Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 221
Honda 176/178kg(S)
Suzuki 165/169kg(S)

(S-esek fél idomosak)

Előzmény: Bihus (219)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 220
áttételezéseket tudsz ? Légellenállást tudsz ? Tömeget tudod ?

A valóságot tudod vagy csak katalogus adatok ?

Az egyik 50 köbcivel nagyobb ....

Előzmény: E30M40 (214)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 219
Nem lehet, hogy ez a két moci nem éppen egy súlycsoportba tartozik? :)
Előzmény: E30M40 (214)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 218
Ezek mért adatok...nem én találtam ki őket...
Előzmény: ZolikA (217)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 217
A lóerő nem minden !

Azt a hülye idióták akik szintén számolnak , véletlenül kiszámolták és még nem is gondolták hogy az nem is számit . Pedig ugy hallottam hogy a mostani katalógusokban csak a nyomaték lesz feltüntetve hiszen az a minden attól megy az autó !

Megmondom majd ezt egy két fejlesztőnek is és akkor talán abbahagyják a Forma1-ben is fejlesztést mivel a nyomaték ugysem megy feljebb és a csúcsot már rég elérték a francnak sem hiányzik a lóerő , nem igaz ?

Előzmény: E30M40 (214)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 216
ez volt a gond, a fordulat/perc éa km/h közt nem váltottam, de rájöttem magamtól :)))

Egyébként most 5000-el számoltam, de a Bonny nem ott szokott elváltani, ha padlós gyorsítás van, hanem 5300-5500 között, és gondolom az automata sejti, hogy mi az optimális... kiszámoltam egyébként úgy is az értékeket, hogy 5500-nál váltok, hát ott még sokkal inkább kijön a dolog, a minimálisból előnyből elég meggyőző fölény kerekedik...

Előzmény: HondaVuk (213)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 215
No, megvannak az eredmények, megpróbálom valami közérthető formában beírni:

vegyük alapul a te sebességeidet a különböző fokozaokban, és megmondom hogy ott hogy állnak a vonóerők:

0-57

CTR 1-esben, Vonóerő 10164 N.
Bonny 1-es 39-ig majd 2-es 61-ig,átlagos Vonóerő:13473 N

Ezen a szakaszon végig sokkal jobban gyorsul a Bonny.

57-88

CTR 2-es, vonóerő 6628 N
Bonny 4 km erejéig 2-es, majd 86-ig hármas, átlagos vonóerő: 6613N . Gyakorlatilag azonos vonóerők állnak rendelkezésre. kb egál.

88-123

CTR 3-as, Vonóerő 4720 N
Bonny 113-ig 4-es, majd 123-ig 5-ös, Vonóerő 4815 N

Nagyon kis előny a Bonny oldalán.

123-163 CTR 4-es, Vonóerő 3570 N
Bonny 141-ig 5-ös 3600 N átlagos vonóerővel. Előny a Bonnynál.

És itt van vége a dalnak, a Pontiac kipörgi magát maxra, de elfogytak a fokozatok, a CTR elmegy, és itt először kijön az előnye.

176-ig viszont a kisebb teljesítményű (170 ló vs 200) ámde másfélszeres nyomatékú (196 Nm vs 298 Nm) Pontiac elveri a CTRt.

Természetesen a valóságban a CTR nyerne a kisebb súlya miatt, illetve ezt valamennyire ellensúlyozná esetleg a Pontiac alacsonyabban ébredő nyomatéka.

Vuk, én azt látom, hogy ez most nem melletted szól... ha gondolod, átküldöm a számításokat, és/vagy az adatokat... Ha magad akarod kiszámolni, a Pontiac 5000-nél 172 LEt ad le, és 298 Nm a max nyomatéka. A többi adatot ismered.

Egy helyen egy picit csaltam, az kettes vége a Bonnynál 56, és nem 57, de ezt egyenlőnek vettem, és csak a kettest számoltam bele az 57-ig gyorsulásba.

Még valamit nem vettünk figelembe, a váltási időket, természetesen ezt is optimálisan nullának tételeztem fel, ami szintén a CTR malmára hajtaná a vizet egy valós gyosulás esetén.

