Keresés

Részletes keresés

Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 10190

abban az esetben megérteném, hogy turbófeltöltőt rak rá a blokkra ha 4-ütemű lenne a mustang blokkja, De nem az!

Joejoe1974 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 10189

Jópofa dolog egy ilyen átalakítás,meg nagyon látványos.De.Ugye eleve a kétütemű motor "lelke" a kipufogó.A gázlengések nagyon fontosak,így a turbó máris csak rontani tudja a hatásfokot.Azután ott van hogy kicsi a lökettérfogat a megfelelő mennyiségű kipufogógázhoz,ráadásul a hengerszám miatt szakaszos a gázmozgás.Ezenkívül az elégetlen kenőolaj csak összeragacsolja turbót.Egyszer láttam neten egy videót,ott 301-es ETZ-re tett a figura turbót,oly módon hogy a kipufogó végére hegesztett vasdarabra csavarozta fel,majd arra került a karbi,és onnan egy csővel csatlakozott a szívócsőre.Azt hiszem nem kérdés hogy ez már a műszaki barbárság kategória.Viszont egyszer láttam a neten egy turbós Vespát,ott már működött a dolog,mert fékpad szerint is nőtt a teljesítmény.Persze kérdés hogy mennyi ideig működik a dolog.Véleményem (és másoké) szerint egy jól hangolt kipufogó sokkal hatásosabb mint egy turbó.A másik dolog az elektromos turbó.Ez akkuról működik,és elvileg több levegőt nyom a karbiba,amitől elvileg nőne a teljesítmény.De!A karbiba nyomott levegő hatására a karbiban megváltoznak a dolgok,ugyanis nemhogy kiszívná,hanem visszanyomja a benzint.A másik pedig az hogy egy ilyen "elektromos turbó" áramfelvétele olyan nagy,hogy még kocsiban is külön akkuk kellenek hozzá,amit ugye tölteni kell.És a generátor nagyobb terhelése nagyobb erőt vesz el a motorból,vagyis a haszon semmi.Mert amit nyerünk a turbóval,az elveszik a tápláláson.Ez vonatkozik a mechanikus hajtású kompresszorra is.Bár egy bizonyos teljesítmény fölött,a levett erő többszörösen visszajön.A Hondának is volt 50 köbcentis kompresszoros négyütemű versenymotorja.

Előzmény: Ikarus 256.50 (10179)
53zsiga Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10188

Nekem bejön! Érdekes kisérlet, a hangja csúdálatos!  Az anyagi háttér az másodlagos ebben az esetben, olyan mellékes mint a 4 hengeres P20 vagy a 6 hengeres Jawa.

Előzmény: Ikarus 256.50 (10179)
Taxxi Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10187

Baszki, Simson Kupán lekörözné a szimókat! :P

A hangja amúgy hasonlít egy Alfa Regio-ra! :D

Előzmény: TyerCorp01 (10178)
Taxxi Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10186

Én is! :P

 

Ti amúgy az elektronikához milyen kábelt használtok? Sima, elektronikai boltban kapható kábel jó?

Előzmény: Joejoe1974 (10176)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10185
ideal 64 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10184

A 21-ből pedig volt sima egyszerű,és "sport" változat.

A sima a 221.100 volt.

Amit te írtál számot,az a Jawa 20-as száma.

Tudtak játszani a számokkal a Jawaék rendesen. : )

Előzmény: ideal 64 (10183)
ideal 64 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10183

a-a. A lábvéddőst Jawa 20-nak hívják vagy Jawa 05-nek a blokktól függően.

A 05-ben régebbi 3Le-s blokk van,kicsit más mint a Mustang-é.

Előzmény: Ikarus 256.50 (10182)
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10182

A jawa 21 nek volt egy másik fajtája is az lábvédő lemezzel volt ellátva, és a gyári száma azthiszem 220.100 volt.

 

Íme itt van a képe:

Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10181

És te hova valósi vagy TyverCorp01?

Az a Jawa 21 nem Szegeden található meg?

TyerCorp01 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10180

Meg eleve egy ilyen turbó minimum kétszer többe kerül, mint egy Mustang... :))))

Előzmény: Ikarus 256.50 (10179)
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10179

Ez az illető normális egyáltalán? Eleve ha tudná, hogy a kétütemű motoroknak mennyi a fordulatszámuk percenként akkor eleve nem tenne rá turbófeltöltőt. A másik meg, hogy a motor egy bizonyos fordulatszám tartomány fölött már nem képes leadni a megfelelő teljesítményt, és nyomatékot. Több kárt csinál vele mint hasznot. A motor így csak kopni fog, és sokat kell rajta cserélni az elhasználódott alkatrészeket.

 

Tehát ha tehetitek költségmegtakarítás érdekében ne tegyetek turbófeltöltőt kétütemű motorblokkokra.

