az ms-i IC-kre ráhordó személyek mennek el Szolnokig.

Ld. fentebb. A 81-es és a 82-es kétórás üteme az egri vonatokhoz illeszkednek, akkor azt is fordítani kellene.

Vagy pedig, ahogyan a cikkben is írtuk, a 81-82-esen + a 80-ason is órás személyvonati ütem kell.

Előzmény: alex_86 (8002)
Pu-pi-pa-pó Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8031

Kösz!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (8030)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8030

De, arra van az OMYA mészkőüzeme.

Előzmény: Pu-pi-pa-pó (8029)
Pu-pi-pa-pó Creative Commons License 2012.12.31 0 0 8029

315-ös Szergej a Berva-völgyben mocorog! Ugye ez nem mindennapos?

vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8028

Mondjuk egy baj van ezzel az Eger-Szolnok személlyel a jelenlegi struktúra (amit gondolom a személyekre meg a körIC-kre való ráhordás mellett célszerű lenne megtartani) mellett!

 

Ha megcsúszik 7-10 perccel a körIC (mint ahogy történt ez csütörtökön is) már nem zavarják le az egri IC előtt a regionális vonatot Hatvanig (legalábbis én láttam valamit az 543-asról a 7. vágányon 2 Bhv-val vagy 3 utassal mozdonnyal Hatvan felé - szerintem az 5013 lehetett, aminek 13 perccel előbb el kellett volna mennie).

 

Így ha ez kétórás ütemben lelle nem csak naponta kétszer (mert most van olyan, ami menetrend-szerint az egri IC mögött megy) inkább 30-kor küldeném Kál-Kápolna felé (persze meg lehet próbálni óra 10-kor csak akkor meg mi lesz a Campus-expresszel vasárnap?) - ami odafele egy 40 perces állásidőt jelentene Fa-ban. Abba meg bele se merek gondolni, mi van ha forgalmi okból az egri IC-t is 10 percig tartják Füzesabonyban. Az már 50 perc. Visszafele viszont 22-ből meg lehetne úszni, mert Hatvantól majdnem a régi egri gyorsok menetvonalában közlekedne. Persze ott is le kell érni előtte Budapestről az egri IC-nek időben de most az talán biztosabb, mint az ellenkező irány!

 

Vagy másik megoldás, hogy az ms-i IC-kre ráhordó személyek mennek el Szolnokig. Azok nagy átlagban el tudnának jönni rendesen, mert az ms-i IC-k még úgy-ahogy időben megjönnek. Csak ugye ekkor meg nincs a körIC-ről elhordás a kis falvakba! Monduk ha választhatnának a Nagyútiak lehet ők ebben is kiegyeznének - mert Kálba meg Vámosgyörkre elhord az egri IC, az a két állomás nem esne ki csak valami banális nagy késés esetén (de akkor meg már ott jön a személy).

vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8027

Mondjuk én inkább a feszességtől féltem. Füzesabony-Eger a nagyon zűrös. Ez a várjuk az IC-t de közben a másik már ránk vár szemből nem túl előnyös és ezzel már rögtön ki lehet nyírni a járatot úgy hogy még Füzesabonynál jár és hol van még Szolnok.

Ezzel max. Eger felé nyírnád ki mert gondolom azt hosszabbítanád meg mindkét irányban, ami a körIC-t megvárja / a körIC-re ráhord. Eger felől az meg az IC előtt megy és ha a szembőli IC késik is ez a személyt is elveri Fa-ban lenne bőven állásidő, mire a kör meg a mögötte jövő (Pestre menő) egri IC is megelőzi!

 

Visszafele meg a mai nap is létezik a probléma, egy 7-8 perces (jellemzően körIC) késés esetén már várni kell Fa.-ban az egri IC-t Makláron meg a szembejövő személyt.

 

Ja, azt jól láttam, hogy gyarmati ingából az megy vissza ami 20 perccel előbb megjön? Mert ha igen, akkor abban jóval nagyobb rizikó van :D

 

Egyébként ha nem válik be ez az IC-projekt és az Alex86 által javasolt két normális IC se lehetséges én lehet hagynám ezeket az IC-gyorsokat sima gyorsként mondjuk napi 4-et (végül is az is ütem) és mellette meg mehetnének ezek az orszájáró személyek. Mert azért szerintem 4 normális gyorsvonatot (ha nem is 8-at) egy megyeszékhely elbír, amikor vannak olyan vonalak, ahol napi két Bz jár...

