Örömmel jelentem be, hogy én is boldog tulajdonosa vagyok egy 5 ajtós 1,4-es ezüstmetál Elite felszereltségű Lacettinek! Még egy hetes sincs a kicsike, de én már a kezdetektől imádom! 2 napja volt az első tankolásom és vegyesben 7,8-as fogyasztást mértem 590 km-en. Ennek 60%-a klímával. Elsőnek szerintem nem rossz ahhoz képest, hogy 12,5 lityis fogyasztásokról is olvastam már. Azért remélem megy még majd lejjebb!:))) A legjobbakat mindenkinek!
Most telefonáltak 16:54-kor hogy megjött a Járgány a szalonba, úgyhogy holnap megyek hozzájuk a kocsit átnézni, és a hitelt leügyezni meg a további dolgokat. Nagyon jól jött ez a hír, mert ma nem volt túl jó napom...
Na, megvolt az első szerviztapasztalat. (Ch. Wallis, Kerepesi út). Az ok: nyikorgás az utaslégzsák irányából, huppanóknál, nagyobb sebességnél. Nagyon korrektek voltak, bár a hibát tökéletesen nem tudták elhárítani, azt mondták, ha újra előjön, az egész műszerfalat le kell bontaniuk, és az több napig is eltart. Egyébként egy Lacetti SW -ről van szó, most ért el 10000 km -t, más probléma még nem volt vele. A fogyasztás átlagban 8,2, még sok várossal, klímával sem megy fel 9 literig. Az ottani szakemberek szerint a fogyasztás 2000 - 2200 fordulaton az optimális, mondjuk én akusztikai okokból városban ezt használom. Országúton sem megyek 4000 fölé, vagy csak nagyritkán. Korábban már kifejtettem ugyanitt, hogy ezt a fogyit egy ekkora benzines autótól el kell fogadni.
az előbb mentem haza ebédelni, és egy mellékútról fel akart kanyarodni egy b...m nagy autó, ezüstmetál akármi, és kiderült hogy egy sw, ami nekem is lesz, hazaérve megnéztem az adatait, 33 cm-rel nagyobb, mint a mostani r19-em. de azért még befér a garázsba.
a mostani autómmal én is azt vettem észre, ha kíméltem, akkor több volt a fogyasztás, utazó normális 110-130, autópálya 140-160, de azt szereti, ha 120 körül megyek, akkor még nem nagyon hangos, meg is áll, ha nagyon kell, remélem ez megfelel majd a Lacettinek is.
Eddig 11 000 km-t tettem meg sikeresen egy 1.4-es 5 ajtós Elite felszereltségű Lacettivel, dióhéjban megosztom veletek eddigi tapasztalataimat.
A motor az első 1 000 km-en elég haloványnak tűnt, aztán ahogy gyűltek a kilométerek egyre jobban magához tért. Most már egy rossz szavam sem lehet rá:-) A fogyasztásom klímázással 8-8,5 liter között alakul. Ez nem is olyan rossz, ha a vezetési stílusomat is figyelembe veszem. A próba kedvéért egyszer 1 tank benzinből kijövő távolságot sétakocsikázó stílusban (3000 fölé nem pörgetve) tettem meg vele. Az fogyasztási átlagom pedig emelkedett!!! Az autópályát kifejezetten "szereti", 140-ről még gyorsul lelkesen:-)
A váltó igaz egy kicsit hosszú úton jár viszont akadásnak, darabosságnak nyoma sincs.
A futómű eddig derekasan kiállta a budapesti "utak" jelentette kihívásokat, az utastérben sem zörög, nyikorog egyetlen elem sem. A vezető ülésbe szerelt deréktámasz jó szolgálatot tesz hosszú utak alkalmával. Már több alkalommal tettünk meg hosszabb utakat 5 személlyel és a helykínálatra eddig senki sem panaszkodott. (Ekkor az alja elég alacsonyra kerül, érdemes az útból kiálló puplikat jobban megtisztelni)
A csomagtérbe célszerű valami tároldobozt vagy kosarat beszerezni, mert a csomagok rögzítésére nem szolgál semmi sem. Elég könnyű néhány kanyar alatt feldúlni a csomagteret:-)
A hátsó rész kialakításának köszönhetően a légáramlatok esős időben leszárítják az ablakot, a törölgetésével nem kell foglakozni.
