Hibrid hangszer, a hangkeltés tranzisztoros, az erõsítõje csöves. Minden benne van, ami kellhet, de jó tudni, hogy a pedálon mindig csak a legmagasabb hang szól. Ha mechanikusan rendbe van, akkor nagy baj nem lehet vele, rendesen javítható. Mindkét manuálon minden regiszterrel külön-külön kell játszani a kromatikus menetet, és ha minden hang megszólal, akkor a billentyûzet rendben van (ha hamis, az nem baj, javítható). Ha valamelyik regiuszterben eg yhang nem szól és az alatta lévõ oktáv(ok)ban is ugyanaz nem szól, akkor az nem billentyûzet-hiba hanem frekvenciaosztó, javítható.
Sajnos nagyon kevés infót tudott róla mondani, aki árulta, csak annyi bizonyos, hogy egy lapátos. Jövő héten lesz időm, megnézem, aztán kiderül. Tesztelni hogy tudnék ilyet, ha orgona nem lesz a közelben? Gitárral és gitárerősítővel lehet? Milyen bemenete van egy ilyen Hohner Leslie-nek vajon?
Még hadd kérdezzek valamit: amit elmondtatok meg amit a neten láttam/hallgattam, a PhiliCorda jó és jelenleg is elérhető választásnak tűnik (a Hammond L-122-t, ami a következő "érdemes meglépni" lépcsőnek tűnik, azt is szívesen megvenném, de arra sok hónapig nem lesz pénzem, csak nyáron tudok legközelebb dolgozni egy pár hónapot...). A Vaterán találtam is egy PhiliCorda-t, ez megfelelő típus? Ha igen, mire érdemes figyelni? Ha minden gomb megszólal, nagyjából rendben lehet, vagy ennél azért bonyolultabb a dolog? :) Izgatott vagyok, alig várom, hogy újra billentyűkön játszhassak...
Lecseréltem a Roland EV-5 exp. pedált egy YAMAHA FC-7 pedálra. Kisebb bütykölés után nagyon jól funkcionál a HAMMOND XB-1-gyel, hmm vagyis a B4-gyel mert igazából annak lett a swell pedálja. :) Sokkal nagyobb a pedál 'útja', mint az EV-5-nél. Jobban teccik'...
Matyó említette, hogy a C3-as szekrény felújítása megkezdődött hétfőn. Mivel én vagyok az egyik szenvedő alanya a projektnek, ezért egy pár sorban összefoglalnám a viszontagságos órákat, és annak eredményeit:-)
Valahonnan Németországból került ide ez a C3-as szekrény eléggé lelakott állapotban. A lakkozása tele mély karcokkal, helyenként tekintélyes beütésekkel, szét repedt fa alkatrészekkel volt tarkítva. Elsőként a leszerelhető alkatrészektől szabadítottam meg a nagyobb darabokat, hogy minél kevesebb dolog akadályozzon a munkába. Első, második nap a fenn marad lakktól próbáltuk megszabadítani a padot, és az orgona szekrényét. Ez a két nap megérne egy misét, mert a lakkot, -amit nem sikerült az előző tulajnak levernie- azt nekünk eszméletlen munkával sikerült eltávolítani:-( Sajnos géppel kevés helyen tudtunk operálni, ezért maradt a kétkezi munka.....
Ma elkészült a billentyű takaró rekonstrukciója. Elégedett vagyok:-)
Az eredeti zsanér tartót le kellett gyalulni, mert másképp nem akarózott megválni a helyétől. Helyette parketta szegőléc került fel keményfából.
Debütált az új Korg csodaszinti. 9 hangszer 1 kaszniban. Többekközt a CX3 virtuális orgona motort is megkapta. Én per pillanat nem dobtam le tőle a gatyeszt!
Tömítési gondok. Hogyha a főtengelyszimmeringet cserélni kell, az bizony költséges. Még jó hogyvanbenneegykeverő. Van benne külön mikrofoncsatorna fantopmtáppal?
