Keresés

Részletes keresés

Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1181
Én sem kifogásolom. Csak azt kérem, hogy senki ne hivatkozzon rám.

b
Előzmény: Tafkó Birgut (1180)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1180
Most Magadnak mondasz ellent, hiszen eddig azt bizonygattad, hogy még Jézus sem kifogásolta a részegséget...
Előzmény: Báthory Ödönke (1179)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1179

Rendben van, tedd azt.

 

Figyelem! Fontos!

 

Írásaimnak nem célja, hogy bárkit is alkoholizálásra, lerészegedésre buzdítsak. Egyedüli célom, hogy az alkoholos italok bibliai létjogosultságát igazoljam. Szépen kérek mindenkit, hogy berúgás esetén ne hivatkozzon rám.

 

b

Előzmény: Tafkó Birgut (1178)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1178

Ma is tartom magamat a Sola Scripturához! Ám mindig is hangsúlyoztam, hogy az Írásnak nemcsak (holt) betűje van...

 

A bor csúfoló, a részegítő ital háborgó, és valaki abba beletéved, nem bölcs!

 

Előzmény: Báthory Ödönke (1177)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1177
Figyumá!!! Néhány hónapja még te nyomattad, hogy Sola Scriptura. Akkor tartsd is magad hozzá. Vagy neked csak addig Sola a Scriptura, amíg a te gondolataidat támasztja alá? Ha ellentétes a saját ötleteddel, akkor rögtön jön a szellem szerint való értés?

b
Előzmény: Tafkó Birgut (1176)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1176

"Egyrészt azokat a zembereket nem Jézus részegítette le, hanem már meg voltak ittasodva"

 

Nagyszerű, és még ad nekik pár korsóval, hogy gurítsák le. Zavarodott szemek, homályos tekintet, akadozó nyelvek, gügyögő beszéd, imbolygó járás, ez tetszik Jézusnak, ez az emberhez méltó állapot...?

 

"Másrészt azoknak az embereknek semmi nem tiltotta az alkoholos italok élvezetét."

 

Ha nemcsak a holt betűt néznéd, hanem az Írás szellemét is, látnád, hogy az alkohollal való élést sosem támogatja az Ószövetség...

Előzmény: Báthory Ödönke (1175)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1175

"Jézus nem részegítehetett le embereket. Ez az alap"... nem. Ez nem alap, hanem a te saját feltételezésed. Egyrészt azokat a zembereket nem Jézus részegítette le, hanem már meg voltak ittasodva. Másrészt azoknak az embereknek semmi nem tiltotta az alkoholos italok élvezetét. Hasonlóképp Jézusnak sem tiltotta semmi az alkoholos italok élvezetét.

 

Ha már itt tartunk: Az alap - az Ige! (nem pedig a te szektás meggyőződésed)

 

b

Előzmény: Tafkó Birgut (1172)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1174
Semmit sem cincáltál szét. Önkényesen kijelented, hogy igaz, hogy az oinos nemcsak alkoholtartalmú italt, s igaz, hogy a methuskhei nemcsak megrészegedést jelenthet, de a Jn 2:10-ben csakis erjedt bort, s megrészegedést jelenthet. Ez önmagában is tisztességtelen, arról nem is beszélve, hogy Jézust - aki példát mutatni jött nekünk - azzal vádolod, hogy lerészegít embereket...
Előzmény: Nemo (1146)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1173

"a Kánai mennyegző idején még nem volt Szentlélek, sem megváltás, sem újászületés."

 

?

 

p.s.

De ez öngól. Hiszen ezzel azt állítod, hogy most már van - nem mintha akkor ne lett volna...