A hibajelenségek szerencsére elkerültek, mindössze tankolnom és ablakmosót utántöltenem kellett bele:-))))
Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve, örülök hogy ezt a típust választottam.
Érdekes módon, talán a Daewoo metamorfózisa miatt, a Chevrolet-nél már nincs 1000 és 2000 km közötti ingyenes, kötelező átvizsgálás. Így, a korábban ajánlott olajcsere is elmarad.
A bejáratásról annyit: ha nem is padlógázzal, de lehet nyugodtan hajtani az autót. 160 km/h-ig nyomtam ma neki. Nem vette zokon...
Gumi ügyben mail ment! Holnap délelőtt mobilon kereslek!
Teheratóval járok és abban van tachográf(jól írtam?). Ez egy digitális német kütyű,ami állítólag pontosan méri a sebességet. Menet közben szoktam lesni,hogy mennyi az eltérés a kettő között. Alacsony sebességnél minimális vagy jóformán semmi,nagyobb temponál 6-8 km/h a különbség. Azt 200-at csak azért írtam,hogy érzékeltessem,hogy azért megy az autó. Az enyém 180-ig elég jól gyorsult,utána azért már úgy kérette magát.:) Természetesen ezt nem tanácsolom senkinek!Főleg nem bejárató kocsinál. Bár a bejáratásnál elszaladt velem egyszer-kétszer a ló. Bejáratással kapcsolatban egy tanács.Én 1500-nál lecseréltettem benne az olajat.Látnotok kellett volna milyen szmötyi jött le belőle.
Az 1.6-os motorról annyit,hogy egyszer a M7-en felnyomtam 200-ig és még volt egy kicsi,de ott már elég bizonytalannak éreztem az autót.Az tehát igaz,hogy amit sok helyen írtak,hogy nincs meg a kellő kapcsolat (ill. az érzet) az úttal.
A gépkönyv szerint 190 km/h alatt van a vége. Ha jól emlékszem 187 km/h...
200 km/h-nál nem véletlen, hogy bizonytalannak tűnt az autó, nem erre adták el! Állítólag a vége felé már plusszban csal a sebességmérő. Lehet, hogy az a 200 km/h csak 190 vagy 185 km/h volt?
Érdekel a 4 db Matador téli gumi! Dobj egy mailt a szolnok1 kukac freemail.hu-ra és lelevelezzük!
Ha esetleg Téged érdekel 4 db 14"-os acélfelnin levő 4 db Matador 185/64 R14-es, akkor akár cserét is nyélbe üthetünk. Kb. 5000 km-t futottak, szinte újak.
A 14" acélfelnik az F Astrára vagy a Kalosra jók, többek között...
Sziasztok! Pár hozzászólással lejjebb már irtam (ha már szóba került),hogy eladó 4 Matador márkájú (Michelin csoport) téli gumi Lacettira. 195/55 R15-ös gumik,3000 km-rel.Mondhatom azt is,hogy jóformán újak. 48000 Ft-ért. A Nubirámon használtam egy téli időszakban. Téli gumit,ebben a méretben 80e alatt nem igazán fogtok kapni.Nem azért adom el,mert rosszak,hanem elcseréltem a kocsit és abba a nyomott árba,nem adtam oda még plusszba. Van hátsó hamutartó is eladó, 2500-ért.(új,nem volt használva) Az 1.6-os motorról annyit,hogy egyszer a M7-en felnyomtam 200-ig és még volt egy kicsi,de ott már elég bizonytalannak éreztem az autót.Az tehát igaz,hogy amit sok helyen írtak,hogy nincs meg a kellő kapcsolat (ill. az érzet) az úttal az igaz.Természetesen ez a sebesség fügvényében értendő. A váltó valóban hosszú úton jár,de pontos.A gyors váltásokat nem tolerálja,főleg,2-ből,3-ba. A fogyasztásom az első pillanattól kezdve 10 alatt maradt.Csak városban, klimával 9-et evett,de országúton nem kimélve (nagyon nem kimélve) 7.5. Üdv: Lufi
A gumival kapcsolatban az a véleményem, hogy nem kell minden kósza hírnek bedőlni. Ha beírod a Google keresőjébe azt, hogy 195/55 R15, 782 db magyar nyelvű találatot fogsz kapni. Ennyit arról, hogy lehet-e kapni Magyarországon ezt a fajta gumit! Ami viszont tény: téli gumit elég nehéz találni ebben a méretben, relatíve olcsón. Persze lehet, hogy azért nem találni jelenleg olcsóbb téli gumit ebben a méretben, mert még nincs itt a szezonja...
