Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2012.01.31 0 0 38111

Bármi is lesz benne, egy szinte biztos:

 

Nem fog csökkenni a közösségi közlekedés költségvetési támogatási igénye.

Előzmény: v_peti (38110)
v_peti Creative Commons License 2012.01.31 0 0 38110

Remélem benne van a közös bérlet! Bár ezt nem nagyon hiszem. Inkább a Volánok összevonására gondolok, bár ez nem egy-két hónapos dolog!

Előzmény: zsitvica (38108)
C50 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 38109

Semmi jóra nem számítok.

Előzmény: zsitvica (38108)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.31 0 0 38108

Kb. két hét múlva a közl.kormányzat nagyívű bejelentésre készül.

 

Hogy mi van benne az még qva nagy titok.................:-)))

 

 

Előzmény: manhattani (38105)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.31 0 0 38107

máshogy látom.

 

Ma van napi 40.000 buszjárat.

 

Ha leállítanak 2000 járatot az alig látszik meg.

Persze ha a leállított 2000-ből 1000 távolsági akkor lesz morgás de azt meg fel kell vállalni.

 

 

Előzmény: manhattani (38105)
v_peti Creative Commons License 2012.01.31 0 0 38106

Párhuzamos járatokat csak közös bérlet bevezetése után lehet leállítani! A nem párhuzamosakat ha ki vannak használva, akkor eleve nem állítják le.

Előzmény: zsitvica (38104)
manhattani Creative Commons License 2012.01.30 0 0 38105

>Amennyiban a közlekedési kormányzat végre valóban rászánja magát a komoly, több ezres autóbusz járat leállítására, ...

 

Ebbe belebukna az a kormányzat.

Előzmény: zsitvica (38104)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.26 0 0 38104

magyar vasút pénzügyi és statisztikai eredményeit nagyban lehetne javítani a meglévő kapacitások - esetünkben a személyvonati férőhelyek - jobb kihasználásával).

 

-----------------

 

Ez igaz.

 

Úgy gondolom, hogy a mostani kétségtelen utasszám növekedés* elsősorban vagy kizárólag a drasztikusan megnövekedett üzemanyagáraknak köszönhető nem pedig a vasút jobb munkájának.

 

Amennyiban a közlekedési kormányzat végre valóban rászánja magát a komoly, több ezres autóbusz járat leállításra, akkor ismét nőhet a vasút kihasználtsága.

 

Ez - ha megvalósul - pénzügyileg még mindig az épp, hogy látszik kategóriába fog kerülne.

 

Talán nem csak 14% bevétel származik majd az utasoktól és 86% az államtól, hanem elérhetővé válhat, hogy a bevételek (talán ??) 16-17%-a is az utasoktól származzon.

 

 

 

 

nebenstrecken Creative Commons License 2012.01.25 0 0 38103

Csúnya dolog kipellengérezni az olvtárs egyetlen, kicsit szerencsétlenre sikeredett szavát, miközben elsiklasz mondanivalójának lényege felett (mert nem írt ám amúgy butaságokat, a magyar vasút pénzügyi és statisztikai eredményeit nagyban lehetne javítani a meglévő kapacitások - esetünkben a személyvonati férőhelyek - jobb kihasználásával).

Előzmény: zsitvica (38102)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.25 0 0 38102

Hisz nem az utas elszállítása okozza a veszteséget (hisz ez a leglényegesebb bevételforrás),

 

-------------------------

 

Máshogy látom.

 

Utastól olyan 33-35 milliárd (14%) folyik be évente a START-hoz az összes évi bevétel = 225 milliárdból.

 

Tehát egyáltalán NEM a leglényegesebb bevételi forrás az utastól származó bevétel.

 

Sőt.

 

Sokkal lényegesebb, hogy a minden év augusztusában a START nevében az állammal tárgyalók mennyit tudnak kialkudni.

 

Az alku alapján kapott 163-165 milliárd (73%) sokkal fontosabb mint az utastól szedett 33-35 miliárd (14%).

 

 

B-L!NT Creative Commons License 2012.01.25 0 0 38101

Bizony, ezek csúnya arányok, de az "okoz" szó azért itt kicsit erős lehet. Hisz nem az utas elszállítása okozza a veszteséget (hisz ez a leglényegesebb bevételforrás), hanem a kihasználatlan kapacitás fenntartása és működtetése. Más kérdés, hogy a kapacitást az utasszállítás miatt tartjuk fent, de nagyon ritka, a gyakorlatban a mai magyar vasúti személyszállításban nem létező eset az, hogy a pótlólagos utas pótlólagos kapacitást (többletköltséget) igényel, épp ellenkezőleg. Ám az arányok is rávilágítanak, hogy nem a megfelelő kapacitás működik, vagy nem megfelelő kihasználtsággal üzemel, mindkettőből ki lehet indulni.