 

 

Előzmény: Báthory Ödönke (1142)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.11 0 0 1172
Jézus nem részegítehetett le embereket. Ez az alap, s nem Kapitánffy. Ehhez még hozzájön az, hogy az oinos nemcsak alkoholtartalmú italt jelenthet, s a methuskhei sem csak lerészegedést. Innentől kezdve önkényesen jelented ki - emberi tekintélyre való hivatkozásod mit sem számít nálam -, hogy ott igenis az oinos csakis alkoholtartalmú italt jelenthetett, a methuskhei pedig csdakis megrészegedést. Érvelésed körökörösen forgó, tisztességtelen, s Jézus Urunkat azzal vádolod, hogy hathatós segítséget nyújtott mások lerészegedéséhez, jóváhagyta azt...
Előzmény: Nemo (1143)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1171
No de Jerikó mégis szép nagy város volt, sok (nem hordozható) fallal, ahol volt (lett volna) mit megtalálni. Te meg egy faluban keresnéd a (hordozható) kővedreket, és mert nem találod őket, lest kiáltasz?
Előzmény: Kováts Gábor János (1170)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1170
A régészet igen érdekes eredményeket szolgáltatott máskor is: például Jerikó már rég romokban állt, mikor kürtszóra leomlottak falai stb…

Ebben az esetben is külső bizonyítékokat lehet figyelembe venni.

Előzmény: Nemo (1169)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1169
Aha, tehát argumentum ex silentio. Ilyesmit vártam.
Előzmény: Kováts Gábor János (1167)
Kilkenny Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1168
Óénjóistenem, hogy stílszerű legyek... Ahhoz a csodához képest, hogy Jézus a vizet borrá változtatta, már igazán minimális csoda, hogy olyan korsókat teremtett oda :))) El kell dönteni, melyik érvrendszerben vitatkozik az ember.
Előzmény: Kováts Gábor János (1167)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1167
Már leírtam pár hónapja egy másik topikban, csak nem értették a felek miről is beszélek.

Olyan kőkorsók, melyek leírásra kerültek, nem voltak használatban egy olyan kis településen mint Kána. A régészeti feltárás még hasonlót sem talált.

Előzmény: Nemo (1166)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1166
No persze. Indoklást akasz adni?
Előzmény: Kováts Gábor János (1165)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1165
A topik lényege, mint majdnem mindegyik esetében. O  

Mivel a kánai menyegző az evangéliumban leírt formájában nem történhetett meg.

Így sem bort, sem mást nem ittak…

Előzmény: Kilkenny (1163)
Olcsolab Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1164

Hát ja... a lényeg hogy pörögjön a számláló... ( php_bot )

Előzmény: Kilkenny (1163)
Kilkenny Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1163
Igen, én szűkebben kerestem. A dolog lényegén (meg a topikén) azonban ez nem változtat...
Előzmény: Nemo (1162)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1162

Én még találtam melléjük párat az "oino", "oinw" betűsorra rákeresve. Idézem azokat, melyeknek a párhuzamos helyeit te nem idézted.

 

Mt 11,19

 

Mt 27,34

(A Károliban "méreggel megelegyített eczetet" olvasunk, ami a Textus Receptus, vagyis a régebben elfogadott, de mára elavult görög alapszöveg nyomán áll ott.)

 

Jn 4,46

Ismét a galileai Kánába méne azért Jézus, ahol a vizet borrá változtatta.

 

1Tim 3,3
Nem borozó, nem verekedő, nem rút nyereségre vágyó; hanem szelíd, versengéstől ment, nem pénzsóvárgó;

 

1Tim 3,8
Hasonlóképpen a diakónusok tisztességesek legyenek, nem kétnyelvűek, nem sok borivásba merültek, nem rút nyereségre vágyók;

 

Tit 1,7

Mert szükséges, hogy a püspök feddhetetlen legyen, mint Isten sáfára; nem akaratos, nem haragos, nem részeges, nem verekedő, nem rút nyerészkedő;

 

1Pt 4,3

Mert elég nékünk, hogy életünk elfolyt idejében a pogányok akaratát cselekedtük, járván feslettségekben, kívánságokban, részegségekben, dobzódásokban, ivásokban és undok bálványimádásokban.