Előzmény: Cpt.Dave (8026)
Cpt.Dave Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8026

és egy Eger-Szolnok személyen pont elég lenne a 2Bhv+Bdt. Mondjuk én inkább a feszességtől féltem. Füzesabony-Eger a nagyon zűrös. Ez a várjuk az IC-t de közben a másik már ránk vár szemből nem túl előnyös és ezzel már rögtön ki lehet nyírni a járatot úgy hogy még Füzesabonynál jár és hol van még Szolnok. Oké hogy Hatvanig hozhat a laza menetrenddel, de utána megint ott a Hatvan-Szolnok 1 vágány kérdése.

Előzmény: Törölt nick (8024)
dyz Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8025

Szerintem a Hatvan-Szolnok személyeket a Hatvan Füzesabony személyeket, meg a Füzesabony Eger személyeket egy vonatként egyesítve kéne Szolnok Eger illetve Hatvan-Eger között közlekedtetni, lehetőleg ingaszerelvénnyel

Teljes mértékben egyetértek, ilyennel lehetne a szolgáltatási színvonalat növelni.

Előzmény: Törölt nick (8024)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8024

A falvak közül azért Nagyút reklamál a legjobban, mert ebbe a kis faluba nincs buszos közlekedés gyakorlatilag, meg is szűnt még az a buszjárat is ami volt (Füzesabony-Nagyút)

 

Alapból nem az egyetlen nagyúti megállás, hanem a felesleges Hort-Csányi megállás bosszantó a sokszor 0 vagy esetleg 1 utasért,illetve  Karácsondon Ludason szintén igen kevés utas volt, talán Adács vagy Nagyút utasszáma volt akkora, hogy megérje a féktuskót koptatni a megálláshoz.

Adácsra, Karácsondra, Ludasra megfeleleő mennyiségű és minőségű buszos közlekedés van!

 

Ha a Nagyútiak panaszkodására hallgatnak, akkor megint egy mindehol megállós személyvonat lenne a felgyorsított Bp Eger IC ből, ami visszalépés lenne.

 

 

Szerintem a Hatvan-Szolnok személyeket a Hatvan Füzesabony személyeket, meg a Füzesabony Eger személyeket egy vonatként egyesítve kéne Szolnok Eger illetve Hatvan-Eger között közlekedtetni, lehetőleg ingaszerelvénnyel, így lenne , lehetne átszállásmentes kapcsolat.

 

Az IC tönkretétele belassítása nem megoldás, mert a személyvonati megállásokkal nem versenyképes az Eger Budapest viszonylat.

Előzmény: vacsoravesztő (8022)
Cpt.Dave Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8023

Noha nem láttam még élőben mi a helyzet az új menetrenddel, de azt hiszem a cikk nevetséges. Anno mikor már ütemesség volt Egerbe heti szinten utaztam de délután és este alig volt utas ezeken a köztes állomásokon. Most pár ember miatt szívjon egy város. Azt hiszem a MÁV ennyit be fog áldozni, máskülönben nem fog menni a busszal való csatározás. Én ezt az IC-s megoldást támogatom és örülök neki sőt a kevés megállásnak is mert végre van alternatíva a buszon kívül és szerintem ezzel nem csak én vagyok így. Megkérdezném azért egy cikk erejéig hogy az Egerből utazók hogy fogadják ezt a menetrendet.

Előzmény: vacsoravesztő (8022)
vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8022

Lassan mindenki ellenszenvét ki fogom itt ezzel vívni de én továbbra is azt mondom, hogy a Pestre utazóknak - akik szerintem többen vannak - ez a menetrend jobb, mint a tavalyi!

 

Nagyon kíváncsi lennék, hogy amikor anno még összesen napi 3 gyors volt Egerbe még a 90-es évek végén és tényleg gyorsok voltak akkor is voltak -e ilyen levelek? Tudom, hogy a nagyútiaknak az előző 5 év kiváló volt menetrend szempontjából viszont nem egyszer taglalták már más topictársak a 80-as topicban pont az egri gyorsok kapcsán, mennyire nincs utasforgalom azokból a kis falvakból és, hogy mennyien járnak némelyikből busszal.

