Nálunk volt a távolabbi családban. 60 évvel ezelőtt. Állítólag messze kényelmesebb, vezethetőbb mint a kortárs Isetta. A motor elég jól el van zárva, csendesebb. 125-500-ig voltak motorok.. A hosszabb tengelytáv miatt jobb az egyenesfutása.
Mára Csillagászati árak vannak, pláne a nagyon ritka nagy motorosoknál. Állítólag még elérhetők alkatrészek, de nem hobbista árban.
Egy töltéssel én is ritkán megyek 50 km-nél többet, de általában van idő rátölteni, így összejött már napi 100 km is. Nemrég számoltam ki, átlagban havonta 1300 km-t megyek a Ligierrel...
hátt én már sajna többször is vontattam, , igaz nem kelett volna elindulnom, mert keveset mutatott a töltöttség jelzöm, de mennem kelett és nem lett elég a delej, már többször is. viszont, ha hibrid a járgány, bármekkora töltöttséggel el merek indulni, legfeljebb disel üzemben megyek haza és nem kell vontatni! és nem merek elindulni vidékre sem a rokonokhoz, mert, akárhogy sporolnék, max 145 km tudna menni a gép, aztán paff, letérdel, kifogy az akku, a rokonok, meg bő 200km-re vannak, de hibriddel simán mehetek akárhova is. régebben nagy mániája volt aszonynak, hogy kimentünk random, csehekhez vásárolgatni, na! az elektromosal ez sem játszik!,és sok más ut sem. szoval szép dolog ez az villanyverda,jo sok pézért, ráadásul, csak éppen nem lehet teljes értékűen használni. csak, ha a közelbe mászkál az ember, de még ott is áll a zászlo, hogy vontatni kell, ha az ember elindul kevesebb delejjel, nem teljesen feltöltött pakkal. és ezen nálam nem segítene az i3 akksi sem, csak a hibrid üzem. terveim szerint disel üzemmodban ki-be kapcsolhatoan töltené az akkukat is a disel motor, éppen ahogy kedvem tartaná és a pillanatnyi igény.
"
Én már tuti nem hibridesítenék. Ha lenne egy icipici vésztöltő generátor (pár kw-os) akkor bedobnám a csomagtartóba, de nem nagyon találtam ilyet."
de nyilván nem meggyözni akarok senkit, mivel mindenkinek más elvárásai lehetnek az ev mopedtöl, engem sajna soxor erösen korlátoz, illetve szivat, ha vontatnom kell. persze sokan mondják, hogy minek indulok el, ha nincs teli a pakkom. dehisz azért van a kiskocsi, hogy használjam és ne csak a kertben áldogáljon,
Szerintem csak legyártani volt egyszerűbb . A tied is jó lenne pl. a Ligierekhez , ha hosszabb furatot csinálsz rá . Nyilván akinek csk egy típusú kocsija van annak elég a szimpla szerszám .
Ezek a kérdések bennem is felmerültek , nagyjából ugyanerre az eredményre jutottam . A papírozással szerintem nem foglalkoztak , már csak abból kiindulva , hogy
-- a nyilvántartóban nincs nyoma , csak a dízel hajtást írják
-- a (z első magyarországi ) forgalomba helyezés óta nem volt műszakin
Abból a szempontból egyszerűbb a tied, hogy az többféle autóhoz is használható. De mivel én csak Aixamhoz használom, nekem az én módszerem az egyszerűbb.
én az elején tartottam tőle hogy úristen mi lesz majd ha kifogy az akksi.
1 éve használom, egyszer sem szívatott meg. Az i3 pakk full kiszámítható, a vezérlő pedig tök értelmes. Úgy lőttem be hogy 3.5V cellafesztől elkezdi visszavenni a teljesítményt, érezni is hogy nem olyan fürge. Onnantól még 20km van benne legalább, így haza lehet csorogni.
a 100km-es hatótávból így 70-80-at használok csak ki, utána töltöm.
Én már tuti nem hibridesítenék. Ha lenne egy icipici vésztöltő generátor (pár kw-os) akkor bedobnám a csomagtartóba, de nem nagyon találtam ilyet.
erre én is kíváncsi lennék! annál is inkább, mert az én hibridem is készülget, de csak lassan, időhiány miatt. a legnagyobb kihivásnak, nem az elektromos kialakitás tűnik, hanem a kis helyen bezsufolando, disel meghajtás, kéziváltoval szerelve, de egyszer csak meg lesz.
