Az alkotmánytervezet négy részből áll. Az első fejezet címe még kérdéses: vagy a Nemzeti hitvallás, vagy a Nemzeti nyilatkozat címet viseli majd. Ezt követi az Alapvetés című rész, amely egyebek mellett rögzíti, hogy hazánk neve Magyarország; majd a Szabadság és felelősség címet viselő fejezet következik az alapjogok és kötelezettségek felsorolásával; a negyedik rész Az állam, amely az államszervezetről szól.
"Az MSZP kikerül a Parlamentből és mindjárt elkezdődik a parlamenti képviselők létszámának redukálása? Sőt, mint párt is megszűnik? Vagy új választások lesznek?"
Hát az csúnya (jogi-törvényi) baleset volna, akármit is követett el -- vagy készül elkövetni -- az MSZP, ha kikerülne a parlamentből, vagy akárcsak a mandátumszáma csökkenhetne le; az új választásról már nem is beszélve... ... ... . :) ... :);.
Jogállamban élünk, ami annyit tesz, hogy -- a jelen kérdésre szorítva a jogállamiság ismertető jegyeit -- választásokat 4 évente kell rendezni (csalások elleni) ellenőrizhető és ellenőrzött keretek között, eredményét az arra hivatott megbízottaknak hitelesíteni kell, és a válaqsztások eredményre a következő 4 éves ciklusra vonatkozóan garantálja a bejutott pártoknak a képviselőimandátum-számukat, a parlamentben való bekerült állapotokat, az új kormánynak pedig garantálja a kormányzáshoz szükséges összes feltételt!
Ha majd valamit elkövetnek a szocik, akkor arra már megvannak a megfelelő "Btk."-s paragrafusok!
Nem szabad az emberekben azt a hamis tévképzetet terjeszteni, hogy a FIDESZ-KDNP-s kormányoldal a 2/3+5 fő többségével akármit -- akár a törvénytelenséget is beleértve -- megtehet az ellenzékkel szemben, mert ez nem igaz, és mint valótlanságsérti az ártatlanság vélelmének elvét is a FIDESZ-KDNP-s kormányoldallal szemben! ((Ők soha nem fognak törvénytelen eszközökhöz nyúlni, ebben teljesen biztos lehetsz.)) Ez, mármint a hazugság, és félrevezetés az MSZP és az LMP módszere. Hagyjuk meg nekik..!
"...Vagy esetleg az Alaptörvényre - lévén nem Alkotmánynak nevezik..."
Kedves Frimi!
Az, hogy most azt a valamit, aminek eleddig Alkotmány volt a hivatalos neve, innentől kezdve (az alkotmányozás lezárulásától, azaz az elfogadástól és a hatályba-léptetéstől számítva) már majd Alaptörvény lesz a hivatalosított neve, nincs túl sok jelentősége... . ((Nagyjából annyi a jelentősége, hogy -- egy kicsit "hülye", sántító hasonlattal élve -- mint annak, hogy az autón a villogót irányjelzőnek, avagy indexnek hívod. De hát ugye, melyik hasonlat nem sántít... ?))
Az, hogy az eddigi Alkotmány elnevezést Alaptörvény elnevezésre változtatják, inkább az lehet az oka, hogy amíg a régi egyedül látta el a feladatát, addig az újhoz hozzákötnek bizonyos Sarkalatos Törvények elnevezésű paragrafuscsomagot is, azért, hogy maga az új Alaptörvény rövidebb terjedelmű lehessen, mint a régi -- azaz az Alkotmány volt. Ami meg nem fért (volna) bele, emígy meg helyet kap a Sarkalatos Törvényekben!
Funkciójában azonban ugyanaz marad, fontos törvény-alapvetési feladatot lát el úgy az űj, akár a régi! És ez a lényeg!
Lapunkhoz eljuttatott levelében Bokros Lajos EP-képviselő titkársága a következőket írja: A Fidesz Akiknek semmi sem drága nemzeti jelképeinket becsmérlik c. közleményében megint valótlanságokat állít, és durván csúsztat.