 

Amikor megszűnt Egerből a mentesítő IC akkor is volt felháborodás és mi lett a következtménye? 7 évig semmi (leszámítva az egri expressz fél évét)! Pécs visszakapta a vasárnap esti IC-jét Sátoraljaújhely is Egeben nem történt semmi. Maradt nekünk az esti sebesvonat 4 kocsival majd a postabhv-kkal, amit először csak az akkor még meglévő Zemplén IC előzött meg alkalmanként Gödöllőn, majd pedig a fél órás várakozás Füzesabonyban. Tudom, mindeközben a Nagyútiaknak nagyon jó volt és nekem is megpróbálták megmagyarázni, mennyire jó ez nekem csak én nem látom!

 

Megnéztem egyébként az Elvirában az Eger-Nagyút távolságot, a cikkben írt két óra 25 perces menetidő délelőtt és délben van, reggel és este maximum másfél óra alatt el lehet jutni. Tegnap nézegettem az új menetrendet - meg az emlékeimből is rémlik, hogy nem egy vonalon 9 óra után órákig nincs semmi - tehát nem egyedi jelenség ez, hogy délelőtt tovább tart az eljutás - vagy egyáltalán nincs (pl. Eger-Debrecen 2003-ban 9 órás indulással 4 óra). Debrecen-Füzesabony 2002 9:40 után csak délután volt a következő vonat. És arra azért jóval nagyobb városok is vannak (pl. Tiszafüred, Balmazújváros).

 

Ennyi erővel én is irkálhatnék olyanokat a heol-nak mint egy ellenreakcióként még az 5506-os emlékeimből meg még 2005-ből, hogy csak 1 ember szállt fel Nagyúton meg senki sem szállt fel Hort-Csányon még is ott álltunk 3 percet, stb.. Valamint hogy az miért nem fáj az ott lakóknak, amikor a körIC késése miatt 1 órát várnak az adácsi peronon az 5511-re. Télen a -10 fokban ez kifejezetten jó. (a menetidő megnövekedéséről nem is beszélve).

 

A megoldásnak szerintem egyébként nem feltétlenül a tavalyi menetrend visszaállításának kellene lennie. El tudnék képzelni reggel egy átszállás nélküli diákvonatot és akár délután meg vissza is (pl. nem tudom nem -e lehetne valamelyik ms-i IC-re ráhordó személyt Hatvanig elvinni), de szerintem egy Nagyút szintű faluból a kétóránkénti 45 perces menetidő Egerbe / vissza nem feltétlenül indokolt az egész nap folyamán.

 

És bízom benne, hogy nem az egri IC iránti ellenszenv fog dönteni, hanem sikerül egy olyan megoldást találni, ami az Egerben lakó Pesten dolgozóknak / tanulóknak is jobb lesz, mint az előző 7 évben (akár napi két rendes IC-vel).

 

Bár némely itt olvasott reakció láttán ebben kétségeim vannak...

Előzmény: eger felnémeti fan (8021)
eger felnémeti fan Creative Commons License 2012.12.30 0 0 8021
vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.29 0 0 8020

Egyébként nekem az is jó lenne, ha az eredeti állapot jönne vissza azonban végre feladnák azt, hogy Egerből a személlyel el lehet érni Db felé a körIC-t és Ms felé az IC-t, az  ms-i személy meg ahogy írtad (bocs, ha rosszul emlékszem) 5 perccel később indulna (óra 5-kor). Így elég lenne a személyeknek meg a sebeseknek 41-kor eljönni Egerből és akkor megint csak 10 percet kellene várni az IC-re. Legalább az egyik irány jó lenne... Visszafele maradna minden úgy, ahogy eddig!

 

Vagy ha Egerből 45-kor jönne el a személy, ekkor a páros óra 45-ösök Makláron keresztezhetnének a felgyorsított sebessel a páratlan óra 45-ösöknek meg keresztjük se lenne és akkor kb. 5 percet kellene várni az ms-i IC-re Pest felé (mondjuk Miskolc fele éles lenne a csatlakozás, mert ha óra 5-kor menne, akkor csak 2 perc lenne az átszállásra - bár ha belegondolok, hogy az első ütemes évben a körIC-ről is kb. ennyi átszállási idő volt Eger fele és az elején még csak nem is közös peronos átszállás volt...). Meg ehhez szintén két inga kell, mert ha óra 3-ra érne Fa-ba óra 8-ig tuti nem fordítják meg!

