Keresés

Részletes keresés

opisti Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1353

Szevasz Laci!

Szombaton nem tudunk menni, a feleségem elutazik, nekem maradnom kell.

Meg úgy nézem az idő sem a lejobb lesz, de még fogunk találkozni. Majd megbeszéljük. Ha Ti elmentek, kívánom hogy jól sikerüljön a nap.

Szia!

Előzmény: baal (1328)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1352
Induljatok el vissza Ugra:)))), ahogy átadtam a ma műszakizott futókat megyek le én is. A víz 2 métert apadt, a part száraz.


Ha valaki még nem látta volna,klikk rá:Utánfutó gyártás
Előzmény: Törölt nick (1350)
süger Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1351

Holnap szabadnapos leszek,lessz időm a topikra is. Addig is kis türelmet kérek mindenkitől.

Sügér.

Előzmény: Beer-ci (1348)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1350
Mi meg matellel még mindig itt várunk, Csongrádon, a jobb oldalon!
Előzmény: Törölt nick (1349)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1349

 lehet neki a csongrád jobb lett volna, nem tudom miért hallgatott rám...?

Ki kellett  próbálni egy hosszabb hegymenetben is.   Meg ha valami baj történik a vontával, tudtam volna segítségért kiabálni. .D

Előzmény: hakapeci (1344)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1348
Sajna csak most értem haza. A hosszú hétvége miatti lemaradásokat pótolnom kell.Amíg lovagoltam, addig lószállítokat meg lójártatókat gyártottam, most meg a hajószállítókból kéne a hobbit fedezni.
A jövőheti menü két kettő tonnás cucc.
Komolyan gondolkozom hogy rokonszakma lévén be kellene szervezni Dokit az északi országrész hajószállító futóinak gyártásába. Doki???
Matel meg tervezgethetne sok okosságot mérnökösen: pl hajóönkikötő kézi készüléket:))))
Jut eszembe megcsináltam a tárhelyet, de nem akar gyarapodni:((((
Van Matel, és Sügér mappa is. Fotók?
Holnap leszaladok Ugra megnézni hogy van e víz a hajó alatt. Apad rendesen.

Ha valaki még nem látta a Tiszavirágzást és szeretné megnézni, az Ugi hídtól 2 km-re látható. Oda talán az orrkiülőssel is fel tudunk menni. Addigra hajózható lesz:)))))
Várhatóan június közepe.

Aztán meg a Kőrösös túra. Alig várom.
Mikor legyen?
izgaga Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1347
Bocs, Sügér, de ezt nem bírtam ki....