Ennek persze jóindulatú feltételezéssel oka lehet akár az is, hogy a pártnak bizonyítottan nem erőssége a fordítás, de ezek szerint nemcsak magyarról angolra (hiszen az EP-képviselőknek először megküldött alaptörvény egy korábbi tervezetének angol nyelvű fordítása is tele volt hibákkal, ráadásul még a Nemzeti hitvallás c. részt sem tartalmazta), hanem angolról magyarra is.
A Fidesz állításával szemben szóljanak a tények, ezért mellékeljük az EP-képviselőknek szétküldött Bokros-levél fordítását fejeződik be a levél.
Ennek közlése előtt a hírügynökség információja alapján igen röviden összefoglaljuk a Fidesz Bokros által sérelmezett vádjait: A nemzeti jelképeket becsmérli külföldön a magyar baloldal állította csütörtökön Brüsszelben kiadott közlemé nyében az Európai Parlament magyar néppárti képviselőcsoportja (FideszKDNP). A közlemény szerint az MSZP EP-képviselői, valamint Bokros Lajos, a médiatörvénnyel kapcsolatos rágalomhadjárat kifulladása után most újra hazugságokkal teli körlevelekben hangolják hazánk ellen az uniós intézményeket. Továbbá: Mind az MSZP, mind Bokros Lajos kifogásolják az alaptörvényben szereplő Isten, áldd meg a magyart kifejezést, meg sem említve, hogy az a magyar Himnusz kezdő sora.
Ezek után Bokros Lajos levele az uniós képviselőknek:
Magyarországon veszélyben a demokrácia és a jogállam!
Az új magyar alaptörvény (alkotmány) tervezete súlyos támadás a magyarországi demokrácia és jogállam ellen!
Számos vezető magyar politikai szereplő, pl. Sólyom László, az Alkotmánybíróság első elnöke, a Magyar Köztársaság korábbi elnöke, Paczolay Péter, az Alkotmánybíróság jelenlegi elnöke, Baka András, a Legfelsőbb Bíróság elnöke, Kis János, a magyar liberálisok korábbi elnöke, Kállai Ernő, a nemzeti és etnikai kisebbségi jogok országgyűlési biztosa stb. súlyosan kritizálták az új alkotmány tervezetét annak komoly hiányosságai és torzításai miatt.
ELJÁRÁSI KÉRDÉSEK
1. A parlamenti ellenzék kivonult a szövegtervezet előkészítésének munkálataiból, és nem zajlott társadalmi politikai vita sem.
2. A kormányzó FideszKDNP-koalíció azt állítja, hogy az új alkotmány teljesen legitim lesz, de nem hajlandók népszavazásra bocsátani. 3. A tervezet számos alapvető kérdést nem rendez, pl. szavazati jogok, bírósági rendszer, abortusz stb., hanem azokat alsóbb szintű törvények hatálya alá utalja, amelyeket a parlamentnek minősített többséggel kell elfogadnia.
TARTALMI KÉRDÉSEK
4. A preambulum utalást tesz Istenre és a kereszténységre mint nemzetmegtartó tényezőre. Ezt nem tekinthetjük értéksemlegesnek, és ezzel az alaptörvény kizárja mindazokat, akik más felekezethez tartoznak vagy vallás nélküliek.
5. A preambulum összekeveri a politikai és az etnikai nemzet fogalmát. A nem magyar nemzetiségű magyar állampolgárokat, valamint a magyar nemzetiségű nem magyar állampolgárokat is a nemzet részének tekinti. 6. Az alkotmánytervezet kinyilvánítja, hogy nincs jogfolytonosság a jelenlegi magyar alkotmánnyal, holott a jelenlegi teljes jogrend és szerződési gyakorlat ezen alapszik.