A viccet félretéve, lehetőleg egy kétrotorost javaslok, ahol van külön felső tölcsér a magasnak, dobrotor a mélynek.
Hohner esetében csakis az ORT100. Dennerlein ilyet használ pl. De ennek túl kicsi a basszusürege és emiatt eléggé orrhangú. Az írás közben szivat a fórum felülete, folytatom új lapon.
Sziasztok! Hohner Leslie-ről (egy keverős, nincs magas nyomó és keverő, csak egy középső, ami 60W Electrovoice hangszórón szól) tudtok valami jót/rosszat mondani? Tetszene, hogy analóg keverést használnék és nem effektet, de ha sokkal rosszabb, akkor nem éri meg. Olcsón árulják, bár valami tömítési gondja állítólag van, lehet, hogy sok munkám lenne még vele...
Úgy tudom, ezen kívül bármelyik Tritonhoz jó, csak a drawbar beállítása lesz körülményesebb, valamint Yamaha Motifhoz is, mindösszesen 50$-ért. Nemigen tudok ettől olcsóbb megoldást, ha már úgy is megvan valamelyik vas.
Te a Kéknyúlban billentyűzöl, ugye? Elmegyek a következő koncertetekre, ha tudok, hátha akad pár perced dumálni... nagyon érdekel ez a téma most engem! :) Soundwave-en már 2 órája a Kéknyúl live Gödör felvételeket hallgatom, nagyon bejön a hangzás... Csomó filmzeném van, ami echte ugyanezt a laza hangulatot hozza... lélekben a 60-as, 70-es években élek! :)
Ha találnék L 100-at 150e környékén, arra még esetleg össze tudnám spórolni a pénzt...
Nekem van philicordám, és játszottam már vagy 10-15 féle orgonán. A csöves philicordák nagyon olcsón beszerezhetőek, van belőlük egy- és kétmanuális is, és a hangjuk naggyon jó. A Qualitons lemezen ami nem hammond, de orgona, az Philicorda.
A tranyós hammondok szintén olcsók, itt egy szabály van, ne vegyél olyat, amin színes (piros, kék, zöld, stb.) gombok vannak, meg kísérő mechanika, stb. Plusz egy nem is szabály, inkább tapasztalati tény: Bármilyen szar orgonából is vadállat lesz egy jó Leslie-n vagy megfelelően nagy gitár erősítőn. Ilyeneket meg egy csomó olasz cég gyártott, Dynacord, ELKA, Solton, stb. Ezek közül is próbáltam párat, nem tudnám mindet szívből javasolni, de a Dynacordokat szeretem...
Ha már egy kicsit feljebb tudod tornázni a lehetőségeidet, akkor egy L-100 alatt nem állnék meg, az az ideális rock Hammond, kb 100-150.000-ért ki lehet fogni, főleg ha nem eBayen keresed.
Matyooo
ui. ma elkezdtük a heroikus c3 doboz felújítást. Remélem megéri majd a mefektetett munkát, mert nem leányálom...
A hangkeltés módja alapvetõen meghatározza a hangszer lehetõségeit. Noha a Hammond elektromechanikus hangkeltésû, ha Hammond-szerû hangzást akarsz, akkor elektronikus hangkeltésû hangszert célszerû választani. Itt csövest nem nagyon találsz, a MechLabor csinált a '50-es években egy csöves orgonát, vagy 100 csõvel, 2 mázsa feletti tömeggel. Egy másik érdekes megoldás a PhiliCorda, ami elég kellemes hangú tud lenni és ha kinyitod, ott figyel benne 72 glimmlámpa, úgyis mint frekvenciaosztó...
Maradnak tehát a félvezetõs hangszerek. Itt az analóg, tranzisztoros vagy korai IC-s példányok azok, amikhez egyrészt olcsón hozzá lehet jutni, másrészt ha mechanikusan rendben vannak, akkor jól javíthatók. Az IC-seknél sajnos mindig van egy-két kritikus alkatrész, ami nehezen (és drágán) pótolható: A top oszci, a némelyik integrásl oktávosztó... Ha ezek jók, akkor nem lehet nagy baj.
