Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48090

Facebook 406 klubban benne vagy? Sokan vagyunk ott hátha van a közeledben valaki, mert én pl elég messze vagyok (Cegléd) így fizikailag sajnos nem tudok segíteni és most az enyém sem nagyon járóképes hosszú távra, én is szerdán szedem szét egy kisebb generálra.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48089)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48089

Sopronban

Előzmény: Pug406ST1.816V (48088)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48088

Ok. Merre laksz hátha van arra peugeot klubbos aki tud segíteni esetleg próba alkatrészt biztosítani?

Előzmény: Hobbi-Fotós (48087)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48087

Ok. Hétfőn szerzek egyet, ha van neki. Ha nincs, akkor egy új kb. 3000 Ft.

Köszi. Hétfőn jelentkezem.

Előzmény: Pug406ST1.816V (48086)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48086

Akkor a zöldet próbálnám meg, beszélj egy bontóssal hátha tud egyet próbára. Ha azzal jó akkor csere.

 

Előzmény: Hobbi-Fotós (48085)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48085

Igen. Reggel hideg motornál indítok, és 2-es fokozatban forog mind a kettő venti.

Előzmény: Pug406ST1.816V (48084)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48084

Valószinüleg a zöld a hibás. Ha van bontós ismerősöd szerezz egy zöldet próbára dugd rá és nézd meg megjavul e ha igen csere. Most akkor tulajdonképpen az a jelenséged, hogy hideg motornál is hűt gyújtáson 2-es fokozaton?

 

Előzmény: Hobbi-Fotós (48083)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48083

Full forog 2-es  fokozatban.

Előzmény: Pug406ST1.816V (48082)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48082

Valószínű akkor folyamatosan nyitva van a termosztát de az télen lesz problémás most nem gond mert amúgy is meleg van. de elvileg mivel 2 érintkezős nem kellene hogy köze legyen testhez. A két érintkező között próbálj mérni.

De ha lehúzod a csatit mi a jelenség?

Előzmény: Hobbi-Fotós (48081)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48081

Megtaláltam a zöldet.

A levegőszűrő alatt hátrafelé jól eldugták.

Szinte lehetetlen hozzáférni.

Azért leszedtem a csatit róla. 

A gomba egyik érintkezője és a test között 137 Ohm-ot mértem.

 

A másikat nem találtam el látatlanban.

Amit észrevettem, hogy hideg motornál indítok, aránylag gyorsan meleg lesz a hűtőbe menő (a gázolajszűrő alatt) levő vastag (kb. 8 cm) gumicső.

Rossz a termosztát? Mindig nyitva van? 

Menet közben  sztrádán klímával 70-80 °C körül szokott lenni a műszer szerint.

Előzmény: Pug406ST1.816V (48080)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48080

Elvileg 3 gombád van kék-zöld-barna csatival. A kék a barna mellett (az egy vezetékes) az jelez vissza a műszerfaladra de annak csak az a szerepe, de kellene lenni még egynek ami zöld kellene, hogy legyen. Lehet, hogy neked az a hűtődben van azaz a hűtő oldalán valahol.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48079)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48079

Írod:
"Másik gombát nézted ami a vészhűtésért felel?"

Milyen másikat? Nem tudom, hol van a vészhűtésért felelő.

Nagyon megutáltam a gombákat! 
Soha nem eszek se rántva, se pörköltnek! :-)

Előzmény: Pug406ST1.816V (48075)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48078

Hol van a zöld színű gomba?

Előzmény: Pug406ST1.816V (48077)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48077

Zöld gombánál keresd a hibát szerintem ha gyújtáson egyből indul a nagy fokozat mert a bitronod és a barna jó, és az a másik ami még a hűtésért felel.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48074)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48076

5 Tüske van a csatiban ha jól látom tehát az a 3 érzékelő gomba mert van 2 db 2 vezetékes és 1 db 1 vezetékes.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48074)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48075

Az nem a ventilátor tápellátása hanem szerintem ott vannak átvezetve a gombák vezetékei és esetleg a bitron tápellátása. Másik gombát nézted ami a vészhűtésért felel? 

Előzmény: Hobbi-Fotós (48074)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48074

Ha ezt a csatit leszedem a helyéről, akkor nem megy a venti.
Innét megy a ventihez a táp? 

Előzmény: Pug406ST1.816V (48071)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48073

A gomba és a bitron közt jó mert ha lehúzod a barnát gyújtás nélkül akkor a lassúnak kis idő után pedig a gyorsnak kell elindulni. Másik vonal az ami a vészhűtést kapcsolja az egy 115Cfokos gomba az pedig a Zöld lessz mert a kék csak a műszert működteti a műszerfalon.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48072)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.06 0 0 48072

Bitront egy bontóból szereztem.

A régi csatija ránézésre OK. 

