Töltesd fel a klímát és nem lesz gond. Valószínű elengedte a gázt télen. Amúgy javallott ősztől nyárig néha néha bekapcsolni a klímát, mert ha nem kering a rendszerben a cucc, kiszáradnak az "o" gyűrűk ami miatt elszökhet a gáz.
Van egy 2001-es 1,6-os Vectrám amivel valami történt a télen...... Ha bekapcsolom a fűtőmotort elindul a klíma és a hűtőventillátor.....Klíma viszont nem hűt...
Valaki tudja a b vecrában a müsszerfalon minden müködik világit de maga a km óra számláló teljesen sötétt nem mutat semmit . Külön csatija van vagy megvilágitása vagy mi egyébb..?
Ez így nagyon kevés információ... Ráadásul nem is nagyon lehet érteni...
Az hogy megtorpant egyszer az száz dolog miatt lehetséges, de nem írtad, hogy a hiba (megtorpanás folyamatosan fent áll vagy sem. Nem mondtad, hogy a megtorpanást egy esetleges félreváltás okozta, vagy okozza folyamatosan, vagy a motor torpan meg. Mert a két dolog elég különböző hibákat vethet fel. Olyanról még nem hallottam hogy az automata hibája miatt emelkedik meg 5L!!!! a fogyasztás. Maximum ha, nem vált fel és végig egyes sebességben tolod neki reggeltől estig.
Az automata váltóban van elektronika, és egy szemrevételezéssel nem derül ki, hogy hibás az alkatrész vagy sem, ha nem ért hozzá az ember akkor vigye szakszervizbe (automata váltós, vagy autószerelő).
Az automata váltó jó dolog, én személy szerint nagyon szeretem, de nyilván törődést és szervizt is igényel ahogy az autó legtöbb része, és egy esetleges hibával kapcsolatosan véleményem szerint nem az a megoldás hogy kilapátoljuk belőle és rakjunk bele manuálisat (MBman válaszára reagálva). Nyilván egy javíttatásnál mérlegelendő szempont, hogy mekkora a költségvonzata a javításnak. Egy manuálisra való átalakítás is súrolhatja a 70e forintot, és még nem számolt az ember az esetleges cserélendő alkatrészekkel. (kuplungtárcsa, szerkezet, akármi)
Az hogy az ember látatlanban elkezd alkatrészeket cserélni, az nem éppen egy okos döntés mert az embernek vagy szerencséje lesz vagy nem.
Írd le a hibát érthetően, úgy talán tudunk esetleg segíteni, melyik irányba induljatok el, ha mindenképpen Ti szeretnétek a végére járni, de ez így az írásod segítségével lehetetlennek látszik.
Én épp két éve csináltattam a hátsó sárvédő íveket, illetve az ajtók alját. Ebből lényegében egy télen látott havat az autó, 2015-2016-os télen. Az idein nem látott havat, mert egyéb hiba miatt 2 hónapot állt az autó. A sárvédő ívek két év után is rozsdamentesek szerencsére, azokat jól megcsinálták. Az ajtók alján viszont újra megjelent kismértékben a rozsda már 1 év után. De azóta nem igazán romlott az állapota. Szerintem ezzel nem is lehet mit kezdeni, egyszerűen belülről rozsdásodik. Pedig ki is lettek fújva az ajtók üregelővel. Max másik ajtót felrakni, ami nem rozsdásodik. Na de honnan vegyek olyan ajtót, ami nem rozsdásodik? :) Ráadásul négyet. 15 éves a legfiatalabb...
Igen, régebben egy öreg szaki csinálta, nála bírt másfél évet. Sajnos már nem vállal több munkát, így maradt a város legjobb (legdrágább) karosszéria műhelye. Ennyire képesek, nem mondanám, hogy elégedett vagyok. Ráadásul tavaly sárvédő ívet cseréltek, és idáig tartott az is. Az eszem megáll, pedig rohadtul nem vagyok fillérfucker, mégsem tudják úgy megcsinálni, hogy ne legyen gond. Na, éppen ezért tartok a motor megbontásától is! :-D
Ez így nagyon kevés információ, meg annyira nincs is nagy tapasztalat itt a fórumon az automata váltókkal kapcsolatban. Végső soron át kell alakítani manuális váltóra, aztán nincs több szívás vele. Bontott alkatrészekből meg lehet oldani.