Előzmény: HondaVuk (118)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 214
a nyomaték a lényegesebb ;)

Mivel én most épp új motorról álmodozom igy elég sokat nézek utána adatoknak.
Ezért most kétkerekűek példáján érzékeltetném,hogy a LE nem minden;)

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki SV 650
Pörgős sor4 vs. nyomatékos V2 ;)
Ez egy elég alapos összevetés volt és több motor is szerepelt bene...

Honda 90.4 LE/11950-nél
Suzuki 72.7 LE/9300-nál

Honda 63Nm/ 9500-nál
Suzuki 64Nm/7450-nél

0-100Km/h:
Honda 3.5s (55méter)
Suzuki 3.5s (56méter)

200m(1/8-ad Mérföld):
Honda 7.4s (végén 155km/h)
Suzuki 7.6s (végén 149km/h)

400m(1/4 mérföld):
Honda 11.7s (végén 183km/h)
Suzuki 12s (végén 174km/h)

0-1000m:
Honda 22.07s (végén 203km/h)
Suzuki 23.6s (végén 196km/h)

Szóval a kb. 30%-al "erősebb" Honda nem olyan szinten alázza a Suzukit,mint azt a LE adatok sugallják...

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 213
Össze kell szorozni a végáttételt az egyes áttételekkel. Eddig gondolom trivi, a múltkor is csináltál már ilyet! :-)))) Aztán azt a fordulatszámot, ameddig érdemes pörgetni elosztod a fent kapott eredménnyel. Ennyit pörög a kerék az adott sebességben ennél a maximális hasznos fordulatszámnál percenként. A kerék 0.6-szor pi métert tesz meg egy körülfordulásra, így persze a fent kiszámtott pörgésszámot kell szorozni a kerülettel. Ennyit tesz meg az autó percenként (méterben). Most ezt el kell osztani 60-al és még meg kell szorozni 3.6-al, hogy km/h-t kapjunk.

Példa a CTR 1-esével:
Kiszámoltam előre a "( fordulatszám / végáttétel ) * kerület * 3.6 / 60" értéket, mert ez fix (sebességi fokozat független) konstans. Ez ugye ( 7900 / 4.764 ) * 1.885 * 3.6 / 60 = 187.5. Ezt kell osztani az egyes áttételekkel, ami 1-es esetén 3.266. Így a végeredmény 187.5 / 3.266 = 57.4, amit lefelé kerekítettem.

Te is ezzel a fenti módszerrel számold, csak a 7900 helyett a te fordulatszámot írd. Ez általában a max. teljesítmény helye, de ezt igazán te tudod.

Előzmény: Hooshee (211)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 212
á, sejtem már, szvsz az óra/perc átszámítást nem végeztem el, na minnyá megnézzük :)
Előzmény: Hooshee (211)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 211
Vuk, segíts nekem egy kicsit, hogy számoltad ki ezeket a segbességeket?

Az addig rendben, hogy a végső szorzó az a kerék kerülete, az a 0.6*Pi

Megpróbáltam visszafelé számolni, azaz pl az 57000/-et elosztani, kaptam 30254-et. Ezt ugye 7900-as motorfordulatszámon produkálod, az arány valami 3.8, amit sehogy sem értek, hogy jött ki. Valamit elcseszek, de mit?

Előzmény: HondaVuk (118)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.09 0 0 210
Nekem is porgott a motorom 7500-ot. Atom kiraly hangja volt, a 3-as 180-ig tartott, de sok ertelme nem volt, mert 6000 felett mar nem gyorsul ugy mint alatta. Vissza is tetettem a leszabalyzot a gyari 6800 ra.
Előzmény: HondaVuk (209)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 209
Ahogy elnézem kétszer maradt le! Ez nem az én napom!
Előzmény: HondaVuk (207)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 208
Smiley lemaradt! Most pótolom! :-)))
Előzmény: HondaVuk (207)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 207
Köszi a belerondításért, igazán rendes vagy!

De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is így lenne!

Előzmény: Bihus (205)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 206
Köszi a belerondításért, igazán rendes vagy!

De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is

Előzmény: Bihus (205)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 205
Még egyszer hangsúlyoznám, hogy attól, hogy a HDI a max teljesítményt 4000-nél adja le, még kiforog 5000-ig :)

Tehát ugyanazzal a váltóval nem lesz két sebességfokozat a különbség.

