Most kicsit peched van, mert 2016-ban már használtam egyetlen tranzakció erejéig, így már ismertek.
Viszont ismét jönnek a gondok: forint számlát csináltam egyelőre, ahol ezt írják: "Ne feledd, ez az IBAN csak HUF pénznemben tud utalásokat fogadni. Így azt ajánljuk, győződj meg róla, hogy a küldő csak forintot utal neked."
Lehet mellé nyitni más devizaszámlát, de ahhoz külön számlaszám fog tartozni. Ez így nem annyira frankó. Én annak örülnék a legjobban, ha normális áron átváltanák, bármiben is érkezik a pénz.
A wise-on lehet HUF szamlat nyitni sajat szamlaszammal, azt is meg lehet adni. Sajnos direkben az EUR szamlat nem, mert az ebay beallitasoknal fixen ugy kezdodik az iban, hogy HU.
Hogy legyen jó hír is: szépen megkaptam 2 nappal az eladás után a új Ebay Managed Payment rendszerben eladott áru után a pénzt a bankszámlámra. A K&H-nál ráadásul nem számolnak fel külön díjat az Euroban SEPA utalásos fogadás miatt forint számlára sem, viszonylag korrekt a váltás is.
Már csak az a baj, hogy van egy másik accountom is, ami Takarékos számlára megy, ezt használom a magánjellegű üzletekhez, a takarék viszont a fenti ügyletre 2000Ft díjat szed, így ezt nem fogom használni.
Nem találok korrekt leírást arról, hogy pl. Revolutra is lehet utalni ebayen kapott pénzt? Egyéb lehetőség? Olyan nagyon nem szívesen nyiték további bankszámlákat, de ha nincs más megoldás és van valami nulla közeli díjú megoldás, akkor nyitok valamit.
Nekem magyar böszmeségnek tűnik. Az ebay intézi a tranzakciót és az automatikus áfázást. A célterület alapján állítják ki a számlát. Onnantól tisztán követhető. A többi extra harács.
Szerintem nem én leszek az egyedüli, akinek még egyszer rányomták/ják az áfát a beérkezett csomagjára, csak ezért, mert erre a rendszerre abszolut nem voltak felkészülve, vagy azért, mert egyszerűen b...nak utánanézni a dolgoknak.
Az egész E-bay már így működik és onnan (is) sokan vásárolnak 150 euro alatt dolgokat.
Egyre több panaszuk lesz, mert az emberek nem hülyék, azért látják, hogy mire és miért fizetnek.
Lófütyit. Ha a posta felszámolja a vám elé állítás költségét, akkor értsen már hozzá és tudjon róla hogy a határozat ellen van jogorvoslat. Nem a feladótól kell visszakunyerálni az adót, hanem a postának kell helyrehozni amit elbaxott, mert kb biztos, hogy ők nem adták át az ioss számot az adott küldeményhez. De ha nem, akkor is ő járt el az adott ügyben, pénzt kért érte, oldja meg.
Ne hülyéskedjünk már. Most lesz egy tárgyalásom velük, de a szemétláda hozzáállásuk miatt már eldöntöttem, hogy ezután az összes gondomat végigviszem, akkor is ha nem nyerhetek. Nekem ingyen van, ők meg elbaxnak vele egy halom pénzt és időt.
Nem lesz olyan, hogy két hónapon belül harmadszor rohanok a feladó felé visszairányított csomagom után, csak mert hülye az emberük, aztán nem teszek panaszt mert "jaj, hát elnézte" vagy "hát új nálunk a hölgy". Nem beszélve a t.öm tudja milyen lakónak odaadott küldeményekről, ahol az stimmelt, hogy nem voltam otthon, épp csak a házszámot nézte be.
- A NAV az IOSS számot miért nem fogadta el? Mi volt vele a baj?
- A NAV látta egyáltalán ezt az IOSS számot vagy csak egy frissen felvett postai dolgozó kezei között lett leáfázva a csomagom? (Én ez utóbbira tippelek.)
1. Hiába reklamáltam, az Áfát kifizettették velem (mégegyszer) a szóban forgó csomagra. A csomagra az eladó felírta azt a bizonyos IOSS számot és azt, hogy a VAT-ot (adót) a termék ára tartalmazza. Tehát nem az eladó hibázott!