 

Bár én már láttam olyan elvetemültet aki kétütemű Trabantba is tett turbót. Ki is könyökölt neki a hajtókar a forgattyúsházból.

TyerCorp01 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10178

Pont tegnap láttam...ekkora f@szságot... :))))

Előzmény: Joejoe1974 (10177)
Joejoe1974 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10177

Ez már az elmebaj kategória :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=fekdTZEWOSQ

Joejoe1974 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 10176

nem rossz masina,kipróbálnám!

Előzmény: Taxxi (10175)
Taxxi Creative Commons License 2010.12.14 0 0 10175

Elkezdtem szkennelni a régi autó-motorokat! :)

Itt egy kis meglepi! Lesz több is! :)

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.12.14 0 0 10174

Sziasztok lenne egy  kérdésem valaki nem tud nekem egy kuplung kinyomó villát?

Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 10173

Kiskunhalason lakom.

Előzmény: TyerCorp01 (10172)
TyerCorp01 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 10172

Gyújtást szokták szidni, meg a karburátort, bár én nem értem, mireföl, eddig csak az utángyártott kondenzátor szivatott engem 6 év alatt. Hovavalósi vagy?

Előzmény: Ikarus 256.50 (10171)
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 10171

Egyébként a motor eladó egy Cseh internetes oldalon. Kemény 10.000 Cseh Koronába kerül! Az az 110,117.69 Ft.

 

Lenne még egy kérdésem. A mustangok milyen gyakran szoktak meghibásodni és milyük.

Sajnos itt az Alföldön szidják őket mint a bokrot. Bár nagyon szeretetre méltó kis járgányok lehetnek.

 

Az országban viszont össz-vissz 2 db 21-es Pionyrt láttam egy a sötétkék-fehér csemöi a másik meg egy miskolci bár az inkább egy Ideál csak a 21-es ruhájába bujtatva ami eléggé rossz állapotban van, és eléggé sokat kérnek érte.

 

 

Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 10170

Azt a sötétkék-fehér láttam az interneten. Ha jól emlékszem 35000 Ft-ért utánnaérdeklődtem, és a akkor már 1 éve elkelt a volt tulaj szerint. Az új Csemői Jawa múzeum tulajdonosa vette meg ha minden igaz.

TyerCorp01 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 10169

Jawa 21, ahogy a Kolléga is mondja. Északi szomszédunknál sűrűbb, mint a Mustang, ez pedig egy kései szériás, létezett egy régebbi, amin az üléssel párhuzamosan van 2 alu díszcsík, picit gömbölydedebb is a faridom, szerintem az szebb. :)) Ha nézegetsz, és találsz egy sötétkék-fehéret itthon, azt meg ne vedd! Láttam élőben pár éve Csemőn, össze van szépen lapátolva, és egy EKKORA horpadás van a jobb oldalán (nemhiába nincs róla fotó) :)) Mindenképp keress meg minket, ha találsz egy szemre valót, hogy segíthessünk választani.

Légy üdvözölve részemről is!

 

Egy érdekesség, hogy a szlovákoknál kapni olyan fehér cuccot, ami a légszűrőt takarja, ami a (Jawa Super) M20-on, illetve az Ideal-on (Jawa 05) a lábvédő, csak műanyagból... :)

Előzmény: Ikarus 256.50 (10164)
109cb402 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 10168

                                                                                  

 

                                                                                    Üdv a KLUBBAN!!

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            

Előzmény: Ikarus 256.50 (10164)
ideal 64 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 10167
Előzmény: ideal 64 (10166)
ideal 64 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 10166

Ez tényleg egy lábvéddő nélküli Ideal.

Azt hiszem Jawa 21 néven jött ki.Mustang blokkal.

Én nem igazán láttam belőle még. Élőben egyáltalán nem,neten is csak néha 1-1-et.

Nem lehet rossz motor.

Előzmény: Ikarus 256.50 (10164)
53zsiga Creative Commons License 2010.12.13 0 0 10165

Ez nem egy első burkolat nélküli Ideál?

A nudista alkat ellenére csinos, mennyit kostáll ?

Előzmény: Ikarus 256.50 (10164)
Ikarus 256.50 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 10164

Sziasztok Mustang-osok

 

Mi a véleményetek erről a gépről?

És mit tudtok rólla?

 

Nekem szerelem lett első látásra!

Nekem már elegem van a sok Simson Schwalbe-ból.

Végre valami felüdülés!

 

Véleményeteiket és segítségeteiket előre is köszönöm!

TyerCorp01 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 10163

Szívesen kirámolnám én azt a yezdi gyárat... :)

 

Ez a motor itthon forgalomban van, és csopperré alakították. Kíváncsi lennék rá élőben. :)

Előzmény: 53zsiga (10161)
Taxxi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 10162

Azért ezt szép lehet bedönteni! :)

Előzmény: 53zsiga (10161)
53zsiga Creative Commons License 2010.12.11 0 0 10161

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!