Keresés

Részletes keresés

Mirdad Creative Commons License 2009.09.14 0 0 355

 

 "Fizikailag" ez szépen látszik, ahogyan a korai beavató-(szent)helyekre, amiket még VALÓDI erővel bíró IGAZI papok találtak meg, és lettek igazi szent helyek, később ráépültek, mintegy elnyomva, elszívva az erejüket (jelképesen és spirituáisan is) a "keresztény" templomok.

 

  Legismertebb példái ennek a Mithrász-kultusz szentélyei, amikre templomokat építettek: a Vatikán is ilyen kazamata-rendszerre épült, de hazánkban

is ez történt több helyen: pl. a Pécsi Ókeresztény Mauzóleum (UNESCO Világörökség része), amit a Székesegyház és egy másik templom fog közre ;), budai Flórián-tér, ami

római kori Mithrász-szentély (is) volt, stb.

 

 

  Egyébként meg a sok "ellentmondást", amiről már több topik is született, (nem beszélve a könyvtárnyi egyéb találgatásról) nagyrészt ezek a ferdítések, homályosítások okozzák, amiket a kései felszínes (exoterikus) vallásosok keltettek:

de nem csak nyugati betegség ez, Keleten sem történt ez másként Buddha eredeti tanításaival.

 

  "Csak tiszta forrásból!" Pont ezeket a tiszta forrásokat igyekeztek értetlen vagy nagyon is értő, de ártó szándékkal eltüntetni, elhomályosítani. Aztán ha már nincsenek tiszta források sem, senki sem keresi őket, könnyebb beadagolni azt, amit MI, "hivatalos keresztények" hatalmi szóval, dogmatikával, bármivel megerősítve

"kereszténységként" árulunk. "Csak rajtunk keresztül!", "Csak itt, csak most!" ;)

 

  Csak vége lett ennek is :)  Szerencsére ébredeznek a népek :)

 

  "Mert az elveszített igazságot nem lehet elveszíteni és nem is veszett el soha!"

 

    (Nag Hammadi gnosztikus evangéliumok)

Előzmény: Mirdad (354)
Mirdad Creative Commons License 2009.09.14 0 0 354

 

  "Ok, ha már a szamáron lovagoltok...Tessék:

 

A szamár misztikus értelmezése mindig az ember alacsonyabb állati felét jelentette, amit le kell győzni, amin úrrá kell lenni. A szamár hátán ülni, annyit jelent; az ember hatalommal bír a saját állati énje felett, mely alatta van és így legyőzve azt, - uralkodik az érzésein, az egész belső mivoltján. Az ‘isten-ember', 'isten-fiú' mitológiai hős jellegzetességének része volt az a kifejezésforma is, hogy szamárháton lett szerepeltetve. Szimbolikája csak gazdagította az isteni hős misztikus értelmezését; ha Ozirisz misztikus útját akarjuk követni, akkor felül kell kerekednünk az alantas állati énünkön, állati ösztöneinken."

 

 

  Az biztos, hogy ha már megkerülni nem tudták, "finomítva" (rendszerint a lényegét már nem értve) bekerültek a korai misztérium-vallásokból a későbbi kinyilatkoztatások összefoglalásaiba. ...

Előzmény: Törölt nick (331)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.14 0 0 353
Sosem mondtam, hogy az Újszövetség követendő, s a hittel sem értek egyet. Jézus eredeti tanításáról beszéltem.
Előzmény: everfreshcanon (349)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.14 0 0 352

A Márk a régebbi, ezért az a hitelesebb.

 

Minél régebbi egy irat, annál kevesebb a torzulás lehetősége, és annál inkább közelít az eseményekhez, mert jobban emlékeztek rá.

Előzmény: everfreshcanon (347)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 351
Nálam még csak most jön a mezei beszéd (+ hegyi beszéd, + példázatok Isten Országáról), így sajna nem tudok nyilatkozni Júdás haláláról még.
Sosem olvasok előre. Pár dologról van előzetes tudomásom innen-onnan, de inkább nem nyilatkozok olyan kérdésben, amit a szó legszorosabb értelmét tekintve még nem olvastam.

