Azt a hülye idióták akik szintén számolnak , véletlenül kiszámolták és még nem is gondolták hogy az nem is számit . Pedig ugy hallottam hogy a mostani katalógusokban csak a nyomaték lesz feltüntetve hiszen az a minden attól megy az autó !
Megmondom majd ezt egy két fejlesztőnek is és akkor talán abbahagyják a Forma1-ben is fejlesztést mivel a nyomaték ugysem megy feljebb és a csúcsot már rég elérték a francnak sem hiányzik a lóerő , nem igaz ?
ez volt a gond, a fordulat/perc éa km/h közt nem váltottam, de rájöttem magamtól :)))
Egyébként most 5000-el számoltam, de a Bonny nem ott szokott elváltani, ha padlós gyorsítás van, hanem 5300-5500 között, és gondolom az automata sejti, hogy mi az optimális... kiszámoltam egyébként úgy is az értékeket, hogy 5500-nál váltok, hát ott még sokkal inkább kijön a dolog, a minimálisból előnyből elég meggyőző fölény kerekedik...
No, megvannak az eredmények, megpróbálom valami közérthető formában beírni:
vegyük alapul a te sebességeidet a különböző fokozaokban, és megmondom hogy ott hogy állnak a vonóerők:
0-57
CTR 1-esben, Vonóerő 10164 N.
Bonny 1-es 39-ig majd 2-es 61-ig,átlagos Vonóerő:13473 N
Ezen a szakaszon végig sokkal jobban gyorsul a Bonny.
57-88
CTR 2-es, vonóerő 6628 N
Bonny 4 km erejéig 2-es, majd 86-ig hármas, átlagos vonóerő: 6613N . Gyakorlatilag azonos vonóerők állnak rendelkezésre. kb egál.
88-123
CTR 3-as, Vonóerő 4720 N
Bonny 113-ig 4-es, majd 123-ig 5-ös, Vonóerő 4815 N
Nagyon kis előny a Bonny oldalán.
123-163 CTR 4-es, Vonóerő 3570 N
Bonny 141-ig 5-ös 3600 N átlagos vonóerővel. Előny a Bonnynál.
És itt van vége a dalnak, a Pontiac kipörgi magát maxra, de elfogytak a fokozatok, a CTR elmegy, és itt először kijön az előnye.
176-ig viszont a kisebb teljesítményű (170 ló vs 200) ámde másfélszeres nyomatékú (196 Nm vs 298 Nm) Pontiac elveri a CTRt.
Természetesen a valóságban a CTR nyerne a kisebb súlya miatt, illetve ezt valamennyire ellensúlyozná esetleg a Pontiac alacsonyabban ébredő nyomatéka.
Vuk, én azt látom, hogy ez most nem melletted szól... ha gondolod, átküldöm a számításokat, és/vagy az adatokat... Ha magad akarod kiszámolni, a Pontiac 5000-nél 172 LEt ad le, és 298 Nm a max nyomatéka. A többi adatot ismered.
Egy helyen egy picit csaltam, az kettes vége a Bonnynál 56, és nem 57, de ezt egyenlőnek vettem, és csak a kettest számoltam bele az 57-ig gyorsulásba.
Még valamit nem vettünk figelembe, a váltási időket, természetesen ezt is optimálisan nullának tételeztem fel, ami szintén a CTR malmára hajtaná a vizet egy valós gyosulás esetén.
Össze kell szorozni a végáttételt az egyes áttételekkel. Eddig gondolom trivi, a múltkor is csináltál már ilyet! :-)))) Aztán azt a fordulatszámot, ameddig érdemes pörgetni elosztod a fent kapott eredménnyel. Ennyit pörög a kerék az adott sebességben ennél a maximális hasznos fordulatszámnál percenként. A kerék 0.6-szor pi métert tesz meg egy körülfordulásra, így persze a fent kiszámtott pörgésszámot kell szorozni a kerülettel. Ennyit tesz meg az autó percenként (méterben). Most ezt el kell osztani 60-al és még meg kell szorozni 3.6-al, hogy km/h-t kapjunk.
Példa a CTR 1-esével:
Kiszámoltam előre a "( fordulatszám / végáttétel ) * kerület * 3.6 / 60" értéket, mert ez fix (sebességi fokozat független) konstans. Ez ugye ( 7900 / 4.764 ) * 1.885 * 3.6 / 60 = 187.5. Ezt kell osztani az egyes áttételekkel, ami 1-es esetén 3.266. Így a végeredmény 187.5 / 3.266 = 57.4, amit lefelé kerekítettem.