7. A jelenlegi alkotmánnyal ellentétben az új tervezet nem védi a Magyarországon élő nemzeti és etnikai kisebbségeket.
8. A jelenlegi alkotmánnyal ellentétben az új tervezet nem védi a magántulajdont.
9. Az új tervezet utat nyit az abortusz esetleges betiltása felé.
10. Az új tervezet megnyitja annak lehetőségét, hogy a gyermekes szülőknek többszörös szavazati joga legyen, így sérti az egyenlő szavazati jog elvét.
11. Az Alkotmánybíróság hatáskörét a jelenlegi kormány a jelenlegi alkotmány változtatásával jelentősen megkurtította. Az új tervezet elfogadja ezt a korlátozott hatáskört.
12. Az új tervezetből kiolvasható, hogy a kormányzat ki akarja terjeszteni a befolyását a bírósági rendszerre, az utolsó független hatalmi ágra. 13. Az új tervezet megszüntet három jelenlegi ombudsmani tisztséget: a nemzetiségi és etnikai kisebbségi jogok, az adatvédelem és a jövő generációk országgyűlési biztosáét.
14. Az új tervezet csaknem az öszszes állami intézmény vezetőjének kinevezési szabályait megváltoztatja; 9 vagy akár 12 évre növeli hivatali idejüket, ezzel oly módon erősíti meg a pozícióikat, hogy azok a személyek, akiket a jelenlegi kormány nevez ki, gyakorlatilag elmozdíthatatlanokká válnak. Azáltal, hogy ezeket a tisztségeket ilyen rendkívül hosszú ideig elfoglalják, súlyosan korlátozzák az összes majdani kormány mozgásterét.
15. Az új tervezet a Fidesz számára biztosítja egy alkotmányos puccs lehetőségét. Az új Költségvetési Tanács, amelynek többsége főleg Fideszhez lojális emberekből áll, vétójoggal bír majd a költségvetés elfogadásában, a köztársasági elnök pedig feloszlathatja a parlamentet, ha március 31-éig nincs elfogadott költségvetés.
Hát tudod, szerintem itt szét kell választani legalább két dolgot. Rögtön két kérdés merül ugyanis fel:>>
>(1.) -- Az egyik, hogy az Alaptörvényre fel kell-e esküdni, és ha ezt az adott parlamenti pártok közül megszegi valamelyik, akkor mi lesz, ill. mi lehet annak a következménye.
>(2.) -- A másik, hogy van két olyan párt (MSZP, LMP) amelyek -- teljesen a saját akaratuktól vezérelten (!) -- már eleve kimaradtak az alkotmányozási folyamatból, szabotálni próbálva ezzel a folyamatot. ((Más kérdés, hogy ez nem megy, mivel a FIDESZ-KDNP-s kormányoldalnak -- szerencsére!!! -- megvan az alkotmányozó 2/3-os többsége, plusz még öt fő a választások szerint (ebből -- sajnálatos módon -- 1 fő (autóbalesetben) elhunyt (Arnóth Sándor FIDESZ-es képviselő úr), így a Püspökladány választókerületére illetékes új képviselő megválasztásáig most négyen vannak a 2/3-on felül), ami bőven elég az alkotmánytervezet elfogadtatásához!)) ((Ezúton mély tisztelet és őszinte részvét az elhunyt, és családja iránt!))
A két kérdésre a két lehetséges válasz:>>
>(1.) -- A mindenkor érvényben lévő Alkotmányra -- másik nevén az Alaptörvényre -- a mindenkori parlamenti pártoknak azoknak összes képviselőjükkel együtt, az egyéb (azaz a független) képviselőknek, és a mindenkori Kormánynak annak összes kormány-tisztségviselőivel együtt, valamint a Tisztelt Ház elnökének és a Tisztelt Ház alelnökeinek kötelező felesküdnie! Ha ezt valaki őközülük nem teszi, akkor megsérti az ide vonatkozó törvényi rendelkezést. ((Hogy az alkotmányt is megsérti-e, vagy sem, azt én sem tudom, mert egyrészt valamilyen viselkedési mód akkor lehet alkotmányellenes, ha valami adott dolog le van rögzítve az alkotmányban szilárdan, és annak megszegése teljesül. Ilyen módon az, ami nincsen szilárdan lerögzítve az alkotmányban, azt az alkotmány szerint nem lehet megszegni, mivel az nincs benne az alkotmányban; másfelől úgy is meg lehet szegni az alkotmányt olyan dologgal, amit az alkotmány nem tartalmaz ugyan, de annak az alkotmánnyal kapcsolatos tiszteletben tartását valamilyen másik törvény (valami más formában) előírja (pl. alkotmányhoz kötött sarkalatos törvények valamelyike, esetleg más törvény).)) Na már most, ha bármilyen törvény (az alaptörvényt, vagy más törvényt) megszegnek, annak megvan a megfelelő -- törvényileg előírt -- büntető szankciója. Ha tehát valaki nem esküszik fel az alaptörvényre, akkor az az eset biztosan szankcionálható lesz!