Előzmény: zsitvica (38077)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2012.01.24 0 0 38100

"A 70 es 80 as években nagyon ritkán közledtek a vonatok, Wien felé a napi bejárás nehéz volt.

Egy időben a Gysev még Bz-t illetve  Rába Balaton motorvonatot is járatot erre."

Beléptek a VOR-ba '88 szeptember elsejével, akkor változott meg arra a világ. Utána is még 7 évben keresztül ott volt a Bamot, Bz-k már egy évet sem húztak ki.

 

"1990 es évek végén villamosítás volt, a pályát is rendbe hozták az állomásokon P+R épült."

Ne siessünk annyira! 2003-ban kezdték el kihúzni a madzagot és 2004.04.24.-én indult el a legelső Teknyő/1014 vontatta cúgok.

 

"Közvetlen átszállásmentes eljutás a fővárosba."

...már 1988-tól. 

 

"Ilyet is lehet csinálni."

Csak ott volt egy koncepció, ami itt meg nincs.

Előzmény: Wiener Waltzer (38091)
v_peti Creative Commons License 2012.01.24 0 0 38099

Igazad van, de sajnos a tarifakérdés 100% politka, és 0 köze van a szakmához, különben már régen bevezették volna. Talán most, hogy az IMF is hatékonyabb tömegközlekedést akar... Talán... Esetleg...

 

Előzmény: zsitvica (38098)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.24 0 0 38098

Petike !

 

Javíthatatlan vagy.

 

Nem tudsz nyugton maradni nyílt politizálás nélkül?

 

Mint Móriczka.

 

Neked is mindenről az jut eszedbe ?

 

 

v_peti Creative Commons License 2012.01.24 0 0 38097

Szólhatok az LMP-snek is, de nincs több értelme, mint egy Kossuth téri sokadalomnak Lopcsány ellen 2006-ban...

 

Előzmény: zsitvica (38095)
v_peti Creative Commons License 2012.01.24 0 0 38096

Itt a topikon kérdeztem meg, nem a képviselőtől. Amúgy meg fent tudtak róla, csak a legnormálisabb ember aki ott volt (Hegedűs Pál vagy hogy hívták), az meg lemondott, Viktor meg nem ért hozzá, de beleugat, folyton a szent tehenét a nyugdíjas svájciak ingyenes utazását védi makacsul...

Előzmény: zsitvica (38095)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.24 0 0 38095

Sokszor szép halkan meg lett kérdezve, de évek óta mindig csak halasztják! :((

 

-----------------

 

Petike!

 

Elrontottad.

Válasz legközelebb másik képviselőt.......................:-)))

 

 

v_peti Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38094

Sokszor szép halkan meg lett kérdezve, de évek óta mindig csak halasztják! :(

Volt egy normális ember, aki ezt véghez is vitte volna, de nem hagyták neki, meg Viktor görcsösen és makacsul ragaszkodott a szent tehenéhez, a svájci nyugdíjasok ingyenes utazásához... Nem a magyarokéhoz, mert akkor minden nyugger kapna egy papírt, amivel ingyen utazhatna, de mivel az ONYF adná ki, ezért a svájci nyuggerekre nem vonatkozna ez!

 

Előzmény: zsitvica (38087)
vrobee Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38093

Hasonló történt az utóbbi években az esztergomi HÉV-vel is (csak talán még ilyenebb).

Ahogy írják előttem, kell hozzá egy nagyváros.

Előzmény: Wiener Waltzer (38091)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38092

Ilyet is lehet csinálni.

 

Lehet, csak belátható távolságon belül kell hozzá egy Bécs/Bp méretű nagyváros.

Fogsz pár ilyet, szétdobálgatod őket Magyarországon és máris lehet tuti jó mellékvonalakat fejleszteni.

Előzmény: Wiener Waltzer (38091)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38091

Volt egy Ausztriai vicinális, (Fertőszentmiklós)-Pamhagen-Neusiedl am See viszonylatban a Fertővidéki HÉV.

 

A 70 es 80 as években nagyon ritkán közledtek a vonatok, Wien felé a napi bejárás nehéz volt.

Egy időben a Gysev még Bz-t illetve  Rába Balaton motorvonatot is járatot erre.

 

1990 es évek végén villamosítás volt, a pályát is rendbe hozták az állomásokon P+R épült.

 

Közvetlen átszállásmentes eljutás a fővárosba.

