A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Tegyük azért gyorsan hozzá, hogy nem most született meg. Még 100-as néven futott az "expojárat", amikor már létezett 100E (nem a mai reptéri!!!) a Stadion és az Expo főkapu között, oda-vissza az Albertirsai úton. Még Ik280-asokkal adta ki Kőbánya, és úgy 3-5 percenként közlekedett valami látogatottabb rendezvény idején. Úgy 15 éve...
A 10E azért született meg, mert a Hungexpo egy rakás kongresszus rendezését nyerte el, aminek egyik feltétele volt a közösséig közlekedéssel megközelítés javítása.
A 10-es ettől független, kiállítások idején az lesz sűrítve.
Megnéztem,napi 123 km,meg 1 db lerúgott kisvolvo amit "felemészt" a 10-es h-p-ig.Hát ha ekkora "spórolási" lehetőség van tényleg nagyon megérné megszűntetni..
Elvileg a továbbiakban rendezvények idején fog járni majd. Más kérdés, hogy a szerencsétlen 10-est nem kéne már erőltetni: vagy legyen ingyenes, vagy a Hungexpo indítson helyette dolgozói különjáratot, rendezvények idején meg jó lesz a 10E, ami gyorsabb is a PFS-hez, mint a 10-essel elvergődni az Örsre.
Háát a Yutong skandináv kalandja felemás. Az említett Helsinkin kívül Finnországban még Turukban van Yutong, aztán egyet eladtak idén Norvégiában is. Néhány elektromos távolsági is gazdára talált és ennyi. Ha jól emlékszem 2016-ban vagy 17-ben érkeztek a piacra. Szóval régóta ott vannak, ezért én ezt inkább kínlódásnak látom, mint komoly piacszerzésnek. Amúgy én simán elviselném, ha úgy ahogy Varsóban csinálták, itt lenne a BKV-nál egy évig, egy elektromos Yutong.
Én úgy tudom, hogy a Solaris meg lehet hívva az előzetes piaci konzultációra, de még nem is reagáltak az Arriva megkeresésére. (Ettől még akár hozhat azt is az Arriva, de tutira olcsónak kell lennie a busznak, mert itt nagyon alacsony kilométer árat kell hoznia az Arrivának. Még így is fel fog akadni pár szem, ha meglátják majd, hogy mennyibe kerül egy kilométer egy midi e-busszal. De persze ne legyen igazam. Amúgy meg, ha valahová tényleg kell egy rendes villanymidibusz típus az tényleg a Vár.)
Az igaz, hogy van a nyugati gyártóknak midibuszuk, de az említett konzultációban az áll, hogy a 7900-9500 mm közötti tartományban keresnek elektromos midibuszt. Egyébként csak megjegyzem, hogy a 8-9 méteres elektromos buszok üres súlya is 10 tonna fölött van, miközben, ha jól emlékszem a Karsan 6,5, az eModulo meg 5,5 tonna körül van üresen. Szóval érdekes lesz a Várban járatni ezeket a buszokat...
Már párszor le lett írva. Conecto kellett volna az Arrivának, de a török gyár csak 2,5 év múlva tudott volna szállítani. Addigra már egy éve forgalomban kellene lennie a buszoknak, így ezt nem vállalhatta be az Arriva. A Mercedes gondolom nem akarta, hogy máshoz szaladjon a cég buszért, ezért egy kicsit a listaár alatt kapnak Citarókat.
(Az már egy másik kérdés, hogy a Citarók sem valószínű, hogy időre megérkeznek, de az legyen az Arriva és a BKK baja.)
Koppenhágában már egy ideje üzemeltetnek Yutongokat, azokról van esetleg bármi hír, tapasztalat (nem személy szerint neked hanem úgy általánosságban a közbölcsességnek) pro vagy kontra?
Ő, aki beharangozta hogy a csukós moduló cikkel az a célja hogy "Remélem, hogy a cikk megjelenése után erről a baromságról letesz a BKV! Mást nem akarok.", majd képes volt azzal zárni az irományt hogy "Valahol érthető a BKV próbálkozása, hiszen ezekkel a kocsikkal mára tényleg horror áron üzemeltethető, füstölő, felújítandó 30-35 éves buszokat lehetne nyugdíjba küldeni."?