Júdásnál azt kellene megnézni, hogy honnan esett le. Ha felakasztás nélkül egyszerűen megcsúszott egy szakadék szélén, vagy ilyesmi, akkor nem feloldható az ellentmondás. Egyébként elképzelhető egy "apologist answer". (nem tudom mi a magyar megfelelője)
Előzmény: Tóth Ákos (343)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 350
Csakhogy tudjuk, hogy a zsidó-kerezstény kultúrkör lopás. Tudjuk azt is, honnan loptak. És ugyanazokat a forrásokat átnézve kiderül, hogy egyszerűen még egy részletet elloptak külső forrásból - olyanból, amit már korábban is felhasználtak.

Erről beszélt szárnyashangya.
Előzmény: Tóth Ákos (334)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 349
Mikor azt mondtad, az Újszövetség követendő és higyjünk Jézusban.
Előzmény: Tóth Ákos (333)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 348
Mint mondottam a sztori "eredete" (mint összehasonlító mitológia témája) bár érdekes, de nem képezi a topic tárgyát.
Előzmény: Törölt nick (331)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 347
Miért nem inkább az egy csikó a valós történet racionalizálása később?


Mindkét irányból meg lehet oldani a kérdést. Így ha a kérdés fennáll, úgy a TELJES történet megkérődjeleződik, és SEMMI nem elfogadható belőle, amíg nincs BIZONYÍTVA hiteles forrásból.
Előzmény: Tóth Ákos (330)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 346
De csak mert mást nem nagyon engedteka művészeknek.

A többiben már egyetértünk.
Előzmény: Törölt nick (325)
everfreshcanon Creative Commons License 2009.09.12 0 0 345
A bejegyzésedből egyedül arra reagálok aminek értelmet találtam: a "gazdag fiú" esete nem tudom miről szól, még nem olvastam. Passzus megadása nélkül meg nem tudom kikeresni.
Előzmény: Tóth Ákos (321)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 343
everfreshcanon?
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 342

Ha az egyik azt mondja, hogy felakasztotta magát és nem tud arról, hogy alázuhatn, állítja hogy úgy halt meg hogy felakasztotta magát.

 

Ha a másik nem tud róla hogy felakasztotta magát, hanem arról hogy elesett és úgy halt meg, akkor szerinted mi ezen a nem ellentmondás?

 

Ketten két különböző dolgot állítank.

Előzmény: Tafkó Birgut (341)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.09.11 0 0 341

Ugye az ÚSz egyszer azt írja, hogy Júdás fölakasztotta magát, másszor meg, hogy alá zuhanván, elhasadt középen, és minden belső része kiomlott. Szeréntetek elszakadt a kötél/ág (és így mindkét állítás helyes, nincs ellentmondás), vagy inkább ragaszkodjunk ahhoz, hogy mánpenig ez ellentmondás, és punktum...?

:o)))

Free D Creative Commons License 2009.09.11 0 0 340

Itt a pont.

 

Tomorebben ossze sem lehetne foglalni, mirol is szol valojaban ez a topik.

 

(Egy bolond szazat csinal.)

Előzmény: Törölt nick (311)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 339
Igen amennyiben a közösségnek van egy struktúrája ahol mindenki egyenlő és nincsen vezetője , ahol nincsen erőszak.

Amennyiben a családi egységek, szabadon élhetnek.

Amennyiben a dolgozók vagyonukkal azt tesznek amit akarnak.

Amennyiben a közösség védelemre nem szorul, mert képes megvédeni magát.

Amennyiben a közösségben nincsen verseny, nem kell adót fizetni sem.
Előzmény: lyesmith (335)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.11 0 0 338

Nem kell.

 

Azonkívül:

 

Mikor a Tóra szövegeit először elkezdték összeszerkeszteni, i.e. 7-8 században, akkor a széleskörü kultikus ismeretsége és tisztelet miatt, az egyiptomi Széth isten népszerűségét nem lehetett csak úgy kihagyni, a szönyeg alá söpörni és ezért bekerült a Teremtés Könyvébe. Csakhogy mégsem lehetett egy szamárfejü, negatív figurát berakni a sok snájdig zsidó ős közé, ezért szemitásították, és zsidó Séth lett belőle. Új tartalommal töltötték fel, megváltoztatták származását, szerepét, miáltal már csak nevében hasonlított Ozirisz testvérére.

Előzmény: Tóth Ákos (334)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.11 0 0 337
húh..:)
Előzmény: lyesmith (335)
lyesmith Creative Commons License 2009.09.11 0 0 336
.... , hogy neki nem kell adót fizetni, sőtt neki fizetnek adót.

miközben ő élvezi a többiek adójának hasznát.
Előzmény: lyesmith (335)
lyesmith Creative Commons License 2009.09.11 0 0 335
Igen amennyiben a közösségnek van egy hierarchikus struktúrája és vezetője aki hathatósan erőszakkal, élelem megvonással tudja büntetni a lustaságot.

