Más: http://www.vatera.hu/hivotank_19132895.html Ha nem kell senkinek ez lesz a tartalékom, de örülnék, ha szerető gazdára találna :) Szerintem nem gond a törött felsőgyűrű, ha mák kompatibilis a bacsokéval, ha nem meg lehet javitani.
...én fehér (100-ftos boltban kapható) kb. 25-30 cm átmérőjű tál. Azért fehér, hogy alulról is verje vissza a fényt minél jobban, víz alatt exponáld, mivel Szilárdtól tudom, hogy túlexponálni nem lehet, ne sajnáld, inkább bőven többet, minthogy foltos maradjon. Én 100W-os sima szobalámpa elé teszem és a víz alatt forgatom az orsót, illetve néha fel-le mozgatom, hogy a felső csigán maradt buborékok takarodjanak, aztán ue. alulról is. Egyszer forditottam napon is :)
Üdv! A dichromat sima ügy, Azúr vegybolt (József körúton) 800 ft/100g volt tavaly és simán adtak, pedig volt 2 hét az életemben amikoris minden reggel ezzel keltem és feküdtem, mert mindenhonnan olyan információm volt, hogy engedély kell hozzá. Amit viszont még nem szereztem: rodánkáli. Ez engedélyes, viszont egyszer rákérdrztem a Gödöllői "laborellátó"-nál és 900/100g-ért árul, febr közepén tudok pestre menni, mindenképpen bespájzolok... Egyébként a rodánkáli (=rodanid =K-tiocianát) nélkül is müködik a hívás, sőt a Foma 100-as érzékenységét igy használja ki. Tudtommal rodánkálival hívva 2-3 FÉ túlexpo szükséges, viszont nő felbontás...hát fene tudja, sosem próbáltam.
Hívtam úgy is, hogy Soósnál vettem a www.foma.cz-n leirt első "Fomadon LQR" hívót, szerintem nem jobb, mint a forte recept alapján kikevert, kevesebb a macera és 500 ft/negyed liter (1+10, nekem 2 tekercsre volt elég).
Ha van valakinek 1kg-nál kisebb kiszerelésben eladó kálium dikromátja és tudna mellékelni tippeket a FomaPan R-100-as újraexponálásához az mindneképpen írjon nekem! :)
A filmszemlén megint van egy film (tavaly Szemzőé volt ilyen) amely s8-as technikával készült és kiemelkedik a többi közül, így a formátum (bár 35-re nagyítva) de jelen van, él és virul!!!!!!!!!!!!!
Igor és Ivan Buharov filmje, Lassú tükör , itt említik:
Nem a filmszalag közepéről beszéltem, hanem a képmező közepéről. Vagyis nem horizontális, hanem vertikális elhelyezkedésről.
De ha már a 9,5-et szóba hoztad: arról meg azt kell tudni, hogy a 16-os kész, előhívott filmet át lehet perforálni 9,5-be. Persze a képmező kisebb lessz... sok értelme különben nincs a dolognak, csupán érdekesség.
Ha működik akkor ezt nézd meg, egy finn kolléga tesztfilmje, mely összehasonlítja a canon csúcs ds8 kameráját és az olcsó fapados quarzot. Azt hiszem nem kell mondanom, hogy nincs akkora különbség ;)
A dolgok jelenlegi állása szerint én inkább a 16mm-t temetném! A digit filmezés éppen ezt a méretet fojtja meg. Nagyon sok operatőr már az ára miatt sem nyúl a 16-hoz. Ha pár %-al több pénz jut a forgatásra akkor 35mm. Ha kevesebb, akkor digi. Ezzel szemben többen nyúlnak a digi helyett az S8-hoz. Készítünk egy DVD-t a 8mm-es filmezésről közérthető nyelven( pár szó a kameráról és a kezeléséről, filmfajtákról, utómunkákról, bemutatásról) megnyertünk az ügynek egy ismert fiatal, laza színészt, aki CSAK S8-at használ.
Valamint azt se felejtsük, hogy a normálnál a perforáció a képmező elválasztóvonalára esik, a szupernél meg a közepére.
Nem nem! Az a 9,5 mm-es film! Ugyan az is a 16 mm-ből származik úgy, hogy a két széléről levágják a perforáviót és a hangcsíkot, a perforációt pedig a képkockák közé a filmszalag közepébe vágják.
Szia! A DS8, DN8 (orsós) felvevőkbe nálunk csak ff filmet tudsz kapni. Superb olvtárs igazat írt Soósról. Én is javaslom. Külföldről lehet behozni ezekhez a gépekhez színes anyagot is. Először inkább ff-el kísérletezz. A kazettás S8-hoz vehetsz színest is. Van egy Qarz 5-ös DS8-as kamerám nagyon megbízható a fénymérője korrekt a vonalbezárások alatt fogom használni Foma anyaggal.-((( Normál 8-ban ne gondolkodj! Amiről még nem írtunk, hogy könnyen szakad.
Vaterán most nem láttam ilyet. A vaterán mindig rizikó a kameravásárlás, bár eddig nekem 80% bejött.
A quarz típusú orosz gépeket érdemes nézegetni, de vigyázz, sok N8-as sőt 2xN8-as is akad, így ha látsz vaterán, kérdezz minket vagy egyszerűbb ha Sooshoz mész, ott értő tanáccsal is ellátnak + a filmet is megveheted hozzá, ráadásul gyakran olcsóbb mint a vatera, ahol néhány eladó khhhm elég eltájolt. :)
Én is ilyet használok egyébként, de miostanában inkább a kazettás s8-as híve vagyok. Hiába azéer egy canon 814-es kicsit jobb kint a quarz minősége. De azért a quarz egészen más élményt ad, ez is tény.
Valamint azt se felejtsük, hogy a normálnál a perforáció a képmező elválasztóvonalára esik, a szupernél meg a közepére.
A vásárláshoz meg egy plusz szempont: N8-at lehet perforálni 16-os filmből (amit ugye egyelőre még profik is használnak, tehát várhatóan még sokáig hozzáférhető lessz), S8 pedig ki tudja, meddig lessz.
Más.
Nem akar valaki vetítőgépet vásárolni? kétnormás, néma gépet, új ékszíjakkal, rendbehozva, jó drágáért. :-) Csak mert most van eladó, szovjet, cseh, osztrák is. (Mind önműködő befűzésű.)
Szia! Ha "orsós" kamerát szeretnél venni, én a S8-at ajánlom. Hivatalos nevén: DS8 ( dupla szuper8). Hívás után ezeket majd ketté kell vágni. A 8mm és az S8mm között a képméretben és a perforációban van külömbség. Az S8-nak nagyobb a képkockája és kisebb a perforációja. A 8mm-es pedig nem más mint a 16mm-es dupla mennyiségű perforációval. Üdv!
Tudna valaki segíteni, hol lehet szerezni/venni jó minőségű folyékony ragasztót 8mm-es film ragasztásához? A régi családi filmek ragasztása több helyen szétjött és elég nehéz így kezelni őket. Köszönöm előre is.
Új vagyok még itt. Igyekeztem átfutni az írásokat. Nekem nincs kamerám, de szeretnék egyet. Olvastam a különbségeket az orsós és a kazis megoldás között. Én orsósat szeretnék. Azt szeretném kérdezni, hogy kamerában is van-e különbség a 8mm-es és a Super 8mm-es között? Néztem a Soós Kereskedésban is a Foma filmeket, csak azt nem tudom, melyik kamerába mi való? Köszönöm segítségeteket!