Sziasztok. Az öreg hölgy új gazdához kerül. Így eladó lenne egy Morette lámpa és egy RT3 navigációs rendszer. A morette Dolomit szürkére van fényezve . Ára 85.000.-
A facelift tulajoknak ismerős a probléma: ha lecseréljük a gyári fejegységet (RD4/RD43/RD45), akkor nem lehet beállítani az órát. Ez évente legalább kétszer okoz gondot :)
Három megoldás szokott lenni a problémára, van aki arra az időre visszarakja a gyári fejegységet, van aki a kesztyűtartóba költözteti, van aki megveszi a Connects kábelét ~22 ezerért.
A negyedik megoldás a szoftverfejlesztőé (ami az elkészítésre fordított időt átszámolva drágább lett, mint a Connects kábel) :D
A forráskód githubon elérhető, a videó leírásában ott a link is hozzá. Hibajavítást, plusz ötletet, feature-t szívesen fogadok, de pénzt ne csináljon belőle senki, ha kérhetem.
Kellemes Ünnepeket mindenkinek.
ui: a régi projektem kódja is felkerült github-ra, akit érdekel meg tudja nézni.
Nekem még a régi van. A kétzónásnál is gyakori a fogaskerekek lekopása és eltérően dolgozik a két oldalon. Pl. ugyanolyan hőfoknál az egyik oldal fűt, a másik hűt 😀
A tapasztalatok szerint használja a külső hőmérsékletet a szabályozási kör.
Logikus is, hogy ha azt hiszi, hogy a kinti levegő 40 fokos, akkor nem fogja felmelegíteni, ha bent 23-at szeretne elérni. Azt hiszi, hogy emeli a benti hőmérsékletet, ha nem melegíti a beérkező levegőt, de mégsem.
A belső hőmérő a visszacsatoláshoz kell, de mivel azt hiszi a rendszer, hogy fűt, itt most nem lesz sosem jó értéken.
Már hogyne lenne köze hozzá. A csatolt kép bal oldalán láthatod, hogy mik azok a komponensek, amik részei az automata klímának. Középen a párologtató elfagyását megakadályozó mechanizmusról egy ábra. A jobb oldalt pedig azt látod, hogy mi történik, ha az egyes komponensek meghibásodnak. Mindhárom résznél látszik, hogy a külső hőmérséklet szenzornak szerepe van az automata klíma működésében.
Próbáltam a melegíteni a szenzort. 85 fok után akadt ki, de nem nagyon csökkent le 40 fok alá utána sem.
Vettem egy bontott tükröt és abból áttettem a hőmérőt. Most 12 fokot ír. Decemberben fura, de valósnak tűnik. ;)
Akku: egy hónapja kezdte el dobni a "víz a gázolajszűróben" üzenetet. Épp 5 éve szívtam ezzel. Lett egy jeladó csere anno, de továbbra is jött az üzi. Persze volt szűrőcsere, meg szűrőházból leeresztés, aztán Ádi írt hasonló esetet, amit az akku cseréje oldott meg. Tehát februárban cseréltem az akku és most újra jött közel 5 év után a hiszti. Pont szerelőnél volt a kocsi, így ő engedte le a rossz üzemanyagot a szűrőházból, de pár napos állás után mindig jött a hibaüzenet. Exide akku volt benne. Nem akartam elhinni, hogy 5 éven belül kifeküdt úgy, hogy 2. kocsiként használtam a PUG-ot. Rámértünk tegnap az akkura, 7,8 V-ra esett az fesz indításkor. Rögtön csere. Nincs is vizes üzenet, mellesleg csak prémiumot nyomok bele kis kivétellel, amióta megvan.
Szóval akku: itt a Bárdi a "menő" bolt, a legnagyobb választékkal. Van Exide, 77 Ah, 750(?)-es indítóáram, az előző 680 volt. 2 év gari, 46 ezer!!!! az ára. Guglit előkapom, mert annyiért már majdnem BMW-t lehet kapni, hát 26 ezernél nem is drágább a legtöbb helyen, 900 pengőért meg a küszöbre is leteszik. Már mint írtam bent is van az új cucc, immár a 3. a kocsim életében közel 13 év alatt.
Szóval ha olyan hiba üzi jön, ami nem nagyon lehet valós - nálam a prémium üzemanyaggal kapcsolatosan, egy éven belül cserélt gázolajszűrővel -, jobb az aksit is meglesni. Nem is kellett terheléses mérést nálam csinálni. (halkan súgom meg: a szerelő az izzító gyertya csere után a nem 100-as indításkor - én éreztem, hogy nem röffen a megszokott módon - már az esetleges porlasztócsúcsok cseréjével hozta rám a frászt. Hát reggel, bár nincs hideg, úgy röffent be, mint új korában.
Sziasztok. Van e valakinek ilyen tapasztalata egy PEUGEOT 307 2.0 HDi Presence (2001-2004) el kapcsolatosan? Röviden le irom:+5c° alá esik a hőmérséklet 4.-5. Indításra indul be (csak teker teker) aztán egyszer beindul, nagy fehér füsttel. Mindent meg nézettem rajta. Kapott autodiagnosztikát, résolaj szűrés is volt, izzítógyertyák jók, ki mértük hogy indításkor leesik az aksi 10,5 re lehet ez abaj? Vagy valakinek tippje esetleg ki milyen aksija van benne? Válaszokat várom köszi
Igen a jobb tükörben van.Nem nagy művelet a csere.Lepattintod a tükör hátulját,de vigyázz mert hidegben a műanyag jobban reped,tehát ha lent van a borítás akkor a tökör alján van az a kicsi fekete bigyó az a jeladó.Kipiszkálod a helyéről és cseréled.Nekem van is valahol a polcon még egy db.
Van aki megmelegíti. Próbáld meg lógasd a dróton és melegítsd meg valami hőfúvóval legalább 40-50 fokra,utána kontrol.
Az akku milyen idős? Lehet,hogy már az önindítózás elveszi a naftát a fedkomptól. Próbáltátok már úgy,hogy csak a gyújtás és meg gurítani 2.ban és kuplung ráenged?
Sziasztok!
A 2006 Sw-nk rosszul jelzi ki a külső hőmérsékletet. Kb 25 fokkal többet mutat
Gondolom a jobb tükörben lévő jeladót érdemes először kicserélni, de szóljatok, ha nem ez szokott lenni a gond.
Mekkora macera a csere? Honnan érdemes rendelni? Gyári kell, vagy jó az utángyártott is?
Ugye emiatt nem fűt rendesen a digit klíma? Max-on azért ad meleget, csak nem jól szabályoz.