 

Jel 19,15

És az ő szájából éles kard jő vala ki, hogy azzal verje a pogányokat; és ő fogja azokat legeltetni vasvesszővel; és ő nyomja a mindenható Isten haragja hevének borsajtóját.

Előzmény: Kilkenny (1149)
Kilkenny Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1160
Hát először is magyarázd el, hogy miért vagy jobb keresztény a többinél, különösen a beszélgetőpartnerednél. Aztán magyarázd el, hogy pontoan mit gondolt Jézus a konkrét esetekben, de úgy általában is, és érzékeltesd, hogy a személyes hazugság, csúsztatás, gyűlölködés, fikázás, bajkeverés, bujálkodás, mohóság, irígység és társai remekül megférnek az egy igaz hit tanításának magasztosságával. Akkor már jó úton vagy, jutalmul ihatsz egy pohárka ójnoszt.
Olcsolab Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1154

Szerintem ez eléggé random ... majd meglátjuk.

 

(most nem melózik. Mára már megkereste a betevőjét)

Előzmény: Kilkenny (1144)
chlodvig2 Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1153

De azert gondoltam igy 1150-ediknek beirom, regen gondolkodtam rajta :)

"Szellem bora",  "szimbolika", "Hamvas: A bor filozofiaja"... erdemes lenne

tanulmanyozni, hatha hasznos lehet, ki tudja :)

 

chlodvig2 Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1152
Akkor nyilvan nem "profilba illöt irtam"...Oh :)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1151
Ó, nem tudhattam, hogy komolyan veszed a válaszomat... Ebben a topikban késhegyig menő vita folyna egy keresztény teol. szakkérdésről, csak hát nem folyik, helyette viszont van többfelől zajló, csüggesztően egyhangú ökölvívóedzés. Vigyázz, meg ne üssön valami kesztyű, netán a bokszzsák.
Előzmény: chlodvig2 (1150)
chlodvig2 Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1150

Igy igaz: a reszegseg nem feltetlen alkohol kivaltotta reszegseget jelent:

tudatlansag, sötetseg, stb.

 

Az istenek bora, a nektar (ambrozia) pedig szellemi nedü, maga a vilagossag, bar "bornak" hivatik.

A bor legismertebb ilyeten valo spiritualis leirasa a szufi költeszetböl ismert:

Rumi sokat irt erröl: "A bor a szerelem rubintszínű nektárja, az élet misztériumának a jelképe."

 

"Ej pohárnok! Oly bort adj nekem
Mely vizet s földet nem látott sosem
Nem a testem, a szívem beteg.." 

(Rubáiák
Sudár Balázs fordításai)

 

Lasd meg: Hamvas: A bor filozofiaja.

 

Erdemes lenne a Biblia eseten is feltarni ezt a szimbolikat...

Sok ellentmondasrol fellebbenne a fatyol...

Előzmény: Nemo (1148)
Kilkenny Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1149
Azért nekem az is tetszett, amikor nagy fáradsággal kigyűjtöttem azokat az újszövetségi helyeket, ahol az ojnosz szerepel a görög szövegben. és csak annyit kértem Tafkótól, hogy mondja meg, hol kell mustot érteni rajta és hol bort. Erre egy szóval válaszolt: "Szőlőlé..."
Előzmény: Nemo (1146)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1148

Sok mindennek van még bora. Vörösmarty ezt írja:

 

Szűd* teljék be az öröm borával

Húzd, s ne gondolj a világ gondjával.

 

*Szíved.

Előzmény: chlodvig2 (1147)
chlodvig2 Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1147
Olvastatok mar a szellem borarol...? :)
Nemo Creative Commons License 2007.09.10 0 0 1146
Vagy inkább linket arra a bibliahu-s cikkre, amely mellesleg nem tesz mást, mint bővebb szövegben bizonyítás nélkül megismétli az itt éppen szétcincált állítást.
Előzmény: Kilkenny (1144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!