Kerestem a topikok között, de nem találtam még kifejezetten ilyen témájút. Ez elég meglepő volt. Nos, mindegy, akkor itt van egy, amiben megtárgyalhatjuk a legújabb technológiákat, áttöréseket, hatásfokokat és persze, hogy ki, mikor fogja telerakni és legfőképpen mennyiből a háza tetejét napelemekkel?
A topikban többször felmerült tapasztalati kulcsszám az egy kW napelemmel Mo-t megtermelhető éves energiamennyiség 1100kWh. Tehát ha 3kW manapság kijönne 930eFt-ból (6év*3100kWh*50Ft), akkor reális a dolog.
Totál kezdő vagyok a témában, ezért szeretnék kis segítséget kérni. Faterom boldogan mesélte tegnap, hogy csináltat a házukra napelemet, és akkor milyen jó, mert nem lesz villanyszámla, x év alatt megtérül.
Évi 3100 kWh fogyasztást szeretne ezzel megoldani.
Talált neten vmi céget, akik másfél millióért adtak neki ajánlatot. Azt mondták, hogy éves elszámolás van elművel a nettó fogyasztás/termelés alapján. Így 3100kWh és jelenlegi árak mellett kb 5-6 év alatt térül meg a beruházás.
Ez tényleg ennyire egyszerű, és müxik is így, vagy csak el akarnak adni neki egy adag napelemes cuccot, és majd x idő múlva derül ki, hogy mégse termel annyit, mégis marad x villanyszámla, és a kft addigra eltűnik... ?
Pár ismerős kezdett kételkedni benne, de ők se szakmabeliek, szerintük ott kezdődnek a gondok, hogy ha több a fogyasztás mint, amit termel, mert ilyenkor nem adódik össze a hálózat+termelés, hanem átvált hálózatra a rendszer. Tényleg így van?
Gondolkodtam én is a megtérülésen és arra jutottam , hogy kb 2 millio Ft -ba kerülne egy 1.5 KW -os rendszer ami havi 10- 15.000 Ft villanyszámlának helyettesítene.
Ezt a beruházandó összeget fektesd be egy Bp-i garázsba (vagy teremgarázsba).
Egy garázs a városban kb havi 20.000 Ft -ért kiadható ( köszönhetően az egyre dráguló parkolási díjnak is ).
Így nincs szükség a szerelési munkákra a tetőn, nincs karbantartás, stb...
A bérbeadás bevételéből kifizeted a havi villanyszámlát és még marad 5 -10 e Ft a zsebedben.