1ébként szerintem én is szívtam majdnem(????) akkorát, mint Sügér. Az történt, hogy eredeti tervem szerint elindultam május 3-án reggel felfelé, azaz hegymenetben csatlakozni a többiekhez. Alig 72 fkm-et mentem felfelé, amikor levettem a gázt az ún. vezsenyi nagykanyar csücskében, Martfűnél a 307 fkm táblánál, hogy jó fotót csináljak róla, legyen bizonyíték, mert otthon nem hiszik majd el, hogy Viharral ennyit jöttem.
Lehet, hogy ezt nem kellett volna. Innen kezdve nem bírtam úgy elindítani, hogy menetképes is legyen.
A többit kb. elmondták a többiek. T-ugról hétfőn egy kis kölcsönmotorral vittem haza lefelé a hajót, d.e. 11-kor kikötöttem a bázisomon. Gyönyörű út lett volna, ha nincsenek az előzmények, napsütés, csend, stb.
üdv. izgaga
U.i.: családom közölte, h. agyoncsapnak, ha nem cserélek motort és nem hagyom abba a Viharozást......
Előzmény: izgaga (1346)
izgaga Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1346
A túra szállóigéje: "Szív, mint Sügér Dinnyéshát előtt"
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1345
Szerintem a következő túrán jobban járnál egy motoros bocival! :=)
Előzmény: hakapeci (1344)
hakapeci Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1344
folytatás!
szóval tiszapüspökinél baloldalon mellém kötöm a doktor progresszét, kötélre veszem a sügért, meg a vízen akkor már csurgó hood-féle vitorlást. igen ám de sügér sporttárs a trimaránnal jobban meg volt vezetve meg a hajócsavar álltal forgatott víz elkerülte .stabilan lógott a kötél végén, míg a hood-vitorlás éktelen kilengéseket produkált jobbra-balra na akkor ők is egymás mellé kötöttek, ez látszik a képeken és szerencsésen haladtunk t.ug felé. szolnoknál a rendőrök kicsit néztek hopgy mi folyik a folyó vízen, de nem szótak, gondolták őrültekkel nem tudnak mit kezdeni... mit mondjak elég furcsa látvány lehettünk... a sebességünk gps szerint 14-15 km/ó volt az én motorom 2150 et forgott akkor a köztes pihenőket nem nagyon értük el, végig menetben voltunk... megérkezés tiszaugra a sárba rendben lezajlott, felcsernőnket + 2 leánykáját + csomagját bocival kivittük amíg lehetett onnan valszeg dagonyáztak gyalogosan tovább, többet nem láttam őket...lehet siettek haza. este a pegazus hotelben vacsora lefekvés, másnap tanakodás a hogyan vesszük ki a hajót? címmel a csapat java elment csongrádra, visszajöttek hogy jó a hely ... na igen ám de én 2 méteren nem valószínű hogy átférek ezért saját kutatásba kezdtem , 1 óra alatt, több helyet megnézve tiszabök-nél találtam 1 tökéletes letakarított helyet a kompnál. autót futót odavitte 1 haverom én meg hood-ot kötélre kapva elindultam felfelé 20 km távolságra levő sójahelyre,Sügér másodvontató kapitány vezénylete alatt. felfelé 9 km /ora tempót tudtunk abszolvállni, mert féltem hogy ha eröltetjük a dolgot akkor kiszakad az öreg vitorlás orrtőkéje igy is rendesen feszült a kötél. útközben a vége felé találkoztunk kitzolival, akivel eredetileg vontatásról beszéltünk, de saját lábán odaért szerencsésen ... lehet neki a csongrád jobb lett volna, nem tudom miért hallgatott rám...?na szóval a 3 hajót egybesült erővel kivettük, az én hajómat sügér profi módon felvitte a futóra, pedig a víz eléggé forgott a kis beszögelésben, ja közben doktor hajóját kivettük t.ugon ekkor kapott nagy előnyt a kitzoli velünk szemben, kb 1 órával utánna indultunk. hazafelé több balasetes dugó az m5-ön de szerencsésen megérkeztem haza 2 napig hajótakarítás majd visszavittem a szokásos helyére a rómaira--- na ennyi, ja kb 300 liter benya fogyott, de számítottam rá, majdnem 400 liter volt betárolva a bárkán, nem szeretem kiszámolni, és mint látjuk mindig közbe jöhet valami. a többi túrára is megyek ha nem ütközik fontosabb dolgommal...nem ment el a kedvem, sőt... de a kollégáknak a hajók műszaki állapotán el kéne gondolkodni
Előzmény: hakapeci (1339)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1343

Röviden az élményekről.

Mint kezdő turázó. már szerdán elindultam Szombathelyről. Du 4 körül már Csegén voltam, Finom haltöpörtyű, jó sör. Kicsit késöbb megérkezett Beer-ci és Sügér is. A lerakón a komp szorgalmasan dolgozik, de Berr-ci hajóját még vízre raktuk. Kicsit ijedten a körülményektől, másnap reggelre halasztottam a vízrerakást, mondván többen leszünk. Közben Hood is befutott. Fél hatkor kelés, hajó vízre, próbakör és laza kifutási kisérlet a partnak nevezett sártengerbe. Ott volt egy kisebb beton szegély a hajó orra kapott egy szépség tapaszt, de semmi komoly. A többiek úgy döntöttek Ők ezt nem vállaják és irány a Kormorám kikötő. Napsütés, kávézás, a hajók vizrerakása, majd indulás Tiszaugra a futókkal. Kicsit lassabban ment a dolog du félhatra már újból Csegén voltunk. Indulás Sügérrel Dinnyéshátra. Én meneteközben elhagytam Sügért, egy kanyarban még láttam, mikor újból észrevettem egy fehér foltot akkor megnyugodtam hogy jön utánam. Nem Ő volt. Közben besötétedett az orromig sem láttam, hol lehet Dinnyéshát? Végül is csak alig tévesztettem el a bejáratot fél tíz  felé már együtt ittam a többiekkel. Nekem még napközben volt egy 5 km gyalog turám,mert elveszett a futó rendszámtáblája, de az is meglett. Egy rendes autós lelassított mellettem:  Rendszámot keres? Már csak pár száz méter, mondta Ő. Szóval minden rendben zajlott, a többi napot már csak egy kis eső és a jó csapat szinesítette. A kis hajó jől viselkedett, azt hozta amit vártam, sőt még egy kicsit jobban is teljesített. De az utolsó nap mikor még 20 km-t kellett menni felfelé, akkor eldöntöttem ebből nem lesz sorozat gyártás. felfelé a 7-9 km/h nagyon lassú, még az öregesen totyogóknak is.