Valahogy el kell dönteni melyik felújítás legyen. Ami nem könnyű. Ha nincs baja a forgattyú résznél, akkor ahhoz nem erdemes nyúlni. Viszont ha komplett hengerfej felújítás, gyűrűzés utan nem sokkal beszarik az alja, akor az előző felújítás mehet a kukaba, lehet kezdeni az egészet elölről.
karosszéria: Igaz hogy nem lehet örökké eletben tartani, de ha meg van csinálva rendesen, akkor azt nem kell évente kétszer karosszeriazni. Szoval nalad szerintem nem jo valami a karosszériás szerelővel. Olcsóbb egyszer megcsinálni rendesen akkor 3-4 evig jo, ráadásul nem is esik ki annyit a kocsi a munkából.
Sziasztok.nekun opel vectrank van 1.6 benzines 1996-os evjaratu es automata valtos.2 eve ezelott nagyon ment ,jottunk vele es megtorpant.es most 10 l eszik azota.5 l megelegedet .parom cserelt egr -t.mar szerelo is nezte nem jott ra a hibara. Mondtak hogy az automata valto a nem jo de ez csak tipp...hetvegen parom szedszedte leengedte a valtobol az olajat es talalt benne egy erzekelot vagy szabalyzo nemtudjuk...ezt anno az akkori tulajdonosa nem mondta hogy az lett.most latta a parom ahogy szetszedte rakok fel kepet is.de nem lehet ilyet kapnu autos boltba nem is hallotak ilyenrol.kerlek benneteket ha tudtok megoldast vagy tippet hogy mi baj lehhet.koszi
Köszönöm a további kiegészítéseket, javaslatokat! Az autóval még legalább 5 évig napi használatban is számolok, nálam családtag a gép, nem csak az anyagi megfontolások miatt tartom a háznál. Ennek megfelelően évente egyszer (mostanában már sajnos inkább kétszer) megjárom vele a karosszériást, éppen nála van most is.
Ha jól értem, a teljes felújítás lenne itt a leginkább célravezető mutatvány, és nem érdemes időben megbontva végezni a műveleteket, mert plusz költséggel fog járni alkatrész szintjén is. Ma, vagy holnap bemegyek a közeli műhelybe, és megérdeklődöm, mennyiben lehet azonos a terv a valósággal.
Köszi még egyszer, sokat segítettél a részletes leírással! ;)
Magyarán el kell dönteni, mit akarsz kezdeni az autóval, túl sokat nem érdemes rákölteni a motorra, mert az hiába lesz pöpec, ha pár év múlva a kasztni fog kihullani körülötte. Az általad leírtak alapján én felújíttatnám a hengerfejet, illetve gyűrűzném a dugattyúkat. Gondolom úgyis van olajszivárgás lent a karternél, akkor új tömítőpasztával visszarakva azt is rendbe lehet tenni.
Jól érzed a dolgokat :) Ilyen horderejű munkát csak megbízható, lelkiismeretes szerelőre érdemes bízni. Vagy magadnak megcsinálod. Lehet a motorkiszerelés nélküli verziót is csinálni, de ha később az alját is fel újítani, akkor az előzőleg elvégzett munka lényegében kárba vész. És a hengerfejet sem lehet akárhányszor síkolni.
Bocsánat a megkésett reakcióért, nagyon szépen köszönöm a részletes válaszodat! Annak van értelme, ha csak részben újíttatok fel? Alapvetően nem is az anyagi része itt a probléma, hanem a szervizekben nem bízom annyira, hogy időre, megfelelő minőségben véghez vigyenek egy ilyen horderejű munkát, pláne, ha ez a motor kiszerelését, szakműhelybe szállítását, majd visszaszerelését is magával vonzza. Az olajfogyasztással együtt tudok élni (sokkal rosszabb nem lett, 12 éve is ennyit evett belőle), a hidrotőkék kelepelése az, ami nagyon idegesít, hidegen szabályosan frusztrál, minimális gázadás mellett is úgy csattog, hogy a lelkem sajdul bele. Ezt kellene valahogy helyre tenni (a hangos zene nem megoldás), nem tudom, ez mennyit könnyít a feladaton. A vezérlés csere aktuális, szóval az nem probléma.
Szükségem lenne egy anyósülés alatti légzsákstekkerre kábelekkel együtt,amilyen hosszú csak van.4 légzsákosról lenne szó. Ha van valakinek légyszi jelezze! Köszönöm!
Kérdésem lenne:Vectra B 1,8i néha elveszti a teljesítményt főleg ha kisebb fordulatról kell gyorsítani,aztán egy-két perc után ismét húz rendesen.Nem rángat,egyenletesen jár a motor,mindig pöccre indul.A motor kontroll lámpa NEM világít.Volt már hasonló esetem Ford-al,ott a katalizátor volt a bűnös.Lehet hogy itt is ez a gond?Van aki szerint katalizátor,mások szerint benzinszivattyú is lehet.