Lehúztam a régi bitronról, a bontottat rátettem.

Indítás, és újból bekapcsolnak a ventilátorok 2-es fokozatban.

 

Ha a barna gombáról lehúzom a csatlakozót, egyből beindulnak álló motornál is a ventik 1-es fokozatban.

Ez nem azt jelenti, hogy a gomba-bitron közt jó a kábel?

 

Előzmény: Pug406ST1.816V (48071)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48071

Azért kérdeztem a motort és évjáratot mert tegnap Kecse-Nagy Zoltánnal is ugyan ilyen problémával kapcsolatban kezdtünk el beszélgetni aztán bekapcsolódtál, azt hittem ugyan azt az autót szerelitek de most mikor képet töltöttél fel vettem észre, hogy nem. :) De ez lényegtelen mert a működés ugyan az. Bitront nézted, hogy rendben van e a csatija?

Előzmény: Hobbi-Fotós (48070)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48070

1996, 2,1 lit. TD, motor: XUD11BTE P8C

Holnap rámérek.

Előzmény: Pug406ST1.816V (48069)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48069

Hidegen mérd meg a régi gomba ellenállását utána indítsd be és mérd ahogy melegszik. Amúgy a tiéd milyen motor és évjárat?

Előzmény: Hobbi-Fotós (48061)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48068

Megnézted már a bitront, hogy a csatija rendben van e? Az is elég kényes helyen van főleg ha volt már törve vagy ilyesmi de leget csak szimplán beázott és szétrohadt 1-2 lába. NÉZD MEG!

Előzmény: Hobbi-Fotós (48061)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48067

Ha lehúzod a gombáról a csatit, akkor elöbb alacsony, majd magas fordulaton kell menniük a ventiknek. Ez Nálad is így van, csak nem kell hozzá lehúznod a csatlakozót. Ebből nálam az következik, hogy valahol szakadt a vezeték. Első lépésként megkeresném a kis dobozkát a sárvédőben, lehúznám a csatlakozóját, majd az itt is megosztott rajzok alapján ellenőrizném a vezetékeket. Persze nem egyformán gondolkodunk, de én villamosságisként így szoktam kezdeni. Aztán ha így minden rendben, akkor jönnek a tápfeszek és testelések, de mindezt online elég nehéz ellenőrizni.

 

De ugye azt is kipróbáltad már, hogy a többi gomba is le volt húzva, mert közvetve azok is el tudják indítani a hűtést...

Előzmény: Hobbi-Fotós (48064)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48066
Előzmény: Hobbi-Fotós (48065)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48065
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48064

Én azért letesteltem, hátha. (A blokkban is testen van.)
Ha lehúzom a barna gombáról a csatlakozót, beindulnak a ventik 1-es fokozatban.

Ez nem azt jelzi, hogy jó a kábel a gombánál? (2 ér)

Előzmény: Tibcsi37 (48062)
szipig1 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48063

47909 hozzászólásomban betettem 2 rajzot a hűtő működéséről. Az alapján javítottam meg én is az enyémet. Kb nálam is azok az ellenállás értékek vannak, amit néhány hsz-el előbb írt a kolléga. Olvastam hogy ha csökken az ellenállás érték sorba kötnek néhány 100 ohmost. Pesten lakom, szívesen próbára kölcsönadok alkatrészt, vagy kábelköteget.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48061)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48062

Nézd át a sárvédőben lévő vezérlő és a gomba csatlakozója közötti vezetéket, mert erősen szakadásra utalóak a jelek. Egyébként a gombának nincs szüksége testelésre.

Előzmény: Hobbi-Fotós (48061)
Hobbi-Fotós Creative Commons License 2016.08.05 0 0 48061

Ma ismét elhoztam a boltból a barna színű gombát.

 

Motor áll.

Az új gomba kapott egy testet.

Áthelyeztem a csatlakozót a régi gombáról az új gombára.

Motor indít.

2-3 sec, és beindult a 2 venti 2-es full fokozatban.

 

Motor áll. Pár perc, indít. Ismét mennek a ventik. Hagytam 1 percet, de csak nem álltak le.

Motor áll.

Aksi kiköt. Várok egy percet. Aksi vissza.

Motor indít. Két venti megint beindult. 

 

A barna színű gombáról lehúzott kábelek közt 1171 Ohm volt az ellenállás. (Nem mintha tudnám, hogy ez jó-e, vagy rossz.)

 

Sorstársak! Mi a jó büdös hiba lehet még?

 

Kivettem egy 50 Amperes biztosítékot az akkumulátor mellől. Most nem megy 2-es fokozatban a két venti, csak 1-es fokozatban, de állandóan.

Igaz, most nincs klíma (digit), megdöglök az autóban.

 

 

 

 

 

Előzmény: Pug406ST1.816V (48060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!