 

Aki nem jött bánhatja, nagy élményt, kis kalandot, és egy nagyon jó társaságot hagyott ki.

doktor4 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1342
A dinnyésháti kikötőből elindulva azt látom hogy tölem 20-30 méterre a vizbe esik a tura résztvevője uristen ezt meg kell mentenem (igaz volt belőle több is ) . De köztünk van egy hajó , no most mi lesz elmerül elsodorják talán megussza és igen ujra felbukkant !!!! A hajómat mellé kormányozva beemeltem a szerencsétlen bajba jutottat majd elszállitottam a másik hajóhoz . Ezt csak egy ember vette észre a Haka utasa . Igy történt hogy megmentettem a Hakapeci 0.33 dobozos sörét amit a Beer-cinek dobott át a hajójába de nem ért célba . u.i bezzeg Beer-ci az életére tört:-))))) üdv doktor4
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1341
Negyedik sör elfogy, lassan pihi,,,folyt.köv.
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1340
Szolnok:
Rendőrkoma nevet, integet....beazonosította a túrát:))))) Mervi a 20-as táblánál 80-nal, a vontatott hajók szétcsúszva. No ezek után mondja valaki hogy rosszindulatú volt, vagy nem volt leszervezve bármi is :)))
Martfű: Túra megáll, pihizni. Mindenki elindul,én keresem Izgaga barátom. Feljebb megvan. Alapjárat és hátramenet nélkül összekötni két hajót, nem volt kis trükk. A további 40 km sima menet. a Crescent kitett magáért kb 1 tonnával. Csak a végén adta fel, az utolsó 50 méteren.
hakapeci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1339
folyt ismét mert az index ledobott pedig írtam már a folytatást szóval kissé le1szerűsítve

 sügérrel megérkezés ő a partra köt a sárba én a horgonyraállok mi beevezünk, vacsora halászlé kitűnő. reggel indulás, horgony beszakad szétmegy a csomó a kötélen( sok volt a pálesz az este,lehet meg sem volt kötve) szerencsére 2 horgonyt dobtam be. sügért a kötélre véve elindulás t. püspökire néha kitzoli, meg tíborpapa is sügér mellé köt, etetik itatják tartják benne a lelket... ebédet is én adok át neki pörköltöt föztünk a bárkán jóízűen megette több sörrel leöblítve... megérkezés t,püspökire kikötés serelés a parton aztán vissza ahjómra 
alvás a kabinban. reggel szól a doktor hogy a hood-ot is húzni kell. eddig ő húzta meg az ő (doktor) hajóját is vigyem le t.ugra mert ő megy haza ballagási ügyek miatt...folyt
Előzmény: Márklár (1338)
Márklár Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1338

 

Hakapeci, doktor4!

 

Na, erre vártam(tunk), hogy végre konkrét dolgokról is olvassak! Megy ez nektek,

csak egy kicsit cseszegetni kell benneteket. :))))

 

Várom a folytatást!

 

Köszi:

 

Márklár

Előzmény: hakapeci (1335)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1337
Na ja! És ez csak az első nap volt!! Bár miután válladra vetted a fél túrát, utána kissé normalizálódott a helyzet. Tiszaroffnál mielőtt megérkeztetek dobtam olyan hátast a sárban, hogy át kellett öltöznöm-pedig addig nem is söröztem:))) No később volt rá okom......
Előzmény: hakapeci (1335)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1336
No és isteni szerencse hogy volt 2 lityi házipálesz, különben evezővel a hátamban , szarul néztem volna ki. :))))))))))))
No meg amíg oda voltatok menteni, volt lehetőség a Kisdokikkal haverkodni, akik azért felverték Sügi barát sátrát.
Egyébként ha nem lett volna farnehéz az orrkiülős, vagy nem melegedett volna más motorja, vagy kapott volna a következő benyát, vagy,vagy....akkor minden tökéletesre sikerül.
Így volt jó:)))))
Előzmény: doktor4 (1333)
hakapeci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1335
na figyu Márklár !meg a többi kíváncsi!