 

De ezek csak egy amatőr gomdolatai!

Előzmény: vacsoravesztő (8019)
vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.29 0 0 8019

az ellenirányú vonatot Rendezőztetni kell...

Erre azért az előző évben is volt példa.

 

(például a 'Gyarmat-Eger is működne motorvonattal).

Láttam én azért tavaly nem egyszer az Uzsgyit is késni (amíg vasárnap nem cserélték Csörgőre). Ha elveri Füzesabonyban a körIC mondjuk 15-20 perccel a szembejövő Csörgős ingát Tiszafüred felé, akkor ohaton kap az Uzsgyi 10-15 percet, nem tudom meg tudják -e 5-10 perc alatt fordítani Füzesabonyban, mert kb. annyi idő marad. Ha igen, de megint kap vagy 7 percet a körIC-től, akkor azt egy 17 perces távon már nem fogja behozni, és veri a 31-es személyt Egerben (és 7 perc késés esetén tavaj még nagyon ritkán rendezőztettek). Meg ugye ott az esetlegesen pár percet késő páratlan gyors is bezavarhatott. Bár lehet ha minden motorvonat lenne akkor a páros gyors el tudna időben indulni Füzesabonyból és akkor a páratlan gyors is felérne időben. Meg ha nem hatvanas lenne a Füzesabony - Maklár állomásköz!

 

Miért, az mennyire ütemes, hogy Hatvan-Füzesabony között összevissza jár mindenféle személy, Eger felé a reggeli, legfrekventáltabb vonat ütemtől eltérően, negyed órával korábban indul vagy hogy este a 19:07-es kimarad? Régen nem nevezhető ütemesnek, ami a 80-ason van. Amúgy ha úgy vesszük, ezek Eger felé ütemen felüli vonatok lennének, ilyenre jócskán van/volt példa az elmúlt években (Cracovia, Palóc IC, újhelyiek).

Lehet az előző hozzászólásomból nem jött le, de nekem semmi bajom nem lenne ezzel a megoldással - sőt évekkel ezelőtt javasoltam is valami hasonlót, akkor kaptam az "az ütemes azért jó, mert nem lehet különböző polgármesterek igényeihez igazítani." választ. Én benne lennék egy ilyenben, de nem engem kell meggyőznöd!

Előzmény: alex_86 (8018)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 8018

Meg azért ott is erősen rezgett a léc a gyarmati ingánál. 

Korábban csak a Füzesabony-Maklár állomásköz volt túlfeszített, most viszont az egész Keleti-Eger táv. Sokkal nagyobb a zavarkrzékenység, késés esetén sokkal jobban el lehet verni az ütemes személyeket, mint amikor előttük ment a sebes. Most ha egy keresztet átpakolsz, a szembe vonatot jócskán elvered, amiatt az ellenirányú vonatot Rendezőztetni kell... borul minden.


És én évek óta ezt látom, hogy próbálkoznak valamivel (gyarmati inga, Pécs - Miskolc közvetlen IC) aztán ha jó ha nem ha valamiért nem működik akkor törlés.

Bevezetés előtt jobban meg kellene vizsgálni, a műszaki, technológiai stb. feltételek mellett mennyire életképes egy-egy ilyen viszonylat. Mert az egy dolog, hogy papíron működőképes egy-egy ötlet, de a gyakorlat teljesen más (például a 'Gyarmat-Eger is működne motorvonattal).


Ez nekem is tetszene de kifejtették már itt nekem párszor, hogy ez nem ütemes és az ütemes azért jó, mert nem lehet különböző polgármesterek igényeihez igazítani.

Miért, az mennyire ütemes, hogy Hatvan-Füzesabony között összevissza jár mindenféle személy, Eger felé a reggeli, legfrekventáltabb vonat ütemtől eltérően, negyed órával korábban indul vagy hogy este a 19:07-es kimarad? Régen nem nevezhető ütemesnek, ami a 80-ason van. Amúgy ha úgy vesszük, ezek Eger felé ütemen felüli vonatok lennének, ilyenre jócskán van/volt példa az elmúlt években (Cracovia, Palóc IC, újhelyiek).

