Facebook 406 klubban benne vagy? Sokan vagyunk ott hátha van a közeledben valaki, mert én pl elég messze vagyok (Cegléd) így fizikailag sajnos nem tudok segíteni és most az enyém sem nagyon járóképes hosszú távra, én is szerdán szedem szét egy kisebb generálra.
Valószinüleg a zöld a hibás. Ha van bontós ismerősöd szerezz egy zöldet próbára dugd rá és nézd meg megjavul e ha igen csere. Most akkor tulajdonképpen az a jelenséged, hogy hideg motornál is hűt gyújtáson 2-es fokozaton?
Valószínű akkor folyamatosan nyitva van a termosztát de az télen lesz problémás most nem gond mert amúgy is meleg van. de elvileg mivel 2 érintkezős nem kellene hogy köze legyen testhez. A két érintkező között próbálj mérni.
Elvileg 3 gombád van kék-zöld-barna csatival. A kék a barna mellett (az egy vezetékes) az jelez vissza a műszerfaladra de annak csak az a szerepe, de kellene lenni még egynek ami zöld kellene, hogy legyen. Lehet, hogy neked az a hűtődben van azaz a hűtő oldalán valahol.
Az nem a ventilátor tápellátása hanem szerintem ott vannak átvezetve a gombák vezetékei és esetleg a bitron tápellátása. Másik gombát nézted ami a vészhűtésért felel?
A gomba és a bitron közt jó mert ha lehúzod a barnát gyújtás nélkül akkor a lassúnak kis idő után pedig a gyorsnak kell elindulni. Másik vonal az ami a vészhűtést kapcsolja az egy 115Cfokos gomba az pedig a Zöld lessz mert a kék csak a műszert működteti a műszerfalon.
Azért kérdeztem a motort és évjáratot mert tegnap Kecse-Nagy Zoltánnal is ugyan ilyen problémával kapcsolatban kezdtünk el beszélgetni aztán bekapcsolódtál, azt hittem ugyan azt az autót szerelitek de most mikor képet töltöttél fel vettem észre, hogy nem. :) De ez lényegtelen mert a működés ugyan az. Bitront nézted, hogy rendben van e a csatija?
Megnézted már a bitront, hogy a csatija rendben van e? Az is elég kényes helyen van főleg ha volt már törve vagy ilyesmi de leget csak szimplán beázott és szétrohadt 1-2 lába. NÉZD MEG!
Ha lehúzod a gombáról a csatit, akkor elöbb alacsony, majd magas fordulaton kell menniük a ventiknek. Ez Nálad is így van, csak nem kell hozzá lehúznod a csatlakozót. Ebből nálam az következik, hogy valahol szakadt a vezeték. Első lépésként megkeresném a kis dobozkát a sárvédőben, lehúznám a csatlakozóját, majd az itt is megosztott rajzok alapján ellenőrizném a vezetékeket. Persze nem egyformán gondolkodunk, de én villamosságisként így szoktam kezdeni. Aztán ha így minden rendben, akkor jönnek a tápfeszek és testelések, de mindezt online elég nehéz ellenőrizni.
De ugye azt is kipróbáltad már, hogy a többi gomba is le volt húzva, mert közvetve azok is el tudják indítani a hűtést...
47909 hozzászólásomban betettem 2 rajzot a hűtő működéséről. Az alapján javítottam meg én is az enyémet. Kb nálam is azok az ellenállás értékek vannak, amit néhány hsz-el előbb írt a kolléga. Olvastam hogy ha csökken az ellenállás érték sorba kötnek néhány 100 ohmost. Pesten lakom, szívesen próbára kölcsönadok alkatrészt, vagy kábelköteget.
Nézd át a sárvédőben lévő vezérlő és a gomba csatlakozója közötti vezetéket, mert erősen szakadásra utalóak a jelek. Egyébként a gombának nincs szüksége testelésre.