elmondom az én verziómat... az eleje : doktor 4 el megbeszéltük hogy az én kb 2,2-2,5 tonnás bárkám vízretétele egyszerűbb lenne a tfüredi kormorán kikötőben, késve ugyan pár napot ,de 30-án elmentem doktor támaszpontjára lőrincibe és felvettem őt majd elég nagy tempóban(110-120) irány tfüred . előzve 1 kamiont mit láték? hát a feltekert kabrió(bimini) tetőt lekapta a légörvény és a kamion áthajtott rajta... doktor visszaszalad kb 200 métert, felkapja a többi autó előtt a ponyvát a csövekkel visszaszalad és indulás tovább. megérkezés t füredre hajó vízre, károk felmérve, telefonon nyitvatartva a maritime szakbolt, beszerez alkatrészek amivel javítható kis átalakítás után a ponyvarendszer. ja üres futóval haza pestre.

másnap május 1-- reggel 6 kor irány a műhelyünkbe átalakít átesztergál alkatrészek, irány menet tiszaugra, autó + futó letesz, beer-ci kocsijával fel  tiszafüredre, megérkezés , ponyva törött alkatrészek cseréje, ponyva felszerel kb 3 órás meló, miden ok, de a tiszacsegei felmenetetel lefújva az idövesztés miatt. elindulunk beer-ci hajója nem műxik motor sz@raxik, legszebb doktornőnk/felcsernőnk + 2éktelen rossz gyerekével 8-11 éves leányok, kiegészülve elindulunk a haverommal az első szálláshelyre dinnyéshát-
ra . doktor szól közben hogy az én bárkámnak kicsi a víz a bejáraton, megpróbálom, a 
hátsó mélységmérő 0,4 et mutat a gerinc alatt, mikor az eleje érzem akad az iszapban  
nincs mese horgony az élő tiszába, megállás, felcsernő bele a bociba kievezés a kikötőbe vele meg a 2 gyerekkel 2xre mert kicsi a boci. este van sötét kb 9 óra. készülődés lefekvéshez, meg a vacsorához. telefon jön doktor 4 jelzi hogy menteni kell sügér professzort mert a sötétben tanácstalan lett egy elágazásnál, meg teljesen átázott, meg különben is tele a töke az egésszel...na kievezés doktorért aztán futás vissza sügér-t keresni. 55-58 km / ó sebességgel az áradó tiszában, kézi reflektor doktor-nál világít kb 150 métert előre, szalomozva az úszkáló tuskók között kb 12-15 km múlva több pecást vegzálva távolban jelez sügér 1 lámpával hogy ott van, de a pecások is jeleztek de gondolom mást---folyt köv.

Előzmény: Márklár (1330)
kutya56 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1334
Szevasz Tiborpapa !
Tisztelt Dezső Bá !

Megkaptam a drótpóstádat, de arról a címről nem tudok válaszolni. Cseréltem az Index-nél az email címemet, légyszíves küldd el újra a lehetőségeket.
Előre is köszönettel : András az első
Előzmény: Törölt nick (1327)
doktor4 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1333
No ! Szóval a Sügér Lemaradt ,nem kicsit ,már erösen koromsötét volt mikor telefonon hivtam hogy hol van (hogy mit és hogyan mondott az nem irnám ) rövid tanácskozás után indultunk az erősen uszadékos tiszán a Sügéré a Haka hajójával nos itt világitottam sok esetben a pecások szemébe . Ja igen 55 -el suhantuk a sötétben mig megtaláltuk az elveszett hajót meg az erősen fogadkozó Sügér pajtást . aztán mellé kötöttünk és miután az irány is meglett szépen bevontattuk Dinnyéshátra a orrkiülőst. Ennyi a történet röviden igaz a fedélzeten elhangzott néha a doki látsz valamit kérdés amire ment a válasz ,igen téged !!! :-)))) párás ködös vizen igazi kaland volt . üdv doktor4
Előzmény: Márklár (1330)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1332
Bocsi Márklár.
Mi átéltük. Tudod egy túrán szinte percenként, óránként történik valami. Nehéz lenne mindent leírni. Nem azért mert titkolóznánk. Szerintem ha csak olvasgatod a topikot, lassan meg fogsz tudni mindent.
Tudod azt az érzést amit pl. Dinnyésháton ennyien a tábortüzet körbe ülve, társalogva, nem lehet leírni.
De az esőben sátorverés sem semmi. Szóval még sokat fogunk a történtekről beszélni. De a legtöbbet akkor fogsz megtudni, ha a következőre eljössz.
Beer-ci
Előzmény: Márklár (1330)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1331
Így van. Sem az időjárás, sem a környezeti tényezők nem róhatók fel senkinek.
Volt sár itt is ott is....bőven.
Ede ajánlotta túra hibátlan, és még ilyen körülmények is teljesíthető volt.
Szerintem inkább a hajók felkészültségi fokát kell tutira tenni. Akkor kevesebb lesz a hajóvonták találkozása....:))))
Ennek a megoldása viszont fényesen bizonyította a résztvevők emberségét.
Ha tehetném én már holnap indulnék a következő túrára:))))) Előtte azért még egy rövidebb tali szervezése a Tiszavirágzásra.
Aki nincs vízen az sajnálhatja. Én biztos lent leszek a hétvégén:))
Márklár Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1330

Viszont az esti mentés az nem egyszerü volt ( Kevés épeszü ember tette volna meg ).....