Tudom, hogy ez nem lényeges a vita szempontjából, de azért is belerondítok a példádba! :)

Előzmény: HondaVuk (203)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 204
Nem gondolod, hogy ezt a "számadatot" pont azért találták ki, hogy egy adatban a lehető legtöbbet mondja el a jelleggörbéről?
Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (200)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 203
Végre értelmes párbeszéd alakult ki! Szerintem érdemes erről a témáról beszélgetni, mert elég érdekes dolgok derülhetnek ki!

"Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! "

Ok. Vettem a lapot!

"Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-) "

Ez nem hiba. Az áttételezéstől függ! Azonkívül nincs szükség a HDi áttételezésére, mert mindkettő ugyanazt használja! Ezt épp te kötötted ki a feltételek között! Tehát nyugodtan használhatunk bármilyen épkézláb áttételezést. És ha ugyanazt használjuk, akkor - nem túlextrém fokozatok esetén - tuti lesz olyan, ahol a CTR még 1-ben megy, de a HDi már 3-ban!

"Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni. "

Természetesen igaz az, hogy minél egyenletesebb a nyomatékgörbe, annál jobban gyorsul az autó (ez elsősorban 1-esben számít). De a döntő ebből a szempontból a teljesítmény!

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (197)
Bihus Creative Commons License 2003.03.08 0 0 202
"18000 1/min fordulat
kb 900LE
ez kb 350Nm"

Na, ez itt a lényeg!

Tegyél mellé egy régi Dodge Vipert mondjuk a 600 NM-es nyomatékával. Vajon melyik nyerne azonos tömeg mellett? :)

Ja, hogy a Vipernek csak 400 lova van? Az teljesítmény, nem az gyorsít :)

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (185)
Bihus Creative Commons License 2003.03.08 0 0 201
Én veled értek egyet ebben a kérdésben, ha eddig nem tűnt volna fel :)
Előzmény: HondaVuk (133)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 200
Egy számadat nem sokat árul el a motorról. Valamilyen jelleggörbe (pl. nyomatéki) már inkább.

Szóval a válaszom: mitudomén. :-)

Előzmény: HondaVuk (188)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 199
Ez sem igy van !

Ha kiszámolod egy WRC nyomatékát a hozzátartozó fordulaton akkor szinte meg is kapod a maximális lóerőt amit elvileg 5000-en adnak le . Vagy esetleg több lóerőt ad le a maxmum nyomatáknál és ez is érdekes átverés . Ott ugyan ugy nő a teljesitmény csak kussolnak róla , mert elvileg 300 lóerő lehet ami szerintem már jóval több ...

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (197)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 198
Asszem erről szól a vita és nem arról hogy a nyomaték nem számit . De a teljesitmény alapján válaszok azaz azt nézem meg elösször és ha van egy turbos ugyan olyan teljesitményű sokkal nagyobb nyomatékkal akkor az kell mert jobb autózni . Ennyi . De nem a két nyomaték adatot hasonlitgatom ha a teljesitmények még csak közélében sincsenek egymásnak !
Előzmény: Baliszoft (195)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 197
"Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak!"

Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-)

"- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása "

Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni.
Ahol nincs teljesítménykorlát, ott a fordulatszámot viszik az egekbe.

Utoljára azért még leírom: a nagy nyomaték semmiféleképpen nem elég a jó gyorsuláshoz!

Előzmény: HondaVuk (186)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 196
És ? :-)))

Egy villany motor állandó nyomatékkal rendelkezik álltalában ha minden jó , nem ? :-))))

Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (193)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.08 0 0 195
persze. a 400LE-set.
Előzmény: ZolikA (192)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 194
Az a kék színű?
Előzmény: Csirke (Golf III VR6) (193)
Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.08 0 0 193
Tudtátok, hogy a V63-as villanymozdony 8 másodperc alat van százon?
ZolikA Creative Commons License 2003.03.08 0 0 192
Jajmá ! :-)

Te melyiket választanád , ha van egy nyomaték adat katalogus és ezek 200-400 között mozogó értékeket adnak meg ,

vagy ha van egy teljesitmény katalogusod és ezek szintén 200-400 között mozgó adatokat adnak meg .

Na melyik katalogus alapján választanád az autót ?

Asszem én a teljesitményt nézném ....

Sajnálni tudom aki az elöbbit ! :-))))

Előzmény: Baliszoft (191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!