Nem látom benne az akksikat, ami önmagában szép mennyiség kellene legyen ha a 60km hatótáv nem kamu. 48V a rendszer, kell legalább 6kWh hasznos kapacitás a 60km-hez, az az jelenti hogy 4db 150Ah környéki ólomakksi van ott valahol....
Az átalakítás papírozása miatt viszont kíváncsi vagyok hogyan oldotta meg.
Mc2 , Yanmar motoros + villamos hajtás . Ahogy a nyilvántartást nézem egyedileg építették át . A műszaki vizsga óta ( 2 év alatt ) összesen 71 km-t mentek vele . Ára 2.350.000 Ft
Ilyesfajta átépítésen én is gondolkodtam korábban .
Tulajdonságok
Helység: Szeged
Kategória: Autó
Gyártási év: 2011
Üzemanyag: Hibrid
Kivitel: kombi
Állapot: Új, újszerű
Okmányok érvényessége: érvényes okmányokkal
Okmányok jellege: magyar okmányokkal
Műszaki vizsga érvényes (év): 2026
Műszaki vizsga érvényes (hónap): 12
Márka: Microcar
Modell: MC2
Kilométeróra állása: 45160
Leírás
Eladó a képeken látható Microcar Campus MC2 hibrid mopedautó. Felszereltsége a következő: Kéthengeres Yanmar diesel motor 523 cm3, fogy. 1, 6 l/100km 4kw (5, 6LE). Elektromosan 5kw (6, 9LE), tisztán elektromos hatótáv egy töltéssel 60 km. Elektromos ablakok, tolató radar, vezetőoldali légzsák, 634 liter csomagtér. 500 töltés után cserélendő akkumulátor (140 000 Ft összesen ) téli és nyári gumigarnitúra külön felnivel, beépitett töltő, bőr belső. Max. sebesség 58 Km/h. Megengedett 45 Km/h, örök érvényű műszaki. Lejárt és segédmotoros jogsival is vezethető. Nincs adója. A két motor együtt nem üzemel, teljesen rozsdamentes váz, üvegszálas karosszéria. Teljesen új fékbetétek és féktárcsák. Jelenleg új akkumulátor Nagyon megkimélt állapotban, szinte új állapot. Csak telefon hivásra válaszolok +36 30 xyxyxyx
Én egyszerűbben oldottam meg , egy szögvasat fúrtam meg . Annyiban rosszabb megoldás mint a tied , hogy nagyon kevés hely marad . Ez nem jelent gondot azoknál a típusoknál ahol a kerékcsavar normál menetemelkedésű ( Ligier , Tasso , Microcar Lyra ) mert vesz az ember két toldóanyát és azzal lehúzza . Az Aixamhez pedig összehegesztettem két különböző menetemelkedésű anyát -- az egyiket rákapatom a kerék tőcsavarra a másikba pedig behajtok egy normál csavart és azzal lehúzom . Képet sajnos most nem találok róla .
Azonfelül én hosszlyukat fúrtam a szögvasba , mert a mopedautóknak típusonként eltér felnimérete .
A perselyezés szerintem is necces , nagyon vékony a fal . Barátom úgy csináltatta meg , hogy perselyeztek , majd ráhúztak egy gyűrűt kívülről a hüvelyre . Persze nagyon kevés a hely , akkor a gyűrű kezdte el karistolni a fékpofa összehúzó rugót .
szerintem ettöl jobb a loctites megoldás!, mert ha kisztergálnak az amúgyis elég vékony csapágyházbol, akkor, mivel vékonyodik a fala, eztán könyebben kitörhet, eltörhet a csapágyház, egy nagyobb zökkenőnél.
tüzolytásra jo lehet a loctite, de igazi megoldás, ha fel van hegesztve és ujraesztergálva, ha gondolod kűldj emailt és meg tudom oldani, persze, ha messzi vagy tölem nehezebb a dolog.
Van valami folyékony fémragasztója a Loctite-nak, amit kiverődött csapágyházakhoz ajánlanak. Ki kell tölteni a sérült részt, és utána újra lehet esztergálni. De ha csak pár tized mm a hézag, arra elég a sima csapágyragasztó is. Van ami 0,5 mm hézagig használható. 3-4e Ft kis kiszerelésben, egy próbát megérhet, mielőtt új fédobot vennél.
Üdv,aixam 400 hátsó keréknél a belső csapágy kiverődött,kotyog .Kézzel kivehető a fékdobból.Valakinek van esetleg fékdob emberi áron,vagy vennem kell újat.(35000).köszi