Előzmény: vacsoravesztő (8017)
vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8017

Amúgy a vonal sajátosságait figyelembe véve menetrendi szempontból az előző struktúra volt a legtökéletesebb.

Menetrendi szempontból igen, de utas szempontból személy szerint nekem a mostani jobban tetszik. Remélem ezzel nem csak én vagyok így. Meg azért ott is erősen rezgett a léc a gyarmati ingánál. Legalábbis amikor én utaztam, a 10 perc konstans volt. Valamint a sülysápi személy is nem egyszer késve indult a késő egri gyors miatt, aminek a szerelvényéből fordult (kollegám mesélte, ő maglódi).

 

Ennek a "valaminek" már most borítékolva van a bukása. Szerelvény megtakarítás nincs, sőt plusz beállítása szükséges.

Ettől féltem! Ha ui. már itt is többen így látják akkor valszeg már "odafönn" is megfogalmazódott ennek a gondolata. És én évek óta ezt látom, hogy próbálkoznak valamivel (gyarmati inga, Pécs - Miskolc közvetlen IC) aztán ha jó ha nem ha valamiért nem működik akkor törlés. Egy kivétel van de ezt inkább nem írom le mert már úgyis únjátok...

 

De ha ez tényleg borítékolva van, akkor felszedni Eger és Füzesabony között a sínt és bevetni a helyét sóval...

 

Ennek ellenére vannak időszakok (reggel, kora délután, főleg vasárnap), amikor igény lenne egy ennél is gyorsabb, valódi IC minőségű szolgáltatásra. Erre tökéletes lenne akár az egyik Samu, szükség esetén akár Flirttel pótolva.

Ez nekem is tetszene de kifejtették már itt nekem párszor, hogy ez nem ütemes és az ütemes azért jó, mert nem lehet különböző polgármesterek igényeihez igazítani. Ezért aztán szkeptikus vagyok. Nem mintha a mostani vagy az előző egri vezetés tett volna bármit is a 3, majd 1 IC megmentéséért...

 

a többi időszakban pedig járna a Füzesabony-Eger között begyorsított sebes, Hatvan-Füzesabony között HortCsány kivételével mindenütt megállva.

A Füzesabony - Eger közötti gyorsításnak nem sok értelmét látom, amíg Pest felé 10 percet simán - az esti utolsó vonat pedig - ami vasárnaponként diákvonat is lehetne - esetenként egy órát is vár a körIC-re. Meg hogy Füzesabonytól Hatvanig meg személy. Ez kb. arra emlékeztet, amikor a Debrecen-Eger személyvonat mindenhol megállt, csak Makláron nem és ott papíron repülő keresztje volt a szembejövő személyvonattal - ami a gyakorlatban a bejáraton való 5 perces várakozást jelentette.

 

Én egyébként már annak is örülnék, ha esetleg (biztosan) megszüntetik az IC-t, ha visszakapnák az átszállásos 1 óra 49 és 1 óra 51 perces IC-menetidőt Budapestre és nem kellene 20 percet várakozni a csatlakozásra. És persze a sebessé visszaavanzsált gyorsvonatok Eger felé azért egy bizonyos időhatáron túl nem várnák a körIC-t, hogy tényleg fel lehessen érni Egerből a személyvonattal az ms-i IC-hez.

 

Ja, és ha már álmodozunk legyen 2500 forint a büntetés azoknak, akik helyjegy nélkül szállnak fel, hogy ne kelljen megküzdenem azért a helyért, amire egy héttel korábban megvettem a jegyet...

 

Előzmény: alex_86 (8016)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8016

Akkor remélem az egri IC vasárnapi és majd a jövőbeni ilyen esetek miatti 25 percénél is verni fogják.

Néhány perc (max. 10) időveszteséget okoz ez az előztetés az egrinek, nyilván ha még Kövesden jár a kör IC, elküldik Kálig.


Én igazából arra gondoltam, hogy vagy a Keleti vagy a Nyugati fele elmozdulni egy 10 perccel.

5 perccel már eltolták a keleti ütemes bevezetése óra (kezdetben óra 35-kor mentek a Keletiből az IC-k, és óra 05-kor a gyorsok). Mégjobban széthúzod a füzesabonyi pókot (a papíron :48-as érkezés Egerből így is eléggé necces a páros IC-kre történő átszállásra, már-már lehetetlen).


