Jópofa dolog egy ilyen átalakítás,meg nagyon látványos.De.Ugye eleve a kétütemű motor "lelke" a kipufogó.A gázlengések nagyon fontosak,így a turbó máris csak rontani tudja a hatásfokot.Azután ott van hogy kicsi a lökettérfogat a megfelelő mennyiségű kipufogógázhoz,ráadásul a hengerszám miatt szakaszos a gázmozgás.Ezenkívül az elégetlen kenőolaj csak összeragacsolja turbót.Egyszer láttam neten egy videót,ott 301-es ETZ-re tett a figura turbót,oly módon hogy a kipufogó végére hegesztett vasdarabra csavarozta fel,majd arra került a karbi,és onnan egy csővel csatlakozott a szívócsőre.Azt hiszem nem kérdés hogy ez már a műszaki barbárság kategória.Viszont egyszer láttam a neten egy turbós Vespát,ott már működött a dolog,mert fékpad szerint is nőtt a teljesítmény.Persze kérdés hogy mennyi ideig működik a dolog.Véleményem (és másoké) szerint egy jól hangolt kipufogó sokkal hatásosabb mint egy turbó.A másik dolog az elektromos turbó.Ez akkuról működik,és elvileg több levegőt nyom a karbiba,amitől elvileg nőne a teljesítmény.De!A karbiba nyomott levegő hatására a karbiban megváltoznak a dolgok,ugyanis nemhogy kiszívná,hanem visszanyomja a benzint.A másik pedig az hogy egy ilyen "elektromos turbó" áramfelvétele olyan nagy,hogy még kocsiban is külön akkuk kellenek hozzá,amit ugye tölteni kell.És a generátor nagyobb terhelése nagyobb erőt vesz el a motorból,vagyis a haszon semmi.Mert amit nyerünk a turbóval,az elveszik a tápláláson.Ez vonatkozik a mechanikus hajtású kompresszorra is.Bár egy bizonyos teljesítmény fölött,a levett erő többszörösen visszajön.A Hondának is volt 50 köbcentis kompresszoros négyütemű versenymotorja.
Nekem bejön! Érdekes kisérlet, a hangja csúdálatos! Az anyagi háttér az másodlagos ebben az esetben, olyan mellékes mint a 4 hengeres P20 vagy a 6 hengeres Jawa.
Ez az illető normális egyáltalán? Eleve ha tudná, hogy a kétütemű motoroknak mennyi a fordulatszámuk percenként akkor eleve nem tenne rá turbófeltöltőt. A másik meg, hogy a motor egy bizonyos fordulatszám tartomány fölött már nem képes leadni a megfelelő teljesítményt, és nyomatékot. Több kárt csinál vele mint hasznot. A motor így csak kopni fog, és sokat kell rajta cserélni az elhasználódott alkatrészeket.
Tehát ha tehetitek költségmegtakarítás érdekében ne tegyetek turbófeltöltőt kétütemű motorblokkokra.
Bár én már láttam olyan elvetemültet aki kétütemű Trabantba is tett turbót. Ki is könyökölt neki a hajtókar a forgattyúsházból.
Gyújtást szokták szidni, meg a karburátort, bár én nem értem, mireföl, eddig csak az utángyártott kondenzátor szivatott engem 6 év alatt. Hovavalósi vagy?
Egyébként a motor eladó egy Cseh internetes oldalon. Kemény 10.000 Cseh Koronába kerül! Az az 110,117.69 Ft.
Lenne még egy kérdésem. A mustangok milyen gyakran szoktak meghibásodni és milyük.
Sajnos itt az Alföldön szidják őket mint a bokrot. Bár nagyon szeretetre méltó kis járgányok lehetnek.
Az országban viszont össz-vissz 2 db 21-es Pionyrt láttam egy a sötétkék-fehér csemöi a másik meg egy miskolci bár az inkább egy Ideál csak a 21-es ruhájába bujtatva ami eléggé rossz állapotban van, és eléggé sokat kérnek érte.
Azt a sötétkék-fehér láttam az interneten. Ha jól emlékszem 35000 Ft-ért utánnaérdeklődtem, és a akkor már 1 éve elkelt a volt tulaj szerint. Az új Csemői Jawa múzeum tulajdonosa vette meg ha minden igaz.
Jawa 21, ahogy a Kolléga is mondja. Északi szomszédunknál sűrűbb, mint a Mustang, ez pedig egy kései szériás, létezett egy régebbi, amin az üléssel párhuzamosan van 2 alu díszcsík, picit gömbölydedebb is a faridom, szerintem az szebb. :)) Ha nézegetsz, és találsz egy sötétkék-fehéret itthon, azt meg ne vedd! Láttam élőben pár éve Csemőn, össze van szépen lapátolva, és egy EKKORA horpadás van a jobb oldalán (nemhiába nincs róla fotó) :)) Mindenképp keress meg minket, ha találsz egy szemre valót, hogy segíthessünk választani.
Légy üdvözölve részemről is!
Egy érdekesség, hogy a szlovákoknál kapni olyan fehér cuccot, ami a légszűrőt takarja, ami a (Jawa Super) M20-on, illetve az Ideal-on (Jawa 05) a lábvédő, csak műanyagból... :)