Biztos, hogy külön kapcsolóüzemű táp van hozzá. Látszik is az egyik képen. Csak ahelyett kell egy európai változat. Szerintem a PIKO-is kínál ilyet, hiszen a startszettben is az van, vagy ott van bármelyik elektronikai bolt. Érdekes dolgokat talál ki a PIKO. Előbb TV távirányító, most meg autó/garázskapu távirányító. :-)
Megtalátam külön a kontrollert egy G méretre szakosodott helyen. Az árábol itélve még olcsóbb ha megveszi az egész szettet mint csak a kontrollert.
Arra kell vigyázni hogy megfelelő táppal/trafóval legyen párosítva és a megfelelő megszakitóval vagy biztositékkal védve 220 volton. (Az amerikai hálózaton nagyobb az áramfelvétel, 120V és 60Hz van a falban, 220V és 50Hz helyett)
Az lehet hogy a kereskedőnek kell a helyes feszültségű tápot a készlethez adni.
Most találkoztam az egyik vasútmodellező bolt kínálatában a PIKO 57142-es kezdőkészlettel. Ami engem megérintett, az a doboza szerint benne található REMOTE CONTROL egység.
Utána keresve az interneten, maga ez a kütyü csak Amerikában kapható külön, európai boltot nem dobott ki, mint eladót. A másik ami szemet szúrt, hogy az internetes találatok rendre G-s méretarányhoz párosítják, holott a fentebb említett kezdőkészlet H0-s.
Van valakinek esetleg tapasztalat vele, vagy infója Európában miért nem kapható?
Üdv, én szeretnék egy szobányi asztalt amint Méhkeréken vásárolok ingatlant erre lesz lehetőségem ott gyakoriak a 3+2 szobás épület elrendezések egy telken.
Lenne egy kisebb iparüzem., akár fa kitermelés akár valami bányászat. vagy vegyi ipar pár tanker (tartály) vagonnal. 1-2 Kisebb település így lenne A és B pont ahová az utasokat el lehet juatni. legtöbb vagonom 2 tengelyes ez lenne a lokális forgalom és anagyobb ívek hosszú egyenes kör szakaszon átsuhanna pár zsámolyos vagonnal nagy dízel és nagy gőzös. ( nagy gőzös mint nosztalgia járat) és pár IC ( a külső vonal lehetne felsővezetékkel ellátott is. én így képzelem az asztalomat de vékony modul szerű kialakítással 1,5, 2 m szélességgel falanként a szobában.
Először azt kell tudnod, mennyi helyed is van, amin építkezhetsz?
Utána azt kell kitalálnod, hogy mennyi vasútüzemet szeretnél ezen a helyen megvalósítani?
Ha kicsi a hely, akkor H0-ban le kell mondanod a hosszú vonatokról, és jobb ha elengeded a hosszú, négytengelyes kocsikat, és a nagy mozdonyokat is.
TT-ban, vagy N-ben már nagyobb a mozgástered. Z-ben meg pláne! 1:220-ban egy 110*65cm-es felületen - ez egy dohányzó asztal mérete - is szép dolgokat lehet csinálni.
Alaplap: szerintem az OSB nem a legjobb. Ha meg kell vásárolni, akkor inkább rétegelt lemezből csináld meg az alaplapot!
Digitális kezdőszettek:
Kezdésnek jók. De! Mert mindig van egy "de":-)))
Ha csak egy-három vonatnak kell egyszerre futnia, akkor egy belépő szintű vezérlés is jó lehet, pláne, ha a készletben a vonat is tetszik, és a sínrendszer is megfelelőnek látszik.
Nem publikus az e-mail címed, ha kérdésed van keress meg!
Nagyon koszonom a valaszokat, a videok egy reszet ill paksinuti oldalat is valaha nezegettem,, de most felfrissitem :)
A magyar tema tulajdonkeppen lehet, hogy nem is olyan fontos. A legjobb lenne a finn tema, -itt elek - de ez a hobbi itt eleg gyerekcipoben jar, asszem H0 ban lehet talan ket mozdonyt kapni, az aruk 800 eur korul van, es mar egyik sem megtalalhato a nagyvasuton. Szoval ehhez kepest a magyar tema igazi kincsesbanya :) Lehet, hogy akkor ÖBB lesz, vagy nemet, azokbol van igazi valasztek, akar barmelyik meretaranyban, es hat gondolom, talan olcsobbak is ennel fogva valamivel. A gyerekeknek ugyis tok mindegy, hogy magyar vagy nemet.
Eloszor is megcsinalom magat az asztalt, es ha az kesz, arra felrakjuk a gyerek H0as piko kezdokeszletet, kicsit eljatszik vele, legalabb nem a szonyegen kell fetrengeni.
Akkor mar jobban latszik az eletben is, hogy egy ovalis kor meg egy mellekvagany hogyan is nez ki egy ekkora helyen, mi es hogy ferne meg el.