úgy gondolom nem lehet azt mondani, hogy a jelenlegi formában ez tökéletesen működik.

senki sem állította, hogy tökéletesen működik.

Aamúgy a vonal sajátosságait figyelembe véve menetrendi szempontból az előző struktúra volt a legtökéletesebb. Gyors-személy keresztek Füzesabonyban, gyors-gyors kereszt Makláron. Csak ez mindkét irányban menetidő-növekedést okoz és abszolút nem illik az IC kategóriába.


Ennek egyenes ági következménye lesz, hogy nyár derekán megállapítják, nem is kell Egernek IC, de akkor hova lépünk vissza?

Ennek a "valaminek" már most borítékolva van a bukása. Szerelvény megtakarítás nincs, sőt plusz beállítása szükséges. A kismegállók kihagyása miatt kevesebb az utas, bohóckodunk azzal az IC kocsival, amely kihasználtsága a holtidőszakot is figyelembe véve eléggé alacsony. Nyilván egy délelőtti 11 órás páros vonaton vagy egy 9 órai páratlanon utas is alig van, nemhogy  IC-re jegyet váltó egyén. Ennek ellenére vannak időszakok (reggel, kora délután, főleg vasárnap), amikor igény lenne egy ennél is gyorsabb, valódi IC minőségű szolgáltatásra. Erre tökéletes lenne akár az egyik Samu, szükség esetén akár Flirttel pótolva. Napi 2 alkalommal (vasárnap plusz egy), a többi időszakban pedig járna a Füzesabony-Eger között begyorsított sebes, Hatvan-Füzesabony között HortCsány kivételével mindenütt megállva.

Előzmény: vacsoravesztő (8015)
vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8015

Ez hülyeség. Ugyanúgy kell leközlekedtetni, mintha rendes lenne. FOR-ban igazolni kell a késéseket ugyanúgy, mintha rendes lenne. Utána meg a Start is veri az asztalt....

Akkor remélem az egri IC vasárnapi és majd a jövőbeni ilyen esetek miatti 25 percénél is verni fogják.

 

Nem Te találtad fel a spanyolviaszt,

Ezzel tisztában vagyok.

 

legkevésbé egyébként ott lehetne húzni a menetidőn. Normál esetben is eléggé feszített és már most burjánzanak a lassújelek. Szolnok-Pladány-Debrecen-Nyír között lehetne faragni valamennyit....

Én igazából arra gondoltam, hogy vagy a Keleti vagy a Nyugati fele elmozdulni egy 10 perccel. Tisztában vagyok vele, hogy mind a kettő rohadt sok vonatot érintene, más vonalakat is, félreértés ne essék. Viszont ha a körIC már most 5-10 perceket - esetenként 20-at késik akkor, amikor az ms-i IC-k még úgy-ahogy pontosan járnak - és ez évek óta így van - akkor úgy gondolom nem lehet azt mondani, hogy a jelenlegi formában ez tökéletesen működik.

 

Én úgy látom - de ez megint csak az én véleményem - hogy jelenleg a feltételek nem adottak egy ilyen hosszútávú vonat ilyen feszes menetidővel való legözlekedtetéséhez. A Pécs-Ms IC-knél ezt be is igazolódott. A legegyszerűbb megoldás - ha tartalék bepakolása a kritikus szakaszon nem lehetséges - talán a körIC kettévágása lenne és akkor eljöhetne annyival előbb Nyíregyről amennyi hiány van a pályában, de ezt úgyse fogják meglépni.

 

Egyébként sokat gondolkozom, mi lesz a jelenlegi állapot következménye? Ha a sokéves átlagból indulok ki a pálya kb. most van az "éves" legjobb állapotban, ezután csak rosszabb lesz. Így az egri személyeknek és az IC-knek borítékolható a késés (bár előbbinek csak addig, amíg a körIC nem késik 10 percnél többet), és ha az amúgy is rossz pálya miatti késésre mondjuk a körIC elengedése még rá pakol egy 10 percet, az utaselégedetlenség garantált lesz - ahogy te is írtad még korábban. Ennek egyenes ági következménye lesz, hogy nyár derekán megállapítják, nem is kell Egernek IC, de akkor hova lépünk vissza? Gondolom a gyarmati ingákat nem hozzák vissza, így megint a mindenhol megálló gyorsok fognak Eger és Füzesabony között is személyvonatozni, és visszatér a legelső verzió a 30 perces állásidővel Füzesabonyban, 20 perces várakozással az IC-re való átszállásnál, ...