>(2.) -- A másik dolog jóval egyszerűbb! Ott egyszerűen meg van határozva, hogy a parlamenti képviselőknek mi a munkájuk, és ha azt valamelyikük megszegi a kötelező munkahelyi munkavégzéstől, akkor nyilvánvalóan az is szankcionálható, és az el nem végzett munkáért fizetést sem vehet fel!
Ha az MSZP és az LMP nem vesz részt az alkotmányozási folyamatban, és az Alkotmányra -- az Alaptörvényre -- arra való hivatkozással nem esküszik fel, hogy ők nem is akartak alkotmányozni, akkor ők egyszerre szegték meg a felesküdési kötelezettséget és azt a munkavégzési kötelezettséget, amiért államilag meg vannak fizetve -- igencsak alaposan!!! -- akkor vonják érte őket a TÖRVÉNY BETŰJE szerintfelelősségre!
Most már értem, hogymért gumikesztyűben bonotgatták a diákok a leveleket.
Ennek ellenére, a kirívó, sértő elemeknek én nem nagyon tulajdonítanék nagy jelentőséget, hiszen ha itt a Fórumban olykor leírt dolgokat realizálni lehetne, azok ennél sokkal rosszabbak is lennének. Annyi oldalon, ahány csak van... Sokkal inkább néhány más dolognak, sokkal nagyobb súllyal, amelyek a stop cikkében apróbetűvel vannak szedve...
Kérdeztem - és senki sem akar ezzel foglalkozni, vagy esetleg hozzám hasonlóan gőze sincs -, hogy milyen helyzet áll elő akkor, ha a Parlament MSZP frakciója nem esküszik fel az új Alaptörvényre? Vagy esetleg az Alaptörvényre - lévén nem Alkotmánynak nevezik - fel sem kell esküdni? És akkor nem történik tk. semmi, azaz minden megy tovább a "régiben"?
A jövő héten befejeződik az alaptörvény-javaslat részletes vitája
2011. április 3., vasárnap 7:55
InfoRádió / MTI
Befejeződik az alaptörvény-javaslat részletes vitája az Országgyűlés jövő heti egynapos ülésén. A képviselők - ha nem érkeznek újabb módosító indítványok a készülő alkotmányhoz - utoljára szólhatnak a tervezethez.
Orbánékat pedig még/már a Cohn-Bendittel erősítő MSZP sem állíthatja meg.
Az egy dolog, hogy kinek ez kedves, kinek meg az... Magam inkább arra lennék kíváncsi, hogy ennek a lépésnek milyen jogi következményei lehetnek?
Az MSZP kikerül a Parlamentből és mindjárt elkezdődik a parlamenti képviselők létszámának redukálása? Sőt, mint párt is megszűnik? Vagy új választások lesznek?
Mesterházy: nem tesz esküt az MSZP a Fidesz alkotmányáraNem tesznek esküt a szocialista parlamenti képviselők az új alkotmányra; a következő választásoknak akkora tétje lesz, mint a rendszerváltás óta egyiknek sem - nyilatkozta a Népszava szombati számában Mesterházy Attila, a Magyar Szocialista Párt (MSZP) elnöke.
A törvénysértések pártja már az Alkotmányt sem tartja majd be?