sziasztok. elvittem végül adagolóshoz az autót, nem piszkálok bele, nem akarok nagyobb bajt.. kérdésem a következő: ahol fel van fogatva az adagoló a blokkra, az alá milyen tömítés kell mert én sehol nem találok.. előre is köszönöm.
Szerintem nagy nyakas. De potis vagy hdk-s. Mert képek szerint potis, de nagy nyakas. Én pedig úgy tudtam, hogy ami nagy nyakas az hdk-s. Vagy potisból volt ilyen is olyan is? Három féle ment a td- tds-be a 995, a 994, és a 993 végű. De elméletileg ahogy csökken a számuk annál fiatalabb kiadás. A 24td pl. 997-es. Ezért a 993-ast gondolnám az utolsónak. Nem találtam logikát. De a pontos évjárat/ hónap is segítene itt pár embert.
Alu szívosoros, egr szelepes, elektromos adagoló van rajta.
Amit tudni szeretnék vétel elött, higy nagy vagy kisnyakas az adagolóm? Ha esrtleg segít, lefotózom ha tudom az oldalán a számokat. Zala megyéb Egerszeg-Nagykanizsa környékén keresnék eladó adagolót, vagy szakit aki bont M51D25 motoros Bmw-t.
Igen. Ha az alu szívósor is egr-s akkor csak össze kell rakni. Ha nem olyan az alu szívósor,akkor esélyes,hogy a nagynyakas adagolód nem fog bemenni a blokkba. (De minden csak részletkérdés)
Az 1,2-es hengernél lévő azért van benne,mert régebbi évjáratról való a hengerfej. Ha a kör alakú 4 pines csatlakozód van a motorkötegen,akkor az az egy kell bele csak. Nyilván csak az van ha írtad,hogy lehúzod.
A välto melyik resze nem passzol rä? Harang, hossz? Finn forumon olvastam, hogy 318 tds-re csak räraktäk a 25-ös motort es minden gyari a kis tds-en ami compact. Ezert kerdeztem hogy jarhato e.
A 4 szälast ami 4.-5. hengernel van. Akkor indul, de izzit is mindig mert hidegnek erzi a motort. A masik hogy az 1.-2. hengernel is van ket gomba, de egyiken sincs csati, mär igy került hozzäm.
A balos képen nem a megfelelő kinézetű izzítógyertyát rakták oda. Ez sok esetben előfordul. Az a közös nyomócsöves dízelbe kell,ahol szükséges az utánizzítás is. Nem egy másodpercig,hanem bizonyos motorhőfokig. Neked a jobb oldali kell. A balos teljesen másképp fog kinézni. (Hidd már el légyszi,vagy vidd szerelőhöz és vedd át készen az autód.)
Erdeklödnek, hogy a 325TDS-re jo-e a 318TDS vältoja. A mäsik problemäm, hogy az auto melegen nem indul, csak ha lehuzom a csatit a högombärol; es nagyon kerregösen, ingadozva järalapjäraton. Fordulaton nincs gond. Köszönöm.
Bocs, de tudom mit jelent az utánizzítás. :) Csak jelképesen írtam az utánizzítást, hiszen csak másodpercekről van szó, nem percekről, mint az utánizzításnál.
Hát pont a sima az a 17A-os, a másik 14A-os. De akkor én a simát veszem. Egyébként kíváncsi lennék miért van a másikhoz hozzá írva, hogy utánizzításra képes, hiszen ebben nincs vezérlő. Lehet tovább bírja a terhelést?
Jó a sima is, a lényeg, hogy 17A legyen, az adja ki, hogy hány sec alatt izzít. 25TDS-be, meg 18TDS-be ez kell. Én már cseréltem mindkettőbe, és tökéletes volt.
Hello nos megpróbálok egy képet rakni hogy miről is beszélek. A bárdiban szeretnék beru izzító gyertyát, de két fajtát hogy belőle. Bekarikáztam a különbséget az árán kívűl.
Igen,megy ameddig a relé nem kattan. A lámpa előbb kialszik. De ha tudnád,hogy a nagy nyomásos rendszernél mit jelent az utánizzítás,és meddig. akkor ezt most nem is írtad volna. Tehát 25tds-eknél nincs után izzítás pont.
Ellenállást én is mértem, az rendben van elvileg (10-20 ohm), és 12 voltot is megkapja.
Hidegindításkor, miután állt az autó kb 12-14 órát, és nincs csatlakoztatva ez a szabályzó szelep, akkor csattogósabban jár kicsit a motor rövid ideig, de akkor is indul gond nélkül pöccre ( 0 fok reggel kb), mintha be lenne kötve.
De hogy ez most pontosan akkor jónak számít-e vagy sem, azt még nem tudom sajnos, még csak ismerkedem a tds világával :)
Szia! Elvileg hallanod kellene a különbséget,ha lehúzod a csatit akkor kerregősebben kell hogy járjon. Ha jól tudom ez minden üzemállapotban dolgozik ,ugye ez állítja a hőmérséklet ,fordulatszám stb. függvényében a dinamikus előtöltést. Én is most ezzel a részével szívok ,nekem beírt egy 10-es hibakódot (szolenoid szelep szakadt) ,holnap nézünk rá ,mert eddig csak annyit sikerült kideríteni hogy a szolenoid szelep csatijánál jó az ellenállás ,lehet az ECU-ig már nem megy el a jel (sajnos a főtengely jeladóval is ugyanez volt és ott a kábel volt szakadt). A hibajelenség az hogy nagyon keményen jár és 0 fok alatt egyszerűen nem akar beindulni csak nagyon sok tekerésre. Géppel ilyenkor az előtöltés is 10 fok felett van. Van amúgy valakinek esetleg tapasztalata hogy ha az ellenállása jó ,attól még lehet rossz a szelep? Meg ahogy látom 1995/01-től más cikkszámon fut (bár egymás váltói) ,van esetleg valami különbség? A chippelésről meg annyit hogy mi chippeltünk 18 tds-t is és 25 tds-t is . Sokkal használhatóbb lett az autó ,már alacsonyabb fordulatról megindul és a fogyasztása nem változott. A saját autóm (525TDS) elment így kb. 50 ezret ,ekkor elkezdtünk játszani a turbónyomással (ezt nem kellett volna) .Fel lett rakva 1.4 bar-ra ,iszonyatosan ment az autó ,de néhány sietős autópályázás után hengerfejes lett :( A barátom 525 TDS-e ugyanezt a programot kapta meg ,neki nem lett bántva a nyomás és a mai napig vígan üzemel az autó ,Németbe jár vele rendszeresen (560eKM!) A 318 TDS dettó ,semmi gond vele .A 318 TDS is sokkal autózhatóbb lett. Persze ezt is ésszel kell és nem szabad elfelejteni hogy ez nem TDI ,meg benzines autó ,szóval érzékenyebb. Mi úgy is írattuk meg a vezérlőt hogy 3500-as fordulatig lett emelve a mennyiség ,afölött a gyári értékek maradtak.
Szó szerint vett utánizzítás nincs, de az izzítás még a visszajelző kialvása után is megy egy kis ideig, tehát indítás közben és beindulás után pár másodpercig is megy. :)
Üdv. Cserélni fogok izzitó gyertyákat. A kiválasztott beru márka. Viszont két fajtát találtam. A különbség köztük az árán kívül, hogy áramerősség: 14, 17 A, a másik hogy az egyik csak rudizzito a másik pedig rúdizzításra és utánizzításra képes. Namost a kérdésem hogy kell nekem a tds-be olyan ami utánizzítos? Üdv Attila