 

 

Előzmény: alex_86 (8012)
robcso83 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8014

Teljesen igazatok van drága a két vágány, jó a 120 de a növekedésre számítva igen kevés, sokszor a kapacitás teljes hiánya miatt buknak meg negyon jó tervek, külön IC, gyors inga Debrecen és Miskolc felé, pedig ezekben itt nagyon sok pénz lenne és a kapacitáson hiányán kívül más akadálya ezeknek a viszonylatoknak nincs, olyan perverzióról nem is beszélve mint Eger-Recsk közvetlen kiszolgálás virtuális jegyekkel...

Előzmény: alex_86 (8013)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8013

Átépített, lassújel nélküli, IC-k esetében 120/120-as pályával is maximálisan elégedettek lehetnénk szerintem.

Előzmény: robcso83 (8010)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 8012

Ha elment volna Kálig nem előzhette volna a kör-IC helytelenbe?

Nem lehet egy IC-t "csak úgy" kitérőztetni, másik dolog, hogy szembe jött a páros IC, szóval még azt sem lehetett volna megjátszani, hogy az egri IC Abonyban a 3-ra jár, onnan helytelen vg. Kál-Kápolnáig.

Egyébként az Elvira szerint még az utána menő regionális vonat is előbb hagyta el Kált, mint az egri IC, úgyhogy lehet ott valami más probléma is volt...

Nem tudom, nem figyeltem az aznapi káli indulásokat.


Az egészben nekem az a furcsa, hogy van egy vonat, aminek 20 perc késése van, annak már úgyis "szinte mindegy", hogy kap -e még 5-öt vagy nem

Ez hülyeség. Ugyanúgy kell leközlekedtetni, mintha rendes lenne. FOR-ban igazolni kell a késéseket ugyanúgy, mintha rendes lenne. Utána meg a Start is veri az asztalt....


kíváncsi vagyok az egri személyek mikor kapják meg a csatlakozásra nem vár jelzést!

Remélem SOHA, mert lassan az egész füzesabonyi pók a darabjaira hullik és - nem is az IC-kre gondolok - mondjuk Miskolc vagy Debrecen (meg most már Hatvan) felől várja már meg azért az esetlegesen 5-10-15 percet késő személyt.... Hülyeség amúgy Füzesabonyból is órakor küldeni a hidasi személyt, Miskolcon úgyis áll 17 percet. Óra 05 (mint kezdetben) reálisabb lenne és Eger felől is biztosabb lenne az átszállás.


Valahogy kellene bepakolni 5-5 perc tartalékot a köfis szakaszra

Nem Te találtad fel a spanyolviaszt, legkevésbé egyébként ott lehetne húzni a menetidőn. Normál esetben is eléggé feszített és már most burjánzanak a lassújelek. Szolnok-Pladány-Debrecen-Nyír között lehetne faragni valamennyit....

Előzmény: vacsoravesztő (8009)
bodrostomi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8011

Adj rá pénzt.

Előzmény: robcso83 (8010)
robcso83 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8010

A legolcsóbb megoldás a telses pályafelújjítás mellett Fa-Maklár között két vágány nagyon megdobná a vonal kapacitását nem kellene állandóan Fa-ban ácsingózni különféle vonatokra várva...

vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8009

A 87a-vonal menetrendjével szerintem még mindig az a baj, hogy nagyon függ a csatlakozó vonatoktól. Pl. ilyen a kör-IC, amiből az utóbbi napok átlaga alapján napi 3 10 percet simán késik. Tudom, nekem most egy szavam se lehet mert az IC-ket egy bizonyos szintig (egészen pontosan amíg nem a kör-IC előtt 4-5 perccel érnek Füzesabonyba - ha tényleg emiatt várt az előző hozzászólásomban tárgyalt vonat) előnyben részesítik, viszont emiatt a személyek rendszeresen késnek (átlagban napi 1-3). Persze rá lehet az egri IC-re is fogni, hogy nélküle max. 5 perces késések lennének a vonalon...