Monduk én személy szerint ilyen felesleges, hasznavehetetlen dologgal biztos nem foglalkoznék :), de nézd meg hol van szabad hely a kocsid motorterében. Motor mögött van hely például.
De ha fotosabbnak tartod az ablakmosónál, akkor dobd ki a tartályt, és rakd a helyére :)
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e ötletetek, hova tudnék bepréselni (és használni is) egy dallamkürtöt? 3-4 kürtről lenne szó. Az első két doblemez mögött az 1-1 tartály miatt az a hely kiesik.. van ötlet?
Ha nem kell hozzányúlni a motorblokkhoz (fúrás), a nyugvó csapágyakhoz és a fűtengelyhez (köszörülés), akkor nem kell kivenni a motort a kocsiból. Ez elég sarkalatos pontja a felújításnak. A hengerfejet külön erre szakosodott gépműhellyel kell csináltatni. A hengerfej levétele után meg kell bontani a hajtókar csapágyakat, fel kell húzkodni a dugattyúkat és ki lehet cserélni a gyűrűket. Plusz teljes vezérlés, vízpumpa. Nagyjából ennyi. Egyszerűnek hangzik, és maga a munka nem is tart tovább 2-3 napnál, de azért annyira nem az, össze szervezni a dolgokat (szerelő, gépműhely), beszerezni az anyagokat stb, eltarthat akár hetekig is. Ez a felújítás akkor működhet, ha a főtengellyel nincs gond (nem szorul köszörülésre), és a dugattyú furatok is épek. Ez méréssel állapítható meg. Viszont ebben az esetben elég jó eredmény várható, az olajfogyasztás teljesen megszűnhet, szinte újszerű állapotába kerülhet a motor. Ez az akció olyan 100 és 200 ezer Ft közötti költséggel járhat. Pontosabb árhoz kérj ajánlatot gépműhelytől, szerelőről, alkatrészek árait nézd meg alkatrszész üzletekben.
Ha a főtengelyt is köszörülni kell, és a blokkot fúrni, az 200 ezer alatt nemigen áll meg. Ehhez már új csapágy csészék, új dugattyúk, plusz az előző felújítás költsége megy.
A segítségeteket kérném egy Vectra B felújításával kapcsolatban. Ahogy írtam már talán korábban is itt, eléggé csattognak a hidrotőkéim mostanság, és ez már nem csak hidegen, hanem középmeleg motornál is hallható. Mivel lassan a 290.000-ik kilométerét karistolja a gép, de hosszabb távon is számítok rá, elgondolkodtam a motorfelújítás lehetőségén, különösen, mert ez a példány is szenved az X16XEL típusbetegségétől, a magas olajfogyasztástól.
A kérdésem az lenne, hogy egy ilyen szintű megbontás esetén mi az, amit a hidrotőkéken, a szelepszár szimeringeken, illetve az olajlehúzó gyűrűkön kívül cserélni szoktak? Nyilván az olyan járulékos tételek is, mint például a tömítések ára, típusa szintén érdekelnének. Van esetleg ilyen helyzetekre egy jól bejáratott lista, ami tartalmaz minden olyan tételt, amivel ilyenkor számolni kell?
Más. Mostanában eléggé kecskézve indulok el az autóval, ami valószínű, ismét csak valamilyen technikai gond lehet. Amire tippelek, az a motortartó bakok gyengülése, bár nem tudom, mennyire járok ezzel messze az igazságtól. Ezekből sem tudom, hogy hány van, és melyiket szokták cserélni, de ha már ennyire belemegyek a felújításba, ezt is szeretném rendbe hozatni.
Kuplung. Néha belefutok, hogy váltáskor teljesen lenyomott pedál mellett is úgy tűnik, mintha kuplung nélkül kaptam volna ki sebességből. Olajfolyás nincs az autó alatt, így lövésem sincs, miért nem emelhet ki rendesen, és miért csak néha jelentkezik a gond. Van valami tippetek, amit ilyen esetekben ellenőrizni, cserélni érdemes?
Antenna talp. Elég jól elrágta már az idő a gumiburkolatot, azt is cserélnem kellene, mielőtt beázik miatta az autó. Tudja valaki esetleg, hogy ötajtós esetén a cseréjéhez le kell-e bontani a kárpitot belülről, vagy anélkül is megoldható?