Es akkor most meg csak az a kerdes, hogy - akar H0 akar nem - szerintetek erdemes pl egy digit kezdokeszletet venni, ugyertem, lehet-e azt kesobb boviteni, vagy csak ugymond penzkidobas, mert ugyis masik (nagyobb?) kell mindenbol? Nyilvan a legjobb az, ha eloszor megvan a terv, aztan a hozza valo sinanyag, jarmuvek, stb. Vagy mindegy?
A regi terepasztalomrol sajna nincsenek mar kepek, pedig emlekeim szerint azon is voltak viszonylag jo megoldasok, csak mar nem emlekszem pontosan. Hiaba na, oregszik az ember :)
Üdv, ami itt az általad felvetett konstrukcióban nehezíti a döntést, az a Magyar téma. Ez, ahogy már írták alattam H0-ban van a legjobban kiszolgálva a gyártók által, TT-ben, és N-ben elég mostohagyerek. Ha formailag egzakt járműveket szeretnél, akkor ez a két méretarány erősen behatárolja a lehetőségeket, nagyságrendekkel kevesebb a gyári jármű, és bizony még ha van is, néha kell komoly kompromisszumot kötni (pl.: TT Nohab, TRAXX). Ha a kisszériásokat is idevesszük, akkor már valamivel jobb a helyzet, de sajnos ott a pénztárcát kell jobban kinyitni, illetve nem kapható mindig minden.
Másik a zsúfoltság. Itt valaki említette Paksinuti asztalát, tökéletes példa, hogy kis helyen hogy lehet H0-ban is megtalálni a középutat.
"Tulajdonkeppen a H0-t mar el is vetettem, abbol max 1 kor, meg ez-az fer el, es akkor ugye a kanyarban a szemelykocsik sarka osszeer, ami meg eleg hulyen nez ki. Ekkora asztalmeret mellett - ha mondjuk 1 fo es 1 mellekvonal lenne, 1-2 esetleg 3 allomassal (forditot pl nem szeretnek), ki lehet hozni vajon TT-ben viszonylag fajdalommentesen a kanyarokat? Es egyaltalan, miert nem terjedt el az N-es meretarany? Biztos van valami oka."
Itt akkor azt tudom tanácsolni, hogy gondolkozz el először a témán, és próbáld meg a rendelkezésre álló helyhez igazítani azt, méretaránytól függetlenül. Ha nem szereted a zsúfoltságot, akkor ne akarj még TT-ben sem ekkora helyre fővonalat mellékvonalat meg három állomást, várossal, tóval, viadukttal. Még N-ben talán meg lehet oldani szépen, de ha az a cél, hogy szép valósághű legyen akkor a kevesebb a több legyen a szemed előtt.
A kocsik sarkai megnyugtatlak még N-ben is össze fognak érni, hacsak nem alkalmazol borzasztóan nagy ívsugarakat (amivel meg az állomások hosszából veszel el szépen). A nagyvasúton mellékvonalakon 300 méter a legkisebb ívsugár, ez N-ben 1,8 méteres ívsugár! De ha még 150 méteres sugarakkal számolsz, az akkor is 90cm, a legtöbb gyári ívből 50cm körüli a legnagyobb, a Kato-nak van talán 70cm-es sugarúja. Szóval amennyivel kisebb a méretarány, annyival arányosan kisebbek az ívsugarak is. Ki lehet nagyobbakat rakni flexiből, csak ahhoz meg megint hely kell. Ördögi kör ez :) A lényeg, hogy valamilyen szinten kompromisszumot kell majd kötnöd, anélkül nem megy sajnos.
Érdemes beszerezni egy tervező programot, és elkezdeni különféle méretarányokban tervezgetni. Olyan 40-50 terv után már látni fogod, hogy mi lesz neked a befutó, mivel tudod megoldani azt, hogy megvalósítsd az álmodat :)
A TT-s társadalom sok éve átköltözött a hobbi vasut-ra. Ha itt átpillantasz a Tererasztal építés topikba kisfaludy1 társunk H0-ban épít csodákat OSB vázon. Mi modulozáshoz rétegelt lemezt használunk. Keret, merevítés és a sín tükör. A többi hungarocel vagy valami hasonlóan könnyű építőipari lap. A keret és a bordák adják a merevséget, a könnyű habos anyag könnyen megmunkálható, épületet terepet elbírja, össz súly kevesebb, könnyen mozgatható ( Te emelgetni fogod ) szállítható.
Mirko asztala a tipikusan: a kevesebb néha több! Ő is fehajtja.... Az építés végig van dokumentálva.
Talán azt megemlíteném: az általad jelzett méretet én minimum kettő, de inkább három részre bontanám! Könnyebb kezelhetőség ( építés emelgetés ) és így a merevítések is hatásosabbak mint cca 3 méteren egyben.
Közel sem, szóval csak óvatosan! Olvass sokat, nézz videókat (főleg külföldieket), készíts terveket! Sokat! Én a sokadikat rajzolom, majd dobom ki, és egyre közelebb vagyok az igazihoz.