Amennyiben a közösség homogén és kívülről ellátják dolgozókkal vagyis nincsenek családi egységek, különböző igényekkel.

Amennyiben a dolgozók belépéskor vagyonukat örökségüket a szerzetesrendre hagyják.

Amennyiben a szerzetesi közösség védelmét, és fegyelmét egy külső fegyveres hatalom biztosítja.

Amennyiben a szerzetesi közösség verseny előnyhöz jut az által, hogy neki nem kell adót fizetni, sőtt neki fizetnek adót.
Előzmény: Tóth Ákos (332)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 334

Széth Ádám gyermeke, a misztériumokat is ismerte.

De a szamarhoz bármit lehet csatolni, akár bálám szamarát, kérdés hogy az általad aláhuzott egy soron kívül kell e a többit részletezni,?

Előzmény: Törölt nick (331)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 333
mikor mondtam, hogy legyél szegény?
Előzmény: lyesmith (329)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 332
a kommuna is tud termelni, lásd szerzetesi közösségek.....
Előzmény: lyesmith (326)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.11 0 0 331

Ok, ha már a szamáron lovagoltok...Tessék:

 

Márknál és Máténál olvashatjuk Jézus szamárháton történő bevonulását Jeruzsálembe, mikoris a nép pálmalevelekkel hintette be az utat előtte. [Virágvasárnap] A történetet, milyen egyszerűen el tudjuk képzelni; láttuk már számtalan filmben, festményeken, nincs mögötte semmilyen lehetetlen csoda

-- Ókori vázákon talalhátó olyan ábrázolás, ahol Dionüszosz szamárháton ül, vagy lovagol.

--Arisztophanész, görög vígjátékíró említi a szamarat, mint aki a misztériumokat hordozza a hátán.

-- Jelentős azon ókori ábrázolások száma, ahol a szamár ‘phallusz erectus‘ képformával van megalkotva. A szamár, mint háziállat az emberiség kultúrfejlődésében jelentős pozitiv szerepet töltött be; béketűrő, igénytelen, kitartó munkabírással megáldott kedves állat. Mindezek ellenére az egyiptomi misztériumok világában sok rossz, negatív tulajdonsággal látták el. SZÉTH isten állatja volt, illetve a szamár maga volt Széth is, mint egyfajta istenkép. Széth, Ozirisznek volt ikertestvére, aki megölte Oziriszt a hatalomért, hogy ő uralkodhassék. Evvel a gyilkossággal ő lett minden rossz; sötétség, szárazság, terméketlenség, vihar-mennydörgés, jégeső, stb. megtestesítője. Kultusza, a sok rossz tulajdonság ellenére széleskörben elterjedt.

A hikszoszok, (1) Manetho szerint, Széthet azonosították saját Szütek nevű istenükkel és tiszteletére templomot építettek Avarisz város központjában. Plutarkhosz, az i. u. első évszázadban még mindig talált Tüphón (Széth görög neve) (2) istent kielengesztelő áldozatokat, ahol egy szamarat bűnbaknak kineveztek, majd azt vörös sárban hempergették meg. A szerencsétlen állat így felvette képletes szellemi formáját Széthnek, majd a szamarat egy szakadékba kergetve feláldozták. E mögött, - mint írja – az a hagyomány találtatik, hogy Tüphón [Széth] vörös bőrrel és szamárfejjel született. Máshol azt írja, hogy Tüphón szamárháton menekült el a Hórusszal való küzdelem elől a számára biztonságos ‘Hyerosolma' [mai nevén Jeruzsálem] városába. Morália című értekezésgyűjteményében úgy írja, hogy a zsidók a szamarat, mint kultikus állatot nagy tiszteletben tartották.

A szamár misztikus értelmezése mindig az ember alacsonyabb állati felét jelentette, amit le kell győzni, amin úrrá kell lenni. A szamár hátán ülni, annyit jelent; az ember hatalommal bír a saját állati énje felett, mely alatta van és így legyőzve azt, - uralkodik az érzésein, az egész belső mivoltján. Az ‘isten-ember', 'isten-fiú' mitológiai hős jellegzetességének része volt az a kifejezésforma is, hogy szamárháton lett szerepeltetve. Szimbolikája csak gazdagította az isteni hős misztikus értelmezését; ha Ozirisz misztikus útját akarjuk követni, akkor felül kell kerekednünk az alantas állati énünkön, állati ösztöneinken.