 

 A debreceni ingákat - ahogy írtad - már függetlenné tették a körIC-ktől, kíváncsi vagyok az egri személyek mikor kapják meg a csatlakozásra nem vár jelzést! Bár lehet arra gyúrnak, hogy Eger fele nem baj ha késik 18 percet, mert délután már a másik irány a preferáltabb - ezért várja meg a személy Makláron a szembejövő személyt.

 

Én elismerem, hogy jó találmány a Budapest-Nyugati - Budapest-Keleti vonat de szerintem ez a mi hazánkban - mint minden hasonló hosszúságú vonat - túl zavarérzékeny. Valahogy kellene bepakolni 5-5 perc tartalékot a köfis szakaszra mert ha ez eddig nem oldódott meg akkor én nem látok rá sok esélyt, hogy ezután meg fog. A nyári időszakra meg kíváncsi leszek, akkor szerintem minden legalább 15 perc fél órát fog késni, mert az egri IC-k menetrendje is igen pengés (ezt nem panasznak szánom, tudom, hogy a pályavasút adja meg az adatokat). Ma pl. jöttünk végig se kör-IC, se kereszt Makláron se vörös jelző nem volt mégis +2 lett belőle a Keletire.

Előzmény: alex_86 (8006)
vacsoravesztő Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8008

Ha Kálig elküldték volna, mehetett volna utána sárgán a kör IC, 4-5 perc alatt nehezen van meg a két térköz. Helyes hogy elküldték, Kálon az egrinek kitérőbe kellett volna járni, közben ott a s*ggében az IC... ez hülyeség. 2-3 perc ment volna még a kör IC-re is, az egrivel pedig nem nyertél volna semmit a plusz kitérőzéssel.

Az egri várt Füzesabonyban rá 5 percet meg utána még 4-et a térköz miatt. Ha elment volna Kálig nem előzhette volna a kör-IC helytelenbe? Egyébként az Elvira szerint még az utána menő regionális vonat is előbb hagyta el Kált, mint az egri IC, úgyhogy lehet ott valami más probléma is volt...

Az egészben nekem az a furcsa, hogy van egy vonat, aminek 20 perc késése van, annak már úgyis "szinte mindegy", hogy kap -e még 5-öt vagy nem (ültem már olyan vonaton, amit így kezeltek), ehelyett egy tök pontos vonatból ami papíron IC csinálnak 25 percet a Keletire. (tudom, hogy elvileg a kör-IC-s vezér is siet, mert jön vissza meg a gép is).

 

FELTÉVE, HOGY TÉNYLEG EMIATT VÁRT ÉS NEM MÁS MŰSZAKI HIBA MIATT!

 

Dehogy. Csatlakozásra nem vár - elvileg.

Én is ezt gondoltam, de a mai világban már nem lehet tudni :)

 

Ja, az 541-et érdemes lesz figyelni, mert a Vércsének 16 perc késése van, elvileg egyszerre érnek Füzesabonyba :-S

Előzmény: alex_86 (8005)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8007

...kör IC-t.

Természetesen az egri IC-t.

Előzmény: alex_86 (8006)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8006

Naponta 2-3x van ilyen, hogy a személy csak óra 25-kor Startol. "Nem szabad" elverni a kör IC-t.

A délutáni páratlan egrieknél vicces ez a helyzet, amelyek menetrend-szerint megállnak Makláron. Ha csúszik a kereszt, akkor is 3 percet várnak a semmire.

Előzmény: vacsoravesztő (8004)
alex_86 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 8005

Nem tudom miért nem tudták Kálig elküldeni, 

Ha Kálig elküldték volna, mehetett volna utána sárgán a kör IC, 4-5 perc alatt nehezen van meg a két térköz. Helyes hogy elküldték, Kálon az egrinek kitérőbe kellett volna járni, közben ott a s*ggében az IC... ez hülyeség. 2-3 perc ment volna még a kör IC-re is, az egrivel pedig nem nyertél volna semmit a plusz kitérőzéssel.

 

csak azért gondoltam másra, mert Kál-Kápolnán is állt 9 percet.

A páros miskolci IC halad kb ekkor, talán amiatt (egyvágányozás, stb..., bár nem tudok róla).

 

Vártunk a nulla gödöllői átszállóra?

Dehogy. Csatlakozásra nem vár - elvileg.

Előzmény: vacsoravesztő (8003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!