2. Bejött ugyanettől az eladótól július 1. után vásárolt másik terméket tartalmazó küldeményem is. Erre még SMS-t se kaptam, hogy fizessem be az Áfát. Azaz kapásból a nagyobb utánvételes kezelési költséget kellett fizetnem, amikor kihozta a postás, mert nem kaptam meg SMS-ben azt a kódszámot, amivel be tudnék lépni a küldemény netes oldalára, ahonnan a fizetést a postának meg tudom csinálni. Ja: a két csomagot ugyanazon a napon hozta ki a postás, az egyiket a "gyalogpostás", a másikat kocsival hozták ki. Mindkettő egy kisebb boríték volt. :) Ezen a csomagon is ott volt az IOSS szám, és az, hogy a VAT már ki van fizetve.
Pénzlenyúlás az egész.
Reklamációmra a posta ügyfélszolgálatától a következő levelet kaptam:
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat.
A 2021. július 1-én életbe lépő EU-s adószabályok és a hozzá kapcsolódó vámigazgatási rend változása értelmében a kis értékű árukat tartalmazó küldeményeket is vám elé kell állítani.
A korábbiaktól eltérően ettől az időponttól minden harmadik országból rendelt árutartalmú küldeményhez vámáru-nyilatkozatot kell benyújtani a NAV felé, függetlenül attól, hogy az ÁFA megfizetésére a külföldi webáruházban előzetesen már sor került-e (IOSS). A Posta a vámügyintézésért, a vámolási eljárás lefolytatásáért a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben meghatározott közreműködői díjat számít fel, melyet az alábbi linken tekinthet meg: https://www.posta.hu/static/internet/download/VAM_dijak-dijszabas.pdf
A webáruházak az előre küldött elektronikus adatokkal továbbítják társaságunkhoz a küldeményhez tartozó úgynevezett IOSS azonosítót, mellyel együtt társaságunk benyújtja a NAV részére a küldeményre vonatkozó vámárunyilatkozatot.
Amennyiben a NAV nem fogadja el az említett IOSS azonosítót akkor az Áfa összegét felszámítja a küldemény értéke és szállítási költsége alapján. Abban az esetben ha a NAV döntésével nem ért egyet, kérjük, a feladót keresse meg az kifizetett Áfa visszatérítése miatt.
Szíves megértését köszönjük.
Azaz értelmezheted úgy (mert másképp már nem lehet), hogy az esetedben szar IOSS szám volt feltüntetve a csomagon (ha már ott is volt az IOSS szám), így ezért kellett még egyszer kinyögnöd azz Áfát.
Nem hagyom annyiban a dolgot, írni fogok a NAV-nak is, hogy nézzenek már utána a postának, mert ez így kemény ámokfutás lesz a részükről.
Ez azert van, mert a felado elkuldi valami kinai logisztikai cegnek. Attol kap egy azonositot. Ezt megadja neked. De azok meg utana adott esetben postazzak. Akkor megkapja a hagyomanyosat. Csak azt te nem fogod tudni elore.
Megjött az a nem rendesen trackingelhető cucc, amiről írtam a #64543-ben, egy vacak kábel amúgy. Biztos ti is tapasztaltátok, hogy a kínaiak valamiért szeretnek dupla cimkét ragasztani a dolgokra. Hogy ebben mi a poén, arról valaki felvilágosíthatna. Szóval kifizettem az alin az árát+áfát, de mivel ide nem trackingelhető módon jött be, ezért nem látták, hogy befizettem, ezért ismét kénytelen voltam befizetni az áfát+kezelési költséget.
Ráadásul van még egy hasonló küldeményem, nagyon jó lesz ez így.
Ha S<sok szám> trackinget kaptok, akkor így jártatok. Az a legszebb, hogy a borítékon felül már UU****CN tracking van, ami megfelel a postának, miért nem azt adta meg a kínai?
Két napja megkaptam az utolsó július 1 előtti rendelésem, amire még nem fizettem áfát.
Illetve nem is tudom. Az biztos, hogy az eladónak nem fizettem, de a postás a kézbesítéskor - előzetes értesítés, tájékoztatás vagy akármi hasonló nélkül - kért 1500-1600 forintot, persze semmiféle számlát, árcédulát, vagy hasonlót nem adott. A postás nem tudta megmondani, mire is fizetek. Ugyanis ez a boríték az utolsó darabja volt a július 1 előtti vásárlásaimnak, amiket - ezt az egyet kivéve - az eladónak kifizetett árért kaptam meg.