 

Előzmény: Tóth Ákos (330)
Tóth Ákos Creative Commons License 2009.09.11 0 0 330

Szamárcsikó.

 

Azt olvassuk hogy nagy ünneplés köepette bevonult, s aztán mi is történt?

 

"Bement Jeruzsálembe a templomba és miután körös.körül mindent megtekintett a 12vel kiment Betániába"

 

El tudod azt képzelni, hogy a várva várt a széles tömegeket foglalkoztató "messiás" bevonul, majd körülnéz és kimegy Jeruzsálemből? S a tömeg meg néz bambán mint borjú az újkapura, semmi sem történik? Hozsánna és hallelujah! Jön az áldott?

 

Maga a bevonulás kétséges történet.

 

A szamárcsikó, nem kell arra gondolni, hogy Jézus emberfeletti mód tudta hol van. Mivel többszőr is járt Jeruzsálemben megbeszélte egy ottani tanítvánnyal, hogy erre a jelszóra adja neki kölcsön. Elég volt megegyezni a jelszóban.

 

De minek kellett neki a szamár?

 

Ha gyalog jön, közönséges zarándoknak nézik. Ha lovon jön uraságnak nézik. Harci paripán sem, mert nem politikai zeóta, aki a rómaik ellen jön. A szamárcsikon történő bemenetel szimbolikus prófétai tett, amivel tanítói küldetését támasztja alá. Nyilvánvaló hogy ehhez elég egy darab szamár, a két szamár már szájhagyomány szinezése.

 

Zakariás: "alázatos, és szamáron ül...eltünteti a harci szekereket"

 

Békeprogram.

 

A bevonulás megtörténthetet, de nem úgy ahogy ki van színezve. 

Előzmény: everfreshcanon (320)
lyesmith Creative Commons License 2009.09.11 0 0 329
A probléma a szegénységgel az hogy nem igaz az hogy JÓ szegénynek lenni és nem igaz az hogy a gazdagság ROSSZ.

A Biblia egy politikusok által összeállított könyv, amelynek az egyik oka az hogy egy olyan vallást terjesszenke el amelyik megnyugtatja a szegény tömegeket.
Előzmény: Tóth Ákos (324)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.11 0 0 328

Valóban.

 

 

Előzmény: lyesmith (327)
lyesmith Creative Commons License 2009.09.11 0 0 327
"Mégis, a középkorban nagyrészt miről szólt a művészet?
A legtöbb mű témája nem a Jézushit?"

De nem azért mert az emberek a vallás köré építették az életüket. Hanem azért mert az egyház volt olyan gazdag hogy megfizesse a festőket. Mihelyt kialakult a gazdag polgárság a festők jobbára feladták a vallásos képek festését.
Előzmény: Törölt nick (325)
lyesmith Creative Commons License 2009.09.11 0 0 326
Esetleg mert az emberi természettel ellentétes szemléleten alapul. Ha te gürizel mint az állat, a szomszédod meg nem akkor nem szívesen adod a pénzt neki. Esetleg abbahagyod a gürizést és mindenki éhezik.

A környezetet általában nem érdeklik a jószándékú világtól elvonult bolondok. (igaz hogy ha igen akkor a kommunáknak annyi esélye van mint hógolyónak a pokolban , mivel életképtelenek.)
Előzmény: Tóth Ákos (324)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.11 0 0 325

Nos, tuti, hogy Jézusból mítoszt, azaz hazugságot csináltak

 

Úgy tűnik, félreértjük egymást.

A Jézus-misztériumból csináltak hazugságot, avval hogy tudatosan, tényeket hamisítva történelmiesítették.

(Szerintem a mítoszokkal nincs semmi probléma.)

 

De a történelemnek semmi köze a történelmi Jézushoz.

Szerintem pedig arról szól. A pápaság hatalma, eretneküldözések, a keresztesháborúk Jézus nevében, Európa védelme a pogány törökök ellen...

Egy halom öldöklés Jézus nevében.

A művészetek (aminek része az irodalom) a művészek fantáziáján alapul.

Mégis, a középkorban nagyrészt miről szólt a művészet?

A legtöbb mű témája nem a Jézushit?

Előzmény: everfreshcanon (319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!