 

Vicinálisból hirtelen elővárosi vonal lett......

 

Ilyet is lehet csinálni.

Előzmény: vrobee (38089)
vrobee Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38090

nem sokkal kevesebb, mint amekkora relevanciája a felvetésednek*, már bocs :)

 

* amit egyébként -kisebb betűkkel- maximálisan támogatnék

Előzmény: v_peti (38085)
vrobee Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38089

Prózai válasz a költői kérdésre:

Az elővárosi vonalakon alapvetően más a helyzet, mint a vicik mentén. Előbbi helyen a háztól-házig autózás sokszor lényegesen lassabb, drágább, és/vagy több kötöttséget jelent, mint vonatra váltás.

Előzmény: Wiener Waltzer (38084)
hmsoft Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38088

Ez megdönti azt az elméletet, hogy az autós nem szívesen száll vonatra.

 

Ó dehogy, csupán minden elmélet egy modell, amely valahány tényezőt vesz figyelembe, de a tényezők valóságos mennyisége ennél sokkal több. Hogy egy adott Józsi bácsi otthagyja-e az autóját a városszéli parkolóházban, vagy sem, az az ő egyéni döntése. Ezt a döntését sokminden befolyásolhatja. Például, a család együtt autózik a parkolóházig, ahonnan x családtag "A" felé, y családtag "B" felé utazik tovább, közösségi eszközön. Mindketten szívesebben autóznának végig, de ahhoz két autó kellene, ami a család büdzséjét meghaladná. Vagy Józsi bácsi úgy gondolja, hogy a parkolóházig kevesebb benzin fogy, mint a munkahelyéig, és a különbözetből havonta vehet egy karton sört. Ez jó érzéssel tölti el, és dönt. Vagy a parkolóháztól rendszeres dugók alakulnak ki a munkahelye felé, és a vonat vagy busz onnan már gyorsabb. Kivéve, ha késik vagy kimarad, aminek hatására Józsi bácsi előbb-utóbb revideálhatja a parkolóházra vonatkozó döntését.

 

Ha az autó használatát külső körülmények korlátozzák egy bizonyos viszonylaton vagy szakaszon, ugyanakkor a közösségi közlekedést Józsi bácsi számára kívánatossá, elérhetővé teszed, akkor szívesebben át fog szállni (de a "szívesebben" még nem feltétlenül jelent "szívesen"-t!). A kívánatossá, elérhetővé tétel pénzbe fog kerülni, mint ahogy a közösségi közlekedési rendszer általános fenntartása is. Ezt a pénzt az adott közösség vagy képes lesz előteremteni, vagy sem. Vagy meggyőzik önmagukat és egymást, hogy ezzel milyen "jót" cselekedtek, vagy sem.

 

hm

Előzmény: Wiener Waltzer (38084)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38087

TARIFAREFORM!!! KÖZÖS BÉRLET!!! MIÉRT KELL RÁ ÉVEKET VÁRNI???

 

-------------------

 

Van országűlési képviselőd?

Van.

 

Elmégy hozzá és hasonlóan kiabálva megkérdezed.

amit válaszol elmondod nekünk is.

Előzmény: v_peti (38082)
Gulper Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38086

"... jegyáremelés után tömegek tűntek el a vasútról...."

"... És mégvalami történt: az emberek nekiálltak autókat vásárolni ... "

 

Az emberek egy másik nagy csoportjának meg nem volt hová, nem volt miből utazni. (Mert ugyebár tömegek kerültek akkor az utcára.)

Előzmény: hmsoft (38080)
v_peti Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38085

Bérlet? Mi értelme lenne?

 

 

Előzmény: vrobee (38083)
Wiener Waltzer Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38084

Egyes vasútvonalak mentén P+R parkolókat építettek, illetve építeni fognak.

 

Van aki csak a parkolóig parkolótól autózik hazáig.

 

Láttam a Ráksocsabai Rákosligeti Rákocscsaba újtelepit.

Nem kong az ürességtől, hanem használják.

Gödöllőn most épül.

Más vonalakon Üllőn Monoron, Vecsésen is látni a vasút környékén parkoló autókat.

 

Miért?

 

Ez megdönti azt az elméletet, hogy az autós nem szívesen száll vonatra.

 

 

vrobee Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38083

lesz olyan bérlet, ami a vonatra és a shell-kútra is jó? :)

Előzmény: v_peti (38082)
v_peti Creative Commons License 2012.01.23 0 0 38082

TARIFAREFORM!!! KÖZÖS BÉRLET!!! MIÉRT KELL RÁ ÉVEKET VÁRNI???

Előzmény: zsitvica (38075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!