Te is ezzel a fenti módszerrel számold, csak a 7900 helyett a te fordulatszámot írd. Ez általában a max. teljesítmény helye, de ezt igazán te tudod.
Vuk, segíts nekem egy kicsit, hogy számoltad ki ezeket a segbességeket?
Az addig rendben, hogy a végső szorzó az a kerék kerülete, az a 0.6*Pi
Megpróbáltam visszafelé számolni, azaz pl az 57000/-et elosztani, kaptam 30254-et. Ezt ugye 7900-as motorfordulatszámon produkálod, az arány valami 3.8, amit sehogy sem értek, hogy jött ki. Valamit elcseszek, de mit?
Nekem is porgott a motorom 7500-ot. Atom kiraly hangja volt, a 3-as 180-ig tartott, de sok ertelme nem volt, mert 6000 felett mar nem gyorsul ugy mint alatta. Vissza is tetettem a leszabalyzot a gyari 6800 ra.
De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is így lenne!
De szerintem a HDi-n rohadtul nem éri meg 5000-ig elpörgetni, mert akkor kisebb lesz a gyorsulás. Ellenben a CTR-nél meg megéri. De ha mindkettőnél a teljesítménymaximumig pörgetjük, akkor is lesz olyan, amikor a CTR 1-esben, a HDi meg 3-asban lesz. Mondjuk mindketten a CTR áttételezését használják. De szerintem a HDi áttételezésével is
Végre értelmes párbeszéd alakult ki! Szerintem érdemes erről a témáról beszélgetni, mert elég érdekes dolgok derülhetnek ki!
"Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! "
Ok. Vettem a lapot!
"Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-) "
Ez nem hiba. Az áttételezéstől függ! Azonkívül nincs szükség a HDi áttételezésére, mert mindkettő ugyanazt használja! Ezt épp te kötötted ki a feltételek között! Tehát nyugodtan használhatunk bármilyen épkézláb áttételezést. És ha ugyanazt használjuk, akkor - nem túlextrém fokozatok esetén - tuti lesz olyan, ahol a CTR még 1-ben megy, de a HDi már 3-ban!
"Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni. "
Természetesen igaz az, hogy minél egyenletesebb a nyomatékgörbe, annál jobban gyorsul az autó (ez elsősorban 1-esben számít). De a döntő ebből a szempontból a teljesítmény!
Ha kiszámolod egy WRC nyomatékát a hozzátartozó fordulaton akkor szinte meg is kapod a maximális lóerőt amit elvileg 5000-en adnak le . Vagy esetleg több lóerőt ad le a maxmum nyomatáknál és ez is érdekes átverés . Ott ugyan ugy nő a teljesitmény csak kussolnak róla , mert elvileg 300 lóerő lehet ami szerintem már jóval több ...
Asszem erről szól a vita és nem arról hogy a nyomaték nem számit . De a teljesitmény alapján válaszok azaz azt nézem meg elösször és ha van egy turbos ugyan olyan teljesitményű sokkal nagyobb nyomatékkal akkor az kell mert jobb autózni . Ennyi . De nem a két nyomaték adatot hasonlitgatom ha a teljesitmények még csak közélében sincsenek egymásnak !
"Márpedig ez a mondatod "nem is akarom megcáfolni" az. Mert azt mondod: kisfiú vagy te ahhoz hogy megcáfoljalak!"
Nem, nem, nem!
Félreértetted! Volt ott egy :-)! Minimum annyi hiba van benne, hogy a hdi 3-ban megy, mig a ctr még mindig 1-ben?
A 'nem is akarom' inkább azt jelentette, hogy valahonnét elő kéne kotorni egy hdi áttételezést, meg kiszámolni a nyomatékokat, de ahhoz meg kéne mozdulnom! :-)
"- ha egy motor max. nyomatékát megnöveljük, de a teljesítményét nem, akkor nem fog jelentősen változni a gyorsulása "
Pedig de. WRC-knél nincs lehetőség a teljesítmény növelésére, ezért próbálják a nyomatékot felfelé tornászni.
Ahol nincs teljesítménykorlát, ott a fordulatszámot viszik az egekbe.
Utoljára azért még leírom: a nagy nyomaték semmiféleképpen nem elég a jó gyorsuláshoz!