A kereskedésben felhívták rá a figyelmemet, hogy az antennára nagyon kell vigyázni, mert könnyen megsérül, és nem egyszerű (olcsó) a javítása.
Mindenesetre a szerencse eddig nem pártolt a Lacetti-hez: valahányszor hosszabb útra indulok, mindig komoly dugóba keveredek + 700 km után már defektet is kaptam vele...ezekről persze nem az autó tehet.
A gumisnál viszont megtudtam, hogy az autóra feleslegesen jó gyári gumit tettek (elvileg 240 -es sebességig jó) + ismereteik szerint nem is lehet kapni ezt a fajta gumit Mo-n. Erről tudtok valamit?
Szia!
No, lám-lám! Még négysi és nemfe hiányzik a Kalosos topicból... :))
Az SW-t minden teszt nagyon dícsérte (legalább is, amiket olvastam). Az én használati szokásaimhoz az ötajtós jobban passzol.
Végigolvastam a topicot az elmúlt közel egy hónap alatt. Jártak ide egy páran fikázni a Lacettit, pedig szerintem nem érdemli meg...
No, majd meglátjuk és megbeszéljük itt a topicon, hogy milyen is ez az autó! :))
üdv: Sarkany
A váltó tényleg nagy utat jár be két sebességi fokozat között, de hát tudomásul kell venni, ez nem egy sportautó és ebből fakadóan ez nem egy sportos váltó. Minden egyéb, amit a tesztekben az újságírók a váltóról összehordtak (pontatlan, lötyögős, akadós, csikorgós, stb.), az baromság!
Egyebekben figyelmedbe ajánlom a #514-ben írottakat.
Egyelőre többet én sem tudok összehasonlításként írni, annyira új az autó.
1 kis segitséget szeretnék kérni tőletek. pár napon belül - remélhetőleg - boldog tulajdonosai leszünk egy 1.6os lacetti sedan platinumnak. az uj autó kérdés hamar eldőlt mert az őseim megint elsőre beleszerettek, mint anno az 1.4es 5ajtós lanosunkba :) én meg azért szétnéztem a neten és elég vegyes véleményeket találtam, főleg az 1.6os motorról és a váltóról, hogy gyenge a motor, rosszak az áttételek, és pontatlan a váltó. igaz hasonlót olvastam az 1.4es lanos se-ről is, mégis sikerült vele 185öt menni, igaz jótékony hátszélben, enyhe lejtőn, M3ason, egyedül :D ha valakinek van tapasztalata ezzel a változattal megoszthatná velem, hogy tudjam mire számíthatok. az ideális talán az lenne ha 1.4es lanoshoz tudná hasonlítani, de mint tudjuk ideális eset nem létezik :DDD
Huszonötéves lehettem, amikor lerohadt az utcánkban egy nyugatról jött Jaguár. Este volt, a tulajnak fogalma sem volt mihez kezdjen vele. Gyújtás gondja volt az autónak.
Megcsináltam. Hálából mehettem vele egy kört. Meghatározó élmény volt egy életre...
No, jó éjszakát!
Holnap folytathatjuk, ha van hozzá kedved, bár itt egy kicsit off!