 

Még szerencse, hogy semmi említésre való nem történt. Csak tudnám, hogyha nem

akarjátok megosztani az élményeket velünk, miért nem magánban (email) leveleztek?

 

Márklár

Előzmény: doktor4 (1329)
doktor4 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1329
Hello Papa ! Ne rojjuk fel Edének az áldatlan körülményeket ,hisz nem ő tehet róla :Én a tura bejáráskor alapvetően alkalmasnak találtam -a többiekkel egyetemben - a helyet az indulásra. Talán saját hibánk nagyobb súllyal bir ez esetben ,egyszerüen nem jól értékeltük a helyzetet és nem jól válaszoltunk a kihivásra . Viszont az esti mentés az nem egyszerü volt ( Kevés épeszü ember tette volna meg ) Több horgász a mai napig nem ért haza mert a Haka lámpájával maradandó sérülést okoztunk a szemükben .Szerintem !!!:-)))) Én tanultam az esetből és a következő túrán folytatom azt a gyakorlatot hogy csak akkor megyek tovább ha minden hajó már elment ,másképpen fogalmazva a záró hajó az én leszek ! Lásd a Hood esetét ez bevált . Ja igen a következő túra, a terv Tiszaug - Csongrád - Kőrösön fel Szarvas majd vissza a Tiszára és le a határig . Ezt kérem véleményezni !!! üdv doktor4
Előzmény: Törölt nick (1326)
baal Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1328

csak halkan jegyzem meg, hogy anno én jeleztem, hogy nem biztos, hogy a legjobb ötlet tiszacsegéről indulni....

viszont nekem ez a minitali nagyon jól esett, a sügér és a két opisti kiváló, és megszállott hajósok,akikkel jól el lehetett tölteni az időt:-)

azt viszont sajnálom, hogy nem tudtunk csatlakozni-de a fen tudta, hogy a poroszlói medencében 20 centis a viz:-(

azóta már duzzasztanak, úgyhogy a hét végén hajózunk ezerrel:-)

ha valaki a környéken lesz jelezze, hisz szivesen megnézném a hajókat élőben is-erre készültem hetekig......

Előzmény: Törölt nick (1326)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1327
Az opisti büféhajót látva most sajnálhatjuk csak igazán, hogy nem tartott velünk!
Előzmény: süger (1323)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1326

Kénytelen vagyok ilyen messzire visszamenni az időben (2008.2.13.)

Az igazság odaát van.


Tiborpapának próbáltam segiteni, remélem sikerült. üdv,,,ede

 

Kedves ede111.

 

A túra egyetlen (és jobbára teljesíthetetlen) gyenge pontja a tervezett tiszacsegei indulás volt, illetve nem volt, mert valójában a tiszaörvényi Kormorán kikötőből indultunk.

A működő komp és a Tisza apadása után visszamaradt iszap egyszerűen alkalmatlanná tette Tiszacsegét több hajó, csónak (nagyjából egyidejű) vízretételére, a komp melletti "kikötő" fehérembernek (csomagokkal)megközelíthetetlen volt a 20-30 cm vastag, húzós iszapréteg miatt.

Úgy vélem, nekünk igazán akkor segítettél volna, ha ezekre (a Tisza áradása miatt előállható) anomáliákra időben felhívod a figyelmünket, akár feltételes módban is, hogy; előfordulhat ... stb.

A "kevesebb több lett volna" látszólagos ellentmondás feloldása alapján:
ha az ismert körülmények között és miatt  mindenki és egyből a Kormoránnál landol, tucatnyi anyázást  megspórolva, még jobb kedvvel és valamennyien még vacsora előtt érkeztünk volna meg Dinnyéshátra. :=))

Előzmény: ede111 (396)
süger Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1325
Hát a feliratot nem így képzeltem el, de azért így is ki lehet venni.
Előzmény: süger (1323)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1324
Akkor ilyen lesz. Mikorra kéri az úr??
Előzmény: Törölt nick (1320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!