Erről a díjbeszedésről - mármint hogy ötletszerűen beszednek tőlem tetszőleges összeget, tetszőleges célra - nem olvastam a posta nagy tájékoztatójában. Azóta keresem, hol van ez leírva, és vajon mi is lehet ez a díjbeszedés. Talán már az eddigiek folyamán a posta elérte azt a csomagkezelési határt, amikor - érzése szerint - fizetnem kell a korábbi csomagok kézbesítéséért, még ha áfát nem is szedtek be?
Ma volt az első nem paypalon, hanem ebay managed paymenten keresztül rendezett eladásom. Akkor elvileg péntek környékén a bankszámlámon kellene landolni az összegnek? Van valami teendőm?
(Annyi felesleges tájékoztatót küld az ebay, amiben minden van, csak a lényeg nincs, hogy inkább itt kérdezem tőletek...)
Szűkíteni, nem elhagyni. Szintén tegnap jött Kínából, 1-után rendelt áru, cseh lerakatból. Bingó! Látszatra pont olyan teljesen sima kis boríték. Ja és futár hozta, nem postás.
Ezt hogy éri meg egy 8 dolláros cuccnál, 3 dolcsis postaköltséggel? Banggood és a "VATinclusive" címke ott volt a rendelésnél. 20 nap alatt ért ide Kínából, ebből 3 napot töltött Prágában. Igaz, hogy ugyan ez az áramkör régebben 2 dollár volt, most lett 8. Beletették az árba gondolom a sarcokat. De sok mindennél látni, hogy a 2-3 dolcsis dolgok most 7-8-nál indulnak.
Tegnap megérkezett egy pici csomag, egy boríték az USA-ból. Egy 8 dolláros bizsu ruhadísz. Dicső rendszerünknek csak 2300.- HUF kellett kielégítésül. Pedig időben , online fizettem.
Komoly játékosok CRT-ket állítanak az új játékok mellé a rövidebb válaszidő és az elérhető gyorsabb frissítés miatt. Igaz, hogy a felbontás kisebb, de a nagyobb frissítési sebesség kompenzálja és sokkal folyamatosabb játékélményt biztosít. Plusz: olcsóbb, de nem kicsit. (mosoly)
A "kezelési költséget" nem felejtik el, azt akkor is ráteszik, ha az áfát már a vásárláskor megfizetted. Ezt már kiderítettem.
Ha már mindenképpen keresni akarnak a dolgon, akkor egye-fene, azt a 400 Ft-ot kibírom.
Inkább a kétszer kifizetett áfa az, ami nagyon nem lenne jó (és nagyon nem lenne igazságos).
Az Ebay fizetési oldalán nem tudsz választani: ha az adóval (VAT) kibővített számlát adja be fizetéskor, akkor az van. Nem tudsz választani: vagy fizetsz azzal, vagy nem....
Az a baj, hogy az Ebayes eladók nagy része szerintem nincs tisztában ezzek az új rendszerrel. És mivel a tranzakcióiknak csak egy részét bonyolítják EU-s vásárlókkal, ez időbe telik, mire zökkenőmentesen működik majd.
Ebbe az IOSS-be regisztrálnia kell az eladónak és egy OISS számot kell feltüntetnie a csomagon, hogy a címzett EU-s ország vámosa tudja, hogy a tartalomért már egyszer fizettek áfát. Ha ez a szám nincs a csomagon (mint ahogy valószínűleg az én csomagomról is hiányzik), újra megfizettetik az áfát.
Eddig ennyit sikerült kiderítenem. Írtam a postának (az áfafizetést igazoló dokumentumokat csatoltam), hogy kérem a vámkezelés felülvizsgálatát.
Nyilván a nagyobb internetes webáruházak (Aliexpress, Bangood, stb.) esetében ez már tisztázott: ott tudja a cég, hogy mit kell csinálnia, mit kell feltüntetnie a csomagjain.
Ez egy nagyon jó kérdés. A legjobb talán, ha a számlát bemutatod nekik. De ez egy működő, átgondolt rendszerben nem lenne szükséges. A dupla adózás nem kóser. Plusz a “kezelési költséget” is el kellene felejteniük. Mindenképpen oszd meg a fejleményeket.