En egy Eber kalyhaval jartam meg hasonloan es ott a gond az volt hogy hallatszott hogy kattog a szivattyu de tulajdonkeppen szinte semmit se szallitot mintha el lett volna dugulva. Szetszedtem kipucoltam atmostam azota megy. Hasonloan csinalt az egesz kalyha mint a tied. Ha kap rendesen uzemanyagot akkor masodjar fustolne rendesen. Szerintem huzd le a kalyharol az uzemanyagcsovet es nezd meg hogy a szivattyu tudja e pumpalni vagy sem.
Szerintem első körben nézd meg hogy hogy néz ki egy belevaló gyertya( vatera,ebuy.)Mert hogy nekem csak egy spirál van a gyertyán és müxik. Egyébként ha kap benyát akkor a másodszori indulásnál elég rendesen kéne füstölnie. Működnie pedig úgy kéne;indul a vizszivattyú+ izzitás, kb 15mp később üa szivattyú kb 7-8 kattanás, indul a levegő. Ha begyujt ha nem igy megy kb másfél percig ha begyujtot akkor izzitás leáll ezáltal szellőztető felpörög. Ha nem gyujtott be akkor a másfél perc után üa sziv leáll, izzitás levegő marad, majdkezdődik előlről.Ehez képest a tied? Mondjuk vmennyi eltérés lehet a vezérlésben mert nekem diesel van. Szerintem max az üa sziv vezérlése lehet más,az izzitóstift egyforma.
nem füstöl.......illetve csak akkor amikor másodszorra indulna,akkor az elején kicsit.
ez ugy indul,hogy megróbál begyújtani........aztán ha ez kb. 15-20 mp alatt nem sikerül akkor leáll 30 mp-re és utána megint megpróbálja és csak a második sikertelen indítás után kapol ki.na ennél a másodiknál kicsit füstöl az elején(1-2 mp),de nem gyullad be a kazán.az első indításnál belefolyt benya füstöl ilyenkor.
az izzítőbyertya körül van egy fém kosár,annak is izzani kellene?
Nem is füstől? Mert ha üa van izzitás van akkor min füstölnie kell. Van rajta egy érzékelő 2 kék dróttal az egy hőbizti azt mérd ki asszem ott rövidzárnak kéne lenni alaphelyzetben.
megpróbáltam beüzemelni az állófűtésemet.......minden megy rajta(ac,ventillátor,vízkeringető,izzítás),jó a progiórája is.....de nem akar begyulladni.nagy nehezen(nem tudom mitől)egyszer elindult és se többet.
webasto bbw 46-ról lenne szó.......valaki tudna segíteni?
elkezdtem szétszedni,ahol bemegy a benzin azt a kis fenéklemezt kiszedtem.......a benzin belemegy a kazánba......az izzítás jó....a szívó és a kipuff oldal sincs eldugulva........
Laikusként tudom elmondani, az általam látottak alapján. A pumpának az a kivezetője, amely a motortér fele néz, tehát a pumpából kivezető rész, elvileg ahol a benne lévő szűrő is kiszedhető, azon a meneten lehet engedni. Erre szaki haverom úgy jött rá, hogy teljesen szétszedett egy pumpát, és láthatóvá vált, hogy a pumpán belül ha ez a menet kijjebb van csavarva, akkor nagyobb belül a mozgástér, és több üzemanyagot tud egy pumpálással megmozgatni. Ez tényleg hatékony megoldás, a kályha hangja is megváltozott így, hogy több üzemanyagot tud égetni. A fűtőértéke pedig megsokszorosodott. Gondolom, akinek megfelelően működik, nem hiszem, hogy szükséges ezen állítani, viszont nekem tényleg nagyon gyenge volt, és a hangja is olyan volt a kályhának, mint egy hajszáírító, sőt emiatt volt az, hogy időközönként le is állt a kályha mivel kevés üzemanyagot kapott.... Képet csak csütörtökön tudok csinálni, akkor lesz lehetőségem alámászni.
Sziasztok.Szeretnék egy kis segítséget kérni.Van egy E39-em webastoval amit be tudok programozni viszont szeretném távirányíthatóvá tenni egy GSM pagerrel.A GSM pager telefonhívásra kapcsol egy relét.Össze lehet ezt valahogy hozni?Előre is kösz.
Szia! Időközben tudomást szereztünk arról, hogy a pumpán mechanikusan lehet szabályozni a pumpált üzemanyag mennyiségét, egy "csavar" ki-be csavarásával. Egy menetnyit kijjebb csavartuk, így valamennyivel több üzemanyagot szállít egy pumpálással. Eredmény: kályha hatásfoka többszörösen megnőtt, közben azonban próbáltunk ügyelni arra, hogy túl sok üzemanyag se jusson a kályhához, figyeltük, hogy működés közben ne füstöljön.
Remélem, hogy ez így tényleg jó megoldás. Így akkor csütörtökön jöhet az állófűtés funkció beüzemelése...
Igen van valamicske,különbség.A leg jobb ,ha van rá módod lemérni a fogyasztást.Meg az sem mindegy,hogy hogyan változott meg a teljesítmény hirtelenvagy fokozatossan..A mérésnél fontos,hogy maxon menjen a kályha mert csak úgy lesz pontos a mérés.
Sziasztok! Még egyszer rákérdeznék, mert nem érkezett rá válasz, hogy tudomásotok szerint van különbség üzemanyagpumpák között teljesítményben? Egy 5kW-os Eberspacher kályhához kellene. Működik a meglévő pumpa rendesen, szállítja is a gázolajat, a kályha is működik, de a hatásfoka kicsinek tűnik. Egy 1.3 MultiJetet kellene felmelegítenie (-5 fok kinti hőmérséklet mellett), és hát alapjáraton szinte negyed óra kell, hogy kimozdítsa az alapállásból a vízhőfokmutatót, míg haverom 1.9 TDI Golfja, ennyi idő alatt ugyanilyen kályhával már üzemmeleg....Ha valakinek van ötlete, akkor örömmel venném...köszönöm...
Az biztos, hogy tud szívni a visszafolyó ágból gázolajat? A tank felől nem biztos, hogy vissza tud szívni, mert nem szokták nagyon letenni a végét a tankba. A motor felől sem biztos, hogy a tápszivattyún át tudja szívni az anyagot. Esetleg azt is meg lehetne próbálni ,hogy egy kis tartályból szivatni vele az anyagot, mert ha onnan elindul, akkor nem jó helyről veszed a gázolajat.
Szintén passz :-) ha tudsz bekötési rajzot szerválni, abból kiderül. Ha diagolható, megnézhetjük.. ..ellenkező esetben el kellene vinned egy kályhás szakihoz, annyit megnézhetsz még hogy a keringtető forgatja-e a vizet..
Hibajelenség, bekapcsolás után, vízszivattyú(?) elindul, kattogó hang hallatszik (gyújtás?), pici füst jön a kipufogójából, de az egész művelet kb. 3-5perc után leáll, és a víz nem melegedett egy fokot sem.
Izzitó lehet rossz?
Tud valaki olyan szerelőt ajánlani aki meg tudja nézni, és javítani?
Nincs eldugva, motortérben, a motor mellett van az egész.
Könnyen hozzáférhető, nincs garázsom, utcán meg nem állnék neki.