Van egy külön állatfaj, a "csináld magad" orgona (pl. a Böhm), ahol az elöregedett kondenzátorok cseréje több hónapos idegõrlõ program lehet...
Jó, lehet, hogy a Yugo nem Mercedes, de alig volt vele gond, és az analógia - ha nem is a Hammondra, de arra, amire szükségem van - már csak azért is áll, mert Mercire ugyanúgy nem volt pénzünk, mint nekem most Hammondra nem lesz. :D
Wermona, Weltmeister - ezen belül mire érdemes figyelni? Van valami típusmegjelölésük, ami ehhez a zenéhez jobban illene? Csöves erősítésűek vagy tranzisztoros?
Ez még nem optikai vezérlésű, egy sima kettős potmétert teker a térdszabályzó. Egyébként bármit márhova lehet kötni. A legfelső bekeverhető oktáv felett egy oktávval van 12 darab LC oszcillátor. Utána a szokásos vágó- és hegyező áramkörök, aztán pedig bistabil osztólánc. Tehát alapból páros harmonikusok nincsenek, mert a keverés négyszögjelből indul, ezeket a további jelformáló részek állítják elő.
Szia. Először is. A Yugo-t nem szabad csak azért mert régi, egy oldalon szerepeltetni egy Hammonddal. Az elektromechanikus Hammondok, elnyűhetetlenek, kivételes minőségük örökéletűvé teszi. Ha régi kocsi, akkor csakis a Mercedessel lehet párba tenni :-)))
Ami orgonákat felsoroltál, megvan a történelmük, ez tény, de a hivatkozott zenéid felsorolása alapján te nem ezekre a történetekre leszel vevő. Egyikre sem.
Az alább bemutatott Weltmeisterrel, Wermonával pár tízezerért sokkal jobban jársz.
Aztán ráteszel egy lezlieffektet vagy egy olcsóbb lezlit és méginkább elégedetté fox válni.
Vagy egy VK7-tel.
Nem szégyen nótbúkkal kipróbálni pl. a B4-et sem. Jól szól.
Mókusmisi csak ezt használja -> Youtube, Artons zkr. Ok, ő egy speciális dobozú és billentyűzetű PC-t használ hozzá. Hamichordnak hívják :-)
Eszembe jutott, hogy nem lehet-e két regiszterét más hangfekvésbe átfésülni? Hammondos hangzáshoz sokkal szükségesebbe.
Az egyik az utolsóelőtti, a 22/3'. Arra nagyon ritkán van szükség. Viszont az 52/3'-ra szinte mindig.
A másik az utolsó, a 2'-as cug. Azt meg 1'-ra lehet-e áttenni?
Szerintem ezzel csodát lehetne művelni. Gondolom ez magával vinné a kapcsolók mögött rejlő zizegős hangok fekvését is.
Sajnos az adja a perkahangzást. Oda meg igencsak szükséges lenne a barna, a 22/3', a third percussion, ami jazzben nélkülözhetetlen.
Ha a 22/3'-ot meg kell emiatt tartani, akkor a 2'-t lenne érdemes 52/3'-ra.
Valamikor megvolt a Wermona hasonló orgonájának a szervízkönyve. Sajnos ez ma már csak a múlt.
Emléxem, egy kondit betettem a legzizegősebb hanxínbe (kék?), kissé konszolidáltabb lett utána. Az optikai vezérléshez lámpa helyett LED-et tettem. Kissé kevésbé ütött, de legalább nem égett ki.
Ez egy "kikukázott" (bekerülési ára= 0 Ft...) Weltmeister 1965 környékérõl... Én meg egy marha vagyok, mert elvállaltam, sõt, meg is csináltam :-))) De ez egy másik történet, majd nemsokára leírom. Aránylag tisztességes hangja van, különösen, ha az árát is figyelembe vesszük...