Az jutott eszembe, mi lenne, ha kicsit közelebbről is megismerkednénk. Én a magam részéről tényleg nagyon szimpinek tartalak mindnyájatokat, tetszik ez a klubosdi, és szívesen belemennék jobban is. Tudom, hogy szokott lenni (vagy volt már) találkozó, vagy mi, de ugyebár az ritka és nem mindenkinek elérhető.
Szóval: akinek van hozzá kedve, tegyen fel magáról, családjáról, autójáról, lakhelyéről stb, amiről csak magával kapcsolatban akar képeket, és/vagy valami bemuti szöveget. Akinek meg nincs kedve hozzá, az ne. Csak össze ne keverjétek.
:-)
Én elkezdem a sort, várlak titeket is!
Nos.
Erdélyi Zoltán vagyok, 31 éves, soproni lakos, 10 éve házas, 2 fiú (5 és 2 év) és 1 lány gyermek (1 év) apja és 1 asszony (28 év) férje. Reklámdekoratőr a foglalkozásom, dobos vagyok (jelenleg inaktív) és hangmérnök (abban aktív, főleg koncerthangosításokkal, keveréssel). Egy kis 60 nm-es szépecske lakásban lakunk Sopron egyik szép terén (Deák tér). Előző autóm egy 11 éves egy kettes kis röncsi kliócska volt, amit nagyon szerettem. Asszem elsőre dióhélyban ennyi.
De nem úgy, hogy a kulcsot tükörbe rejtik. Ez urban legend. Ha egy kicsit belegondolsz, abszolút logikátlan bárhova is dugni. Képzeld el, hogy egy fazon odamegy egy autóhoz, szétkapja a tükröt, előhúz egy kulcsot... Nem is feltűnő, ugye? Ennél sokkal értelmesebb a másolt kulcsot odaadni annak, aki majd ellopja az autót. A semleges szemlélő a következőt látja: valaki odamegy egy autóhoz, előveszi a kulcsot, beül, és elhajt. Feltűnő? Már miért lenne az?
Az autótolvajok nem hülyék, megpróbálják minimalizálni a kockázatot. Ha már kulcsot másolnak, nem fogják a tükörbe dugni. Inkább a zsebükbe...
Egyébként ez a legenda évek óta tartja magát. Itt az Indexen is kitárgyaltuk már többször, de mint a főnix, mindig újjáéled poraiból...
Ávételt követően nézd át az autót, nem rejtettek-e el pótkulcsot és forgalmit. Több új autót loptak (lopattak) el ezzel a módszerrel. A kulcsot előszeretettel rejtik a tükrökbe, a doblemezek, lökhárítók belső részébe. A leasingelt, részletre vásárolt autók fokozottan veszélyeztettek!!!
Igen, ezt írták már többen itt a topicon. Illogikusnak tartom...
A Lanosban, ha aktivizálódott az immobilizer, a középkonzolon egy apró LED villogásba kezdett. Ugyanígy működött a Fordban és a SEAT-ban is...
A Kalosban már nem...
Már csak azért is hülye egy megoldás, mert így fogalma sincs az embernek arról, hogy az immobilizer egyáltalán működőképes-e. Azt pedig elég életszerűtlenek tartom, hogy valaki a saját kocsiját idegen kulccsal próbálja kinyitni.
Tanult márkatársaim elmondása alapján a LED akkor villog, ha az immobilizer működik.
Furcsa. Állítólag az immobilizer aktivizálódik (azaz működésbe lép), ha a távirányítóval lezárod a kocsit. Nálam ilyen esetben mégsem villog a LED.
Akkor most, hogy is van ez?
Más.
A hátsó ablakfűtés (ami párhuzamosan a külső tükröket is fűti egyben), a gépkönyv szerint, egy idő után önműködően kikapcsol. Ma kipróbáltam. Az én kocsimban nem kapcsolt ki.
Nekem is csak az emelő és az a néhány minimális szerszám volt benne a kocsiban. A 3 szög, eü. és izzókészlet 10000 HUF. Azért kárpótlásul kaptam 4 téli gumit, 1 garnitúra gumiszőnyeget, a forgalomba helyezési költség illetéken kívüli részét és 15000 HUF engedményt a váltózár árából. Ja meg egy üveg - a kereskedő nevét tartalmazó cimkés - bort a kocsi mellé.
Tanult márkatársaim elmondása alapján a LED akkor villog, ha az immobilizer működik. Halottam már olyanról is, hogy valaki a riasztó viszajelzőjét köttette ide. Én még nem láttam működés közben, valahog nem is hiányolom:-)
Ja, és ha bekötöd az összes funkciót, akkor a megfelelő gomb megnyomására beindítja a motort. Ez elsősorban kertesházban élőknek jó, hiszen télen indulás előtt lehet melegíteni az autót.
Van egy pageres riasztóm, ha érdekel valakit. A következőket tudja. 2 irányú kommunikáció a távírányító és az autó között. Hatótáv kb. mint, egy hordozható telefon (50-350m). Ajtó és motortér nyítás, ütés érzékelés. Ablakemelő-, tetőablak modul, központi zár vezérlés. 1 pontos gyújtás vagy AC blokkolás. 2 távírányító 1 fő (kvarc kijelzős, riasztáskor sipol és vibrál, nyitáskor és záráskor visszajelez az autó és kijelzi, hogy éppen nyitás vagy zárás történt), és 1 pót. Teljesen új csomagolás, angol nyelvű használati, és bekötési útmutató. Kérésre elküldőm pdf. formátumban.
Nekem már egy be van szerelve a Jolandába, így ha valakit komolyan érdekel meg tudom mutatni beszerelve.
Van egy pageres riasztóm, ha érdekel valakit. A következőket tudja. 2 irányú kommunikáció a távírányító és az autó között. Hatótáv kb. mint, egy hordozható telefon (50-350m). Ajtó és motortér nyítás, ütés érzékelés. Ablakemelő-, tetőablak modul, központi zár vezérlés. 1 pontos gyújtás vagy AC blokkolás. 2 távírányító 1 fő (kvarc kijelzős, riasztáskor sipol és vibrál, nyitáskor és záráskor visszajelez az autó és kijelzi, hogy éppen nyitás vagy zárás történt), és 1 pót. Teljesen új csomagolás, angol nyelvű használati, és bekötési útmutató. Kérésre elküldőm pdf. formátumban.
Nekem már egy be van szerelve a Jolandába, így ha valakit komolyan érdekel meg tudom mutatni beszerelve.
"És az mire jó, gondolom lopásgátlás. mennyi van az kb.?
Bár kíváncsi vagyok rá van e statisztika mennyivel csökkenti a lopások arányát."
Sokan csak használható, de aránylag drága alkatrészeket /szélvédő, kormány -légzsákkal-, kerekek -disztárcsával-, stb/ szereztetnek be jónéhány tulajdonos kárára.
A szélvédőt igy -rendszámmal- nincs értelme ellopni...
no mindegy, mondom autó terén nagy lúzer vagyok, most tanulom!
És az mire jó, gondolom lopásgátlás. mennyi van az kb.?
Bár kíváncsi vagyok rá van e statisztika mennyivel csökkenti a lopások arányát.
Ezzel kapcsolatos.
Haverom svájcban él. Vett autót, új Subarut pár éve. Akart ilyen gravírt, de aztán rájött, hogy ott ez az autó árát csökkenti, mert ha eladja azt csak szélvédőcserével lehet újra használni, tehát annyival fog csökkenni a használt ára.
Ott ugynis a rendszám nem az autóhoz, hanem az emberhez tartozik állítólag.