A felhajtás és a templomtorony sem gond, nekem a torony lehajtható volt egy kis tengellyel és gumi húzta a helyére.
Igazabol a fovanal(ak) illetve a mellekvonal(ak) mennyisegen meg nem gondolkodtam. A cel az igazi vasuthoz valo minel jobb hasonlosag, mint gondolom, itt mindenkinek. Nem akarok nagyon tulzsufolt asztalt. Rengeteg ilyet lattam a jutubon, itt-ott, es szepek bar, de - nem is tudom... olyan valodiatlanok, hogy nem csak meretaranyilag vannak lekicsinyitve a dolgok, hanem amugy is. Pl. a hazak kozott tok keves hely van, es egyaltalan, minden egymas szajaban van. Valahogy lazabban szeretnem. Persze nyilvan vannak kompromisszumok, itt is, de megis, ha mondjuk valahol "marad" egy 10*10 es resz, ahol nincs semmi, na, oda nem is feltetlenul szeretnek meg beepiteni egy lovardat, boltot, jatszoteret, stn.
Annyi nehezites van, hogy ezen keresztul szeretnem a gyerekeket egy kicsivel kozelebb vinni a valo vilaghoz - masszoval tavolitni a virtualis vilagtol :) Az is nyilvanvalo, hogy ha mondjuk eleinte erdeklodnek is, ezt hamar elvesztik, mivel itt nibcs hirtelen latvanyos eredmeny. Tehat vegso soron megiscsak magamnak csinalom.
Gondolkodom a 2 szintes asztalban, ennek annyi hatulutoje van, hogy valoszinuleg falra felhajthato asztal kell, es az adott asztalmeret mellett - ami 120 cm - marad kb 30 centi a falig, szoval kb 30 centi magas lehet a terepasztalon az alaphoz kepest a legfelso pont. Templomtornyot nem tervezek :) . Ahogy szamoltam, a 30 cm eppenhogy eleg lehet ket szintes asztalhoz.
Tulajdonkeppen a H0-t mar el is vetettem, abbol max 1 kor, meg ez-az fer el, es akkor ugye a kanyarban a szemelykocsik sarka osszeer, ami meg eleg hulyen nez ki. Ekkora asztalmeret mellett - ha mondjuk 1 fo es 1 mellekvonal lenne, 1-2 esetleg 3 allomassal (forditot pl nem szeretnek), ki lehet hozni vajon TT-ben viszonylag fajdalommentesen a kanyarokat? Es egyaltalan, miert nem terjedt el az N-es meretarany? Biztos van valami oka.
Amugy OSB lapot hasznal valaki alapnak? Termeszetesen also merevitessel. Vagy van jobb otlet?
Talán több segítséget fogsz kapni, ha pontosabb képet adsz a terveidről! Nálam 3 méter egy mellékvonali állomás hossza 3 vágánnyal plusz 2 csonka, TT modulon. Tehát tudni kellene mire gondolsz: fő vonal, 1 vágány, 2 vágány, mellék vonal, esetleg e kettő kombinácíója? HO ebben a méretben valószínűleg sokmindenben behatárol, TT-ben biztos több a lehetőség, míg N-ben akár a 2 vágányos fővonal és mellékvonal sem tűnik elrugaszkodott ötletnek.
Mint írtam én TT, nem vagyok meggyőződve hogy kisebb választékból kell merítenem. A nagyobb gyártókon kívül remek kisszériás ill. limitált szériák állnak rendelkezésre. Ez szerintem akár az N-re nézve is igaz.
Digitalizálás szempontjából TT-ben Mazsolánk is van digitalizálva. Itt talán az N-ben utazó társaink tudhatják hol a határ egy tolató mozdony vagy egy kis gőzös esetében.
Tehát első kérdés mit szeretnél megjeleníteni? Ezután tudunk segíteni adott méretarányban beszerzési lehetőségről, megvalósíthatóságról.
Talán még azt is feldobnám minnél kisebb a modell annál nagyobb kihívás a részletek megvalósítása. Tehát felmerünek kompromisszumok.
Ismet nekiallok terepasztal-epitesnek. Regebben volt H0-as terepasztalom, de semmi nem maradt belole. Mostani terepasztalom merete 2700*1200mm lehet maximum, es felmerult bennem, hogy esetleg nem H0-st epitenek, hanem tt-st, vagy talan n-est. Termeszetesen szeretnek magyar temat, vagy a kommunista era veget, vagy ujabbat. V? VI? , es az lenne a kerdesem, hogy a mereten kivul milyen kulonbsegek vannak meg a 3 meretarany kozott? Azt mar felfedeztem, hogy arban nem sok, esetleg az n-es kicsivel olcsobb. Illetve, hogy a H0-hoz nagyobb a valasztek. Digitalisat szeretnek mar mindenkeppen.
Csak MEHANO Amcsi 33" kerék helyére nem fogsz berakni 36" és pláne nem 42" kereket ...... mert akkor meg szívhatsz rendesen a Kadee kuplung beállítással! 😃😃